Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Bij dit prentenboek hoort een handleiding met suggesites voor het uitwerken van belangstellingscentra. Handleiding met suggesties voor het uitwerken van belangsstellingscentra bij het prentenboek "Ridder Bas".
Dutch literature --- mondelinge expressie --- Didactics of Kindergarten --- prentenboeken (genre) --- Ridders --- Kastelen --- belangstellingscentra --- ervaringsgericht kleuteronderwijs --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- 471.4 --- didactiek --- ervaringsgericht onderwijs --- 471.41 --- 471.43 --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Prentenboeken --- 3-6 jr --- Ridder --- 4-jarigen --- 471.4 ) Kleuteronderwijs - methodiek en didactiek --- gevoelens --- kastelen --- kleuters --- liedjes --- reflecteren --- ridders --- versjes --- Prentenboeken ; verhalend --- Ridders ; verhalen --- 472.14 --- Kleuterschool: prentenboeken --- didactiek kleuteronderwijs --- Taal en verbale expressie --- Wereldoriëntatie
Choose an application
J.H.J.B. BoelensDat de schrijfster (die veel onderzoek deed naar leesgedrag in de kinderopvang) is geslaagd in de opzet van haar boek, een inspiratiebron en hulpmiddel zijn bij het voorlezen, moge blijken uit deze herdruk. Na een onveranderde inleiding worden weer 25 prentenboeken, waaronder 7 nieuwe, volgens een vast stramien besproken. Eerst iets over de inhoud, uitvoerig gevolgd door tips bij het voorlezen. Gebaseerd op de verschillende thema?s in de boeken worden vervolgens gedetailleerde speelsuggesties gegeven, die de ontwikkeling van kinderen op vele vlakken kunnen stimuleren. Tot slot mogelijkheden tot parallelle activiteiten. De nieuwe boeken worden opgevrolijkt met nieuwe dartele, herkenbare en bespreekbare zwartwittekeningen. Dezelfde paginering is aangehouden. De lijst achterin met nog meer prentenboeken is komen te vervallen. Deze duidelijke, overzichtelijke, prettig leesbare en inspirerende handleiding bevat een schat aan tips om op speelse wijze met prentenboeken om te gaan. Voor ouders, leidsters, studenten en iedereen die voorleest aan peuters en kleuters.© NBD Biblion
Didactics of sports and games --- Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- mondelinge communicatie --- prentenboeken (genre) --- didactiek --- literatuuronderwijs --- stemrecht --- jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur --- Prentenboeken --- 433.75 --- prentenboeken --- werken met jeugdboeken --- 434.8 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met prentenboeken --- 472.14 --- 973760.jpg --- Kleuterschool: taal --- Prentenboeken: besprekingen --- Prentenboeken: didactiek --- Voorlezen --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Activiteiten met het jeugdboek --- Prentenboek --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vertellen --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Bekijk de lessuggesties op https://www.kinderboekenjuf.nl/gastblogger/spelen-met-prentenboeken/Tips voor allerlei activiteiten met jonge kinderen bij 22 prentenboeken, zowel klassiekers als recente van Lemniscaat.Toin DuijxIn 1997 verscheen ?Spelen met prentenboeken? van Margriet Chorus, waarin 25 prentenboeken besproken werden en voorzien van speelsuggesties. Het succesvolle boek kreeg enkele herdrukken, de laatste in 2004. In dit boek met dezelfde titel geven de auteurs, die beiden groepsleerkracht zijn van een kleutergroep en betrokken bij de kleuteruniversiteit, bij 22 prentenboeken (alle van Lemniscaat) een rijkdom aan tips en suggesties voor activiteiten rondom die boeken. Bij klassiekers als ?Max en de Maximonsters? en ?Ze lopen gewoon met me mee?, maar ook meer recente prentenboeken als ?Tangramkat? en ?Monsterboek? worden allereerst tips gegeven hoe men het prentenboek kan aanbieden aan kinderen. Daarna volgen suggesties voor activiteiten (die allemaal heel goed uitvoerbaar zijn) waarbij de chronologie van het verhaal wordt gevolgd. Bij alle boeken worden ook de thema?s aangegeven, zodat onderwijsgevenden en pedagogisch medewerkers de boeken in hun programma kunnen inpassen. Dit rijk geïllustreerde (uit de besproken prentenboeken) boek mag in geen enkele school, bibliotheek, kinderdagverblijf of gezin ontbreken. Voor opvoeders van kinderen van ca. 2 t/m 5 jaar.© NBD Biblion
spellen --- mondelinge communicatie --- literatuuronderwijs --- Didactics of sports and games --- spelletjesboek (genre) --- jeugdliteratuur --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of Dutch --- didactiek --- Prentenboeken --- Voorlezen ; kleuteronderwijs --- Voorlezen ; peuters --- mondiale vorming --- Werken met prentenboeken --- 471.41 --- 434.8 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Voorlezen --- prentenboeken --- 472.14 --- 474.54 --- prentenboek --- voorlezen --- Taal en verbale expressie --- Activiteiten met het jeugdboek --- Didactiek van sport en spel --- Didactiek van het Nederlands --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Leesbevordering --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- Activiteiten
Choose an application
Bij dit prentenboek hoort een handleiding die suggesties voor de uitwerking van belangstellingscentra biedt. Handleiding bij het prentenboek "Mijn huis in een doos" met suggesties voor de uitwerking van belangstellingscentra.
