Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen en jongeren van nu zijn vrijer en assertiever dan in vorige generaties. Maar de keerzijde van die ‘opvoeding’ is ook steeds duidelijker merkbaar in de samenleving. Aryan van der Leij, gedragswetenschapper en tevens vader van kinderen in twee generaties, houdt ons een heldere spiegel voor. De pretparkgeneratie staat model voor de manier waarop we tegenwoordig met elkaar en vooral met onszelf en onze kinderen omgaan: alles moet leuk zijn, en gericht op een directe bevrediging van de eigen lust. Dat in tegenstelling tot vroeger, toen juist fatsoen en gemeenschapszin hoog in het vaandel stonden. Van der Leij laat zien dat in de huidige samenleving de kinderwereld tot model is verheven: egocentrisme en een beperkte toerekeningsvatbaarheid zijn bij kinderen weliswaar een gegeven, maar kunnen tot excessen leiden als die op latere leeftijd nog steeds de toon voeren. Ook in zijn minder extreme vormen ervaart de samenleving echter overlast, zeker nu ouders door internet, mobiele telefonie en de sociale media steeds minder grip hebben op hun kinderen… er dreigt een chronisch gebrek aan opvoeden.
Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Opvoeding en onderwijs --- Maatschappijkritiek --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
#GROL:SEMI-37.001 --- #gsdbP --- antropologie --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Onderwijssystemen
Choose an application
Pedagogiek in Praktijk Magazine (PiP) verschijnt tweemaandelijks. Het tijdschrift biedt praktijkgerichte informatie over opvoeding en onderwijs. Op toegankelijke wijze houdt het tijdschrift professionele opvoeders, leerkrachten en geïnteresseerde ouders op de hoogte van wetenschappelijk onderzoek en nieuws uit de pedagogische werkvelden. Pedagogiek in Praktijk is daarnaast een platform voor discussie over pedagogische vraagstukken.
Pedagogie --- tijdschriften --- Tijdschriften SAW --- opvoeding --- pedagogiek --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Periodicals --- tijdschriften. --- Educational sciences --- Tijdschriften. --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
. van: The end of education: redefining the value of school
Teaching --- pedagogiek --- #A9610A --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Gezinsopvoeding (ouder-kind relatie) --- Onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Kritiek --- Toekomstvisies --- #A9610A. --- 450.4 --- Opvoeding --- Toekomstvisie --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Ethiek in de hulpverlening (hulpverleningsethiek) --- sociale pedagogie --- cliënten-welzijnswerkers --- 37 --- 361.05 --- Hulpwetenschappen --- ethiek en religie --- ethiek en religie. --- Ethiek en religie.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het onderwijs is allereerst praxis. Wat doet de empirische onderwijskunde daarmee? Respecteert die wetenschap de praxis en dus het werk van de leraren? De auteur komt tot de conclusie dat dit niet het geval is. Daarbij komt ook het negeren van pedagogiek, cultuur en filosofie, waardoor de onderwijskunde zich totaal in een impasse wringt. Komt met de inbreng van de pedagogiek ditmaal de praxis wel tot zijn recht? De lezer kan zelf tot duidelijke conclusies komen. (Bron: www.academiapress.be)
onderwijskunde --- pedagogiek --- 073685.jpg --- Pedagogie --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Pedagogiek --- Teaching --- didactiek --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Onderwijs --- Onderwijspsychologie --- Onderwijskunde. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen.
Listing 1 - 10 of 40 | << page >> |
Sort by
|