Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
De spelen bieden de kinderen gerichte hulp bij het omgaan met gevoelens van angst, depressie, onzekerheid, verlegenheid, minderwaardigheid e.d. In de leeftijdscategorie van 9-15 jaar blijkt het aantal probleemkinderen olp alle scholen dramatisch toe te nemen. Dit boek is bedoeld als hulpmiddel bij het omgaan met deze probleemkinderen. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- probleemkinderen --- spelen --- Didactics of sports and games --- Psychiatry --- sociale vaardigheden --- speltherapie --- socio-emotionele opvoeding --- secundair onderwijs 1ste graad --- Kinderspelen --- Groepsspelen --- Lager onderwijs --- Speltherapie --- Emotionele problemen --- Spelen --- Kinderen --- Secundair onderwijs --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Buitengewoon onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- 622.1 --- 9-15 jr --- Agressiespelen --- Integratiespelen --- Probleemoplossen --- Relatiespelen --- Rollenspel --- Samenwerkingsspelen --- Sociale rollenspelen --- Spel --- Spelpedagogiek --- Standbeeldenspelen --- Strategiespel --- 796.1 --- Integratie --- Methodiek --- Samenwerking --- Spelregels --- 433.6 --- Ik-spelen --- Jij-spelen --- Spelmethoden --- Wij-spelen --- 042069.jpg --- Kinderspel --- Groepsspel --- Emotioneel probleem --- Kind --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Deze bundel is bedoeld voor docenten aan basisscholen om de kinderen gericht te helpen bij het omgaan met gevoelens van angst, onzekerheid, verlegenheid, minderwaardigheid e.d.. De spelen zijn thematisch naar de aard van het probleem ingedeeld in 4 categorieën: ik-spelen, jij-spelen, wij-spelen en spelmethoden. Binnen elke categorie zijn verschillende spelvormen uitgewerkt. Voor de meeste spelen is weinig of geen voorbereiding nodig. Ze kunnen in kleine groepen of met de hele klas gespeeld worden, en zijn geschikt voor alle klassen.
basisonderwijs --- spellen --- Didactics of sports and games --- Personality development --- Didactic strategies --- Didactics of primary education --- socio-emotionele opvoeding --- spelen --- groepsspelen --- 433.6 --- 478.1 --- 6-12 jr. --- 622.1 --- Agressiespelen --- Basisonderwijs --- Conflictbeheersing --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Groepsspelen --- Ik en de anderen --- Integratie --- Lager onderwijs --- Pantomime --- Probleemoplossen --- Probleemoplossend gedrag --- Rollenspel --- Ruzie --- Samenwerkingsspelen --- Spel --- Spelen --- Spelmethoden --- Spelpedagogiek --- Speltherapie --- Sprookjesspelen --- Standbeeldenspelen --- Waarnemingsoefeningen --- 474.53 ) Speelleermiddelen --- agressie --- angst --- hulpverleningsspelen --- integratie-spelen --- kinderen 6-12 jaar --- kinderen met gedrags- en gevoelsproblemen --- minderwaardigheid --- observatiespelen --- onzekerheid --- partnerspelen --- rollenspelen --- samenwerkingsspelen --- spelpedagogiek --- speltherapie --- verlegenheid --- #PBIB:+105.91 --- kind, spel en speelgoed --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Anders zijn) --- (zie ook: Conflicten) --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Kinderspelen --- Emotionele problemen --- Kinderen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-agogische vaardigheden --- 6-12 jr --- 796.1 --- Methodiek --- Samenwerking --- Spelregels --- Kinderspel --- Groepsspel --- Emotioneel probleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Social problems --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sociale problemen --- samenspelen --- spelactiviteiten --- 477.8 --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- groepsdynamica --- groepsontwikkeling
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|