Narrow your search
Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Book
Basislessen bewegingsonderwijs : deel 2 : werkbladen
Authors: --- ---
ISBN: 9789035233287 9789035231221 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Reed Business Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De werkbladen kunnen gebruikt worden als geheugensteun in de gymzaal. Dit tweede deel beschrijft de leerlijnen Mikken, Jongleren, Doelspelen, Tikspelen en Stoeispelen. Het boek bevat een jaarprogramma voor alle basisschoolgroepen, 21 uitgewerkte basislessen voor elke leeftijdscategorie, en een aantal suggestielessen. Na het praktijkgedeelte volgt een theoretische verantwoording. De auteurs onderscheiden zes verschillende spelgroepen : tikspelen, jagerbalspelen, trefbalspelen, lijnspelen, doelspelen en stoeispelen. De Basislessen bewegingsonderwijs zijn bestemd voor iedereen die te maken heeft met bewegingsonderwijs op de basisschool: groepsleerkrachten, vakleerkrachten en consulenten bewegingsonderwijs en studenten en docenten aan pabo's en Academies voor Lichamelijke Opvoeding.


Book
De motoriek van kinderen met dyspraxie, autisme, ADHD en leerstoornissen : verbeter de coördinatie van uw kind
Authors: ---
ISBN: 9789077671207 Year: 2008 Publisher: Huizen Pica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen met ontwikkelings- of leerstoornissen hebben vaak problemen met hun motoriek waardoor alledaagse, terugkerende handelingen en activiteiten zoals aankleden, eten, sporten en leren schrijven heel moeilijk voor hen zijn. Dit toegankelijke boek voor ouders én specialisten biedt steun bij de beoordeling van de motorische ontwikkeling van deze kinderen en geeft verschillende lesmethoden en adviezen om kinderen met coördinatieproblemen te kunnen helpen in de klas, bij het spelen en thuis. (Bron: www.uitgeverijpica.nl)


Book
Graag leren bewegen in lichamelijke opvoeding
Authors: ---
ISBN: 9789033470684 Year: 2008 Volume: 25 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Graag leren bewegen. Leerlingen intrinsiek motiveren om te bewegen (Daniël Behets)LO is ... 'graag' leren bewegen (Myrjam Vanden Eynden)`Steppend fit worden tijdens de les LO (Myrjam Vanden Eynden en Petra Wyckmans)Hou het speels! Spelers ondersteunen in hun spel (Hilde Leysen)Plezier met overslag leren (Jimi Gantois)Graag leren bewegen met kijkwijzers. Werken aan persoonsgebonden leerdoelen (Wim Roels) Honkbal als volwaardige periode in het curriculum LO (Hugo Maes en Walter Arend)Conditionele fitness in de gymzaal (Peter lserbyt en Wouter Blondeel) Partnerleren: het effect van sturing op het leren met taakkaarten (Peter lserbyt) De rol van de leraar LO in het zorgbeleid van de school (An Van de Putte)


Book
Basislessen bewegingsonderwijs : deel 1 : werkbladen
Authors: --- ---
ISBN: 9789035230231 9789035230248 9789035232242 Year: 2009 Publisher: Maarssen Elsevier Educatief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Basislessen bewegingsonderwijs deel 1 bevat 14 basisopstellingen en 6 buitenlessen. De lessen worden bewaard als losse katernen in een map. Per les kan een katern uit de map worden genomen. Deze methode is geschreven voor alle leerkrachten die bewegingsonderwijs geven op basisscholen en kan uitstekend gebruikt worden als praktijkboek/studieboek en behandelt voornamelijk de leerlijnen Balanceren, Zwaaien, Over de kop, Springen, Hardlopen en Bewegen op muziek. De werkbladen sluiten aan op de 14 basisopstellingen en zijn bedoeld als hulpmiddel om leerlingen zelfstandig te laten werken. De leerkracht hoeft niet zelf alle tips en aanwijzingen te geven en heeft zo meer tijd over om echt met de leerlingen te werken. Doordat de informatie zeer visueel (met foto's, pijlen en tekstwolkjes) is weergegeven, zien de kinderen snel wat de bedoeling is. Voor elke basisopstelling is er een set werkbladen, waarop de benodigde materialen en opstellingen te zien zijn. In heldere taal wordt beschreven wat de kinderen bij elke activiteit gaan doen en wat de spelregels zijn. Bij elke activiteit kan gekozen worden uit verschillende moeilijkheidsniveaus.

