Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
798.3 --- film --- filmanalyse --- filmesthetiek --- film, esthetiek en kritiek --- Film --- CINEMA --- THEORIE CINEMATOGRAPHIQUE CLASSIQUE --- TECHNIQUE
Choose an application
Film --- Netherlands --- Theses --- 798.43 --- filmgeschiedenis --- Nederland --- 798.3 --- film, geschiedenis der filmkunst, overige landen --- film, esthetiek en kritiek
Choose an application
"Volharden is de 'autobiografie' van de bekende Franse filmcriticus Serge Daney. De tekst is gebaseerd op gesprekken met Serge Toubiana, die vlak voor Daneys voortijdige dood in 1992 werden afgerond. Daney begon in 1964 voor de Cahiers du cinéma over film te schrijven en richtte vanaf de jaren tachtig zijn aandacht tevens op televisie, reclame en nieuwe media. Volharden is een diepgaande analyse van Daneys engagement met de cinema, maar hij liet voor het eerst ook zijn persoonlijke levensverhaal doorklinken in het theoretische discours en gaf het daarmee zijn werkelijke draagwijdte. Het resultaat is een cinebiografie."--
Daney, Serge --- film --- filmtheorie --- filmkritiek --- Frankrijk --- Cahiers du Cinéma --- twintigste eeuw --- Daney Serge --- 791.41 --- 798.3 --- biografieën --- film, esthetiek en kritiek
Choose an application
"'Daney vertegenwoordigt voor mij het einde van de kritiek zoals ik die begrijp, en die ik laat beginnen bij Diderot, van D naar D, van Diderot naar Daney', stelde Jean-Luc Godard in een gesprek met Youssef Ishaghpour. In 1964 schreef Serge Daney voor de Cahiers du cinéma zijn eerste artikel over film en vanaf de jaren tachtig richtte hij zich tevens op televisie, reclame en nieuwe media. Zijn teksten hebben grote invloed gehad op filmmakers, critici en filosofen, en nauwelijks aan betekenis ingeboet als het gaat om de lessen van een rijke cinefiele cultuur voor de hedendaagse beeldcultuur. Het beeld als verzet tegen de eindeloze informatiestroom, als ruimte voor verbeelding en reflectie: een ruimte om in te bewegen. Voor het eerst is een selectie van Daneys teksten in Nederlandse vertaling gebundeld. Deze worden omlijst door teksten van tijd- en reisgenoten: Jacques Rivette, Gilles Deleuze, Jean-Luc Godard en Olivier Assayas. Met een uitgebreide inleiding van Pieter Van Bogaert."--
Film --- Daney, Serge --- film --- filmtheorie --- filmkritiek --- media --- nieuwe media --- televisie --- twintigste eeuw --- Daney Serge --- 791.41 --- 798.3 --- Frankrijk --- Cahiers du Cinéma --- film, esthetiek en kritiek
Choose an application
"Published on the occasion of the exhibition ‘Actors & Extras’ at Argos Centre for Art & Media, Brussels (September 15 – December 19, 2009). Five authors highlight the theme of characterisation from various angles. Georges Didi-Huberman’s contribution People exposed, People as Extras explores how cinema represents the masses. Sven Lütticken highlights the performance tradition in the visual arts in relation to the producing of subjectivity. On the basis of the classic cinema, in Figures of the Extra, Paul Willemsen composes a typology of the extra and subsequently gives attention to the aberrant status of the extra in modern cinema and contemporary art. Thomas Trummer’s Volonté Générale. Extras in Film and Democracy questions the responsibility of the anonymous individual. With The Passing Actor: Sketch of a Renaissance Jean-Louis Comolli analyses how the concept of acting in a documentary has a different interpretation than in a fiction film. The last part of the publication describes the selected works in the exhibition."--
Installations (Art) --- 21st century --- Exhibitions --- 798.65 --- filmtheorie --- film --- cinema --- acteurs --- figuranten --- personages --- 798.3 --- film, spel en regie --- film, esthetiek en kritiek
Choose an application
"Initiation à l'esthétique et à l'histoire du cinéma, à travers l'analyse systématique des procédés d'expression du langage filmique. Nouvelle édition : un classique qui résiste à l'usure du temps. Nouvelle édition, revue et augmentée en 1985, d’un ouvrage de référence depuis sa publication en 1955. Bilan de trente années de fréquentation des salles obscures, il fournit une initiation à l’esthétique du cinéma par l’analyse systématique de ses procédés d’expression."--
Motion pictures --- Cinéma --- Study and teaching --- Etude et enseignement --- Cinéma --- 798.3 --- film --- filmgeschiedenis --- filmtheorie --- filmkritiek --- cinema --- filmtaal --- Philosophy --- film, esthetiek en kritiek
Choose an application
798.3 --- film --- filmanalyse --- mythen --- scenario --- film, esthetiek en kritiek --- Film genres --- Motion pictures --- Genre films --- Genres, Film --- Motion picture genres --- History --- History and criticism --- Plots, themes, etc.
