Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Een economie van de kunsten : beschouwingen over kunst en kunstbeleid.
Author:
ISBN: 9065540717 9789065540713 Year: 1989 Publisher: Groningen Historische uitgeverij

The subversive imagination : artists, society, and social responsibility.
Author:
ISBN: 0415905923 0415905915 9780415905923 9780415905916 Year: 1994 Publisher: New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In The subversive imagination , professional writers, artists and cultural critics from around the world offer their views on the issue of the artist's responsibility to society. The contributors look beyond censorship and free speech issues and instead emphasize the subject of freedom. More specifically, the contributors question the ethical, mutual responsibilities between artists and the societies in which they live. The original essays address an eclectic range of subjects: censorship, multiculturalism, the transition from communism to capitalism in Eastern Europe, postmodernism, Salman Rushdie, and young black filmmakers' responsibility to the black community.


Book
Photography and its violations
Author:
ISBN: 9780231168182 Year: 2014 Publisher: New York Columbia University Press

Music in society : a guide to the sociology of music
Author:
ISBN: 0918728355 Year: 1987 Publisher: New York (N.Y.): Pendragon

Constructing a sociology of the arts
Author:
ISBN: 0521359597 0521351464 051155771X 9780511557712 Year: 1990 Publisher: Cambridge ; New York, NY : Cambridge University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

At a time when a pile of bricks is displayed in a museum, when music is composed for performance underwater, and the boundaries between popular and fine art are fluid, conventional understandings of art are strained in describing what art is, what it includes or excludes, whether and how it should be evaluated, and what importance should be assigned the arts in society. In this book, Vera Zolberg examines diverse theoretical approaches to the study of the arts. Ranging over humanistic and social scientific views representing a variety of scholarly traditions, American and European, she then develops a sociological approach that evaluates the institutional, economic, and political influences on the creation of art, while also affirming the importance of the question of artistic quality. The author examines the arts in the social contexts in which people become artists, the institutions in which their careers develop, the supports and pressures they face, the publics they need to please, and the political forces with which they must contend. Particular subjects covered include the process by which works are created and 're-created' at different times, with changed meanings, and for new social uses; the role of the audience in the realization of artistic experiences; the social consequences of taste preferences; the reasons for change in artistic styles and for the coexistence of many art forms and styles.


Book
Kunstenaars en ondernemers : een nieuwe relatie.
Author:
ISBN: 9020967312 9789020967319 Year: 2006 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op een dag zit Picasso aan een tafeltje in een restaurant. Een vrouw komt naar hem toe met een servet en vraagt hem daar iets op te tekenen. In nog geen 30 seconden staat de tekening op papier. 'Ziezo. Dat is dan 10.000 dollar', zegt hij. '10.000 dollar? Voor nog geen 30 seconden werk?', schrikt de vrouw. 'Ja, maar ik heb er dan ook 40 jaar over gedaan om te zijn waar ik nu ben', antwoordt Picasso. &#13;&#13;In deze anekdote - waar gebeurd of niet - schuilt evenveel economie als kunst, evenveel markt als creativiteit, evenveel vraag als aanbod. De relatie tussen kunst en economie staat al een tijdje volop in de belangstelling. Creativiteit in het ondernemen is een sleutelwoord geworden: creativiteit en innovatie blijken noodzakelijke voorwaarden om te overleven. &#13;&#13;Wat hebben kunst en economie elkaar te bieden? Beide hebben een eigen kapitaal. Bij de ondernemer is dat geld om voorraden en productiemiddelen te financieren. Bij de kunstenaar is dat zijn vrijheid: de vrijheid van denken en uitdrukken. Maar er zijn ook raakvlakken. De ondernemer zoekt zingeving in wat hij doet. De kunstenaar schept een nieuwe taal om zin en duiding te geven aan wat er gebeurt. De ondernemer kan voor die inspiratie terecht bij de kunstenaar, maar ook omgekeerd. De ondernemer kan zich engageren om de kunst te steunen. &#13;&#13;De organisatie Arteconomy bracht ondernemers, kunstenaars en kunstkenners uit verschillende hoeken samen. Uit deze ontmoetingen blijkt dat deze materie complexer, genuanceerder en zelfs polemischer is dan we denken. In dit boek wil Marc Ruyters - uitgaande van deze concrete ervaring - klaarheid scheppen in dat boeiend proces. Want kunst kan niet zonder economie en economie niet zonder kunst. Sterker nog: de wereld heeft ze allebei nodig.


Book
Musique et vie quotidienne ; I. Electro-acoustique et musique pop ; II. L'improvisation : essai de sociologie d'une nouvelle culture
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 2250005125 9782250005127 Year: 1973 Volume: 2/3 Publisher: [Paris] Maison Mame

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by