Listing 1 - 10 of 210 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
nershandleiding
Choose an application
467 --- gehechtheid --- hechting (psychologie) --- opvoeding --- sociaal pedagogische hulpverlening --- thuislozen --- vertrouwen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen
Choose an application
Dit is een wetenschappelijk onderzochte oplossingsgerichte training in combinatie met motiverende gespreksvoering om (minder gemotiveerde) jongeren oplossingsvaardigheden aan te leren, waarmee ze meer grip op hun leven kunnen krijgen.
467 --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Age group sociology --- Mass communications --- Oplossingsgericht werken --- Adolescenten --- Adolescent
Choose an application
1998
Orthopedagogiek --- gedrags- en emotionele stoornissen. --- Neuropathology --- Psychiatry --- depressieve kinderen --- Paediatrics --- 467 --- depressie --- emotionele problemen --- orthopedagogiek --- psychosociale problemen --- 416.5 --- depressie (gez) --- depressie: kinderen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- belonen --- hulpverlening --- pedagogiek --- straffen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen
Choose an application
Kinderen met ernstige emotionele en/of gedragsproblemen hebben veelal én in het gezin, én in de omgang met leeftijdgenoten én op school problemen. Wanneer een kind wordt opgenomen in een (dag)kliniek is onderwijs een belangrijk onderdeel van het behandelingsaanbod. Het kind gaat meestal naar een interne school. De wijze waarop dit interne onderwijs wordt gegeven zal moeten aansluiten op het algemeen behandelingsbeleid. Wanneer het kind na enige tijd een externe school kan gaan bezoeken, terwjl het nog is opgenomen, moet de interne school een schakelfunctie vervullen tussen de behandelende instelling en het extern onderwijs.
#PBIB:2002.1 --- #PBIB:gift 2002 --- psychosociale problemen --- gedragsproblemen --- orthopedagogiek --- 467 --- Educatieve therapie --- Gedragsproblemen --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen
Choose an application
467 --- identiteit --- opvoeding --- sociale vaardigheden --- zelfvertrouwen --- 37.032 --- Oefeningen --- Relaties --- Sociale vaardigheden --- Therapie --- Zelfvertrouwen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen
Choose an application
Raak je snel overprikkeld? Lijkt het soms alsof je veel meer tijd nodig hebt dan anderen om een beslissing te nemen? En zinderen zowel positieve als negatieve emoties lang bij je na? Dan is de kans groot dat je hoogsensitief bent. Je bent zeker niet de enige; naar schatting 15 procent van alle mensen is hoogsensitief. De voorbije jaren is hoogsensitiviteit zowel in de wetenschappelijke wereld als in de populaire media een hot topic. Toch bestaan er nog altijd veel misverstanden rond. Bovendien ligt de focus al te vaak op de negatieve kanten, terwijl hoogsensitiviteit ook een aantal unieke talenten en kwaliteiten met zich meebrengt. Elke Van Hoof zette in de Lage Landen het wetenschappelijk onderzoek naar hoogsensitiviteit op de kaart. In dit boek vat ze op een heel toegankelijke manier samen wat we er vandaag over weten én toont ze hoe die kennis je in de praktijk kan helpen om beter met je hoogsensitiviteit om te gaan. 'Ik wil niet alleen focussen op de problemen, integendeel. Met de tips en oefeningen die je in dit boek vindt, kun je onmiddellijk aan de slag om je unieke potentieel te maximaliseren.'
Hooggevoeligheid --- 467 --- hoogsensitiviteit --- emotionele problemen --- psychosociale problemen --- orthopedagogiek --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- psychologie --- Hoogsensitiviteit --- Secondary education --- Orthopedagogics --- 410
Choose an application
Assistance sociale --- Enseignement --- Maatschappelijk werk --- Onderwijs --- buitengewoon onderwijs --- Nederland --- pedologie --- hulpverlening --- psychosociale problemen --- emotionele problemen --- orthopedagogiek --- 467 --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen
Choose an application
Hoe voed je een kind op dat niet lief kan zijn, dat altijd dwars ligt, en zijn omgeving terroriseert? Een kind met een oppositionele, opstandige (ODD) of een antisociale (CD) gedragsstoornis? Ouders, leerkrachten en andere opvoeders kunnen de aanleg van een kind niet veranderen. Ze kunnen wel leren omgaan met het destructieve gedrag van een kind. En het belangrijkste: ze kunnen een kind leren om zichzelf beter in de hand te houden en het vaardigheden bijbrengen die het helpen zijn of haar agressie te beheersen. Kinderen met een gedragsstoornis dagen ons uit om creatief en vindingrijk te blijven in de opvoeding. Hoe voed je een kind op dat niet lief kán zijn, dat altijd dwars ligt, en zijn omgeving terroriseert? Een kind met een oppositionele, opstandige (ODD) of een antisociale (CD) gedragsstoornis? Ouders, leerkrachten en andere opvoeders kunnen de aanleg van een kind niet veranderen. Ze kunnen wel leren omgaan met het destructieve gedrag van een kind. En het belangrijkste: ze kunnen een kind leren om zichzelf beter in de hand te houden en het vaardigheden bijbrengen die het helpen zijn of haar agressie te beheersen. Kinderen met een gedragsstoornis dagen ons uit om creatief en vindingrijk te blijven in de opvoeding. Maar wat doe je als je desondanks geen vooruitgang boekt? Wat doe je met kinderen waartegen de maatschappij, waartegen broertjes en zusjes, waartegen ouders zelf beschermd moeten worden omdat deze een slecht ontwikkelde of helemaal geen gewetensfunctie hebben? Een kind als Tom dat het ene moment zijn armpjes om de nek van zijn moeder slaat omdat het dankbaar is dat zij zo zielsveel van hem houdt, en kort daarop met zijn duimen haar keel dichtdrukt om te onderzoeken hoe het is om de lucht uit iemand te persen. Wat doe je met een kind dat jou heel hard nodig heeft, maar een gevaar vormt voor zijn zus? (Bron: covertekst)
Choose an application
Leer te durven! is een evidence-based groepstraining ontwikkeld voor kinderen van acht tot en met dertien jaar met te veel angst. In acht bijeenkomsten van anderhalf uur leren de kinderen met behulp van oefeningen hun angst aan te pakken en weerbaarder te worden. Deze trainershandleiding leert u te werken met de methode 'Leer te durven!' en met het bijbehorende werkboek voor kinderen.
467 --- 606.4 --- Angsten --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- angst --- empowerment --- Psychiatry --- kinderpsychotherapie --- Psychology --- Psychologie --- Psychiatrie
Listing 1 - 10 of 210 | << page >> |
Sort by
|