Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Doelstelling: Deze scriptie heeft twee doelstellingen. Eerst en vooral wil ik nagaan voor welke doeleinden Erasmustudenten het Engels gebruiken en hoe hoog zij hun eigen niveau inschatten. Ten tweede wil ik achterhalen welke communicatieve storingen er kunnen ontstaan tussen studenten van een verschillende culturele afkomst. Daarnaast tracht ik ook de oorzaken voor deze storingen te identificeren alsook te onderzoeken welke strategieën deze studenten hanteren om deze communicatieve problemen op te lossen. Door een antwoord op al deze problemen te formuleren is het mogelijk om na te gaan wat ELF (English as Lingua Franca) nu precies typeert. Middelen of methode: Om de doelstellingen van mijn thesis te realiseren heb ik een enquête laten rondgaan bij de Erasmus studenten die verbonden zijn aan het departement vertaalkunde van de Hogeschool Gent. Daarnaast heb ik ook een gesprek tussen Erasmus studenten van drie verschillende origines geanalyseerd aan de hand van een eerder uitgewerkt theoretisch framework. Resultaten: De analyse van een enquête wijst erop dat Engels veruit de meest populaire lingua franca is bij Erasmus studenten. Zij gebruiken het Engels voornamelijk voor school en reizen. Overigens is ook gebleken dat zij hun Engels vrij hoog inschatten. Uit de gegevens van een gesprek tussen Erasmus studenten kunnen we afleiden dat lingua franca gesprekken tekstueel niet erg coherent zijn en dat er ook vaak overtredingen tegen de maximes van Grice zijn. Dit is waarschijnlijk te verklaren door het feit dat deze gesprekvoerders veelal nog Engels leren waardoor ze moeilijkheden ondervinden om hun ideeën op een vloeiende manier over te brengen. Een andere typische eigenschap van deze lingua franca is de consensusgerichtheid. Dit is vooral af te leiden aan het ongewoon hoog aantal positieve backchannels 'Yeah' en 'Yes'.
ELF Erasmus. --- Engels lingua franca. --- English lingua franca. --- Studie in de meertalige communicatie.
Choose an application
This book explores ways to prepare teachers to teach English as an International Language (EIL) and provides theoretically-grounded models for EIL-informed teacher education. The volume includes two chapters that present a theoretical approach and principles in EIL teacher education, followed by a collection of descriptions of field-tested teacher education programs, courses, units in a course, and activities from diverse geographical and institutional contexts, which together demonstrate a variety of possible approaches to preparing teachers to teach EIL. The book helps create a space for the exploration of EIL teacher education that cuts across English as a Lingua Franca, World Englishes and other relevant scholarly communities.
English language --- English teachers --- Teachers --- Communication, International. --- Multicultural education. --- Study and teaching --- Foreign speakers --- Training of. --- Globalization. --- Training of --- Curricula. --- Discourse analysis. --- EIL teacher preparation. --- EIL teachers. --- ELT. --- English Lingua Franca. --- English as an International Language. --- TEFL. --- Teaching EIL.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|