Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
personeelsselectie --- Evaluatiegesprekken --- Bedrijfspsychologie --- 65.013 --- 658.33
Choose an application
Primary education --- Didactic evaluation --- Pupil counseling. Pupil guidance --- School management --- Research on teaching --- Flanders --- Educational evaluation --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- functioneringsgesprekken --- evalutie --- basisonderwijs --- Evaluatie ; basisonsderwijs --- Lager onderwijs --- Deeltijds kunstonderwijs --- Evaluatie --- Leraren --- Evaluatiegesprekken --- Leraar --- Evaluatiegesprek --- Directie
Choose an application
Niet praten óver de leerling, maar mét de leerling: samen op zoek gaan naar 'wat kan ik al, wat kan ik nog leren, wat wil ik nog leren en hoe ga ik dat doen'?Het lijkt vaak heel gemakkelijk om in gesprek te gaan met leerlingen, maar bij een goed leergesprek spelen meerdere factoren een rol. Denk bijvoorbeeld aan de relatie met de leerling en ouders, het pedagogisch handelen van de leraar en de gesprekstechnieken die ingezet kunnen worden ten aanzien van het doel van het gesprek.Naast deze factoren is het van belang dat het voeren van leergesprekken plaatsvindt vanuit de visie van de school en aansluiting vindt bij de andere ontwikkelingen waar de school op dat moment mee bezig is. Leergesprekken hebben namelijk een directe invloed op de kwaliteit van lesgeven en het leren van leerlingen.Leergesprekken in een notendop beschrijft het belang van leergesprekken. Deze publicatie legt uit waarover, hoe en wanneer je leergesprekken kunt voeren en op welke wijze een school leergesprekken een plek kan geven in de praktijk. Ze biedt naast theorie ook praktische tools om met leergesprekken aan de slag te gaan. De inhoud en werkwijze van deze Notendop-uitgave zijn gericht op het primair onderwijs.(Bron: www.onderwijsmaakjesamen.nl)
gesprekstechnieken --- didactiek --- 454.23 --- leergesprekken --- leerlingbegeleiding --- 478.3 --- 474.23 --- Leerlingbegeleiding --- Didactische principes --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- leraren-leerling relatie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- Studentenbegeleiding. --- Onderwijsleergesprekken --- Gesprekstechnieken --- Feedback --- Evaluatiegesprekken --- Groepsgesprekken --- Onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Gesprekstechniek --- Evaluatiegesprek --- Groepsgesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerlingenbegeleiding.
Choose an application
INHOUD: Hoofdstuk 1. Interne en externe motivatoren - Hoofdstuk 2. Externe motivatoren efficiënt aanwenden - Hoofdstuk 3. Interne motivatoren - Hoofdstuk 4. Prestatiemotivatie - Hoofdstuk 5. Randfactoren voor een goede motivatie - Hoofdstuk 6. Tevreden of niet; inzet van de motivatie - Hoofdstuk 7. Dynamiek van een groep - Hoofdstuk 8. Leiding nemen - Hoofdstuk 9. Stijl van leiding geven - Hoofdstuk 10. Insturmenten bij leidinggeven - Hoofdstuk 11. Missie en beleidsplan
Motivation. --- External motivation. --- Internal motivation. --- leidinggeven --- motivatie --- Industrial psychology --- Motivatie --- Leidinggeven --- AA / International- internationaal --- 658.300 --- 415.3 ) * UITVOERENDE FUNCTIES --- beleidsplannen --- belonen --- coachen --- evaluatiegesprekken --- evalueren --- functioneringsgesprekken --- leiding geven --- motiveren --- straffen --- arbeidsmotivatie --- groepsdynamica --- leiderschap, maatschappelijk --- management --- psychologie --- sociale vaardigheden --- Industriële psychologie en ergonomie. Arbeidsverrijking --- 331.02 --- 361.13 --- 301.17 --- 65.012.4 --- 159.94 --- 159.9 --- 007 --- Leiderschap --- 431 --- opleiding management --- formation management
Choose an application
