Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit buitengewoon praktische boek geeft de auteur handreikingen om je communicatieve vaardigehden op allerlei terreinen te verbeteren. Ze analyseert gesprekken op zowel zakelijk als persoonlijk gebied en laat zien hoe je blokkades kunt omzeilen. Door bijvoorbeeld een open lichaamshouding, en actief luistergedrag, niet bang te zijn voor stiltes in een gesprek, het stellen van vragen en het geven van aandacht kun je bereiken wat je wilt. Via een unieke mix van de allernieuwste communicatietechnieken en kennis van en inzicht in de mens stimuleert het boek het zoeken naaroplossingen
695 Communicatie --- Communicatie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Mondelinge communicatie --- Vergadertechniek --- S20090147.JPG --- communicatie --- 007 --- Communicatieve vaardigheden --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstechniek
Choose an application
mondelinge communicatie --- spreken in het openbaar --- Mass communications --- psychologie van het spreken --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- 007.1 --- 159.95 --- Toespraken --- Toespraken.
Choose an application
Psychiatry --- gesprekstechnieken --- Social psychology --- groepswerk --- vergadertechniek --- 316.65 --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Groepswerk (groepsdynamica) --- 361.13 --- 007.1 --- Methoden en technieken --- vergader- en gesprekstechniek, rapportage --- vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage.
Choose an application
Vergaderen en onderhandelen biedt een stevige basis aan iedere vergaderaar en onderhandelaar die de eigen vaardigheden wil vergroten. Het geeft inzicht in wat er in overlegsituaties kan gebeuren, met voorbeelden ter verduidelijking van de theorie. Door oefening kan de lezer zich trainen in een aantal vaardigheden, zoals communiceren, argumenteren, onderhandelen, stemmen, voorzitten en notuleren.De auteurs idealiseren overlegvormen niet: in veel gevallen bestaan er inhoudelijke en persoonlijke tegenstellingen tussen de deelnemers. Juist in die situaties zijn goede manieren van vergaderen en onderhandelen onontbeerlijk voor gezamenlijke besluiten. Vergaderen en onderhandelen reikt de lezer die goede manieren aan. In dit boek is een duidelijk onderscheid tussen twee typen vergaderingen gemaakt:1. de teamvergadering - overlegsituaties waarin werkzaamheden worden gepland en uitgevoerd om concrete doelen te bereiken, zoals in een projectgroep en in werkoverleg; 2. de bestuursvergadering - allerlei vormen van overleg waarin besluitvorming centraal staat, zoals in vertegenwoordigende lichamen, besturen van stichtingen en verenigingen en ledenvergaderingen.Onderhandelen is een vaardigheid die in tal van situaties nodig is, niet alleen in situaties die `onderhandeling' heten. Het is voor jong en oud een onderdeel van het dagelijks leven, zowel in vergaderingen en organisaties als daarbuiten, tussen individuen en groepen die elkaar nodig hebben om hun eigen doel te bereiken. Dit gedeelte is daarom een belangrijk onderdeel van dit boek.
Gesprekstechnieken. --- Vergadertechnieken. --- teamwork --- onderhandelen --- mondelinge communicatie --- besturen --- vergaderen --- Mass communications --- Massacommunicatie --- communicatie --- vergadertechnieken --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Vergadertechniek --- 361.521 --- Argumentatie --- Besluitvorming --- Betoog --- Boodschap --- Communicatie --- Notuleren --- Onderhandelen --- Vergaderen --- 305.2 --- 499.4 --- Vaardigheden --- Onderhandeling
Choose an application
Dit boek biedt een instrumentarium voor vijf communicatieve vaardigheden. De beschrijvingen van de technieken worden uitgewerkt door middel van casuïstiek, rollenspellen en oefeningen. Bij de presentatie van hulpmiddelen wordt de toepassing van elektronische hulpmiddelen geïntroduceerd. In het hoofdstuk over het vrije attitude interview wordt een complete luistertraining gegeven. In het hoofdstuk over counseling zijn de methodieken van verschillende scholen geïntegreerd tot een uniek systeem: multimodale counseling, waarbij diagnose en 'recept' zijn gekoppeld. Er worden 11 manieren gegeven om slecht nieuws te brengen. In het hoofdstuk over advisering ontmoet de lezer drie verschillende soorten adviseurs. Onder de kop discipline is o.a. een programma ter naleving van 'veiligheidsvoorschriften' opgenomen. Presentatietechniek geeft suggesties voor de presentatie en opbouw van speeches, lezingen e.d.
