Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Multimedia --- Informatica --- Digitale fotografie --- Presentatiesoftware --- PDF --- Digitale media --- Informatique Informatica --- Multimédia Multimedia --- Ordinateurs Computers --- Photographie Fotografie
Choose an application
Deze thesis staat in het teken van beeldverwerking op FPGA. Hierbij worden niet het beeldverwerkingsalgoritme maar wel de afbeelding zelf opgesplitst in kleine blokjes. Met behulp van een SIMD-architectuur laat men dezelfde reeks instructies uitvoeren op elk afbeeldingsblokje. We trachten via deze weg een aanzienlijke snelheidswinst te boeken en een lager vermogenverbruik te bekomen in vergelijking met klassieke sequenti"ele verwerking van die zelfde algoritmen.Dit werk bouwt voort op een voorgaande thesis en eerder gerealiseerd onderzoek. De architectuur werd verder geoptimaliseerd en bovendien werden een aantal beeldverwerkingsalgoritmen hierop toegepast. Om dit alles mogelijk te maken werden tevens een aantal tools, zoals een assembler, een analyzer en een codegenerator verder ontwikkeld teneinde het gehele ontwerp voldoende te testen. In this master thesis, a specific computer architecture for image processing has been developed. Using this architecture, an image will be divided into a two-dimensional array. This results in many little image blocks, where each image block will be processed by a separate image processor. We made use of an SIMD-architecture, which means that the same instructions will be executed on each image block inside the array. The goal is to achieve a speed increase and power reduction.This thesis is the successor of a previous master thesis and research about the concept of block based image processing. The architecture has been optimized and some image processing algorithms have been implemented on this BLIP architecture. Beside this, some tools like an assembler, an analyzer and a code generator were developed for assembling and testing. The code generator generates assembly code based on pseudo assembly code, which can be executed by the BLIP architecture.
Choose an application
Computers are most commonly controlled with a keyboard and a mouse, but this has some major disadvantages.It is stressful for the joints and it limits the movement space.Gesture recognition solves most of these problems and makes it more intuitive to control the computer.Determination of the pointing direction is an important part of gesture recognition.This book examines a real-time solution for the detection of the pointing direction of a person.A multi-camera setup with normal visible light cameras is being used to achieve this.The three-dimensional reconstruction is made with the visual hull.The proposed solution is only suitable for one person and makes a distinction between not pointing, pointing with one arm and pointing with both arms.The program will first detect the hands that are used for pointing.Secondly the arms will be detected by a growing algorithm presented in this book.Thus when only one arm is used for pointing, only that arm and that hand will be detected.The results of this method are stable enough to be used on a projection screen. Computers bedienen gebeurt tegenwoordig meestal met een toetsenbord en een muis, maar dit heeft enkele grote nadelen.Het is namelijk belastend voor de gewrichten en het beperkt de bewegingsruimte.Gebarenherkenning lost deze problemen grotendeels op en zorgt bovendien voor een meer intuïtief gebruik.De wijsrichting bepalen is een belangrijk onderdeel van de gebarenherkenning.Deze thesis onderzoekt een real-time oplossing voor het bepalen van de wijsrichting van een persoon.Hiervoor wordt gebruik gemaakt van een multicameraopstelling met gewone kleurencamera's.De driedimensionale reconstructie wordt verkregen met behulp van de visual hull.De voorgestelde oplossing werkt enkel voor één persoon.Er wordt een onderscheid gemaakt tussen niet wijzen, met één arm wijzen en met beide armen wijzen.Indien de persoon ergens naar wijst worden de posities van de handen gezocht waarmee gewezen wordt.Vanuit de handen worden de armen bepaald met behulp van een voorgesteld groeialgoritme.Wanneer er dus slechts met één arm gewezen wordt, zullen enkel die arm en die hand gedetecteerd worden.De resultaten van deze methode zijn voldoende stabiel om te gebruiken bij een projectiescherm.
3D-reconstructie. --- Computervisie. --- Driedimensionaal. --- Multimedia - multimedia. --- Real-time. --- Terugprojectie. --- Virtuele interface. --- Visual hull. --- Wijsrichting.
