Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (413)

UCLL (355)

Odisee (286)

VIVES (270)

Thomas More Kempen (235)

KDG (232)

UGent (221)

AP (217)

DocAtlas (200)

KBR (196)

More...

Resource type

book (648)

object (39)

digital (38)

audio (30)

dissertation (18)

More...

Language

Dutch (593)

English (86)

French (20)

Undetermined (8)

Turkish (3)

More...

Year
From To Submit

2024 (1)

2023 (9)

2022 (4)

2021 (8)

2020 (13)

More...
Listing 1 - 10 of 724 << page
of 73
>>
Sort by

Book
Onderwijs onderweg in de immigratiesamenleving.
Authors: ---
Year: 2006 Publisher: Gent : Academia Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de discussie over de multiculturele samenleving wordt het belang van het onderwijs als voorwaarde voor volwaardig burgerschap meer dan ooit gepropageerd. Ondanks de vele inspanningen blijft het Vlaamse onderwijs worstelen met de vraag hoe het beter zou kunnen omgaan met sociale en culturele ongelijkheid. Het is één van de grote pijnpunten dat de democratisering van het onderwijs aan de etnische minderheden lijkt voorbij te gaan. Het debat hierover blijft echter vaak in algemeenheden steken of laat gepolariseerde ideologisch gekleurde stellingnamen zien. Om dit te overstijgen moet de discussie over beleidsvorming gevoed worden door wetenschappelijke feitenkennis en argumenten. Dit boek wil op dit punt een bijdrage leveren. De Stichting Gerrit Kreveld heeft het thema onderwijs in de immigratiesamenleving ter harte genomen en hieromtrent mensen met expertise samengebracht onder meer in een colloquium, in rondetafelgesprekken en in deze publicatie. De onderzoekers uit verschillende vakgebieden die in het boek aan het woord zijn, werpen een licht op de huidige stand van het wetenschappelijk onderzoek over allochtonen en diversiteit in het Vlaamse onderwijs. De volgende facetten komen aan bod: doorstroom en uitstroom van allochtone leerlingen, deelname aan levenslang en levensbreed leren, het vraagstuk van etnische segregatie, juridische kwesties inzake instroom en spreiding van leerlingen, de relatie tussen taal en achterstandbestrijding, leerlingenparticipatie, comprehensief secundair onderwijs en meertalig onderwijs. Het boek richt zich tot alle onderwijsbetrokkenen: onderzoekers, beleidsverantwoordelijken, terreindeskundigen in het onderwijsveld en de ruime diversiteitsector.


Book
Towards an equitable classroom : cooperative learning in intercultural education in Europe : final report of the Cooperative Learning in Intercultural Education Project (CLIP)
Author:
Year: 1998 Publisher: Hilversum : IAIE,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Intercultureel leren in de Bve-sector
Authors: ---
Year: 1998 Publisher: 's-Hertogenbosch : CINOP,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Voortgangsverslag intercultureel onderwijs
Author:
Year: 1996 Publisher: 's-Hertogenbosch : KPC,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Door het land van ICO : een beknopte reisgids
Author:
Year: 1993 Publisher: Gent Provinciaal Centrum voor interculturele vorming

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een kleurrijke uitdaging : intercultureel onderwijs voor het jonge kind
Authors: --- ---
ISBN: 9051170947 9789051170948 Year: 1992 Publisher: Meppel : Edu'Actief,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vergelijkende beschrijvingen van de dagelijkse praktijk op vier basisscholen.


Book
Waar een wil is & een weg... : sprekende voorbeelden van intercultureel onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9067551155 9789067551151 Year: 1996 Publisher: Amsterdam : 's-Hertogenbosch : Anne Frank Stichting ; Projectgroep ICO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
CLIM : een climrek naar intercultureel leren : bronnenboek kleuteronderwijs en 1ste graad lager onderwijs : verhalen, spelletjes, activiteitenfiches, kopieerbladen
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Pourquoi des approches interculturelles en sciences de l'éducation
Author:
ISSN: 13754459 ISBN: 2804134040 9782804134044 Year: 2000 Volume: 2000/3 Publisher: Bruxelles De Boeck université

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Where Do You Stand? : Intercultural Learning and Political Education in Contemporary Europe
Authors: --- ---
ISBN: 9783531943268 Year: 2012 Publisher: Wiesbaden VS Verlag für Sozialwissenschaften

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book considers the many and often controversial debates about the theoretical underpinning, ideological positioning and political significance of intercultural learning in and for the European youth field. Its starting point is the current de-politicisation of intercultural learning in the field, which sees it as a central approach. Contributors challenge the elevation of intercultural dialogue to panacea for all societal problems from civil war to educational failure, the problematic position of notions of culture at the heart of intercultural learning practice and much of the accepted wisdom on the purposes, contents, approaches and methods of intercultural learning and on the competences required of those delivering it. In an attempt to breathe new life into what is criticised as a stagnant debate, this book asks all those concerned with political education and intercultural learning to rethink where they stand in relation to the theoretical foundations and basic principles of an educational practice that seems to be in need of radical re-politicisation if it is to live up to the contemporary challenges putting its mobilisational capacity to the test.

Listing 1 - 10 of 724 << page
of 73
>>
Sort by