Listing 1 - 10 of 29 << page
of 3
>>
Sort by

Dissertation
La comunicación multilingüe de la Oficina de Turismo de Gante
Authors: ---
Year: 2008 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: De doelstelling van mijn scriptie is een onderzoek naar de verschillende meertalige middelen die stad Gent gebruikt om met toeristen te communiceren. Ik wil analyseren of de gebruikte communicatiemiddelen gemakkelijk toegankelijk en gebruiksvriendelijk zijn voor mensen die Gent willen bezoeken. Daarbij heb ik natuurlijk ook de verschillende talen bestudeerd die de toeristische dienst toepast om te communiceren: welke talen worden het meest gebruikt en zijn die in evenredigheid met de talen die gesproken worden door de grootste groepen toeristen die elk jaar Gent bezoeken? Middelen of methode: Ten eerste heb ik een historische inleiding gegeven van wat een stad precies is en welke stad Gent is. Daarna heb ik mijn onderzoek geschetst in een meer algemeen kader van citymarketing. De citymarketing van stad Gent zorgt ervoor dat de toeristische dienst haar communicatiemiddelen naar de toeristen toe kan realiseren en verbeteren. Ten tweede heb ik een onderscheid gemaakt tussen de verschillende groepen toeristen die Gent bezoeken en of stad Gent de communicatiemiddelen ook afstemt op al deze specifieke groepen. Dat blijkt niet altijd het geval, binnen de toeristische communicatie gaat men vaak uit van een algemeen profiel met af en toe aanwijzingen voor een specifieke groep. Ten derde heb ik de verschillende communicatiemiddelen onderzocht van de toeristische dienst in Gent met de toeristen: de informatiekantoren, de beschikbare folders, de gidsen en tenslotte de websites. Daarin heb ik vooral aandacht besteed aan de graad van toegankelijkheid van de middelen voor (anderstalige) toeristen en de verschillende talen waarin de communicatie gevoerd wordt. In de informatiekantoren ben ik ter plaatse gaan kijken hoe alles er in zijn werk gaat, hoe het personeel de toeristen helpt, en in welke talen ze dat doen. Daarna heb ik de folders bekeken die beschikbaar waren in het informatiekantoor. Ik heb ze ingedeeld in verschillende groepen en de gebruikte talen erbij vermeld. Bij mijn onderzoek naar de gidsen in Gent, heb ik bestudeerd welke opleiding gidsen in spe moeten volgen en onderzocht in welke talen de gidsen hun rondleidingen aanbieden. Daarnaast heb ik nog de officiële website voor toeristen van stad Gent geanalyseerd www.visitgent.be. Deze site is beschikbaar in vier talen die elk ingedeeld zijn zijn in verschillende rubrieken. Ik heb van de vier versies alle rubrieken met elkaar vergeleken.Als laatste heb ik nog enkele administratieve gegevens aan mijn scriptie toegevoegd. Resultaten: De toeristische dienst van Gent maakt gebruik van een algemeen toeristenprofiel in de communicatie met de toeristen, maar soms stemt ze haar communicatie af op een specifieke groep. Het voordeel van een standaard profiel is dat het voldoet aan de noden van alle groepen toeristen.In de infokantoren worden de toeristen geholpen in verschillende talen, vooral in het Nederlands, Frans, Engels en Duits. Niet alle personeelsleden spreken Spaans of Italiaans. Als de personeelsleden de taal van de toerist niet (goed) beheersen, kunnen folders dienen als ideaal hulpmiddel. De folders die ik in het kantoor vond, zijn niet allemaal bestemd voor toeristen, de meeste zijn dat wel. Ze gaan over uitstapjes, concerten,... en zijn vaak in meerdere talen geschreven. Niet alle toeristische folders zijn meertalig, hoewel ze zeker interessant zijn voor toeristen.De Gidsenbond in Gent biedt rondleidingen aan in acht talen: Nederlands, Frans, Engels, Duits, Spaans, Italiaans, Russisch en Portugees. Als gids verdien je wel weinig en er bestaat heel wat onduidelijkheid over het sociaal statuut van de gids. Hierdoor oefenen de meeste gidsen hun activiteit uit in bijberoep. De officiële website van Gent bestaat in het Nederlands, Frans, Engels en Duits. Toch staan er ook Spaanse folders op de website, maar die zijn enkel te vinden onder de rubriek 'publicaties' van de Franse en Engelse versie. Hoewel er duidelijk wel vraag is van Spaanse toeristen naar Spaanstalige communicattiemiddelen. Volgens de statistische gegevens van de dienst toerisme, is het aantal Spaanstalige toeristen in Gent de laatste tien jaar enorm toegenomen. In 2007 kwamen 24.640 Spaanse toeristen een vraag stellen in het infokantoor, dit waren er slechts 5.125 in 1996. Wat het aantal overnachtingen betreft, scoren de Spanjaarden ook hoog. De dienst toerisme beseft zelf dat er nood is aan Spaanstalige communicatie, eind dit jaar zou er nog een Spaanse versie van de website komen.