genre-thema"">
Choose an application
Bij dit prenteboek hoort een handleiding met suggesties voor de uitwerking van belangstellingscentra. Handleiding bij het prentenboek "Muisstil op zolder" met suggesties voor de uitwerking van belangsstellingscentra.
genre-thema"">
Choose an application
Welke mogelijkheden zijn er om, ook op muzikaal gebied, met prentenboeken aan de slag te gaan? Met praktische tips voor 26 prentenboeken en zwart-witillustraties. Met kinderen vanaf ca. 2 t/m 5 jaar.Redactie Vlabin-VBCMet dit boek wil de auteur - een docente Nederlands en communicatieve vaardigheden aan de lerarenopleiding - kleuterleid(st)ers bijstaan bij het gebruik van prentenboeken in de klas. In een eerste deel schetst Ost een theoretische achtergrond. Ze geeft een beknopte geschiedenis van de jeugdliteratuur, staat stil bij de verschillende soorten prentenboeken en pleit ervoor om via het onderwijs zowel literaire smaak als het wereldbeeld van kinderen te verbreden. Dit deel wordt afgesloten met enkele bladzijden over vormgeving en illustratietechnieken. De theorie wordt verlucht met kadertjes waarin 'stemmen uit het prentenboek' of 'uit het vak' aan het woord komen. Het tweede deel biedt praktische tips voor het gebruik van het prentenboek in de kleuterklas. Eerst worden enkele algemene stelregels gegeven, daarna volgt een concrete uitwerking in puntjes voor een twintigtal prentenboeken, waaronder teksten en muziek van een aantal liedjes. De lezer krijgt vooral praktische tips; echt diepgaande informatie over de uitvoering en de didactiek ontbreken. Een laagdrempelig, maar ook vrijblijvend boek. Met enkele afbeeldingen in zwart-wit en een index. Voor een ieder die gaat werken of werkzaam is in de onderbouw van het basisonderwijs, kinderopvang, jeugdbibliotheek, enz.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Children's literature. Juvenile literature --- muzische vorming --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Peuters --- Kleuters --- Muzische opvoeding --- didactiek --- kleuters --- peuters --- werken met kinderboeken --- 471.46 --- muzikale opvoeding --- 433.7 --- 434.8 --- 471.41 --- Boekenhoeken (Leeshoeken) --- Muzische vorming --- Ontluikende geletterdheid --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- muzische opvoeding --- 433.75 --- boekenhoek --- ontluikende geletterdheid --- 373.24 --- Didactiek --- Kleuteronderwijs --- Prentenboek --- 110238.jpg --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Nederlandse taal --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- Taal en verbale expressie --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Children's literature --- Didactics of the arts --- hoekenwerk --- bladmuziek --- Peuter --- Kleuter --- Didactics of languages --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding
Choose an application
Met bespreking van: Bas en Bieke; Dikkie Dik; Dribbels eerste schooldag; Monkie; Luie Wammes; Nieusgierige Lotje; Hennie de Heks; Pannekoekentaart; Er ligt een krokodil onder mijn bed; Een ijsbeer in de tropen; Een raar boek
Taal --- Kleuters. --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs --- #PBIB:+111.13 --- Nederlands --- Voorlezen --- drama --- kleuteronderwijs --- prentenboeken --- taal --- verhalen --- 471.41 --- 475.26 --- didactiek --- dramatische expressie --- taalverwerving --- tweedetaalverwerving --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Kleuteronderwijs --- Taalontwikkeling --- Werken met prentenboeken --- Drama --- Dramatische expressie --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Prentenboek --- Speelgoed --- Taalopvoeding --- Verhaal --- Verhalen --- 471.41 ) Taal en verbale expressie --- drama ; kleuters --- verhalen ; kleuters --- Jeugdliteratuur ; kleuteronderwijs --- Jeugdliteratuur ; opvoeding en onderwijs --- Jeugdliteratuur --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Prentenboeken --- Taalopvoeding ; kleuteronderwijs --- 472.14 --- Verhalen : kleuters --- kleuterschool: taal --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- didactiek basisonderwijs - Nederlands : lezen --- Taal en verbale expressie --- Dramatische vorming --- #KVHB:Taalontwikkeling --- #KVHB:Taaltest --- 475.21 --- basisschool : didactiek : taal (ler) --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Geen vervelende kinderstemmetjes maar humoristisch gezongen door Hakim (van Sesamstraat) met nog humoristischer teksten van onder meer Erik van Os. Een geweldig boek en cd en een must voor iedereen met kinderen.De Gruffalo, Monkie, Hazeltje, Borre en de nachtzwarte kat, Olivier en Kleine Reus ? het zijn allemaal figuren uit prentenboeken, die bij kinderen zeer geliefd zijn.Elle van Lieshout en Erik van Os bedachten bij twintig prentenboeken van Lemniscaat een liedje.Korte liedjes en lange liedjes, grappige liedjes en vrolijke liedjes, een brulliedje en een rap. in Het grote prentenboekenliedjesboek vind je het allemaal. Johan Hoogeboom, bekend van de filmmuziek voor Pluk van de Petteflet en de liedjes en muziek voor de tv-series Otje en Ibbeltje, componeerde de muziek voor deze bonte verzameling teksten. Hakim, populair bij kinderen vanwege zijn rol in Sesamstraat en zijn theaterstukken, voorzag de liedjes van een stem.
