Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
De aanwezigheid van leerlingen met diverse levensbeschouwelijke achtergronden op school is tegenwoordig een gangbare realiteit. Met name op christelijke scholen roept dit gegeven diverse vragen op ten aanzien van de positie, inhoud en vormgeving van het levensbeschouwelijke onderwijs. Deze vragen variëren van heel concreet (bijv. welke lesmethode moet de school gebruiken voor het godsdienstonderwijs in een multi-religieuze klas?) tot meer fundamenteel (bijv. welke verwachtingen heeft de school ten aanzien van de participatie van andersgelovige leerlingen aan christelijke rituelen?). In Reflecteren op levensbeschouwing worden praktijksituaties gereconstrueerd en gedetailleerd beschreven. Het didactische kader waarin deze cases zijn geplaatst past uitstekend binnen de opleiding van de pabo-student. (Bron: www.wolters.nl)
#GGSB: Godsdiensten (dogmatiek) --- godsdienst --- levensbeschouwing --- zelfsturing --- 450.7 --- Geloof --- Intercultureel onderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- 471.48 --- 478.6 --- Allochtone leerlingen (Anderstalige leerlingen) --- Basisonderwijs --- Levensbeschouwing --- Religieuze opvoeding --- Vieringen --- Wereldgodsdiensten --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- basisonderwijs --- gebruiken --- geloof --- godsdiensten --- godsdienstige feesten --- Levensbeschouwelijke vorming --- Ideologieën --- Levensbeschouwing en onderwijs --- geloof en wereld --- geloofsleven --- multiculturele samenleving --- Opleiding en bijscholing --- Morele en religieuze opvoeding --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: Kindervieringen) --- 26 --- 2 --- 325 --- Godsdiensten (dogmatiek)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|