Keywords

Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- 477.8 --- 616.03 --- 616.2 --- Bewegingsopvoeding --- Didactiek (Vakdidactiek) --- lichamelijke opvoeding --- bewegingsopvoeding --- sport --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- Gymnastiek; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- didactiek --- basisonderwijs --- Schommelen --- Hurksprong --- Springen --- hokbal --- Tikspelen --- Klimmen en klauteren --- Rollen --- Balspelen --- Jagerbal --- touwspringen --- Balanceren --- Handenstand --- Overslag --- touwzwaaien --- hurkwendsprong --- Aerobics --- Basisonderwijs --- Bewegen op muziek --- Dansen --- Hoogspringen --- Verspringen --- Acrobatiek --- Ringen --- Zwaaien --- Rekstok --- Radslag --- Korfbal --- Estafette --- Frisbee --- Waterspelen --- Jongleren --- Hinkelen --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Lesplannen --- Materialen --- Lesopstellingen --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Spelen --- Sport --- Lichamelijke opvoeding --- Didactiek --- Jaarplannen --- Zwaaibewegingen --- Klimmen --- Evenwicht --- Turnen --- Dansante vorming --- Atletiek --- Acrogym --- Rope skipping --- Voetbal --- Joggen --- Toestelturnen --- Badminton --- Tennis --- Buitenspelen --- Spel --- Jaarplan --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Verspringen (atletiek) --- Tikspel --- Voetbal (sport) --- Waterspel --- Ultimate frisbee --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Didactics of sports and games --- Didactics of primary education


Book
Kleuterstappen in beweging : bewegingszorg voor het jonge kind
Authors: --- ---
ISBN: 9033450674 9789033450679 Year: 2003 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Sommige kleuters hebben het extra moeilijk als ze bewegen, anderen zijn bijzonder handig. Kleuterstappen in beweging reikt een kader voor bewegingszorg aan, waardoor je deze kleuters optimaal kunt stimuleren in hun bewegingsontwikkeling.

Keywords

Bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs. --- bewegingsopvoeding --- Didactics of sports and games --- Didactics of Kindergarten --- kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- 372.879.6 --- 612.8 --- 159.92 --- 159.91 --- 616.01 --- Kinderen --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- 159.92 Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- Geestelijke ontwikkeling en vermogen. Ontwikkelingspsychologie --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Zenuwstelsel. Zintuigen. Motorische neurowetenschappen --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- kleuters --- lichamelijke opvoeding --- motoriek --- 471.47 --- 477.8 --- didactiek --- Kleuters --- Peuters --- Bewegingshoeken --- Bewegingsspelen --- Bewegingsstoornissen --- Gooien --- Handboek/cursus --- Kinderpselen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kleuteronderwijs --- Klimmen en klauteren --- Lateralisatie --- Lopen --- Motoriek --- Schoolinrichting --- Spel --- Springen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 471.47 ) Bewegingsopvoeding --- bewegingszorg --- 796.041 --- Bewegen --- Observatietechnieken --- Ontwikkeling --- 371.7 --- 472.7 --- Bewegingsopvoeding; k.o. --- 031920.jpg --- didactiek kleuteronderwijs - bewegingsopvoeding --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding (bewegingstherapie, Sherborne Veronica) --- Kleuteronderwijs (kleuterschool) --- Bewegingsopvoeding; k.o --- Kinderspelen --- spelactiviteiten --- motorische ontwikkeling --- Kinderspel --- Bewegingsspel --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie

Listing 1 - 6 of 6
Sort by