Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
"Since its publication in 1968 Paulo Freire's Pedagogy of the Oppressed has maintained its relevance well into the 21st century. This book showcases the multitude of ways in which Freire's most celebrated work is being reinvented by contemporary, educators, activists, teachers, and researchers. The chapters cover topics such as: spirituality, teacher identity and education, critical race theory, post-truth, academic tenure, prison education, LGBTQ educators, critical pedagogy, posthumanism and indigenous education. There are also chapters which explore Freire's work in relation to W.E.B Du Bois, Myles Horton, Martin Luther King, Jr., and Simone de Beauvoir. Written by leading first and second-generation Freirean scholars, the book includes a foreword by Ira Shor and an afterword by Antonia Darder." -- Back cover.
Critical pedagogy --- Education --- Philosophy --- Freire, Paulo, --- Freire, Paulo --- 450.4 --- Paulo Freire --- Freire --- kunsteducatie --- onderwijs --- onderwijsstrategieën --- onderwijsstijlen --- onderwijsvernieuwing --- democratisering --- dialoog --- dialogiseren --- emancipatie --- onderdrukking --- klassenstrijd --- gelijke kansenonderwijs --- onderwijsfilosofie --- Pedagogy of the oppressed --- pedagogie --- homoseksualiteit --- diversiteit --- inclusiviteit --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Sociology of education --- Educational sciences --- gelijke onderwijskansen
Choose an application
The Artuarium presents keywords to reflect on art education today. Every keyword contains a text and/or an image that has been constitutive for the formation of the art school. Some texts unfold critical ideas and questions, some images evoke careful ob-servations, some texts tell stories, others reflect on the reflection.With contributions by: Giorgio Agamben Aristoteles, Herman Asselberghs, Maïté Baillieul, Joseph Beuys, Augusto Boal, Agnes Bube, Leonardo da Vinci, Serge Daney, Marc De Blieck, Fernand Deligny, John Dewey, Ana Dimke, Mattijs Driesen, Marguerite Duras, Jerzy Grotowski, Boris Groys, Kerstin Hallmann, Lisa Jevbratt, Allan Kaprow, Paul Klee, Eva Koethen, Wiebe Koopal, Julie Lesenne, Tyson E. Lewis, Audre Lorde, Pierangelo Maset, Maurice Merleau-Ponty, Volkmar Mühleis, Ludwig Münz, Kakuzo Okakura, Jacques Rancière, Adrienne Rich, Andrea Sabisch, Ousmane Sembene, Richard Serra, Michel Serres, Friedrich Schiller, Susan Sontag, Nancy Vansieleghem, Ella Ziegler.https://www.copyrightbookshop.be/shop/artuarium-the-grammar-of-art-school/
373.67(038) --- 373.67.01 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; woordenboeken --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; beschouwingen --- kunst --- 7.01 --- onderzoek in de kunsten --- kunstonderwijs --- kunsttheorie --- 373.67 --- kunsteducatie --- 700.8 --- 450.4 --- filosofie --- onderwijsfilosofie --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Kunstonderwijs --- Kunstfilosofie --- Art --- aesthetics --- art appreciation --- art education --- battledores [primers]
Choose an application
Leraren zijn tijdens hun loopbaan voortdurend op zoek naar oplossingen voor uitdagingen in hun school- of klaspraktijk. Omgaan met een moeilijke klasdynamiek, diversiteit of digitalisering zijn maar enkele voorbeelden. Meestal volgen leraren daarbij hun buikgevoel. Ze zoeken naar antwoorden in de literatuur of proberen zelf iets uit, vaak met wisselend succes. Onderzoekende leraren wil leraren (in opleiding) ondersteunen om op een systematische manier hun onderwijspraktijk te verbeteren. Het boek beschrijft de onderzoekscompetenties die daarvoor nodig zijn en bevat technieken, instrumenten en voorbeelden die onmiddellijk toepasbaar zijn in de praktijk. Op die manier kan de leraar zelf of in teamverband de meest geschikte oplossing creëren voor elk specifiek probleem. Via het gratis platform eCAMPUS biedt Onderzoekende leraren heel wat digitale mogelijkheden: - Schema's en stappenplannen om de theorie naar praktijk om te zetten - Digitale aantekeningen die gedeeld kunnen worden met docenten en medestudenten - Extra achtergrondinformatie als pop-ups in de tekst.
Onderwijskunde. --- onderwijspraktijk --- onderzoeken --- 450.4 --- Onderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Onderwijspraktijk --- onderzoeksvaardigheden --- 450.4 Onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- Onderzoeksvaardigheden --- 450.49 --- 450.7 --- onderzoek --- onderwijs --- lerarenopleiding --- Onderwijskunde --- wetenschappelijk onderzoek --- Teacher education. Teacher's profession --- actieonderzoek --- Methods in social research (general) --- praktijkonderzoek --- Onderwijsonderzoek --- kunsteducatie --- onderwijssystemen --- onderzoeksmethoden --- onderzoek in de kunsten --- onderzoeksproject --- onderzoeksontwerp --- Wetenschappelijk onderzoek --- scripties --- hoger onderwijs --- informatievaardigheden --- 489.59 --- 450.8 --- 300.6 --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- Studie en studieresultaten, overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksvaardigheid --- Research on teaching
Choose an application
"First published in Portuguese in 1968, [this book] was translated and published in English in 1970. Paulo Freire's work has helped to empower countless people throughout the world and continues to possess a special urgency as the creation of a permanent underclass among the underprivileged and minorities in urban centers around the world continues. The 50th anniversary edition includes a new introduction by Donaldo Macedo, an afterword by Ira Shor, and interviews with Marina Aparicio Barberán, Noam Chomsky, Gustavo E. Fischman, Ramón Flecha, Ronald David Glass, Valerie Kinloch, peter Mayo, Peter McLaren, and Margo Okazawa-Rey to inspire a new generation of educators, students, and general readers for years to come."--Page [4] of cover.
Education --- Popular education --- Critical pedagogy --- Philosophy --- Sociology of minorities --- Educational sciences --- emancipation --- minorities --- #breakthecanon --- 489.4 --- kunsteducatie --- onderwijs --- onderwijsstrategieën --- Onderwijsstijlen --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- Lerarenopleiding --- dialogical --- pedagogie --- dialoog --- dialogiseren --- onderdrukking --- emancipatie --- Critical humanism in education --- Radical pedagogy --- Critical theory --- Transformative learning --- Non-formal education --- Community education --- Didactiek (hoger onderwijs) --- 450.4 --- democratisering --- lerarenopleiding --- klassenstrijd --- gelijke kansenonderwijs --- onderwijsfilosofie --- Onderwijskunde (onderwijsfilosofie, -sociologie, -economie, theoretische onderwijsvernieuwing) --- gelijke onderwijskansen --- Political philosophy. Social philosophy --- Social stratification --- Sociology of education --- Teaching
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|