Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Educational sciences --- 431.6 ) Opvoedkunde 20e eeuw --- 431.6
Choose an application
431.6 --- Basisonderwijs --- Nederland --- Onderwijs ; geschiedenis
Choose an application
#PBIB:2001.3 --- 431.6 --- Korczak Janusz --- Warschau --- antisemitisme --- bibliografieën --- gebeden --- jodendom --- pedagogiek --- Opvoedkunde, 20e eeuw --- Polish literature --- Korczak, Janusz --- anno 1940-1949 --- Warsaw
Choose an application
Het eerste en meestomvatttende werk van deze Poolse pedagoog. Het bevat een viertal van zijn geschriften, die tamelijk los van elkaar staan: Het kind in het gezin; Het internaat; Vakantiekolonies en Het weeshuis. Het geheel wordt voorafgegaan door een verantwoording van de Nederlandse editie, een kort overzicht van Korczak's leven en een beschouwing over zijn denken en werken. Henryk Goldszmit was een Joodse schrijver, arts en pedagoog en wordt gerekend tot een van de belangrijkste hervormers in de opvoedkunde. Hij ontwikkelde met kinderen een systeem van zelfopvoeding. In 1942 werd hij, samen met de weeskinderen van zijn tehuis uit het getto van Warschau, in Treblinka vergast. Hij was tevens bekend als auteur van kinderboeken. Het boek geeft voor alle hedendaagse opvoeders een boeiende kijk op Korczak's praktisch-pedagogische ideeen zonder tot een receptenboek te verworden.
431.6 --- 433 --- Familie --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- Gezin --- Korczak, Janusz --- Pedagogen --- Relatie ouder - kind --- Korczak, J. --- Opvoedkundigen --- Opvoedkunde 20e eeuw --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Handboeken en inleidingen. --- #gsdbP --- 180 Kinderrechten --- Korczak Janusz --- opvoeding --- residentiële jeugdzorg --- 431.6 ) Opvoedkunde 20e eeuw --- Opvoedkunde, 20e eeuw --- Opvoedkunde; 20e eeuw --- Korczak, J --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Educational sciences --- Korczak, Janusz --- Korczak Janusz --- #PBIB:2002.2 --- Janusz Korczak --- opvoedkunde --- 180 Kinderrechten --- 20e eeuw --- 431.6 --- opvoedkunde - 20e eeuw --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- Handboeken en inleidingen.
Choose an application
#PBIB:2004.4 --- #PBIB:gift 2004 --- 431.6 --- opvoedingsmethoden --- straffen --- 433 --- Opvoedkunde, 20e eeuw --- Opvoeding in de praktijk --- Theses --- Provincie West-Vlaanderen --- #PBIB:2004.4. --- #PBIB:gift 2004. --- Provincie West-Vlaanderen. --- opvoedingsmethoden. --- straffen. --- Opvoedkunde, 20e eeuw. --- Opvoeding in de praktijk.
Choose an application
Waarom levert de opvoeding van kinderen in onze huidige samenleving zoveel problemen op? Ettelijke reality tv-programma's gaan over opvoedingsproblemen. Kijkcijfers wijzen uit dat ze erg populair zijn. Kijkt men uit leedvermaak? Of veeleer uit een soort opluchting dat het er in het eigen gezin nog niet zo kwaad aan toe gaat? In de scholen lijkt het niet veel anders. Er werd zelden zoveel geklaagd over het onderwijs als nu, zodat sommigen zich afvragen of de school nog wel voor haar taken bekwaam is. De oorzaak van deze malaise is fundamenteel. Het lijkt erop dat de moderne westerse mens in de dynamiek van de twintigste eeuw niet alleen het zicht is kwijtgeraakt op zijn eigen zingeving, maar in samenhang daarmee ook op een goede invulling van de opvoeding van en het onderwijs aan de jongere generatie. Dit boek geeft een visie op een aantal problemen en de achtergronden ervan in opvoeding en onderwijs. Daarna gaat het na in hoeverre de door de Verenigde Naties gelanceerde idee van een cultuur van vrede en geweldloosheid een antwoord kan zijn op de crisis van de westerse cultuur en wat daarvan de consequenties zijn voor opvoeding en onderwijs. (Bron: covertekst)
