Narrow your search

Library

EHC (2)

KU Leuven (2)

CaGeWeB (1)

KBR (1)

UAntwerpen (1)

UGent (1)

VUB (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

Multiple languages (1)


Year
From To Submit

2021 (1)

2008 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Dirigent der woorden : de kunst van het overtuigen in het uitgeefvak
Authors: ---
ISBN: 9789082343366 9082343363 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Universiteit van Amsterdam

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat gaat er schuil achter de productie en promotie van boeken binnen de uitgeverij? In 'Dirigent der woorden' geven studenten van de master Redacteur/editor aan de Universiteit van Amsterdam een impressie van het benodigde retorisch talent binnen het boekenvak. In elf bijdragen belichten zij heel uiteenlopende taken waarin overtuigingskracht een rol speelt: van het maken van een podcast tot het indienen van een fondsaanvraag, van het opzetten van een crowdfundingsactie tot het schrijven van wervende persberichten. Naast de vlot geschreven bijdragen van de studenten bevat de bundel een boeiend voorwoord van Marijn Hogenkamp (redacteur fictie bij Atlas Contact en auteur bij Cossee), een mailwisseling tussen auteur Bas Steman en zijn redacteur Susanne van Leeuwen (Nieuw Amsterdam), een interview met Bibi Rumping (uitgever bij Billy Bones) en een column van Bowi van Onna (medewerker publiciteit en acquisitie bij Das Mag). 'Dirigent der woorden' is gemaakt door masterstudenten van de opleiding Redacteur/editor 2020-2021 van de Universiteit van Amsterdam. Deze opleiding bereidt studenten voor op een carrière in het boekenvak. De 21 studenten hebben het boek binnen het vak Taalanalyse geschreven, geredigeerd en uitgegeven, en daarmee het werkveld verkend.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by