Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Narvik kamp en zege
Authors: ---
Year: 1941 Publisher: Brussel Uitg. " De Phalanx "

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Van score naar punten : omzettingstabellen met cesuur
Authors: --- ---
ISBN: 9030623446 Year: 1995 Publisher: Lier Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bekwaamheid op de proef gesteld : perspectieven op competentiegericht beoordelen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789031346301 Year: 2006 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Bekwaamheid op de proef gesteld2. Mijn kennis is mijn bekwaamheid3. Competentiegericht beoordelen en de veranderende rol van de opleider4. Maatjes onder elkaar - peer assessment5. EVC goed geland in de zorg6. Vakbekwaamheid demonstreren bij natuurlijk leren7. Examenvraagstukken8. Face-to-face onderwijs in Zwolle: contact met zorgvragers op school9. Beoordeling: vertrekpunt voor herontwerp10. Competentieontwikkeling coachen en beoordelen11. Beoordelen van bekwaamheid vraagt beoordelaarsbekwaamheid12. Een goed portfolio laat groei zien13. Goed beoordelen is ook een vak14. Het development center15. Professionals in wording16. Kritisch beroepssituaties geven competenties context


Book
Toetsing en zelfstandig leren : gevarieerd toetsen binnen probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs in het HBO en MBO
Authors: --- ---
ISBN: 9080488348 Year: 2000 Publisher: Leiden SMD Educatieve Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gevarieerd toetsen binnen probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs in het HBO en MBO. In dit boek komen de volgende facetten aan bod: 1. De noodzaak van gevarieerd toetsen2. Het toetsplan3. Individuele producttoetsing (casustoetsing en meerkeuzetoetsen)4. Individuele procestoetsing5. Groepstoetsing6. De nieuwste ontwikkelingen op het terrein van toetsing.


Book
Toetsrevolutie : naar een feedbackcultuur in het voortgezet onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9789490120207 9490120200 Year: 2016 Publisher: [Culemborg] Phronese

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Steeds meer scholen zetten toetsen niet meer alleen in om het leren van leerlingen te beoordelen, maar vooral om het leren van deze leerlingen een impuls te geven: zij zetten toetsen formatief in. Formatief toetsen kan de aansluiting tussen leren, instructie en beoordelen versterken, maar biedt leerlingen ook de kans meer eigenaarschap te voelen over hun leren en over de wijze waarop zij worden beoordeeld. In dit boek komen leraren aan het woord die vanuit visie en enthousiasme op individuele basis zijn gestart met vormen van formatief toetsen. Deze leraren zijn werkzaam in diverse onderwijssectoren en verzorgen onderwijs in vakken als lichamelijke opvoeding, filosofie, een taal, biologie of natuurkunde. In hun portretten spreken zij openhartig over de successen en mislukkingen tijdens het implementeren van formatief toetsen. Ook staat er in dit boek een aantal verdiepende artikelen over de praktijk van formatief toetsen. Deze gaan in op onderwerpen als feedback, leerlingmotivatie en zelfsturing. Het slothoofdstuk richt zich op de schoolbrede implementatie van formatief toetsen met als vraag: hoe te komen van een toetscultuur naar een feedbackcultuur?"--Back cover


Book
Evaluatie van het experiment modularisering in het secundair onderwijs.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9055504068 Year: 2005 Publisher: Leuven Wilrijk Hoger instituut voor de arbeid (KUL) Universiteit Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inleiding: het experiment modularisering in het secundair onderwijs.Deel 1: De implementatie van het experiment modularisering in het secundair beroepsonderwijs.1. Modulair onderwijssystemen.2. De opzet van het onderzoek.3. De inhoudelijke en programmatorische vormgeving van modularisering.4. De pedagogische - didactische vormgeving.5.De organisatorische vormgeving.6 Realisatie van modularisering en bereikbaarheid van de beleidsdoelen.7 Besluit en beleidsaanbevelingen.Deel 2: Kwantitatieve evaluatie van enkele doelen van het modulair onderwijs.8. Onderzoeksopzet en operationalisering van de doelen.9. Overzicht van de verschillende steekproefgroepen.10. Non-responsanalyse.11. Maximaliseren van gekwalificeerde uitstroom.12. Technische noot bij de analyses op basis van survey's.13. Verhogen van het welbevinden door tussentijdse succesbelevingen. 14. Flexibele afstemming op de arbeidsmarkt.15. Stimulans tot levenslang leren.16. Doorzichtig maken van het onderwijsaanbod.17. Verhogen van het welbevinden door tussentijdse succesbelevingen (cohort 1).18. Flexibele afstemming op de arbeidsmarkt (cohort 1).19. Stimulans tot levenslang leren (cohort 1).20. Doorzichtig maken van het onderwijsaanbod (cohort 1).21. Besluit.


Book
Toetsen en beoordelen in zorg en welzijn. Praktische handleiding voor toetsen en beoordelen in competentiegericht onderwijs.
Authors: --- ---
ISBN: 9789031384464 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Begrippen en afkortingen1 Beoordelen, een begripsbepaling2 Competentiegericht toetsen en beoordelen3 De beoordelaar4 Kwaliteit van de examineringBijlage 1 Mbo-competentiesBijlage 2 Checklist voor de beoordelaar volgens de Wacker-methodeBijlage 3 Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en WelzijnBijlage 4 Reflectiemodel volgens KorthagenBijlage 5 STARRT-model om te gebruiken bij de reflectie op ontwikkelingsgerichte toetsenBijlage 6 De ABC-methodeBijlage 7 Beoordelingsformulier: reflectie op het beroepsbekwaam handelen


Book
Evalueren in het geschiedenisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9030171847 Year: 2001 Volume: 11 Publisher: Deurne Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het Cahier opent met enkele beschouwingen over de didactische functie van de evaluatie en de noodzakelijke correlaties tussen leersituatie en toestsing. Vervolgens wortdt aandacht besteed aan de kenmerken en aan de voor- en nadelen van de verschillende vraagvormen (open vragen en de belangrijkste vormen van gesloten vragen). Daaropvolgend wordt de problematiek behandeld van de keuze van de vraagvorm, de kenmerken die iedere toets moet bezitten en de beoordeling van de resultaten. Ten slotte wordt een reeks gesloten vragen aangeboden die afgestemd zijn op specifieke onderwijsdoelen. De theoretische inzichten worden zoveel mogelijk geïllustreerd met geselecteerd toetsmateriaal uit een relatief groot aantal Vlaamse scholen ASO/TSO, waardoor het geheel is afgestemd op de reële klasparaktijk.


Book
Evaluatie op de testbank : een handboek voor het ontwikkelen van alternatieve evaluatievormen
Authors: ---
ISBN: 9030115629 9789030115625 Year: 2002 Publisher: Mechelen Antwerpen Wolters Plantyn UIA

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inhoud: 1. Stilstaan bij evaluatie; 2. Op zoek naar goede evaluatie; 3. Aandacht voor het evaluatieproces; 4. Alternatieve evaluatievormen geïllustreerd; 5. Aanvangen met alternatieve evaluatievormen.

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by