Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Image analysis --- computer applications --- Optical properties --- design --- Algorithme --- Application --- Machine vision --- Mv
Choose an application
L’objectif de ce travail était d’évaluer les outils de contrôle qualité utilisés au CHU de Liège, pour le site de Sainte Rosalie en ce qui concerne les faisceaux FFF d’énergie 10MV et de son application en routine clinique. Pour cela nous avons utilisé le protocole NCS33 qui est une prépublication. Le profil de dose d’un faisceau plat pour la taille du champ à irradier est définie par la longueur reliant l’isodose 50%, ce qui n’est plus vrai pour un faisceau FFF. L’isodose 50% n’étant pas forcément dans la pénombre. Le protocole NCS33 propose d’ajuster un modèle pour déterminer les points d’inflexion des courbes et par-delà les tailles de champ. Un nouveau paramètre est introduit qui est le top position provenant lui aussi de l’ajustement d’un modèle sur la partie centrale du faisceau FFF. Cependant ce nouveau paramètre ne peut être utilisé que pour des tailles de champs supérieurs à 15x15 cm. Le protocole de contrôle des faisceaux FFF défini dans le programme MyQAAccept de la cuve à eau a été comparé à celui du NCS33 et nous avons obtenu des résultats similaires. Une étude dosimétrique du faisceau d’énergie 10 MV FFF réalisé sur des 20 cas cliniques a été effectué. Il ressort de cette étude que, le faisceau d’énergie 10 MV FFF ne permet pas d’obtenir des plans de traitements cliniquement acceptables lorsque nous sommes en fractionnement normal (1.8 et 2Gy). Pour des traitements hypofractionnés (2.5 à 9Gy), nous avons de meilleurs plans de traitements cliniquement acceptables que ceux planifiés avec les faisceaux d’énergie 6MV WFF surtout qui peuvent être délivrés plus rapidement (moins de 11s à 60s que les faisceaux normaux de 6MV WFF) et avec moins de segment. Cependant on constate une augmentation du nombre d’unités moniteur de plus de 51% et de la métrique.
Choose an application
Kennismakingsspelen - humorspelen - geluidsgrappen - grappen met materiaal - overdrijvingen - over de top humor - tekstgrappen - logica en onlogica - muzikale lachspelen - humor in de film Dit boek bevat fantasievolle dynamische oefeningen en activiteiten waarin humor centraal staat, bedoeld voor alle basisschooldocenten, docenten Nederlands en drama, en begeleiders in het jeugdwerk. Ze zijn geschikt voor kinderen van 4 tot 15 jaar. Het belangrijkste doel van de spelletjes is kinderen te laten lachen en het creëren van een vrolijke sfeer in de groep. Daarbij kunnen de kinderen zich ontspannen en nieuwe energie opdoen. Deze spelletjes kunnen een wat gespannen sfeer in de groep direct verbeteren. Tevens bevat het boek praktische informatie en tips voor de spelleider bij het organiseren van de spelletjes in de klas. Veel spelletjes zijn geïnspireerd door de grote komieken: Laurel en Hardy, Charlie Chaplin, Mr. Bean, Dorus, de Marx Brothers en Monty Python. Daarnaast zijn tekenfilms een belangrijke inspratiebron. Er zijn muzikale lachspelen, zoals de ´lachsymfonie´, spelen waarbij rare geluiden gemaakt moeten worden, overdrijvingsspelen en spelen waarbij grime, kostuums en rekwisieten worden gebruikt. Kinderen kunnen hun lol niet op wanneer ze opdrachten krijgen als: Pak met je linkerhand je neus vast; pak met je rechterhand je linkeroor vast; laat los en klap met de handen op de knieën. Ze mogen het lied ´Vader Jacob´ lachen in plaats van zingen en gaan een banaan interviewen.
Didactics of sports and games --- spelen --- Didactics of primary education --- lachen --- Spelen --- Didactische werkvormen --- Lager onderwijs --- Humor --- 477.2 --- Spelen (mv.) --- Kennismakingsspelen --- Dramatische vorming --- Dramatische expressie --- (zie ook: bosspelen) --- Spel --- Didactische werkvorm
Choose an application
221.02*1 --- 221.08*02 --- Death --- -Mvt (The Hebrew root) --- Mût (The Hebrew root) --- Hebrew language --- Dying --- End of life --- Life --- Terminal care --- Terminally ill --- Thanatology --- Oud Testament: bijbelse filologie: hebreeuws --- Theologie van het Oude Testament: Mens--(antropologie) --- Biblical teaching --- Roots --- Philosophy --- Mṿt (The Hebrew root) --- Biblical teaching. --- 221.08*02 Theologie van het Oude Testament: Mens--(antropologie) --- 221.02*1 Oud Testament: bijbelse filologie: hebreeuws --- Mṿt (The Hebrew root).