Book
Blue band goede start en 3VO. Compaq en BMW.WilliamsF1. Rotterdam is vele steden. Sanex en de WTA tour.
Author:
ISBN: 9014077424 Year: 2001 Publisher: Alphen aan den Rijn : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Zot van A : 10 jaar stadscommunicatie : het bewijs dat communicatie een positieve bijdrage levert aan mens en maatschappij.
Author:
ISBN: 9789401416689 Year: 2014 Publisher: Tielt Lannoo Campus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek vertelt het volledige verhaal van tien jaar stadscommunicatie in Antwerpen. Over hoe de stralende A een positieve en merkbare bijdrage leverde aan een project van inclusie en samenhorigheid. De campagne maakte Antwerpenaren fier op hun stad en kreeg weerklank tot ver buiten onze landsgrenzen. Dit marketingboek leest als een roman en beschrijft treffend een tijdsgeest van positief denken over en bouwen aan de stad Antwerpen. Op die manier illustreert Zot van A de cruciale bijdrage die marketing aan de samenleving kan leveren. Zot van A neemt je mee achter de coulissen, in de wereld van de opdrachtgever en van het bureau dat deze campagne uitwerkte.


Book
Er gaat niets boven citymarketing : hoe zet je een plaats op de kaart ?
Author:
ISBN: 9789461260154 Year: 2011 Publisher: Zaltbommel Haystack

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Eindelijk een praktisch handboek boordevol inzichten, voorbeelden en tips voor iedereen die zijn stad of regio succesvol op de kaart wil zetten.Hoe lok je bezoekers, bewoners en bedrijven ? Hoogleraar citymarketing Gert-Jan Hospers verdiepte zich in de theorie en de praktijk en ging te rade bij 'Er gaat niets boven Groningen'. Wat werkt, en wat niet ?Marketing levert zeker wat op, concludeert Hospers, als je tenminste uitgaat van doelgroepen, eensgezind samenwerkt en vasthoudend bent.Bron : http://www.haystack.nl


Book
The globalization of advertising : agencies, cities and spaces of creativity
Authors: --- --- ---
ISBN: 9780415567169 9780203860892 9781135279769 9781135279806 9781135279813 9781138867345 Year: 2010 Publisher: London Routledge


Book
Citymarketing voorbij de hype : ontwikkelingen, analyse en strategie
Authors: --- ---
ISBN: 9789059316775 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Van Den Helder tot Terneuzen en van Valkenburg tot Groningen investeren bestuurders vol enthousiasme in de marketing van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes trachten gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden. Leek de toenemende aandacht voor citymarketing aanvankelijk nog een hype, nu is het thema niet meer weg te denken uit het lokale beleid. Citymarketing is een heus vakgebied geworden met eigen netwerken, congressen en discussiefora. Voldoende reden om de balans op te maken en de ontwikkelingen in de citymarketing eens kritisch te beschouwen. Wat is de opgave van citymarketing en wie zijn er zoal bij betrokken? Welke instrumenten staan de citymarketeer ter beschikking en hoe kunnen ze worden ingezet? Hoe bepaal je de identiteit van de stad en welke rol speelt de gebouwde omgeving daarbij? Wat kunnen we leren van praktijkvoorbeelden van citymarketing ? Dit soort vragen en nog meer antwoorden vindt de lezer in Citymarketing voorbij de hype. In het boek geven zeventien deskundigen uit de wetenschap en de advieswereld in kort bestek hun visie op citymarketing. Die bundeling van analyses levert tal van interessante inzichten, methoden en lessen voor de beleidspraktijk op. Het boek geeft de stand van zaken in de citymarketing weer en is daarmee verplichte kost voor iedereen die in het vakgebied zit of er zich in wil verdiepen. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
PR and communication in local government and public services
Authors: --- ---
ISBN: 9780749466169 Year: 2013 Publisher: London Kogan Page

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the UK's current climate of budget cuts and policy changes, local government officials need to be aware of best practice in both broadcasting their services and responding to crises in their communities. Meanwhile, changes in the media - from the rise of social media, to web access for older consumers - present new challenges for local councils about how to best convey their key messages and protect their 'brand'.Full of expert advice, tools and case studies from a variety of sources, PR and Communication in Local Government and Public Services is a practical reference guide to delivering professional public relations for both communications and the delivery of local services. It offers a detailed analysis of the issues that are unique to this challenging and fast-moving environment, whilst reinforcing the importance of effective and meaningful communication to both local democracy and the planning and delivery of quality services.PR and Communication in Local Government and Public Services is also supported by a range of online resources, including case studies, appendices, and a bonus chapter on local authority publicity.About the PR in Practice series: Published in collaboration with the Chartered Institute of Public Relations (CIPR), the PR in Practice series comprises accessible, practical introductions to day-to-day issues of public relations practice and management. The series' action-oriented approach keeps knowledge and skills up to date.Bron : http://www.koganpage.com