Social case work. --- Methoden en technieken --- vergader- en gesprekstechniek, rapportage. --- Social case work --- 800.95 --- Communicatie --- Counseling --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Case work, Social --- Casework, Social --- Social casework --- Social service --- Friendly visiting --- Interviewing --- Interventie --- Individuele begeleiding --- 499.4 --- gesprekstechnieken (gez) --- presentatievormen (gez) --- sociale psychologie (gez) --- Gesprekstechniek --- Vergader- en gesprekstechniek, rapportage.
Choose an application
-244-1487-3
Sociology of social care --- hulpverlening --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Hulpverlening --- 321.3 --- 607.3 --- ADL --- begeleiding --- communicatie --- gesprekken --- gezinsbegeleiding --- hulpverleningsgesprekken --- maatschappelijk werk --- methodiek --- psychologie --- relatieproblemen --- sociaal pedagogische hulpverlening --- Communicatie in de hulpverlening --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- 364.044 --- Communicatie --- Gesprekstechnieken --- Hulpverlening --- cliënt-hulpverlener-relatie --- communicatie (leesbaarheid) --- gesprekstechnieken --- transculturele verpleegkunde --- welzijnswerk --- communicatie in de hulpverlening --- Methodiek --- Individuele psychotherapie --- 361.2 --- 361.3 --- Begeleiding --- Gesprekstechniek
Choose an application
Een concreet en praktisch boek over gespreksvoering in de professionele hulpverlening voor de beginnende hulpverlener in opleiding. De belangrijkste handvatten en aanwijzingen staan er in. 'Met een hulpverlenend gesprek bedoelen we hier het gesprek dat je als (toekomstig) professional voert met een cliënt die in de problemen zit'. Je helpt opdat de cliënt de weg voor hulp zelf kan vinden (non-directief) of door de weg te wijzen (directief). Er is een groot verschil tussen beroepsmatig helpen of een vriendendienst of advies die niet beroepsmatig is te verlenen. Het verschil in mensvisie van de grondleggers van de psychotherapie (Freud, Skinner, Rogers en Ellis) wordt uitgelegd, evenals andere opvattingen over de wijze van helpen. Het boek gaat in op de valkuilen, de weerstanden, het proces, de onderdelen van de communicatie en het komen tot een goede werkrelatie; op de beginfase van de intake, het vervolg en de doelstelling en ook op het somatiseren bij allochtone cliënten en het omgaan met verschillende culturen. Het boek geeft antwoord op de volgende vragen: "Wat houdt hulpverlenen nu eigenlijk in? - Hoe kom ik achter het werkelijke probleem? - Wat zijn de verschillen tussen directieve en non-directieve vormen van hulpverlening? - Hoe bepaal ik of ik een bepaald probleem het beste directief of non-directief of een combinatie daarvan kan aanpakken?" Naast de vele concrete voorbeelden, tips en aanwijzingen en een uitgebreide casuïstiek bevat het boek diverse tests, waarmee de beginnende hulpverlener zijn inzicht in zijn eigen functioneren kan vergroten
departement Gezondheidszorg 09 --- communicatievaardigheden --- communicatie --- hulpverlening --- sociale vaardigheden --- 418.9 --- gesprekstechnieken --- patiënten --- psychologie --- 321.3 --- gesprekken --- gespreksmodellen --- Communicatie in de hulpverlening --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- 305.8 --- cliënt-hulpverlener-relatie --- communicatie (leesbaarheid) --- Communicatie ; hulpverlening --- S20090921.JPG --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk --- speciale of differentiële psychologie - overige onderwerpen --- Methodiek --- 361.2 --- 361 --- Hulpverlening --- Gesprekstechnieken --- Gesprekstherapie --- Communicatie --- Gespreksvoering --- Gesprekstechniek
Choose an application
Na een bespreking van de algemene gezindheid tegenover de cliënt belichten de auteurs aspecten van de cliëntgerichte, de cognitief-psychologische en sociaalleertheoretische benaderingen. Deze werken zij uit in vier rollen voor de hulpverlener : vertrouwensfiguur, mededeelzame detective, docent en coach. Deze rollen worden geplaatst in een gespreksmodel met de fasen probleemverheldering, probleemnuancering en probleembehandeling. Daarna volgen de voor iedere fase kenmerkende strategieën en vaardigheden.
