Listing 1 - 10 of 51 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Emotionele integriteit : de onderstroom van professionele ethiek
Author:
ISBN: 9789462763661 Year: 2020 Publisher: Deventer Management impact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Integriteit is de laatste jaren opgenomen in de bovenstroom van organisaties via collectieve codes, controles en checklists. Het is rationele integriteit geworden, een vast onderwerp voor bestuur en management. Daarmee zijn persoonlijke morele emoties steeds verder uit het zicht geraakt. Kun je balans brengen in de morele emoties die je ervaart in het uitoefenen van je vak? Kom je tot emotionele integriteit? Dat vereist een andere manier van bewustzijn, kijken en besluiten.Als professional neem je het liefst beslissingen waar je trots op kunt zijn. Dat lukt nietaltijd en er is wel eens een besluit waar je spijt van krijgt. Vaak ben je een voorbeeld voor anderen, maar een enkele keer verdien je weinig respect. Dat laatste kan leiden tot schaamte. Dit kan je overkomen als individu maar ook als team of als bestuur.Trots, spijt, respect, schaamte: dit boek is een zoektocht naar de morele emoties van professionals en naar de wijze waarop ze tot emotionele integriteit proberen te komen.Dat is niet een onderwerp waar je snel over praat of waar je in de praktijk makkelijk onderzoek naar doet. Het veld van onderzoek bestaat daarom uit speelfilms over professionals, zoals de therapeut in Good Will Hunting (1997), de investeringsbankier in Margin Call (2011) en de rechter in The Children Act (2017).Voor zelfstudie, coaching, intervisie en trainingVia inzichten uit de filosofie en de psychologie leidt dit tot een palet van 20 trefwoorden in morele emoties en een beter begrip van emotionele integriteit. Afsluitend zijn er praktische instrumenten om deze morele emoties aan het werk en op het werk herkenbaar en hanteerbaar te maken. En van daaruit zo goed mogelijk tot emotionele integriteit te komen.Bron : http://www.businezz.nl


Book
Professional zoekt groei : strategie voor dienstverleners
Author:
ISBN: 9789043015080 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Eerlijk scoren ! : de professionele balans tussen target en integriteit
Authors: ---
ISBN: 9789089650641 Year: 2010 Publisher: Culemborg Van Duuren Management

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Ik ben integer, jij bent integer : adviezen en sterke verhalen uit de boardroom
Authors: ---
ISBN: 9789047007517 Year: 2014 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een unieke combinatie van theorie, best practices en persoonlijke levenslessen De integriteit van organisaties en hun leiders is een cruciaal thema, dat vrijwel dagelijks de pers haalt. De schade van een gedeukt imago varieert van een koersval op de beurs of een consumentenboycot tot een voor altijd besmette persoonlijke reputatie. Financieele Dagblad-journalist Rob de Lange ging voor dit boek de samenwerking aan met integriteitsexpert Jaap ten Wolde, en kwam gaandeweg dichter op de praktijk te staan dan hij kon vermoeden toen Ten Woldes reputatie zelf ter discussie kwam. Dit boek is een eerlijke en boeiende discussie, tussen de auteurs onderling en in gesprek met vijftien 'captains of industry'. Een discussie die voortdurend aantoont hoe dun de scheidslijnen soms zijn, hoe persoonlijk integriteit is en hoezeer de meningen over dit thema kunnen verschillen.Bron : http://www.bol.com