Choose an application
This volume is comprised of new essays on a wide range of topics by both film scholars and philosophers who share the commitment to conceptual investigation, logic consistency, and clarity of argument and characterizes analytic philosophy.
Film --- Philosophy --- Motion pictures --- -Cinema --- Feature films --- Films --- Movies --- Moving-pictures --- Audio-visual materials --- Mass media --- Performing arts --- History and criticism --- Philosophy. --- -Philosophy --- 798.3 --- film --- theorie --- filmtheorie --- filosofie --- kunstfilosofie --- wijsbegeerte --- esthetica --- film, esthetiek en kritiek
Choose an application
These seven essays on The Political Possibility of Sound present a perfectly incomplete form for a discussion on the possibility of the political that includes creativity and invention, and articulates a politics that imagines transformation and the desire to embrace a connected and collaborative world.The themes of these essays emerge from and deepen discussions started in Voegelin's previous books, Listening to Noise and Silence and Sonic Possible Worlds. Continuing the methodological juxtaposition of phenomenology and logic and writing from close sonic encounters each represents a fragment of listening to a variety of sound works, to music, the acoustic environment and to poetry, to hear their possibilities and develop words for what appears impossible.As fragments of writing they respond to ideas on geography and migration, bring into play formless subjectivities and trans-objective identities, and practice collectivity and a sonic cosmopolitanism through the hearing of shared volumes. They involve the unheard and the in-between to contribute to current discussions on new materialism, and perform vertical readings to reach the depth of sound.
Sound (Philosophy). --- Sound in art. --- Sound (Philosophy) --- Sound in art --- 798.3 --- 781.5 --- 665 --- geluid --- kunst --- muziek --- politiek --- filosofie (wijsbegeerte) --- Cultuurfilosofie --- Philosophy --- film, esthetiek en kritiek --- muziekwetenschap, psychologie der muziek --- audio-video
Choose an application
"Almost 75 years after its creation, this is the first published edition of Germaine Dulac’s What is Cinema? Composed of the cineaste’s lectures (1925-1939), compiled by her partner Marie-Anne Colson-Malleville, it illuminates the vital role of this pioneer of the 1920s French avant-garde, as an innovator of modern cinematic thought, who was reflecting, early on, in a sustained and analytical way about what cinema is."-- "Près de 75 années après sa conception, voici la première édition de Qu’est-ce que le cinéma ? de Germaine Dulac. Composé des nombreuses conférences de la cinéaste (1925-1939) assemblées par sa partenaire Marie-Anne Colson-Malleville, cet ouvrage éclaire le rôle majeur de cette pionnière de l’avant-garde française, innovatrice de la pensée cinématographique moderne, qui théorisait déjà, dès les années 1920, ce qu’est le cinéma."--
Cinéma, histoire --- Motion pictures --- Film criticism --- 798.3 --- filmkritiek --- filmgeschiedenis --- film --- cinema --- Frankrijk --- filmtheorie --- avant-garde --- cineasten --- Filmregisseurs --- feminisme --- vrouwelijke regisseurs en cineasten --- Motion picture criticism --- Moving-picture criticism --- Criticism --- Aesthetics --- History --- film, esthetiek en kritiek --- Evaluation --- History and criticism
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|