Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
De brede school is in Studulski's visie in eerste instantie gericht op het bestrijden van achterstanden en het bevorderen van ontwikkelingskansen. Voor hem houdt de brede school een visie op onderwijs en leren in. Met zijn boek heeft Studulski geprobeerd een onderwijskundige visie onder het bredeschoolconcept te leggen. Hoewel hij daar af en toe wel erg veel woorden voor nodig heeft, is hij daarin wel geslaagd. Prettig is dat hij de werkelijkheid daarbij niet uit het oog verliest.
School management --- Sociology of education --- brede school --- Netherlands --- Brede school ; Nederland --- 471.2 --- Basisonderwijs --- Brede school --- Nederland --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Sociologie van het onderwijs --- Onderwijsorganisatie --- Verlengde schooldag
Choose an application
kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- wiskunde --- 471.2 --- 471.42 --- Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsdoelen --- Wiskundige initiatie --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O. --- wiskundige initiatie --- Wiskunde ; kleuteronderwijs --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Cognitieve opvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of mathematics --- Mathematics --- Cognitieve ontwikkeling ; kleuteronderwijs --- Leerdoelen --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- 471.42 ) * WISKUNDIGE INITIATIE - K.O
Choose an application
Beschrijving van een actueel onderwijsconcept, waarbij integraal jeugdbeleid, lokaal onderwijsbeleid en sociaal beleid worden geïntegreerd.
#SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- 453.9 --- 471.2 --- Brede school --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Montessorionderwijs --- Schoolbeleid --- Schoolomgeving --- Schoolorganisatie --- Sociale vaardigheden --- Vensterscholen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Overige onderwijsstelsels --- Politiek, wetgeving en organisatie --- brede school --- jeugdbeleid --- Teaching --- onderwijssociologie --- Sociology of education --- Netherlands --- Brede school. --- Nederland.
Choose an application
Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvorm... Deze publikatie helpt leerkrachten in de onderbouw de eigen plannings- en organisatievaardigheden te verbeteren. Door een goede klasseorganisatie ontstaat ruimte om de kinderen te stimuleren bij het spelen en werken. Bovendien heeft de leerkracht dan tijd voor zorgverbredingsactiviteiten. Van oudsher kenmerkt het kleuteronderwijs zich door variatie en differentiatie. De leerkracht speelt zoveel mogelijk in op de interessen en behoeften van kinderen. Zij voorziet in een royaal aanbod van werkvormen, dat kinderen mogelijkheden biedt om op verschillende manieren eigen initiatieven te ontplooien. Variatie en differentiatie vragen echter om een flexibele organisatie. Door Weer Samen Naar School zullen meer kinderen met leer- en gedragsproblemen in het basisonderwijs blijven. De leerkracht zal nog meer moeten differentiëren, organiseren en plannen.Bron: https://www.goodreads.com/book/show/31446090-klassenmanagement-in-de-onderbouw
klassenmanagement --- Didactic strategies --- kleuterdidactiek --- klasmanagement --- kleuteronderwijs --- klasinrichting --- organisatie --- 471.2 --- kleuterschool: didactiek --- kleuteronderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Klassenmanagement --- Kleuteronderwijs --- 471.4 --- Hoekenwerk --- Klasinrichting --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Pedagogisch klimaat --- Regels --- Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- 071329.jpg --- Klassenmanagement: kleuteronderwijs --- Didactiek --- Schoolinrichting --- Pedagogie --- Dagindeling --- Kringactiviteiten --- Zelfstandig werken --- Spelend leren --- Kringactiviteit --- Afspraak --- Zelfstandig werk (onderwijs)
Choose an application
kleuteronderwijs --- ontwikkelingsdoelen --- wereldoriëntatie --- 471.2 --- 471.43 --- Kleuteronderwijs --- Ontwikkelingsdoelen --- Wereldoriëntatie --- Gezondheid --- Gezondheidseducatie --- Ik --- Maatschappij --- Mens --- Milieu --- Milieueducatie --- Natuur --- Ruimte --- Technologie --- Tijd --- Verkeer --- 471.43 ) Wereldoriëntatie --- gezondheidseducatie --- maatschappij --- mens --- milieueducatie --- natuur --- personeelsverloop --- ruimte --- technologie --- tijd --- verkeer --- Leerdoelen --- Wereldoriëntatie ; kleuteronderwijs --- Kleuterschool: wereldoriëntatie --- #BSCH: leerplan --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Schoolbooks - Didactic material --- Science --- Didactics --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
