Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Histoire militaire --- Krijgsgeschiedenis --- Sciences sociales --- Sociale wetenschappen --- 355.483 (484.4 N.) "1940"
Choose an application
Enseignement --- Onderwijs --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- 371.26 --- 519.2 --- beschrijvende statistiek --- evaluatie --- statistiek --- tabellenboeken --- wiskunde --- 484.4 --- Evaluatie --- statistiek (wiskunde) --- Schoolbooks - Didactic material --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Algemeen.
Choose an application
1. Bekwaamheid op de proef gesteld2. Mijn kennis is mijn bekwaamheid3. Competentiegericht beoordelen en de veranderende rol van de opleider4. Maatjes onder elkaar - peer assessment5. EVC goed geland in de zorg6. Vakbekwaamheid demonstreren bij natuurlijk leren7. Examenvraagstukken8. Face-to-face onderwijs in Zwolle: contact met zorgvragers op school9. Beoordeling: vertrekpunt voor herontwerp10. Competentieontwikkeling coachen en beoordelen11. Beoordelen van bekwaamheid vraagt beoordelaarsbekwaamheid12. Een goed portfolio laat groei zien13. Goed beoordelen is ook een vak14. Het development center15. Professionals in wording16. Kritisch beroepssituaties geven competenties context
Competenties --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- 454.4 --- 484.4 --- 489.54 --- assessment --- coaching --- competentiegericht onderwijs --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- evaluatie --- examinering --- onderwijs --- portfolio --- Competentie
Choose an application
Gevarieerd toetsen binnen probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs in het HBO en MBO. In dit boek komen de volgende facetten aan bod: 1. De noodzaak van gevarieerd toetsen2. Het toetsplan3. Individuele producttoetsing (casustoetsing en meerkeuzetoetsen)4. Individuele procestoetsing5. Groepstoetsing6. De nieuwste ontwikkelingen op het terrein van toetsing.
484.4 --- 489.54 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- evaluatie --- examinering --- leermethoden --- onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- projectgericht onderwijs --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- HBO --- MBO --- projectonderwijs --- toetsen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd onderwijs --- Toetsen --- Projectonderwijs --- Zelfstandig leren --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten)
Choose an application
"Steeds meer scholen zetten toetsen niet meer alleen in om het leren van leerlingen te beoordelen, maar vooral om het leren van deze leerlingen een impuls te geven: zij zetten toetsen formatief in. Formatief toetsen kan de aansluiting tussen leren, instructie en beoordelen versterken, maar biedt leerlingen ook de kans meer eigenaarschap te voelen over hun leren en over de wijze waarop zij worden beoordeeld. In dit boek komen leraren aan het woord die vanuit visie en enthousiasme op individuele basis zijn gestart met vormen van formatief toetsen. Deze leraren zijn werkzaam in diverse onderwijssectoren en verzorgen onderwijs in vakken als lichamelijke opvoeding, filosofie, een taal, biologie of natuurkunde. In hun portretten spreken zij openhartig over de successen en mislukkingen tijdens het implementeren van formatief toetsen. Ook staat er in dit boek een aantal verdiepende artikelen over de praktijk van formatief toetsen. Deze gaan in op onderwerpen als feedback, leerlingmotivatie en zelfsturing. Het slothoofdstuk richt zich op de schoolbrede implementatie van formatief toetsen met als vraag: hoe te komen van een toetscultuur naar een feedbackcultuur?"--Back cover
484.4 --- Lichamelijke opvoeding --- Evaluatie --- Basisonderwijs --- wiskunde --- Motivatie --- Engels --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Nederlands --- Frans --- biologie --- Natuurkunde --- Evaluaties ; onderwijs --- Educational psychology --- Study methods --- Initial didactic situation --- Didactic evaluation --- Didactic strategies --- didactiek --- evaluatie (onderwijs) --- feedback --- 701 Didactiek
Choose an application
Inleiding: het experiment modularisering in het secundair onderwijs.Deel 1: De implementatie van het experiment modularisering in het secundair beroepsonderwijs.1. Modulair onderwijssystemen.2. De opzet van het onderzoek.3. De inhoudelijke en programmatorische vormgeving van modularisering.4. De pedagogische - didactische vormgeving.5.De organisatorische vormgeving.6 Realisatie van modularisering en bereikbaarheid van de beleidsdoelen.7 Besluit en beleidsaanbevelingen.Deel 2: Kwantitatieve evaluatie van enkele doelen van het modulair onderwijs.8. Onderzoeksopzet en operationalisering van de doelen.9. Overzicht van de verschillende steekproefgroepen.10. Non-responsanalyse.11. Maximaliseren van gekwalificeerde uitstroom.12. Technische noot bij de analyses op basis van survey's.13. Verhogen van het welbevinden door tussentijdse succesbelevingen. 14. Flexibele afstemming op de arbeidsmarkt.15. Stimulans tot levenslang leren.16. Doorzichtig maken van het onderwijsaanbod.17. Verhogen van het welbevinden door tussentijdse succesbelevingen (cohort 1).18. Flexibele afstemming op de arbeidsmarkt (cohort 1).19. Stimulans tot levenslang leren (cohort 1).20. Doorzichtig maken van het onderwijsaanbod (cohort 1).21. Besluit.
Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- examinering --- modulair onderwijs --- onderwijs --- secundair onderwijs --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #PBIB:2005.4 --- 373.5 --- 37.013 --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- pedagogie
Choose an application
484.4 --- didactiek --- Evaluatietechnieken --- onderwijs --- Onderwijs --- 371.27 --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Mesure Maat --- 454.4 --- Evaluatie --- Examens --- Toetsen --- evaluatie --- 371.27 Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees --- Examens. Schriftelijke examens. Gestandaardiseerde proefwerken. Multiple choice. Objectieve studietoetsen. Studietoetsen. Examenvrees
Choose an application
Begrippen en afkortingen1 Beoordelen, een begripsbepaling2 Competentiegericht toetsen en beoordelen3 De beoordelaar4 Kwaliteit van de examineringBijlage 1 Mbo-competentiesBijlage 2 Checklist voor de beoordelaar volgens de Wacker-methodeBijlage 3 Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en WelzijnBijlage 4 Reflectiemodel volgens KorthagenBijlage 5 STARRT-model om te gebruiken bij de reflectie op ontwikkelingsgerichte toetsenBijlage 6 De ABC-methodeBijlage 7 Beoordelingsformulier: reflectie op het beroepsbekwaam handelen
Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 484.4 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- examinering --- competenties --- Evalueren --- kwaliteitszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- verpleegkundige opleiding --- onderwijs --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- evaluatie --- 489.4 --- verpleegkunde --- toetsen --- examineren --- beoordelen --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- vroedkundige opleiding --- Higher education
Choose an application
Het Cahier opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlaties tussen leersituatie en toestsing. Vervolgens wortdt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse scholen ASO/TSO, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klasparaktijk.
Evaluatietechnieken --- Geschiedenis --- Onderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- Didactics of history --- evaluatie (onderwijs) --- Didactic evaluation --- geschiedenis --- didactiek --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; evaluatie --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- evalueren --- geschiedenisonderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- onderwijs --- resultaten --- 691 --- 485.610 --- 900.21 --- Didactiek --- Evaluatie --- Onderwijs --- Onderwijsdoelen --- 485.6 --- Toetsen --- evalueren (ler) --- geschiedenis : didactiek (ler) --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.55 --- Evalueren --- Geschiedenisonderwijs --- evaluatietechniek --- 072292.jpg --- geschiedenis: didactiek secundair onderwijs --- Pedagogie --- didactiek secundair onderwijs - evaluatie --- Pedagogie en didactiek --- Geschiedenis - vakdidactiek --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- #BSCH: vak : geschiedenis --- #BSCH: vak: didactiek
Choose an application
Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.
#SBIB:316.334.1O440 --- #SBIB:37H0 --- 700 Pedagogie --- #KVHA:Evaluatie --- #KVHB: Didactiek --- #KVHB: Evaluatie --- 371.25 --- evaluatie --- portfolio's --- 454.4 --- didactiek --- 450.4 --- didactisch proces --- onderwijs --- Evaluatievormen --- Onderwijs-evaluatie --- 454.4 ) Evaluatie --- assessment --- evaluatie (ler) --- evaluatietechnieken --- Evaluatie --- Onderwijs --- 484.4 --- studentenbegeleiding --- 043468.jpg --- 371.3 --- Onderwijsgedrag: algemeen --- Pedagogie --- Didactische evaluatie --- Onderwijskunde --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Assessment-center-methode --- Evaluatietechnieken --- Portfolio's --- Assessment --- Attitudes --- Vaardigheidstraining --- Kwaliteit --- #BSCH: vak: didactiek --- Evaluatietechniek --- Portfolio --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Attitude --- Kwaliteit (proceskenmerk)
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|