Educational sciences --- onderwijs --- opvoeding --- pedagogiek --- Child rearing --- Moral and ethical aspects --- Family --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Philosophy --- 664.1 Gezin --- 720 Onderwijs --- opvoeden --- 433 --- Opvoeding in het gezin --- Opvoedingstheorieën --- geweldloos opvoeden --- opvoedingsproblemen --- solidariteit --- vredesopvoeding --- 431.6 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezin --- Onderwijs --- Geweldloze opvoeding --- Opvoeding en onderwijs ; algemeen --- Opvoedingsproblemen --- Vredesopvoeding ; onderwijs --- Onderwijs en opvoeding --- Opvoeding --- 101155.jpg --- Pedagogie --- Opvoeding in de praktijk --- Opvoedkunde; 20e eeuw --- Opvoeding en onderwijs --- Vredesopvoeding --- 20e eeuw --- 21e eeuw --- Maatschappij
Choose an application
431.6 --- Korczak, Janusz --- Opvoedkunde --- Geschiedenis van opvoedkunde ; 20ste eeuw --- Korczak, Janus --- Opvoedkunde; 20e eeuw --- Korczak, Janusz, --- Korczac, Janusz, --- Goldszmit, Henryk, --- Goldschmidt, Henryk, --- Корчак, Януш, --- Korchak, I︠A︡nush, --- Korchak, Ioann, --- Golʹdshmit, Genrik, --- Ḳorts'aḳ, Yanush, --- Goldshmiṭ, Henriḳ, --- Goldshmiṭ, Ḥanokh Henriḳ, --- Ḳorṭshaḳ, Yanush, --- Korczak, J. --- קארטשאק, יאנוש --- קארטשאק, יאנוש, --- קורצאק, יאנוש, --- קורצ׳אק, יאנוש --- קורצ׳אק, יאנוש, --- קורצ׳אק, ינוש, --- קורצ׳ק, יאנוש --- קורצ׳ק, יאנוש, --- קורצ׳ק, ינוש --- קןרצ׳אק, יאנוש
Choose an application
In dit boek wordt uitgebreid ingegaan op het groepsproces in de klas. Centraal staat hoe je als leerkracht via allerlei oefeningen een positieve groep kunt creëren en wat het effect hiervan is op het leef- en leerklimaat in de klas. In een positieve groep is de ordeproblematiek niet of nauwelijks aanwezig. De ordeprobelematiek wordt in 'Grip op de groep' specifiek benaderd vanuit het perspectief van de groepsdynamica.
gezag --- groepen --- waardenopvoeding --- 474.23 --- basisonderwijs --- didactiek --- groepsdynamica --- groepsgedrag --- groepspsychologie --- groepswerk --- normen --- waarden --- 305.2 --- 454.23 --- Conflicten --- Gezag --- Groepsdynamica --- Groepsdynamiek --- Normen --- Relaties --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Waarden --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Gedragsregels --- Groepering van leerlingen --- Groepsgedrag --- Groep --- Groepspyschologie --- Intergroepsrelaties --- Leerkrachten --- Leren --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Didactische principes --- Groepspsychologie --- Leerkracht-leerling --- Onderwijsstijlen --- Onderwijzend personeel --- 474.2 --- Groepen --- 071873.jpg --- Klassenmanagement --- didactiek basisonderwijs - didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs --- Psychologie van groepen --- (zie ook: interactief leren) --- Primary groups --- Social problems --- ordeproblemen (onderwijs) --- communicatie --- Didactics of Dutch --- Social psychology --- 431.6 --- Groepspsychologie. --- Onderwijs --- Nederland.
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Sociology of the developing countries --- Educational systems. Teaching systems --- Cabral, M. --- Guinea-Bissau --- alfabetisering --- volwassenenvorming, methoden --- 371 <665.2> --- 374.71 --- Freire, Paolo --- Onderwijs. Schoolwezen--Guinee --- Onderwijsmethoden voor volwassenen --- Opvoedkunde; 20e eeuw --- 374.71 Onderwijsmethoden voor volwassenen --- 371 <665.2> Onderwijs. Schoolwezen--Guinee --- politiserend sociaal-cultureel werk --- andragologie --- derdewereldproblematiek --- 374.7 --- 431.6 --- Pedagogiek --- analfabetisme --- opvoeding --- 374.7 Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- Education permanente. Permanent education. Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen nen --- 375 --- 37.013 --- 327 --- (zie ook: Onderwijskunde) --- 374.7 Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- Volksontwikkeling. Vormingswerk voor volwassenen --- 374.7 Education and training out of school. Further education for adults --- Education and training out of school. Further education for adults
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|