Book
Professionele ethiek : morele besluitvorming in organisaties en professies
Author:
ISBN: 9789013077186 Year: 2011 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een inleiding tot de ethiek in organisaties en professies met de nadruk op de kwaliteit van morele besluitvorming. Op een visueel aantrekkelijke en ongebruikelijke manier wordt dit specialisme behandeld via kunstvormen. Aan de hand van ruim zestig films, dertig schilderijen en litho's, twintig romans, acht gedichten en zes toneelstukken wordt de lezer wegwijs gemaakt in het nemen van morele beslissingen.Dit mondt uit in een overzichtelijk model van drie fasen volgens de klassieke indeling: beeldvorming, oordeelvorming en besluitvorming. Met dit model valt in de praktijk goed te werken: het is ontwikkeld op basis van meer dan tweehonderd morele besluitvormingsprocessen in organisaties en professies waar de auteur de laatste twintig jaar direct of indirect bij betrokken is geweest.Het nemen van een moreel besluit is een kwestie van zorgvuldig analyseren en zelfbewust durven kiezen. Dit boek helpt daar bij. Het biedt een systematische werkwijze voor morele besluitvorming in organisaties en professies.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Verbeter de wereld, begin een bedrijf : hoe social enterprises winst voor iedereen creëren
Authors: ---
ISBN: 9789047006589 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Omzet en winst voor de aandeelhouders, daar draait het om bij normale bedrijven. Maar niet bij alle. Er is een bijzonder soort bedrijven waarvoor geld verdienen van secundair belang is. Hun grote doel, hun missie: de wereld mooier maken. Het zijn sociale ondernemingen.Neem Specialisterren, dat software test met autistische werknemers. Of restaurant Fifteen, dat kansarme jongeren opleidt. Triodos, die bijzondere bank die de financiële wereld van binnenuit verandert. Of Texel Energie, dat het eiland omtovert tot een producent van schone energie.Met dit boek wordt eindelijk recht gedaan aan dit groeiende fenomeen. Willemijn Verloop en Mark Hillen schrijven over de impact, kansen en uitdagingen van deze bijzondere bedrijfsvorm, gelardeerd met vele inspirerende portretten van sociaal ondernemers. Een uniek en inspirerend boek dat laat zien hoe een nieuwe economie in de praktijk vorm krijgt.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Communicatie en ethiek : betrouwbaar zijn, vertrouwen ontvangen
Authors: ---
ISBN: 9789492221919 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Futuro Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel communicatieprofessionals communiceren zich suf om voor hun organisatie vertrouwen te winnen. Maar dat helpt allemaal niet als je organisatie niet betrouwbaar is. Daarom moet je als communicatieprofessional niet alleen communiceren, maar vooral ook bijdragen aan de betrouwbaarheid van de organisatie.Ethisch handelen speelt hierbij een zeer belangrijke rol. Net als het belang van de buitenwereld. Dus communicatieprofessional: verlaat je comfortzone en begeef je buiten je eigen vakgebied. Lastig om te doen ? Niet met dit handboek (gebaseerd op wetenschappelijke inzichten en met veel praktijkvoorbeelden) in de hand!In 'Communicatie en Ethiek' vind je de praktische tips hoe je de organisatie kunt analyseren en helpen verbeteren, zodat deze betrouwbaar is en vertrouwen ontvangt. De auteurs vertellen je tevens hoe je daarna kunt communiceren om het vertrouwen vast te houden en te vergroten. Alsmede hoe je hierbij ethische principes kunt toepassen.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Businessetiquette 3.0 : zorg dat het klikt
Author:
ISBN: 9789052618333 9789052618630 905261833X Year: 2011 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Enkele opmerkelijke resultaten uit het Businessetiquetteonderzoek dat onder 777 directeuren en managers, onder andere via Twitter, is gehouden voor dit boek :- 70% vindt dat businessetiquette de basis vormt voor een respectvolle omgang met elkaar.- 80% vindt communicatieregels de belangrijkste etiquette.- Zelf scoren we het slechtst op sociale mediaetiquette en (inter)culturele etiquette.- Van onze collega's vinden we dat ze het slechtst zijn in kledingetiquette en sociale media-etiquette.- Aan onze zakelijke etiquette moeten we het hardst werken geeft 40% aan.- Bij 62% komt etiquette het best tot uiting tijdens zakelijke afspraken.- 20% past de etiquette ook bewust toe in de omgang met collegas.- 69% vindt dat de werkgever sociale mediarichtlijnen moet opstellen.- Internationaal gezien vinden wij onszelf (Nederlanders dus) het slechts met etiquette omgaan. De landen waarmee we het meest zaken doen, vinden dit belangrijker en passen het beter toe.- 45% denkt dat de etiquette in de toekomst belangrijk blijft en 35% denkt dat het belangrijker wordt.Meer dan 100 etiquetteadviezen en -regels in een verfrissend handboek waarmee je elk intermenselijk zakelijk en ethisch dilemma kunt aanpakken. Hoe ga je met elkaar om en hoe maak je een goede indruk ?De hotste etiquette van dit moment, zoals personal branding, sociale media, internationale etiquette, gedragsregels op de werkvloer, communicatietechnieken en nog veel meer. Je vindt het allemaal in Businessetiquette 3.0. 3.0 omdat echte contacten weer belangrijk worden. Business is gunnen en dus gaat het erom dat jij jouw relaties kan ontspannen en beïnvloeden.De noodzaak van dit boek ? Groot. Zeker als jij wilt scoren en carrire wilt maken. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Praktijkboek maatschappelijk verantwoord ondernemen : naar een succesvol MVO-beleid
Author:
ISBN: 9789046901519 Year: 2009 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

dit boek hoort een website met begeleidend materiaal : http://www.coutinho.nl/mvo


Book
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Authors: ---
ISBN: 9789001817480 Year: 2013 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is de nieuwe manier van ondernemen. In 'Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen' wordt op herkenbare en vernieuwende wijze ingegaan op deze fascinerende organisatieverandering. Herkenbaar, omdat de bekende duurzaamheidsinzichten en -handvatten (zoals triple P, base of the pyramid en milieuzorgsystemen) op inleidend niveau aan de orde komen. Vernieuwend omdat deze inzichten en handvatten worden behandeld door ze centraal te stellen in een bedrijfskundige en -economische benadering, waarin strategie, organisatie, innovatie en ondernemerschap centraal staan. Deze combinatie van inzichten is rijkelijk voorzien van actuele praktijkvoorbeelden. 'Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen' laat studenten kennis maken met de basisbegrippen en inzichten van MVO en biedt hen een gedegen fundament voor hun toekomstige beroepspraktijk. Het boek heeft betrekking op het bedrijfsleven (grootbedrijf en midden- en kleinbedrijf), op not-for-profit instellingen en organisaties in de publieke sector en is geschikt voor zowel economische als technische opleidingen.

Listing 1 - 10 of 51 << page
of 6
>>
Sort by