Listing 1 - 10 of 71 << page
of 8
>>
Sort by

Digital
Kinderen en jongeren met Coördinatie Ontwikkelingsstoornis (DCD)
Year: 2006 Publisher: Lubbeek Dyspraxis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Can't play won't play : simply sizzling ideas to get the ball rolling for children with dyspraxia
Author:
ISBN: 9781843100012 Year: 2008 Publisher: London Jessica Kingsley Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Learning to roller skate or ride a bike should be an enjoyable experience, but for a child with developmental co-ordination disorder (DCD, also known as dyspraxia), these activities can lead to frustration and failure. Can't Play Won't Play is full of practical information, tips and hints to enable children with DCD to access and enjoy activities that other children take for granted.Whatever game you choose to try with your child, this book will offer handy hints for developing the necessary skills to make it a fun and rewarding experience. From football and rugby to swimming, skipping and skating, the advice covers all the regular childhood activities as well as games to improve physical organization and social skills. The authors provide useful equipment lists and safety tips, and include photographs and diagrams to demonstrate the activities. The delightful illustrations add to the book's appeal, making it a friendly and accessible guide to dip into when you are in need of inspiration. Can't Play Won't Play is an essential resource for parents, teachers and all those working with children with DCD.


Book
Balans belicht DCD/dyspraxie
Author:
Year: 2005 Publisher: Bilthoven Balans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Dyspraxieprogramma: therapieprogramma voor kinderen met kenmerken van een verbale ontwikkelingsdyspraxie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze box omvat: deel 1: theorie en programmabeschrijving, deel 2 handleiding therapieprogramma voor kinderen met kenmerken van een verbale ontwikkelingsdyspraxie, basisklanken, subtest 9 (cvc-woorden), subtest 10 (cvcv(c)-woorden), subtest 11 (articulatie in motorisch complexe woorden), subtest 12 (consonantverbindingen), werboek 1, werkboek 2


Digital
Kinderen met coördinatie-ontwikkelingsstoornis DCD
Publisher: Lubbeek Dyspraxis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Kinderen en jongeren met coördinatie-ontwikkelingsstoornis DCD
Publisher: Lubbeek Dyspraxis

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Psycho-educatie bij kinderen met DCD: van onderzoek tot ontwerp van het DCD-doeboek
Author:
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen met DCD worden door hun stoornis vaak geconfronteerd met een diversiteit aan negatieve gevoelens. Dit brengt heel wat psychosociale gevolgen met zich mee. Om deze psychosociale gevolgen aan te pakken wordt er gebruikgemaakt van psycho-educatie. Psycho-educatie zorgt ervoor dat het kind zijn emoties herstructureert en dat het op een positieve en realistische manier leert kijken naar zijn stoornis. Er werd in deze bachelorproef een overzicht opgemaakt van het huidig aanbod psycho-educatief materiaal voor kinderen met DCD in Vlaanderen en Nederland. Hieruit bleek dat het huidig aanbod bestaat uit slechts 17 materialen. Ook werden de hiaten in dit aanbod in kaart gebracht door een kwalitatief onderzoek uit te voeren in het werkveld. In dit onderzoek kwamen er een aantal voorstellen aan bod van materialen die in de toekomst nog ontwikkeld kunnen worden. Ten slotte werd er ingespeeld op een van die voorstellen door een doeboek te ontwikkelen.


Dissertation
Psycho-educatie bij kinderen met DCD: van onderzoek tot ontwerp van het DCD-doeboek
Author:
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen met DCD worden door hun stoornis vaak geconfronteerd met een diversiteit aan negatieve gevoelens. Dit brengt heel wat psychosociale gevolgen met zich mee. Om deze psychosociale gevolgen aan te pakken wordt er gebruikgemaakt van psycho-educatie. Psycho-educatie zorgt ervoor dat het kind zijn emoties herstructureert en dat het op een positieve en realistische manier leert kijken naar zijn stoornis. Er werd in deze bachelorproef een overzicht opgemaakt van het huidig aanbod psycho-educatief materiaal voor kinderen met DCD in Vlaanderen en Nederland. Hieruit bleek dat het huidig aanbod bestaat uit slechts 17 materialen. Ook werden de hiaten in dit aanbod in kaart gebracht door een kwalitatief onderzoek uit te voeren in het werkveld. In dit onderzoek kwamen er een aantal voorstellen aan bod van materialen die in de toekomst nog ontwikkeld kunnen worden. Ten slotte werd er ingespeeld op een van die voorstellen door een doeboek te ontwikkelen.


Dissertation
Het gang- en bewegingspatroon van kinderen met een developmental coordination disorder
Authors: ---
Year: 2018 Publisher: Gent Arteveldehogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meer dan 40 artikels werden gelezen over het gang- en bewegingspatroon van kinderen met een developmental coordination disorder (DCD) waarvan de relevante 27 verwerkt zijn in deze studie. Hierbij wordt het gangpatroon van kinderen met DCD vergeleken met dat van normaal ontwikkelde kinderen. Kinderen met DCD hebben het niet enkel moeilijk met de fijne motoriek zoals leren schrijven, maar ook met handelingen waarbij een goede motorische coördinatie van belang is zoals bij het stappen en lopen. Ze ondervinden vooral moeilijkheden met de coördinatie en het evenwicht tijdens het bewegen. Dit is echter niet steeds zichtbaar wanneer ze bewegen in een makkelijke setting, zoals een vlakke ondergrond en een goede belichting. De verschillen in het bewegingspatroon worden echter duidelijker wanneer de setting moeilijker wordt gemaakt zoals het lopen op een loopband of in het donker. Dit is relevant voor de podoloog omdat meestal vanaf de leeftijd van 6 functionele orthesen zullen gemaakt worden. Dit indien er grote afwijkingen in de voetstand aanwezig zijn. Wanneer er een kind op consultatie komt met het gangpatroon van iemand met DCD kan dit opgemerkt en correct behandeld worden.


Book
De onzichtbare plaaggeest
Author:
ISBN: 9789058386991 Year: 2011 Publisher: Wielsbeke De Eenhoorn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Midas is een gewone basisschooljongen van 8 jaar die DCD heeft: een stoornis in de ontwikkeling van de coordinatie van bewegingen. Hij is onhandig, gooit makkelijk dingen om en aankleden, schrijven of fietsen gaat bij hem niet vanzelf. Stilzitten kan hij bijna niet. Op school krijgt hij extra ondersteuning. Midas is wel goed in uitbeelden, hij vermaakt dan de hele klas. Midas' grootste plaaggeest is Klaas, die een klas hoger zit en groot en sterk is. Iedereen doet altijd wat hij wil. Maar Midas weet iets over Klaas, iets waar Klaas zich erg voor schaamt. Dan gaan ze op schoolreis, zal Midas het geheim van Klaas verklappen? Karikaturale, wat popperige tekeningen in grijstinten die aansluiten bij de tekst. De paginavullende en kleine tekeningen ogen soms statisch. Prettig leesbare letter. Korte hoofdstukken van drie tot vier pagina's, korte zinnen die steeds op een nieuwe regel beginnen, eenvoudig woordgebruik, vlot geschreven. Met achterin uitleg over DCD en handige websites. Fleurig omslag met een dromende Midas. Op een ongedwongen manier wordt duidelijk wat DCD inhoudt. Leuke uitgave voor kinderen vanaf ca. 8 jaar.

Listing 1 - 10 of 71 << page
of 8
>>
Sort by