Book
Citymarketing : een praktische gids voor steden en gemeenten
Authors: --- ---
ISBN: 9789048617753 Year: 2014 Publisher: Brugge Die Keure

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat is citymarketing ? Is het iets voor mijn stad of gemeente ? Hoe pak ik het aan ? Hoe stel ik een citymarketingplan op ? Wie moet ik er allemaal bij betrekken ? Hoe moet ik het evalueren en monitoren ?Heeft u als stad of gemeente al eens aan citymarketing gedacht? Dan is dit boek de ideale aanzet om u op weg te helpen.U krijgt-Een leidraad bij het opstellen van een citymarketingplan-Een stappenplan, aandachtspunten, concrete tips en 10 gouden regels.-Aangevuld met voorbeelden uit de praktijkKortom de auteurs maken u wegwijs in citymarketing vanaf het opstellen van uw plan tot en met de evaluatie! Een onmisbare leidraad voor elk bestuur dat meer wil halen uit zijn gemeente of stad!Bron : http://businessandeconomics.diekeure.be


Book
City events : place selling in a media age
Author:
ISBN: 9789056294946 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Amsterdam University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

75 p.


Book
Communicatie cases. 19.
Author:
ISBN: 9013004474 Year: 2003 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nederland leeft met water : augustus 2003. Nederland beleeft een uitzonderlijke droge zomer. Het is warmer en droger dan ooit. Nederland waterland kampt met een tekort aan water. Discussies over de waterverdeling komen aan bod. Scénario's om toenemende tekorten het hoofd te bieden, komen aan bod. Inlaat van zilt water leidt tot kamervragen. De aanvoer van zoet water uit het IJsselmeer, via Amsterdam naar het gebied van het hoogheemraadschap van Rijnland spreekt tot de verbeelding. De stroomrichting van het water wordt omgekeerd. De kamer vraagt zich af of de waterschappen en de staatssecretaris dit niet eerder hadden kunnen bedenken. Ondertussen buigt een interdepartementaal beleidsteam waterdroogte zich over de kwestie. Welkom in Zeeland : Zeeland heeft te kampen met vergrijzing en ontgroening en dat baart het provinciebestuur zorgen. Jongeren trekken weg om elders te gaan studeren en werken en er komen te weinig jongeren voor terug. Deze ontwikkeling heeft negatieve consequenties voor de voorzieningen, de leefbaarheid en werkgelegenheid in de provincie. Om het voorzieningenniveau op een gezond peil te houden, moet Zeeland groeien en moet er meer bedrijvigheid komen. Het provinciebestuur wil dan ook dat in toenemende mate bedrijven en jongeren zich in Zeeland te gaan vestigen. Wetenschap is nooit af : de Universiteit Utrecht, grootste algemene universiteit van Nederland, wil onderzoek en onderwijs van internationale topkwaliteit leveren en ook als zodanig gezien worden door haar stakeholders. In de loop van de jaren negentig groeide - mede onder invloed van de (internationale) concurrentie - de drang bij faculteiten en instituten tot differentiatie op allerlei terreinen. Door een groeiende variëteit in profilering dreigde de begin jaren negentig verworven eenheid te verdwijnen en het merk Universiteit Utrecht aan eenduidigheid, herkenbaarheid en kracht in te boeten. Al 100 jaar de puntjes op de i : een organisatie bestaat honderd jaar ; welk beeld roept dat op? Er zijn diverse mogelijkheden : "Wow! Wat een schat aan ervaring en expertise zal zo'n organisatie hebben. En wat een voortreffelijk management, anders houd je het geen honderd jaar vol!" Of : "Dat zal een slapen zooitje zijn. Zo'n club die zichzelf eigenlijk overleefd heeft, en zich met de laatste krachten naar het eeuwfeest sleept." Op 30 januari 2002 bestond VVV Amsterdam honderd jaar. Een paar jaar voor dit eeuwfeest, werd de vereniging VVV Amsterdam aandeelhouder van Amsterdam Tourist Board BV, een holding met vier werkmaatschappijen. Alle activiteiten van VVV Amsterdam vinden sinds 1988 plaats onder de naam Amsterdam Tourist Board. Hoe kun je zo'n honderdjarig jubileum uit communicatieoogpunt zo goed mogelijk benutten? Welke valkuilen kom je tegen? Kortom : hoe overleef je een eeuwfeest, en ga je vol inspiratie de nieuwe eeuw in?

Listing 1 - 10 of 29 << page
of 3
>>
Sort by