Onderwijs maakt toekomst en heeft daarom de taak om leerlingen voor te bereiden op een samenleving die totaal onvoorspelbaar is en voortdurend verandert. Hoe doen leerkrachten dat?Bruggesprekken kunnen een aanzet zijn om kinderen te leren naar zichzelf te kijken, om een beter zelfbeeld te ontwikkelen. Van daaruit kunnen ze stappen zetten naar anderen. De wereld stopt niet aan de eigen gemeente. Kinderen worden later burgers die hun verantwoordelijkheid opnemen en hun deel bijdragen om een betere wereld tot stand te brengen.Bruggesprekken willen dat aanleren door het verbinden van gevoel, verstand en handelen, vroeger en nu, ik en anderen.In het bruggesprek is de leerkracht naast deskundige ook mens. Soms vertelt de leerkracht uit eigen ervaringen, soms geeft hij een persoonlijke kijk of beleving. De leerkracht staat model als mens. Dit is onderwijs met een visie. Een delicate, maar wezenlijke opdracht. De vele voorbeelden in dit boek leren leerkrachten het bruggesprek stap voor stap in de klas toe te passen en hun onderwijs diepgaander en spannender te maken.Dit boek is bedoeld voor leerkrachten uit het basisonderwijs, maar kan zeker ook gebruikt worden in het secundair onderwijs.(bron : http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044135978)
mondelinge communicatie --- WO (wereldoriëntatie) --- maatschappelijke vorming --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Gesprekken met kinderen --- KHL --- Filosofie ; basisonderwijs --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijsvisie --- opvoedkunde --- pedagogische psychologie --- Onderwijsleergesprekken --- Gesprekstechnieken --- Feedback --- Evaluatiegesprekken --- Groepsgesprekken --- Onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Gesprekstechniek --- Evaluatiegesprek --- Groepsgesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Educational psychology
Choose an application
Tweegesprekken geeft inzicht in wat er komt kijken bij de voorbereiding, de uitvoering en de nazorg van een succesvol tweegesprek. Daartoe bespreken de auteurs in een eerste deel het belang van een gedegen voorbereiding in het algemeen en behandelen ze uitvoerig de belangrijkste gesprekstechnieken zoals actief luisteren, goed doorvragen en zinvol feedback geven. Pas daarna wordt gedetailleerd ingegaan op de voorbereiding, uitvoering en nazorg van specifieke soorten tweegesprekken: in deel 2 het begeleidingsgesprek, waarbij men onderscheid maakt tussen coachen en adviseren: in deel 3 het functionerings-, en beoordelings-, en selectiegesprek; in deel 4 het verkoopgesprek, waaronder naast acquisitie en relatiebeheer ook het sollicitatiegesprek gerekend wordt. In het laatste deel bespreken de auteurs het slechtnieuws-, het exitgesprek en het Socratische gesprek. De verhelderende schema's en checklists, de praktische tips en trucs en de levende voorbeelden uit de praktijk, maken dit boek zeer geschikt voor zelfstudie. De oefeningen achterin zijn een prikkel om daadwerkelijk zelf aan de slag te gaan met het oefenen en trainen van algemene gespreksvaardigheden en specifieke soorten gesprekken. In deel 1 worden diverse gesprekstechnieken behandeld, zoals doorvragen, luisteren en het geven van feedback. In deel 2 wordt uitgebreid ingegaan op de voorbereiding, uitvoering en nazorg van een tweegesprek. Deel 3 gaat over functionerings-, beoordelings- en selectiegesprekken. In deel 4 staan de verkoop- en sollicitatiegesprekken centraal. In het 5e en laatste deel bespreken de auteurs het slechtnieuwsgesprek, het exitgesprek en het Socratische gesprek. Taaltopics Tweegesprekken is door de heldere schema's, checklists en praktische aanpak zeer geschikt als naslagwerk. De oefeningen achter in het boek stimuleren studenten om zelf aan de slag te gaan en gesprekstechnieken en vaardigheden te oefenen.