Choose an application
Korte speelfilmfragmenten kunnen een hulpmiddel zijn om de betrokkenheid van deelnemers te vergroten zodat ze de stof beter onthouden, beter toepassen en beter overdragen. In dit boek vind je de beste filmfragmenten voor het verduidelijken van thema's als discriminatie, leiderschap, teambuilding, sales en nog veel meer. Bij elk fragment staan de speeltijd, een korte samenvatting van de inhoud, de context van de scène en belangrijke discussieonderwerpen.
filmeducatie --- film --- Didactics of social education --- Film --- didactiek --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- 454.51 --- bedrijfsopleidingen --- trainingen --- Audiovisuele leermiddelen
Choose an application
Bases de données --- Internet --- Informatique Informatica --- Intranet Intranet --- Multimédia Multimedia --- Internet Internet --- Bases de données Database --- Web Web --- Databases --- Intranets (Computer networks) --- Bases de données
Choose an application
Adult education --- Adult education teachers --- Education des adultes --- Formateurs (Education des adultes) --- Audio-visual aids --- Training of --- Aides audiovisuelles --- Formation --- Formation des formateurs Vorming van de opleiders --- Matériel didactique Leermiddelen --- Technologie Technologie --- Formateurs Opleiders --- Multimédia Multimedia --- Méthode pédagogique
Choose an application
Dans un univers où les nouvelles technologies évoluent constamment et où l'individu est régulièrement amené à se recycler dans sa carrière professionnelle ou à maîtriser les outils de développement personnel, la bibliothèque est aujourd'hui le lieu d'expression d'une demande nouvelle en autoformation. Cette demande, dépendante pour partie de l'offre de la bibliothèque et du niveau de formation de l'usager, remet également en question le rôle des bibliothécaires et de leur médiation. Reprenant les actes du colloque organisé à la Bibliothèque publique d'information en décembre 2005, ainsi que le rapport de l'enquête réalisée par le service Études et recherche de la Bpi sur l'espace Autoformation de la Bpi, cet ouvrage se veut un outil de réflexion pour les professionnels des bibliothèques. Reformulant les questions auxquelles les bibliothécaires sont confrontées dans leur pratique quotidienne, s'appuyant sur leurs expériences et sur l'analyse théorique de chercheurs en sciences de l'information, il tente d'ouvrir de nouvelles pistes de travail pour établir à l'avenir, peut-être une « charte de l'autoformation en bibliothèque ».
Self-help techniques --- Library orientation --- Autodéveloppement --- Bibliothèques --- Congresses --- Congrès --- Formation des usagers --- Bibliothèques Bibliotheken --- Autodidactes Zelfstudie --- Formation Opleiding --- Multimédia Multimedia --- Autodéveloppement --- Bibliothèques --- Congrès --- Education --- Information Science & Library Science --- formations des utilisateurs --- bibliothèques --- congrès --- autoformation
Choose an application
Edition --- Ecrivains et editeurs --- Livres --- Industrie --- Droit --- 655.41 --- Imprimerie Boekdrukkunst --- Croquis Schets --- Typographie Typografie --- Edition Uitgeverij --- Communication Communicatie --- Droits d'auteur Auteursrechten --- Multimédia Multimedia --- Uitgeverij--algemeen --- Edition - France --- Ecrivains et editeurs - France --- Livres - Industrie - France --- Edition - Droit - France
Choose an application
World Wide Web (Système d'information) --- HTML (langage de balisage) --- 004.55 --- 621.39 INTERNET --- Informatique Informatica --- Multimédia Multimedia --- Web Web --- HTML (Document markup language) --- World Wide Web --- HTML (Langage de balisage) --- World Wide Web (Système d'information) --- Handbooks, manuals, etc. --- Guides, manuels, etc
Choose an application
Formation des adultes Opleiding voor volwassenen --- Ergonomie Ergonomie --- Bureautique Kantoorautomatisering --- Organisation Organisatie --- Automatisation Automatisering --- Projets de formation Opleidingsprojecten --- Multimédia Multimedia --- Matériel didactique Leermiddelen --- Evaluation Evaluatie --- Project method in teaching --- Méthode des projets --- Méthode des projets --- Méthodes audiovisuelles --- Distance education --- Audio-visual education --- Enseignement à distance --- Enseignement
Listing 1 - 10 of 23 | << page >> |
Sort by
|