Choose an application
Bewegingsopvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- 486.88 --- Lichamelijke opvoeding --- Atletiek --- Spelen (mv.) --- Ritmiek --- Turnen --- Zelfverdediging --- zwemmen --- Bewegingsopvoeding; algemeen --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding; s.o. --- 477.8 --- (zie ook: bosspelen) --- Sport --- Jazzdans --- Doelspelen --- Zwemmen --- Golf (sport) --- Kanosport --- Klimmen --- Mountainbiken --- Schaatsen --- Skateboarden --- Doelspel --- Kanovaren --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid --- Bewegingsopvoeding; s.o
Choose an application
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Organization theory --- 617.19 --- Competitie --- Spelen (mv.) --- Sportdag --- Toernooiorganisatie --- Wedstrijdorganisatie --- 796.06 --- Balsporten --- Recreatie --- Sportdagen --- Wedstrijden --- Balspelen: organisatie --- Balspeltoernooien --- Balsporten: organisatie --- Competitiesystemen --- Recreatiesportdagen: organisatie --- Spelen: organisatie --- Wedstrijden: organisatie --- Wedstrijden: organiseren --- Sport algemeen; overige onderwerpen --- (zie ook: bosspelen) --- Sport --- Organisatie --- Toernooien --- Balspelen --- Wedstrijd --- Toernooi --- Balspel --- Balsport --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Drank --- Gezondheid
Choose an application
Deze bundel bevat 60 spelletjes uit alle werelddelen, die geschikt zijn voor grote of kleine groepen. Ze zijn bedoeld voor iedereen die met kinderen werkt in de leeftijd 6-12 jaar. Ze kunnen overal gespeeld worden, binnen of buiten de school, op kinderfeestjes of in het vakantiewerk. De spelletjes zijn bij uitstek geschikt voor groepen met kinderen uit verschillende culturen. Daardoor hebben ze zowel een educatieve als recreatieve waarde. De spelletjes komen uit Afrika, Azië, Europa, Australië en Noord en Zuid Amerika.
spellen --- Primary education --- bewegingsspelen --- knutselen --- vrijetijdsbesteding --- interculturaliteit --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- 091543.jpg --- Spelen ; basisonderwijs --- 796.1 --- Spelen --- Multiculturele samenleving --- Afrika --- Azië --- Australië --- Europa --- Zuid-Amerika --- Noord-Amerika --- Gezelschapsspelen --- 478.1 --- Spelen (mv.) --- Bordspelen --- Kaartspelen --- Bewegingsspelen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: bosspelen) --- Spel --- Gezelschapsspel --- Nederland --- Crisis --- Cultuur --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
616 --- Gezelschapsspelen --- Lichamelijke ontwikkeling --- Ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- Spel --- Spelen (mv.) --- Verstandelijke ontwikkeling --- 433.6 ) Kind, spel en speelgoed --- gezinsklimaat --- spelend leren --- spelmaterialen --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- (zie ook: bosspelen) --- 379.828 --- Mentale ontwikkeling --- Speelgoed --- Spelen --- Brochure --- Kinderspel. --- Opvoeding. --- Speelgoed. --- Spelen.
Choose an application
Actief met sportieve themaspelen is een ideeënboek voor de sport- en beweegpraktijk waarin verschillende themadagen beschreven staan voor 4- tot 12-jarigen. Elke themadag bestaat uit meerdere spelen, die aan te passen zijn aan leeftijd en niveau. De nieuwe ideeën prikkelen de fantasie van kinderen en vergroten hun motivatie. Door het gebruik van bijzondere materialen in de spelen beleven de kinderen extra plezier aan bewegen. Een boek vol input om begeleiders inzicht te geven en te motiveren om op een creatieve manier meerdere doelstellingen te kunnen bereiken. Alle spelen zijn in de praktijk getoetst. Dit boek is bedoeld voor begeleiders in het bewegings- onderwijs, buitenschoolse opvang, recreatie en studenten uit de ALO (Lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding), het CIOS (Centrale Instituut Opleiding Sportleiders), SBE (Sport- en Bewegingseducatie), S&B (Sport & Bewegen) en Lerarenopleiding basisonderwijs. Doelstelling is om begeleiders kennis en handvatten te geven om het beweegplezier van kinderen te vergroten en om op een uitdagende manier de ontwikkeling van kinderen extra te stimuleren. Een nieuw spel prikkelt de behoeften van leergierigheid en nieuwsgierig- heid. Het is leerzaam en tevens een afwisselende manier om vaardigheden te oefenen.
477.8 --- 622.1 --- Spelen (mv.) --- Griezelen --- Sinterklaas --- Dieren --- Seizoenen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- didactiek --- bewegingsopvoeding --- spelen --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Bewegingsspelen --- griezelen --- sinterklaas --- dieren --- lager onderwijs --- zomer --- winter --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Sportdagen --- Thema's --- bewegingsspelen --- Sportspelen : basisonderwijs --- Spelen --- 477.81 --- Kinder- en gezelschapsspelen --- (zie ook: bosspelen) --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Kleuteronderwijs. --- Basisonderwijs. --- Didactics of sports and games --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- lager onderwijs (doelgroep) --- lichamelijke opvoeding --- Movement therapy for children --- Handbooks, manuals, etc. --- Physical education and training --- PXL-Education 2015 --- bewegingsexpressie --- Spel
Choose an application
Thema's : Welkom in ons klasje - Lekker fruit - Kom en kijk naar de herfst - Ben je ziek of gezond? - Speel goed met speelgoed - Feesten ... doe je mee? - Maak tijd ... voor de tijd - Kom ... en kijk naar de winter - Dag huis, dag straat, dag buurt, dag dorp, dag stad - Kom en kijk naar de lente - Leve de dieren - Het gevaarlijke verkeer
Wereldoriëntatie --- basisonderwijs --- basisonderwijs. --- Basisonderwijs. --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Wereldoriëntatie; algemeen --- 371.67 --- 373.3 --- 476.1 --- Handboek/cursus --- 1e leerjaar l.o. --- boerderij --- dieren --- Driekoningen --- eerste schooldag --- feest --- Feestvieren --- fruit --- gezondheid --- handboek --- herfst --- klok --- lente --- omgeving --- school --- speelgoed --- Spelen (mv.) --- tijd --- verkeer --- voertuigen --- wereldoriëntatie --- winter --- wonen --- ziek zijn --- 476 --- 476.11 --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- (zie ook: bosspelen) --- Schoolbooks - Didactic material --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Listing 1 - 10 of 52 | << page >> |
Sort by
|