Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by

Book
Film as art
Author:
ISBN: 0520000358 Year: 1971 Publisher: Berkeley, Calif.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
In het wereldfilmstelsel : identiteit en organisatie van de Nederlandse film sedert 1945
Authors: ---
ISBN: 9051667515 Year: 2000 Publisher: Delft Eburon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Volharden : gesprekken met Serge Toubiana.
Authors: ---
ISBN: 9789490334017 Year: 2011 Publisher: Amsterdam : Octavo,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Volharden is de 'autobiografie' van de bekende Franse filmcriticus Serge Daney. De tekst is gebaseerd op gesprekken met Serge Toubiana, die vlak voor Daneys voortijdige dood in 1992 werden afgerond. Daney begon in 1964 voor de Cahiers du cinéma over film te schrijven en richtte vanaf de jaren tachtig zijn aandacht tevens op televisie, reclame en nieuwe media. Volharden is een diepgaande analyse van Daneys engagement met de cinema, maar hij liet voor het eerst ook zijn persoonlijke levensverhaal doorklinken in het theoretische discours en gaf het daarmee zijn werkelijke draagwijdte. Het resultaat is een cinebiografie."--


Book
Een ruimte om in te bewegen : Serge Daney - tussen cinema en beeldcultuur.
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789490334048 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Octavo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"'Daney vertegenwoordigt voor mij het einde van de kritiek zoals ik die begrijp, en die ik laat beginnen bij Diderot, van D naar D, van Diderot naar Daney', stelde Jean-Luc Godard in een gesprek met Youssef Ishaghpour. In 1964 schreef Serge Daney voor de Cahiers du cinéma zijn eerste artikel over film en vanaf de jaren tachtig richtte hij zich tevens op televisie, reclame en nieuwe media. Zijn teksten hebben grote invloed gehad op filmmakers, critici en filosofen, en nauwelijks aan betekenis ingeboet als het gaat om de lessen van een rijke cinefiele cultuur voor de hedendaagse beeldcultuur. Het beeld als verzet tegen de eindeloze informatiestroom, als ruimte voor verbeelding en reflectie: een ruimte om in te bewegen. Voor het eerst is een selectie van Daneys teksten in Nederlandse vertaling gebundeld. Deze worden omlijst door teksten van tijd- en reisgenoten: Jacques Rivette, Gilles Deleuze, Jean-Luc Godard en Olivier Assayas. Met een uitgebreide inleiding van Pieter Van Bogaert."--


Book
Actors & extras : [exhibition : Brussels, Argos Centre for Art & Media, September 15, 2009 - December 19, 2009
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789076855004 9076855005 Year: 2009 Publisher: Brussel München Argos Centre for Art & Media Siemens Arts Program

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Published on the occasion of the exhibition ‘Actors & Extras’ at Argos Centre for Art & Media, Brussels (September 15 – December 19, 2009). Five authors highlight the theme of characterisation from various angles. Georges Didi-Huberman’s contribution People exposed, People as Extras explores how cinema represents the masses. Sven Lütticken highlights the performance tradition in the visual arts in relation to the producing of subjectivity. On the basis of the classic cinema, in Figures of the Extra, Paul Willemsen composes a typology of the extra and subsequently gives attention to the aberrant status of the extra in modern cinema and contemporary art. Thomas Trummer’s Volonté Générale. Extras in Film and Democracy questions the responsibility of the anonymous individual. With The Passing Actor: Sketch of a Renaissance Jean-Louis Comolli analyses how the concept of acting in a documentary has a different interpretation than in a fiction film. The last part of the publication describes the selected works in the exhibition."--

Le langage cinématographique
Author:
ISBN: 2204023981 9782204023986 Year: 1985 Volume: 75 Publisher: Paris Cerf

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Initiation à l'esthétique et à l'histoire du cinéma, à travers l'analyse systématique des procédés d'expression du langage filmique. Nouvelle édition : un classique qui résiste à l'usure du temps. Nouvelle édition, revue et augmentée en 1985, d’un ouvrage de référence depuis sa publication en 1955. Bilan de trente années de fréquentation des salles obscures, il fournit une initiation à l’esthétique du cinéma par l’analyse systématique de ses procédés d’expression."--

Myth and the movies : discovering the mythic structure of 50 unforgettable films
Author:
ISBN: 9780941188661 0941188663 Year: 1999 Publisher: California Michael Wiese productions

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Film theory and philosophy
Authors: ---
ISBN: 0198159218 0191673560 1280764929 Year: 1997 Publisher: Oxford Clarendon

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This volume is comprised of new essays on a wide range of topics by both film scholars and philosophers who share the commitment to conceptual investigation, logic consistency, and clarity of argument and characterizes analytic philosophy.


Book
The political possibility of sound : fragments of listening
Author:
ISBN: 9781501312168 1501312162 9781501312151 1501312154 Year: 2019 Publisher: New York : Bloomsbury Academic,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

These seven essays on The Political Possibility of Sound present a perfectly incomplete form for a discussion on the possibility of the political that includes creativity and invention, and articulates a politics that imagines transformation and the desire to embrace a connected and collaborative world.The themes of these essays emerge from and deepen discussions started in Voegelin's previous books, Listening to Noise and Silence and Sonic Possible Worlds. Continuing the methodological juxtaposition of phenomenology and logic and writing from close sonic encounters each represents a fragment of listening to a variety of sound works, to music, the acoustic environment and to poetry, to hear their possibilities and develop words for what appears impossible.As fragments of writing they respond to ideas on geography and migration, bring into play formless subjectivities and trans-objective identities, and practice collectivity and a sonic cosmopolitanism through the hearing of shared volumes. They involve the unheard and the in-between to contribute to current discussions on new materialism, and perform vertical readings to reach the depth of sound.


Book
Qu'est ce que le cinéma? = : What is cinema?
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9782490750047 2490750046 Year: 2019 Publisher: Paris Light Cone Editions

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Almost 75 years after its creation, this is the first published edition of Germaine Dulac’s What is Cinema? Composed of the cineaste’s lectures (1925-1939), compiled by her partner Marie-Anne Colson-Malleville, it illuminates the vital role of this pioneer of the 1920s French avant-garde, as an innovator of modern cinematic thought, who was reflecting, early on, in a sustained and analytical way about what cinema is."-- "Près de 75 années après sa conception, voici la première édition de Qu’est-ce que le cinéma ? de Germaine Dulac. Composé des nombreuses conférences de la cinéaste (1925-1939) assemblées par sa partenaire Marie-Anne Colson-Malleville, cet ouvrage éclaire le rôle majeur de cette pionnière de l’avant-garde française, innovatrice de la pensée cinématographique moderne, qui théorisait déjà, dès les années 1920, ce qu’est le cinéma."--

Listing 1 - 10 of 40 << page
of 4
>>
Sort by