Dutch literature --- muzikale vorming --- prentenboeken (genre) --- Liederenbundels --- Kinderliederen --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- liedjes --- muzikale opvoeding --- prentenboeken --- 788.2 --- Bang zijn --- Feesten --- Griezelen --- Huizen --- Katten --- Kleuren --- Knuffels --- Liederen --- Maan --- Reizen --- Reuzenalbatrossen --- Rovers --- Verdriet bij kinderen --- Vriendschap --- Water --- Ziek zijn --- 477.7 --- kinderliedjes --- spelletjes --- 472.14 --- 684.94 --- boekillustraties --- fiction --- gedichten --- jeugdboeken --- kinderboekillustraties --- Kinderliedjes en zangspelletjes --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Kalenderfeesten) --- het boek, boekillustratie --- Contains audio-visual material --- Didactics of the arts --- Didactics of primary education --- kinderliederen (genre) --- 083128.jpg --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Liedboek --- Kinderlied --- Prentenboek
Choose an application
In dit boek vind je zeven bekende en minder bekende prentenboeken uitgewerkt naar projecten voor de groepen 1 tot en met 4. De kinderen dansen, zingen, rekenen en schrijven rondom prentenboeken als Bang Mannetje, Woeste Willem of Abracadabra. Ze filmen, filosoferen, dichten of doen technische proefjes : praktisch alle vakgebieden voor het basisonderwijs komen aan bod. Alle projecten werken toe naar een vorm van presentatie. Bij het ene prentenboek is dat een gezamenlijk gemaakte verteltafel, een ander wordt een toneelstuk waarnaar iedereen komt kijken, en bij weer een ander hoort een verteltas die met de kinderen mee naar huis mag. De presentatievorm zorgt zo voor samenhang in het activiteitenaanbod. Op de bijbehorende cd staan alle in het boek gebruikte liedjes en luistervoorbeelden. In het laatste hoofdstuk wordt tot slot aandacht besteed aan hoe je zelf een prentenboekproject kunt ontwerpen.
Didactic strategies --- Kindergarten --- Primary education --- lager onderwijs 1ste graad (doelgroep) --- didactiek --- kleuteronderwijs --- projectonderwijs --- leesbevordering --- jeugdliteratuur --- didactische werkvormen --- prentenboeken --- Prentenboeken --- Leesbevordering --- basisonderwijs --- 433.75 --- werken met jeugdboeken --- 471.41 --- 434.8 --- Emoties(Gevoelens) --- Herfst --- Hoekenwerk --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Toveren --- Verhalend ontwerpen (Storyline approach) --- Verteltafels --- Vriendschap --- Werken met prentenboeken --- Wonen --- Zeerovers (Piraten) --- pantom --- 474.54 --- Avonturen --- Avontuur --- Bang zijn --- Basisonderwijs --- Boeken --- Drama --- Echo --- Emoties (Gevoelens) --- Film --- Gevoelens --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Piraten --- Projecten --- Projectonderwijs --- Stad --- Vakoverschrijdend werken --- Verhalend ontwerpen --- Verstedelijking --- Vertellen --- Verteltassen --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- CD --- basisonderwijs (ler) --- prentenboeken (ler) --- vertellen --- vriendschap --- wonen --- 472.14 --- 081596.jpg --- Prentenboeken ; basisonderwijs --- 373 --- Prentenboek --- activiteiten met het jeugdboek, vertellen, voorlezen, dramatiseren en andere creatieve verwerking --- Taal en verbale expressie --- Activiteiten met het jeugdboek --- Het boek in het onderwijs --- (zie ook: Angst) --- (zie ook: Kwaliteitszorg) --- Contains audio-visual material --- Werken met jeugdboeken --- Basisonderwijs.
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|