Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- Blijdorp --- buitengewoon onderwijs
Choose an application
Orthopedagogics --- Primary education --- Netherlands --- 460.8 --- Geïntegreerd onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs ; Nederland --- Inclusief onderwijs --- Mainstreaming in education --- Special education --- Exceptional children --- Education --- Inclusive education --- Congresses
Choose an application
Teachers --- Vocational qualifications --- Kwaliteitszorg --- Buitengewoon onderwijs --- Zorgverbreding --- Nederland --- Competenties --- 460.8 --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- (zie ook: Basiscompetenties) --- Competentie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Scholen voor leerlingen met een beperking of stoornis moeten hun onderwijsactiviteiten doelbewuster en planmatiger gaan inrichten.De kerndoelen die vanuit het Ministerie van Onderwijs (Nederland) gesteld zijn voor het speciaal onderwijs, zijn streefdoelen die aangeven waarop de scholen zich moeten richten. Ze beschrijven het onderwijsaanbod in grote lijnen. De kerndoelen gaan over wat in elk geval aan de orde moet komen. Om de kerndoelen daadwerkelijk te kunnen gebruiken is een concrete uitwerking van deze doelen nodig.Deze uitwerking biedt Van kerndoel tot leerlijn. Het geeft richtlijnen aan het formuleren van didactische doelen conform de kerndoelen voor het speciaal onderwijs.
Leerdoelen --- Buitengewoon onderwijs --- Nederland --- 460.5 --- 460.8 --- 474.1 --- Buitengewoon basisonderwijs --- Doelen --- Eindtermen --- Leerlijnen --- Didactiek --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Doelstellingen --- Leerdoel --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Passend onderwijs --- Zorgverbreding --- Nederland --- Buitengewoon onderwijs --- Ouderparticipatie --- Regionale expertisecentra (Nederland) --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Schoolmanagement --- Zorgplicht --- Onderwijsbeleid --- 460.8 --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Gedurende 2 jaar kon het Mentor project - een samenwerkingsinitiatief van Gezin en Handicap en de Universitaire Instelling Antwerpen - op vraag van talrijke ouders proberen inclusie in Vlaanderen van de grond te krijgen. Een van de taken was om duidelijker te krijgen wat devoorwaarden tot inclusie zijn en hoe het kan gerealiseed worden. Daar hoopt dit boekje een steentje bij te dragen. ervaringen van ouders en leerkrachten komen uitgebreid aan bod. Zodat inclusie niet hetzelfde is als 'dumpen en afwachtenof het lukt'.
Orthopedagogics --- personen met een beperking --- GON (geïntegreerd onderwijs) --- Buitengewoon onderwijs --- Enseignement spécial --- Gehandicapten --- Handicapés --- #gsdbP --- inclusief onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- orthopedagogiek --- 460.8 --- 460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- 37.014 --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- Geïntegreerd onderwijs --- Inclusief onderwijs --- Integratie --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- bijzonder onderwijs --- Contains audio-visual material
Choose an application
De praktijkvoorbeelden laten zien wat het realiseren van een geïntegreerd onderwijs-zorgaanbod betekent voor kinderen en ouders, medewerkers en organisaties. Het wordt duidelijk dat samenwerking van onderwijs en zorg leidt tot betere kansen voor kinderen om te functioneren in het onderwijs. Hiermee is voor kinderen, ouders en gezinnen veel gewonnen. Deze publicatie beoogt concrete handvatten en inspiratie te bieden aan onderwijs- en zorgpartners die de samenwerking willen verbeteren rond kinderen die zowel onderwijs als dagbehandeling behoeven. (Bron: covertekst)
Kwaliteitszorg ; buitengewoon onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs --- Zorgverbreding --- Jeugdzorg --- Geestelijke gezondheidszorg --- Kinderen --- Regionale expertisecentra (Nederland) --- Nederland --- Kwaliteitszorg --- Dagcentra --- 460.8 ) Buitengewoon onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- zorgverbreding --- jeugdzorg --- 083316.jpg --- Kwaliteitszorg ; buitengewoon onderwijs --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Dagcentrum
Choose an application
460.8 --- Hulpmiddelen --- Inclusief onderwijs --- Schoolkeuze --- 37.014 --- Kinderen met een handicap --- Onderwijs --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Gehandicapte kinderen --- Buitengewoon onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Samenwerking gewoon - buitengewoon onderwijs --- Kind met een handicap --- Hoger onderwijs
Choose an application
kinderen --- orthopedagogiek --- buitengewoon onderwijs --- basisonderwijs --- 460.8 --- Auditief gehandicapten --- Contactstoornissen --- Inclusief onderwijs --- Kinderen --- Leerproblemen --- Lichamelijk gehandicapten --- Mentaal gehandicapten --- Orthodidactiek --- Orthopedagogiek --- Visueel gehandicapten --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- orthodidaktiek --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Orthopedagogics --- Primary education
Choose an application
Sommige leerlingen hebben het moeilijk op school. Ze zijn bijvoorbeeld druk in hun hoofd, zien dingen die andere kinderen niet zien of maken moeilijk contact. Goede begeleiding kan ervoor zorgen dat deze leerlingen met plezier naar school gaan en deze met succes afmaken. Hierdoor krijgen ze meer kansen om later zelfstandig aan de maatschappij deel te nemen. In Gewoon, maar dan anders staan de openhartige verhalen van deze leerlingen en hun begeleiders – verhalen over gewone kinderen die speciaal zijn.
460.8 --- Inclusief onderwijs --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Leerproblemen --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Gehandicapte kinderen --- Autisme --- ADHD --- Onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Zorgverbreding --- Leerprobleem --- Kind met een handicap --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Autismespectrumstoornis
Listing 1 - 10 of 47 | << page >> |
Sort by
|