364.4 --- Counseling --- Helping behavior --- #KVHB:Gesprekstechniek --- #KVHB:Hulpverlening --- Behavior, Helping --- Human behavior --- Interpersonal relations --- Altruism --- Caring --- Counselling --- Psychology, Applied --- Clinical sociology --- Interviewing --- Personal coaching --- Social case work --- 364.4 Hulpverlening. Bijstand --- Hulpverlening. Bijstand --- Gespreksvoering --- Hulpverlening --- Communicatie --- 321.3 --- psychologie --- hulpverlening --- gesprekstechnieken --- gesprekstherapie --- sociale zorg --- maatschappelijk werk en sociale zorg - methodiek --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Methodieken in de hulpverlening --- Non-directieve therapie (cliëntgerichte therapie) --- Rogeriaanse therapie
Choose an application
74
Mondelinge communicatie. --- rollenspelen --- slechtnieuwsgesprekken --- Personnel management --- assertiviteit --- gesprekstechnieken --- Mass communications --- Gesprekstechnieken --- Rollenspel --- Mondelinge communicatie --- Simulaties --- rollenspel --- communicatie in organisaties --- mondelinge communicatie --- #PBIB:1999.2 --- #KVHB:Gesprekstechniek --- communicatie --- 499.4 --- rollenspel (ler) --- simulatie (ler) --- 371.3 --- 65.012 --- 007.1 --- Functioneringsgesprek --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Rol, roltheorie, rollenspel --- Gesprekstechniek --- Simulatie --- Training
Choose an application
Iedere trainer of opleider kent ze: de momenten dat een groep onrustig wordt. Er wordt gepraat en de concentratie neemt af. Op zo'n moment wilt u de betrokkenheid van de deelnemers weer terugbrengen in de groep. Voor die momenten zijn de activiteiten in het boek. Intermezzo bevat 87 korte opdrachten waarmee u eenvoudig de aandacht van uw toehoorders tijdens een training, workshop of lezing kunt centreren. De opdrachten zijn kort en vragen weinig voorbereiding. Bij iedere opdracht vindt u praktische informatie over het doel, het thema, de werkvorm, de geschatte duur van de activiteit en de benodigdheden. Het boek start met een korte uiteenzetting over werken met groepen en de fasen van een groepsproces. Specifieke theorie en achtergrondinformatie is te vinden bij de opdrachten.Het boek start met een korte uiteenzetting over werken met groepen en de fasen van een groepsproces. Specifieke theorie en achtergrondinformatie is te vinden bij de opdrachten.Dit is de werkset bij het boek.Bron: https://mijn.bsl.nl/intermezzo/418654
Primary groups --- Didactic strategies --- groepsdynamica --- groepsbegeleiding --- groepsgesprek --- concentratieproblemen --- groepsprocessen --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Jeux Spelen --- 493.6 --- groepswerk --- werkvormen --- groepen --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- Vergadertechniek --- groepswerk, psycho- en sociodrama, rollenspel, simulatiespel --- Groepswerk --- Schoolbooks - Didactic material --- Groepspsychologie. --- Groepswerk. --- Presentaties. --- Didactische werkvormen --- Groepsdynamiek --- Training --- Begeleiding --- Groepsprocessen --- Vaardigheden --- Werkvormen --- Concentratie --- Motivatie --- Teambuilding --- Teambegeleiding --- Didactische werkvorm --- Groepsproces --- Werkvorm --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|