978-90-301-2446-7
371.67 --- 373.3 --- kleuteronderwijs --- leerboeken --- schoolagenda --- 450.8 --- Kleuteronderwijs --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Schoolagenda's(agenda's) --- 471 --- Dagboeken --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Relatie ouder - school --- 471.2 ) Basisonderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- kleuterdagboek --- Klasdagboek ; kleuteronderwijs --- Dagboeken: kleuteronderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Methodiek van het studeren --- Schoolbooks - Didactic material --- Schoolagenda's --- Klassenmanagement --- #BSCH: vak: schoolagenda --- Schoolagenda
Choose an application
Europa. Schandvlek op dit blazoen is echter dat de achterstand van allochtone jongeren nergens zo groot is als in Vlaanderen. Met het ontstaan van zogenaamde concentratiescholen belandde deze situatie in een impasse. Meer dan 20 basisscholen stapten in een proefproject om zich te profileren op de onderwijsmarkt. Het project was in de eerste plaats bedoeld om zieltogende schooltjes, meestal concentratiescholen, te ondersteunen en nieuw leven in te blazen. Ze werden gestimuleerd om uit de grijze zone te treden en opnieuw het vertrouwen van ouders te krijgen. De aanvankelijke strategie van het' deconcentreren' werd snel omgebogen naar het aanbieden van kwaliteit aan elke leerling die zich aandient. Dit boek illustreert wat er tijdens acht jaar veldwerk is gebeurd. Eerst wordt de visie van het herprofileren uiteengezet. Daarna komen alle elementen aan bod die een rol spelen bij de vernieuwing, van de inbreng van de leerkracht en de rol van de projectcoach tot het financiële aspect van de zaak. Tot slot wordt het verhaal verteld van enkele scholen die kozen voor herprofilering. Hierbij horen een stappenplan en een keuze van werkinstrumenten voor de praktijk. Het boek richt zich in het bijzonder tot directies, leerkrachten, begeleiders, zorgcoördinatoren, vormingswerkers, kortom tot iedereen die de school een eigen profiel wil geven. (Bron: covertekst)
#SBIB:316.334.1O223 --- #SBIB:316.334.1O230 --- #SBIB:316.334.1O340 --- allochtonen --- basisscholen --- democratisering --- onderwijs --- onderwijsverandering --- Allochtone kinderen --- Concentratiescholen --- Democratisering --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Onderwijsbeleid --- Onderwijsvernieuwing --- Zorgverbreding --- 451.3 --- 471.2 --- 472.2 --- 473 --- Basisonderwijs --- Identiteit --- Leidinggeven --- Leraren basisonderwijs --- Schoolleiders --- 090870.jpg --- Basisonderwijs ; Vlaanderen --- Organisatie van het onderwijs: plaatselijk --- Geplande onderwijsverandering --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- School management --- interculturaliteit --- Sociology of education --- Primary education --- Flanders --- Educational innovations --- Belgium --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Kwaliteitszorg --- Profiel --- Scholen --- Onderwijsfilosofie --- School (instelling) --- Imago --- Vorschulerziehung. --- Niederlande. --- Vlaanderen.
Choose an application
Deze map bevat: > Handleiding > Speelbladen > Kopieerbladen
Kleutervolgsysteem. --- Bewegingsopvoeding --- Motoriek --- Zorgverbreding --- Kleuteronderwijs. --- Didactic evaluation --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- kleuterdidactiek --- Zorgverbreding ; kleuteronderwijs --- Leerlingvolgsysteem ; kleuteronderwijs --- #PBIB:+110.40 --- Evaluatie --- kindvolgsysteem --- ontwikkelingsdoelen --- 454 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- leerlingvolgsystemen --- 471.4 --- 474.4 --- Betrokkenheid --- Cognitieve ontwikkeling --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Kindvolgsystemen(Leerlingvolgsystemen, Kleutervolgsystemen) --- Kleuteronderwijs --- Sociale ontwikkeling --- Welbevinden --- 454.53 --- Cognitieve vaardigheden --- Kindvolgsysteem --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leerlingvolgsystemen --- Observatielijsten --- Socio-emotioneel --- 471.2 --- cognitieve ontwikkeling --- emotionele opvoeding --- kindvolgsystemen --- kleuteronderwijs (ler) --- sociale ontwikkeling --- welbevinden --- zorgverbreding --- Didactiek ; kleuteronderwijs --- Handboek/cursus --- Leerlingvolgsystemem ; kleuteronderwijs --- 471.5 --- Kindvolgsysteem: kleuters --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- kindvolgsysteem: kleuters --- Onderwijs : Didactiek : Kleuteronderwijs --- Didactiek; algemeen --- Speelleermiddelen --- Ontwikkelingsdoelen --- Leerplannen --- Ontwikkelingsdoel --- Leerplan --- Leerlingvolgsysteem
Choose an application
Voorliggende is het resultaat van een kortlopend onderzoeksproject.
