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Game programming GEMS 3
Author:
ISBN: 1584502339 Year: 2002 Publisher: Hingham Mass. : Charles River Media,

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Abstract

Advanced game development with programmable graphics hardware
Authors: ---
ISBN: 9781568812403 156881240X Year: 2005 Publisher: Wellesley, MA : A K Peters,

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Periodical
Game studies : the international journal of computer game research.
Year: 2001 Publisher: [Place of publication not identified] : Game Studies,

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Reality is broken : why games make us better and how they can change the world
Author:
ISBN: 9781594202858 9780143120612 1594202850 Year: 2011

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Visionary game designer Jane McGonigal shows how we can harness the power of computer games to solve real-world problems and boost global happiness, since her research suggests that gamers are expert problem solvers and collaborators because they regularly cooperate with other players to overcome daunting virtual challenges.


Book
La ronde des jeux et des jouets : Harry, Pikachu, Superman et les autres
Authors: ---
ISBN: 9782746711150 274671115X Year: 2008 Volume: no. 245 Publisher: Paris Autrement

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Qu'il s'agisse de Mario Bros, de Lara Croft ou de Barbie, les jeux ne sauraient rester bien sagement cantonnés à un seul support. Ainsi, Pokémon, d'abord jeu vidéo pour console portable Game Boy, est devenu peluches, figurines, cartes à jouer, dessins animés, films… Le jeu devient univers mondialisé, bien éloigné de son seul support originaire. Toutes les circulations sont permises. Ainsi Barbie et les Playmobils ont quitté leurs habits de poupée et de figurines pour devenir personnages de livres ! Car aujourd'hui le jeu investit une grande variété de supports (cartes, figurines, console de jeu…), propose une foule de produits dérivés (vêtements, matériel scolaire, alimentation) et sature les espaces culturels (TV, ciné, livres). Pokémon, comme d'autres univers de la culture enfantine de masse, devient une expérience globale, diffusant la logique ludique dans d'autres sphères de l'existence considérées comme sérieuses et investissent le quotidien des enfants. Grâce à un processus de circulation, de glissements, d'adaptations, notre culture populaire contemporaine a bel est bien pris l'étoffe d'une culture ludique.

Beginning 3D: game programming
Author:
ISBN: 0672326612 Year: 2005 Publisher: Indianapolis Sams publishing

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Black art of 3D game programming
Author:
ISBN: 1571690042 Year: 1995 Publisher: Corte Madera, CA : Emeryville, CA : Waite Group Press ; Distributed to bookstores and book wholesalers by Publishers Group West,

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Periodical
Game studies : the international journal of computer game research.
Year: 2001 Publisher: [Place of publication not identified] : Game Studies,

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Book
Jeux vidéo et Ados : ne pas diaboliser pour mieux les accompagner
Authors: ---
ISBN: 9782350190587 2350190587 Year: 2009 Publisher: [S. l.] : Ed. Pascal,

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J2ME game programming
Author:
ISBN: 9781592001187 1592001181 Year: 2004 Publisher: Boston, MA : Thomson/Course Technology,

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