Dutch language --- gesprekstechnieken --- linguïstiek --- Mass communications --- #KVHB:Gesprekstechniek --- 305.8 --- 499.4 --- Begeleidingsgesprek --- Communicatie --- Evaluatiegesprekken --- Exitgesprekken --- Functioneringsgesprekken --- Gesprekstechnieken --- Slecht-nieuwsgesprekken --- Socratische gesprekken --- Solliciteren --- Tweegesprekken --- Communicatie in organisaties --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- acquisitiegesprekken --- adviesgesprekken --- basisgesprekstechnieken --- begeleidingsgesprekken --- beoordelingsgesprekken --- coachingsgesprekken --- exitgesprekken --- functioneringsgesprekken --- relatiebeheersgesprekken --- selectiegesprekken --- slechtnieuwsgesprekken --- socratische gesprekken --- sollicitatiegesprekken --- tweegesprekken --- verkoopsgesprekken --- mondelinge communicatie --- Communicatie ; algemeen --- Mondelinge communicatie --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Coaching --- Sollicitatiegesprekken --- Slechtnieuwsgesprekken --- Gesprekstechniek --- Functioneringsgesprek --- Sollicitatiegesprek --- Slechtnieuwsgesprek --- Dialoog --- gesprekken
Choose an application
Bedrijfscommunicatie. --- Functioneringsgesprekken. --- Gesprekstechnieken. --- Personeelsbeoordeling. --- Beoordelingsgesprekken --- Functioneringsgesprekken --- Nederlandse taal. --- Gesprekstechnieken --- Mondelinge communicatie --- Dutch language --- Industrial relations --- Néerlandais (Langue) --- Relations industrielles --- Spoken Dutch --- Rhetoric --- Psychological aspects --- Néerlandais parlé --- Rhétorique --- Aspect psychologique --- personeelsbeleid --- personeelsbeoordeling --- functioneringsgesprekken --- gesprekstechnieken --- Evaluatiegesprekken --- Communicatie --- Beoordeling --- Personeelsmanagement --- Entretien de fonctionnement Functioneringsgesprek --- Entretien (conversation) Onderhoud (gesprek) --- Techniques Technieken --- Evaluation Evaluatie --- Feedback Feedback --- Communication orale Mondelinge communicatie --- #KVHA:Beoordelingsgesprek; Nederlands --- #KVHA:Functioneringsgesprek; Nederlands --- functioneringsgesprek --- rollenspel --- 658.32 --- 371.3 --- Functioneringsgesprek --- Evaluatiegesprek --- Gesprekstechniek --- Evaluatie
Choose an application
Onderwijs en toetsen zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. . Toetsen sluiten doorgaans een onderwijsperiode af. Toetsen maken echter ook deel uit van het onderwijsproces. Een toets kan studenten in staat stellen doelmatiger te leren. Indien toetsen op een zorgvuldige wijze in het onderwijs worden geconstrueerd, vormen ze een middel om het leerproces van studenten te sturen. Met andere woorden, toetsen moeten niet worden gezien, en behandeld, als iets losstaands van onderwijs, ze vormen een integraal onderdeel van het onderwijsproces. Zicht op toetsen volgt een groep docenten die voor de taak staat een toets te construeren die aansluit op het gegeven onderwijs. Iedere stap van het toetsconstructie proces wordt uitgebreid besproken. Het constructieproces begint met het formuleren van de eindtermen en eindigt met het versturen van de uitslag aan studenten en de opleiding. Alle stappen van het constructieproces worden op een uitputtende manier behandeld.Dit boek is bedoeld voor docenten in het hoger onderwijs die op een zorgvuldige manier een toets willen construeren. Het is geen theoretisch boek; voorkennis is nauwelijks vereist. Noodzakelijke termen worden op een duidelijke manier uitgelegd met steeds een link naar de onderwijspraktijk van alledag.. Henk van Berkel heeft vijfentwintig jaar ervaring als onderwijskundige in het hoger onderwijs en is als universiteit hoofddocent werkzaam bij de Universiteit Maastricht. Hij heeft zijn inspiratie voor de inhoud van dit boek gehaald uit de talloze workshops die hij heeft gegeven in het hoger onderwijs. Daardoor is hij bekend met de praktische problemen die docenten ervaren bij het toetsconstructieproces. De inhoud van het boek biedt de oplossingen. (Bron: covertekst)
Evaluation Evaluatie --- Examens Examens --- Tests Tests --- 489.54 --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Toetsen --- 37 --- 371.27 --- 373.6 --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Evaluatiegesprekken --- Examen --- Examens --- Examineren --- Feedback --- Normen --- Onderwijs --- Tests --- Vraagtechnieken --- Zelfevaluatie --- Evaluatietechnieken: hoger onderwijs --- Examens: hoger onderwijs --- evaluatie van leerlingen --- hoger onderwijs --- s20110108.jpg --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 371.21 --- 378 --- Evaluatie. --- Evaluation Evaluatie. --- Examens Examens. --- Hoger onderwijs. --- Tests Tests. --- Toetsen. --- Examens. --- (zie ook: Schoolrapporten). --- 371.21. --- 378.