kinderopvang --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- Research on teaching --- voorschoolse opvang --- basisonderwijs --- lager onderwijs --- bijzonder basisonderwijs --- Nederland --- België --- red. Fea Janssen-Vos & Ferre Laevers --- onderwijs --- pedagogie --- lerarenopleiding --- vakdidactiek --- basisschool --- 373.3 --- Vlaanderen --- organisatie --- 471.2 --- 441 --- 471 --- B.O. --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Inspectie --- Kinderopvang --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Onderwijs-jonge kinderen --- Opvang-jonge kinderen --- Peuters --- Speciaal onderwijs --- 450.4 ) Onderwijskunde --- jonge kinderen --- peuterspeelzalen --- 371 --- Basisonderwijs ; Nederland --- Basisonderwijs ; Vlaanderen --- Kleuteronderwijs --- Onderwijssystemen --- Opleidingen --- Opvoeding --- Personeel --- 450.2 --- 37.014.5 --- Kinderdagverblijven --- Peuterspeelzalen --- kleuterschool --- peuters --- kleuteronderwijs - politiek, wetgeving en organisatie --- Zuigelingen, peuters en kleuters --- (zie ook: Geïntegreerd onderwijs) --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- didactiek --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- didactiek. --- Didactiek. --- B.O --- 370
Choose an application
Op de cd-rom staan de OVSG-leerplannen van Nederlands, Wiskunde, Wereldoriëntatie, Muzische Vorming en Lichamelijke Opvoeding, die niet vernieuwd zijn sinds 2010. De gedrukte versies van de nieuwe leerplannen en didactische suggesties in de map zijn vernieuwd na 2010 en hebben betrekking op de vakken Nederlands(domein taalbeschouwing), Wereldoriëntatie(domein Natuur en domein Techniek), Frans en ICT.
leerplannen --- Didactics of Dutch --- lager onderwijs --- Didactics of primary education --- Nederlands --- Frans --- basisonderwijs --- gemeentelijk onderwijs --- 472.4 --- Lager onderwijs --- Leerplannen --- 475.34 --- Eindtermen --- 472.4 LEER --- Frans ; basisonderwijs ; leerplannen --- Gemeenschapsonderwijs --- 473.4 --- Basisonderwijs --- Basisonderwijs; Vlaanderen --- Frans; ba.o. --- Leerplannen; basisonderwijs; Vlaanderen --- 102964.jpg --- Franse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- basisonderwijs - leerplannen --- Leerplannen; algemeen --- Franse taal --- (zie ook: Leerplanontwikkeling) --- Schoolbooks - Didactic material --- Basisonderwijs ; didactiek --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Contains audio-visual material --- PXL-Education 2019 --- didactische modellen --- gemeenschapsonderwijs --- taalbeschouwing --- luisteren --- Interculturele opvoeding --- Taal --- Taalbeschouwing --- 475.21 --- 475.23 --- Communicatie --- Lezen --- Ontwikkelingsdoelen --- Taalopvoeding --- Leerplannen ; basisonderwijs --- 475.2 --- 103259.jpg --- Neerlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Spreken --- Luisteren --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Studievaardigheden ; basisonderwijs --- Leren leren --- 478.3 --- 737 Leerprogramma's --- 772 Basisonderwijs --- #KVHB:ICT --- #KVHB:Leerplannen --- ICT --- kleuters --- ontwikkelingsplannen --- Competenties --- Computerondersteund onderwijs --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 471.2 --- 475.6 --- Informatica --- 103279.jpg --- ICT ; basisonderwijs ; didactiek --- Politiek, wetgeving en organisatie --- Informatiekunde --- 103272.jpg --- Leerplannen: OVSG --- Nederlandse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Computer assisted instruction --- Didactics of Kindergarten --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- kleuteronderwijs --- Curriculum development --- leren leren --- Gemeentelijk onderwijs. --- Basisonderwijs. --- Learning [Psychology of ] --- Leerlijnen --- Ontwikkelingsplannen --- Onderwijssecretariaat van Steden en Gemeenten (OVSG) --- Didactische werkvormen --- Kleuteronderwijs --- Didactiek --- Taalvaardigheid --- Frans; ba.o --- 475 --- Leerlijn --- Ontwikkelingsplan --- Leerplan --- OVSG --- Didactische werkvorm --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- Primary education --- Objectives of teaching
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|