Narrow your search

Library

KU Leuven (31)

ULB (18)

UAntwerpen (15)

UGent (13)

VUB (12)

LUCA School of Arts (9)

ULiège (8)

KBR (5)

Odisee (5)

Hogeschool Gent (2)

More...

Resource type

book (34)


Language

English (23)

French (5)

German (4)

Dutch (2)


Year
From To Submit

2009 (1)

2006 (1)

1994 (1)

1993 (3)

1992 (3)

More...
Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Ingmar Bergman : de lust en de demonen : biografie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789078124245 Year: 2009 Publisher: Haarlem De Rode Kamer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De Zweeds kunstenaar Ingmar Bergman was uniek: een van de grootste cineasten van de afgelopen eeuw, een briljant regisseur en geliefd schrijver. Hoewel hij ook veel toneel heeft geregisseerd, zijn het vooral zijn spraakmakende films, zoals Fanny en Alexander, Scènes uit een huwelijk en Het zevende zegel, die hem internationale faam hebben gebracht. Filmkenners roemen hem als de belangrijkste vertegenwoordiger van de twintigste-eeuwse cinema en noemen hem in één adem met regisseurs als Truffaut, Fellini en Visconti. In zijn ruim zestigjarige loopbaan maakte hij films in alle denkbare genres en stijlen. Van conventies trok hij zich niets aan. Hij filmde de dood en echtelijke ruzies, neuroses en verliefdheden, verkouden dominees en mooie vrouwen steeds met diezelfde, alles verslindende intensiteit. Veel van Bergmans latere films verwijzen, veelal indirect, naar zijn eigen turbulente leven, zijn vele huwelijken en talrijke affaires. Hij trouwde vijf keer en had negen kinderen. Ingmar Bergman was goedlachs en ernstig, genereus en veeleisend, eerlijk en manipulatief, teruggetrokken en sociaal. Een man vol tegenstrijdigheden. Dit is een portret van een man via zijn werk. Mikael Timm heeft duizenden pagina`s film- en toneelscripts, dagboeken en aantekeningen bestudeerd. Ook heeft hij vele uren met Bergman gesproken over zijn werk en zijn leven, zijn passies, onzekerheden en angst. Uit deze biografie komt het beeld naar voren van een oorspronkelijk en veelzijdig kunstenaar die zijn leven lang nieuwsgierig is gebleven en continu in beweging is geweest.&#13;&#13;


Book
Die Kinofilme. 1 : Der Stadtstreicher 1965, Das kleine Chaos 1966, Liebe ist kälter als der Tod 1969, Katzelmacher 1969, Götter der Pest 1969
Authors: ---
ISBN: 3888141826 9783888141829 Year: 1987 Publisher: München Schirmer-Mosel


Book
Filming by numbers : Peter Greenaway : ein Regisseur zwischen Experimentalkino und Erzählkino
Author:
ISBN: 3823342827 Year: 1993 Publisher: Tübingen Narr

John Ford : the man and his films.
Author:
ISBN: 0520063341 0520050975 Year: 1986 Publisher: Berkeley University of California press


Book
Film schreiben : eine Geschichte des Drehbuches
Authors: ---
ISBN: 3213000353 Year: 1990 Publisher: Wien Hora

D. W. Griffith and the origins of American narrative film : the early years at Biograph
Author:
ISBN: 9780252063664 025206366X Year: 1994 Publisher: Urbana : University of Illinois Press,


Book
Frans Buyens : filmstormer
Author:
ISBN: 905240027X 9789052400273 Year: 1990 Publisher: Klaproos,

The films of Roberto Rossellini
Author:
ISBN: 0521392365 0521398665 0511620225 Year: 1993 Publisher: Cambridge : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Films of Roberto Rossellini traces the career of one of the most influential Italian filmmakers through close analysis of the seven films that mark important turning points in his evolution: The Man with a Cross (1943), Open City (1945), Paisan (1946), The Machine to Kill Bad People (1948-52), Voyage in Italy (1953), General della Rovere (1959) and The Rise to Power of Louis XIV (1966). Beginning with Rossellini's work within the fascist cinema, it discusses his invention of neorealism, a new cinematic style that resulted in several classics during the immediate postwar period. Almost immediately, however, Rossellini's continually evolving style moved beyond mere social realism to reveal other aspects of the camera's gaze, as is apparent in the films he made with Ingrid Bergman during the 1950s; though unpopular, these works had a tremendous impact on the French New Wave critics and directors. Rossellini's late career marks a return to his nonrealist period, now critically reexamined, in such works as the commercially successful General della Rovere, and his eventual turn to the creation of didactic films for television.

Listing 1 - 10 of 34 << page
of 4
>>
Sort by