Choose an application
Didactic evaluation --- Personnel management --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Sélection du personnel Personeelsselectie --- Examens Examens --- Tests Tests --- Questionnaires Vragenlijst --- Qualité Kwaliteitszorg --- Evaluation Evaluatie --- Ethique Ethiek --- #KVHB:Selectie --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Examineren --- #KVHB:Personeelsselectie --- Willem K.B. Hofstee --- onderwijs --- didactiek --- pedagogie --- psychologie --- evaluatie --- examens --- ethiek --- beroepsethiek --- lerarenopleiding --- zelfevaluatie --- 373 --- 159.9 --- personeelsselectie --- 454.4 --- 371.26 --- 371.27 --- 489.54 --- Beoordelingen --- Evaluatie van leerlingen (klassenraad, schoolrapport, toetsen) --- Evaluatie (Beoordeling) --- Evaluatiegesprekken --- Examens --- Examineren --- Hoger onderwijs --- Normen --- Tests --- Toetsen --- Zelfevaluatie --- evaluatie van leerlingen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- 17 --- 371.21 --- 658.33 --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Evaluatietechnieken --- Methoden en technieken --- Personeelsbeoordeling --- Personeelsselectie --- speciale methoden --- Evaluatietechnieken. --- Personeelsbeoordeling. --- Personeelsselectie. --- personeelsselectie. --- speciale methoden. --- Speciale methoden.
Choose an application
Deze uitgave biedt een inleiding tot het Human Resource Managementdomein aan de hand van een duidelijke rode draad, zonder overbodige verdiepingen en zijsprongen. Van werving en selectie over socialisatie en leidinggeven tot het verbeteren van prestaties en het omgaan met ontslag. Steeds praktijkgericht, met wetenschappelijke literatuur als fundament.In de hedendaagse organisaties vindt HRM zowel binnen als buiten het HR-departement plaats. Denken we maar aan de dagelijkse leiding door de lijnmanager. Deze uitgave heeft dan ook een dubbel doel. Zij tracht de lezers enerzijds de kennis te bieden die hen kan helpen om als medewerker of leidinggevende in een organisatie beter te functioneren. Anderzijds wenst zij deze lezers een voldoende brede en sterke basis aan te reiken die hen in staat stelt om later deeldomeinen van HRM diepgaander te bestuderen. Deze uitgave richt zich dan ook niet uitsluitend tot academische en professionele bachelorstudenten, maar eveneens tot een breder doelpubliek.
Personeelsmanagement. --- HRM (human resource management) --- aanwerving en selectie --- Personnel management --- leidinggeven --- personeelsbeleid --- 331.3 --- OF 2 2015-2016 --- SP 2015-2016 --- 005.96 --- Personeelsbeleid --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- OO Inleiding tot HRM --- OO Personeel en organisatie --- HRM. Personeelszaken --- Administration du personnel --- Corporations -- Personnel management --- Direction du personnel --- Employment management --- Entreprises -- Personnel -- Direction --- Gestion des ressources humaines --- Gestion du personnel --- H.R.M. --- HRM --- Human resource management --- Human resources management --- Manpower utilization --- Personeelsbeheer --- Personeelsmanagement --- Personnel -- Administration --- Personnel -- Direction --- Personnel -- Gestion --- Personnel administration --- Ressources humaines -- Gestion --- Ressources humaines [Gestion des ] --- Inleiding tot HRM --- personeelsmanagement --- human resource management --- 658.3 --- Management --- Personeelswerving --- Functieomschrijvingen --- Sollicitatiegesprekken --- Personeelsselectie --- Functioneringsgesprekken --- Evaluatiegesprekken --- Beoordeling --- Gesprekstechnieken --- Ontslagen --- Prestatiemetingen --- Conflicthantering --- Assessment --- Werving --- Onthaal --- PXL-Business 2019 --- PXL-Handboeken --- HRM : Werving --- GRH : Recrutement --- Functieomschrijving --- Sollicitatiegesprek --- Functioneringsgesprek --- Evaluatiegesprek --- Evaluatie --- Gesprekstechniek --- Ontslag --- Prestatiemeting --- Onthaal (welkom) --- Onboarding
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|