Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De Zweeds kunstenaar Ingmar Bergman was uniek: een van de grootste cineasten van de afgelopen eeuw, een briljant regisseur en geliefd schrijver. Hoewel hij ook veel toneel heeft geregisseerd, zijn het vooral zijn spraakmakende films, zoals Fanny en Alexander, Scènes uit een huwelijk en Het zevende zegel, die hem internationale faam hebben gebracht. Filmkenners roemen hem als de belangrijkste vertegenwoordiger van de twintigste-eeuwse cinema en noemen hem in één adem met regisseurs als Truffaut, Fellini en Visconti. In zijn ruim zestigjarige loopbaan maakte hij films in alle denkbare genres en stijlen. Van conventies trok hij zich niets aan. Hij filmde de dood en echtelijke ruzies, neuroses en verliefdheden, verkouden dominees en mooie vrouwen steeds met diezelfde, alles verslindende intensiteit. Veel van Bergmans latere films verwijzen, veelal indirect, naar zijn eigen turbulente leven, zijn vele huwelijken en talrijke affaires. Hij trouwde vijf keer en had negen kinderen. Ingmar Bergman was goedlachs en ernstig, genereus en veeleisend, eerlijk en manipulatief, teruggetrokken en sociaal. Een man vol tegenstrijdigheden. Dit is een portret van een man via zijn werk. Mikael Timm heeft duizenden pagina`s film- en toneelscripts, dagboeken en aantekeningen bestudeerd. Ook heeft hij vele uren met Bergman gesproken over zijn werk en zijn leven, zijn passies, onzekerheden en angst. Uit deze biografie komt het beeld naar voren van een oorspronkelijk en veelzijdig kunstenaar die zijn leven lang nieuwsgierig is gebleven en continu in beweging is geweest.
Choose an application
791.44.071.1 FASSBINDER, RAINER WERNER --- #SBIB:309H1323 --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers--FASSBINDER, RAINER WERNER --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: auteurs --- 791.44.071.1 FASSBINDER, RAINER WERNER Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers--FASSBINDER, RAINER WERNER
Choose an application
Choose an application
Film --- Ford, John --- Ford, John, --- 791.44.071.1 FORD, JOHN --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers--FORD, JOHN --- 791.44.071.1 FORD, JOHN Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers--FORD, JOHN --- #SBIB:309H1323 --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: auteurs
Choose an application
Motion picture plays, German --- Motion pictures --- #SBIB:309H1327 --- 791.44.071.1 --- 791.44.071.1 Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- History and criticism --- History --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: script --- Film
Choose an application
Griffith, David Wark --- Griffith, D. W. --- Cinéma --- Motion pictures --- Histoire et critique --- History. --- Griffith, David Wark, --- Critique et interprétation --- Criticism and interpretation. --- Biograph Company. --- 791.44.071.1 --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- 791.44.071.1 Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Histoire et critique. --- Critique et interprétation.
Choose an application
Monografie van de Vlaamse cineast en schrijver (1924).
Film
---
Buyens, Frans
---
Films
---
Films cinématographiques
---
Buyens, Frans,
---
929 BUYENS, FRANS
---
791.44.071.1
---
#BIBC:boekadm
Choose an application
791.44.071.1 --- Motion picture producers and directors --- -#SBIB:309H1323 --- Directors, Motion picture --- Film directors --- Film producers --- Filmmakers --- Motion picture directors --- Moviemakers --- Moving-picture producers and directors --- Producers, Motion picture --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: auteurs --- Wilder, Billy --- Biography. --- 791.44.071.1 Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Biography --- #SBIB:309H1323 --- Wilder, Billy, --- Wilder, Samuel --- Wilden, Billy
Choose an application
The Films of Roberto Rossellini traces the career of one of the most influential Italian filmmakers through close analysis of the seven films that mark important turning points in his evolution: The Man with a Cross (1943), Open City (1945), Paisan (1946), The Machine to Kill Bad People (1948-52), Voyage in Italy (1953), General della Rovere (1959) and The Rise to Power of Louis XIV (1966). Beginning with Rossellini's work within the fascist cinema, it discusses his invention of neorealism, a new cinematic style that resulted in several classics during the immediate postwar period. Almost immediately, however, Rossellini's continually evolving style moved beyond mere social realism to reveal other aspects of the camera's gaze, as is apparent in the films he made with Ingrid Bergman during the 1950s; though unpopular, these works had a tremendous impact on the French New Wave critics and directors. Rossellini's late career marks a return to his nonrealist period, now critically reexamined, in such works as the commercially successful General della Rovere, and his eventual turn to the creation of didactic films for television.
Rossellini, Roberto, --- Criticism and interpretation --- Critique et interpétation --- 791.44 --- 791.44.071.1 --- #SBIB:309H1323 --- 791.44.071.1 Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- 791.44 Filmproductie. Filmindustrie --- Filmproductie. Filmindustrie --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: auteurs --- Critique et interpétation --- Criticism and interpretation. --- Rossellini, Roberto
Choose an application
Eisenstein, Sergei, --- Criticism and interpretation --- Bronenosets "Potemkin" (Motion picture) --- 791.44.071.1 --- #SBIB:309H1323 --- #SBIB:309H1327 --- Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: auteurs --- Films met een amusementsfunctie en/of esthetische functie: script --- 791.44.071.1 Filmregisseurs. Cineasten. Filmproducers --- Bronenoset͡s "Potemkin" (Motion picture) --- Criticism and interpretation.
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|