Listing 1 - 10 of 531 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
geschiedenis --- cultureel erfgoed --- 456.6 --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer
Choose an application
485.6 --- Geschiedenis --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material
Choose an application
Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 485.6 --- Geschiedenis --- geschiedenis --- secundair onderwijs --- leerboeken --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- handboeken secundair onderwijs --- PXL-Education 2019
Choose an application
Janus is een actieve methode geschiedenis voor de 1e graad A-stroom, de 2e graad D-finaliteit en D&A-finaliteit en de 3e graad ASO en TSO/KSO. Janus wil vernieuwing in het geschiedenisonderwijs brengen. Niet meer permanent vraagjes oplossen bij tekstjes, foto's of tabellen, maar meer geschiedenis beleven. Leerlingen moeten terugkoppelen naar vandaag, denkpatronen en levenswijzen achterhalen. In Janus 3 worden de leerlingen meegenomen op een ontdekkingstocht vanaf de val van het West-Romeinse Rijk tot het einde van de Bourgondische hertogen. Ze maken kennis met de Germanen, Noormannen, kruisvaarders en de eerste moslims. Aan de hand van de ontwikkeling van steden, cultuur en de Kerk wordt de geschiedenis verteld van een Europa dat zich klaar maakt om de Nieuwe Wereld te ontdekken.”
Geschiedenis --- Schoolbooks - Didactic material --- Geschiedenis ; secundair onderwijs --- 485.6 --- secundair onder --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- geschiedenis --- didactiek --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer
Choose an application
leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Domeinoverschrijdende doorstroomfinaliteit --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Domeingebonden doorstroomfinaliteit --- Dubbele finaliteit --- geschiedenis; secundair onderwijs
Choose an application
Met Mavo & ik zit je goed voor Maatschappelijke vorming in de arbeidsmarktfinaliteit. Deze reeks is volledig conform de nieuwe leerplannen. De leerlingen leren met een kritische blik naar de wereld om hen heen kijken en die beter te begrijpen. We laten je leerlingen duurzame, relationele en maatschappelijke vaardigheden ontwikkelen door middel van realistische en concrete situaties uit hun leefwereld. We werken met een duidelijke OVUR-structuur en geleidelijke opvouw van opdrachten om tegemoet te komen aan de leernoden van leerlingen uit de arbeidsmarktfinaliteit. (Bron: Van In)
Maatschappelijke vorming --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Arbeidsmarktfinaliteit --- 485.6 --- maatschappelijke vorming --- secundair onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Maatschappelijke vorming; secundair onderwijs; leermiddelen
Choose an application
Geschiedenis beleven Janus is geen geschiedenisboek vol ellenlange teksten en invuloefeningen. Activerend werken staat voorop: rollenspellen, alternatieve werkvormen zoals hoekenwerk, begeleid zelfstandig werken ... Janus laat de leerlingen geschiedenis beleven. Historisch referentiekader Janus helpt de leerlingen om een historisch referentiekader opbouwen. Ze ontdekken het onderscheid en de samenhang tussen de vier maatschappelijke domeinen en ze leren reflecteren over de relatie tussen verleden, heden en toekomst. Kritisch nadenken over bronnen Met de herwerking van Janus leren de leerlingen nog meer dan voordien kritisch redeneren over bronnen. In elk hoofdstuk analyseren we minstens één authentieke bron. Het Janusje-van-alles, een handig hulpmiddel om bronnen te analyseren, werd nog uitgebreid.
Geschiedenis --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Doorstroomfinaliteit --- Geschiedenis ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- leerboeken --- secundair onderwijs --- geschiedenis --- 485.6 --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- didactiek secundair onderwijs - geschiedenis, maatschappijleer --- Geschiedenis. --- Secundair onderwijs.
Choose an application
Geschiedenis beleven Janus is geen geschiedenisboek vol ellenlange teksten en invuloefeningen. Activerend werken staat voorop: rollenspellen, alternatieve werkvormen zoals hoekenwerk, begeleid zelfstandig werken ... Janus laat de leerlingen geschiedenis beleven. Historisch referentiekader Janus helpt de leerlingen om een historisch referentiekader opbouwen. Ze ontdekken het onderscheid en de samenhang tussen de vier maatschappelijke domeinen en ze leren reflecteren over de relatie tussen verleden, heden en toekomst. Kritisch nadenken over bronnen Met de herwerking van Janus leren de leerlingen nog meer dan voordien kritisch redeneren over bronnen. In elk hoofdstuk analyseren we minstens één authentieke bron. Het Janusje-van-alles, een handig hulpmiddel om bronnen te analyseren, werd nog uitgebreid.
Choose an application
Didactics of history --- didactiek --- geschiedenis --- 456.6 --- Geschiedenisonderwijs --- didactiek algemeen - geschiedenis, maatschappijleer
Choose an application
628 --- Voeding --- (zie ook: sportvoeding) --- Geschiedenis-Maatschappijleer --- Nutrition --- Health aspects --- Food habits --- Belgium
Listing 1 - 10 of 531 | << page >> |
Sort by
|