Listing 1 - 10 of 842 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Personality development --- communicatievaardigheden --- interactie
Choose an application
Groepswerk --- Interactie --- Groepsproces
Choose an application
Groepswerk --- Interactie --- Methodiek
Choose an application
Interactief beleid is populair bij alle overheden. Overal in Nederland worden, al of niet in het kader van bestuurlijke vernieuwing, interactieve projecten opgezet en uitgevoerd. Uit onderzoek is echter gebleken dat de aanpak van dergelijke projecten vaak weinig doordacht is. Dikwijls begint een overheidsinstelling aan interactief beleid zonder door te denken over welke mogelijke werkwijzen er zijn of hoe de kans van slagen het grootst is. Ook is het vaak niet duidelijk wat er nu precies onder interactief beleid moet worden verstaan: bepalen de burgers of anderen het beleid of is interactief beleid een vorm van inspraak? Inmiddels is er behoefte aan meer houvast in het aanpakken van dit soort projecten. Hoe moeten we deze projecten plaatsen in de organisatie, hoe moet de politiek ermee omgaan en hoe geven we zo?n project vorm, rekening houdend met factoren vanuit de problematiek, de doelstelling, de relatie tussen het bestuur en participanten in het beleid en de capaciteit en hulpmiddelen? De aanpak van interactief beleid: elke situatie is anders presenteert een afwegingskader waarmee de beleidsmaker systematisch naar keuzes kan kijken die hij moet maken om tot een interactieve aanpak te komen
Overheidsbeleid --- Interactie --- Samenleving
Choose an application
?Van Wazig naar Scherp? is een inspiratiegids over videocoaching als motor voor professionalisering. Het is een handig doe-het-zelf-boekje voor élke (kleuter)leerkracht en kinderbegeleider, schoolteam, pedagogische begeleider en coach. Werken met beelden biedt vele mogelijkheden om in een veilige omgeving na te denken over je professioneel handelen, je interacties met kinderen. Het versterkt de reflectiecultuur binnen een team en scherpt zo de pedagogische visie rond kwaliteitsvolle interacties, inclusie en gelijke kansen aan. Het boekje bevat vele tips, do?s en don?ts, ervaringen, getuigenissen van projectdeelnemers, kijkkaders ??Van Wazig naar Scherp? is een uitgave van het Steunpunt Diversiteit en Leren [UGent] en de Artveldehogeschool. Het is het eindproduct van het Europese Erasmus+-project TRACKs. Contact: Jan De Mets en Sofie Verschaeve. Wie een papieren versie wil, kan dit op eenvoudig verzoek bekomen.
Videocoaching --- Interactie --- Groeikans --- Inclusie
Choose an application
Primary groups --- Interpersonal relations. --- Sociale psychologie --- sociale interactie --- sociale interactie.
Choose an application
Themagecentreerde interactie (TGI) is een methode voor het begeleiden van groepen en teams. Al jaren werken trainers en opleiders succesvol met deze methode. In het boek Het thema centraal beschrijven negen auteurs hun praktijkervaringen met TGI. Aan de hand van dit boek kunt u kennismaken met TGI of de ontwikkelingen volgen. De TGI-methodiek is ontwikkeld door Ruth Cohn. TGI heeft als doel het bevorderen van levendige leerprocessen en creativiteit in groepen en teams. Begrippen als zelfsturing, participerend leiderschap, de dynamische balans in het leerproces, verantwoordelijkheid nemen voor je eigen situatie en `storingen hebben voorrang` komen voort uit TGI. In dit boek is van een aantal belangrijke thema`s uit TGI de vertaalslag gemaakt van theorie naar praktijk. Na een theoretisch kader behandelen negen auteurs thema`s, zoals: het leiden van groepen, creatieve werkvormen, groepssupervisie, competentiegericht leren, et cetera. Een boek voor opleiders, trainers, adviseurs, groepswerkers, persoonlijke begeleiders en managers.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 842 | << page >> |
Sort by
|