Listing 1 - 10 of 84 << page
of 9
>>
Sort by

Book
75 Managementkengetallen.
Authors: ---
ISBN: 9789001712099 Year: 2008 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'75 Managementkengetallen' geeft een overzicht van kritieke prestatie-indicatoren, waarmee inzicht wordt verkregen in de prestaties van de belangrijkste bedrijfsprocessen in de organisatie. De kengetallen worden telkens vanuit een vraagstuk beschreven en verder toegelicht. Vervolgens wordt de berekening uitgewerkt en wordt de betekenis van het kengetal uitgelegd. Ten slotte wordt besproken welke relaties met andere kengetallen of elementen uit de managementpraktijk er zijn en welke acties de manager kan nemen om het kengetal te beïnvloeden. De verschillende indexen waarmee een kengetal gezocht kan worden, maken '75 Managementkengetallen' tot een zeer toegankelijk naslagwerk. Het boek bevat kengetallen uit de volgende disciplines: - Strategie - Marketing - Verkoop - Inkoop - Planning - Productie & onderhoud - Kwaliteit - Distributie & logistiek - Research & development - Financien - Personeel & organisatie - Informatie- en communicatietechnologie

Management theory
Author:
ISBN: 1861529635 9781861529633 Year: 2003 Publisher: London Thomson


Book
Crisismanagement : organisaties bij crises en calamiteiten.
Author:
ISBN: 9789046900437 Year: 2008 Publisher: Bussum Coutinho

Managing with total quality management : theory and practice
Authors: --- ---
ISBN: 0333620062 0333620070 9780333620076 Year: 1998 Publisher: Basingstoke Macmillan


Book
36 adviezen voor commerciele klachtenbehandeling
Authors: ---
ISBN: 902673042X Year: 1999 Publisher: Dordrecht Kluwer Academic


Book
Balanced scorecard : van meten naar managen
Authors: ---
ISBN: 9014065744 Year: 2002 Publisher: Deventer Kluwer-Samsom


Book
Kaizen (Ky'zen) : de sleutel van Japans succesvolle concurrentie
Author:
ISBN: 9026719957 Year: 1998 Publisher: Deventer Kluwer Bedrijfsinformatie


Book
Werken met ISO 9001 : 2000
Author:
ISBN: 9014081162 9789014081168 Year: 2001 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De nieuwe ISO-norm brengt nogal wat veranderingen met zich mee. Organisaties die volgens ISO werken, zullen zich binnen drie jaar volledig moeten richten naar de nieuwe norm. Zo wordt klanttevredenheid maatstaf, krijgt de menselijke factor specifieke aandacht, en wordt er meer dan voorheen gekeken naar het proces dan naar het product. In de eerste hoofdstukken gaat de auteur in korte, overzichtelijke paragrafen in op de inhoudelijk kant van de norm. Zo komen zaken aan bod als: oude versus nieuwe norm, het kwaliteitshandboek, procedures, implementatie en audit. Vervolgens benoemt hij de - overigens belangrijke - randverschijnselen. Denk daarbij aan zaken als klantgerichtheid, integratie met andere systemen en managementvaardigheden. Het geheel is rijkelijk voorzien van de nodige formulieren, modellen en checklisten. Deze bijzonder praktische handleiding is bedoeld voor organisaties die al met ISO werken of van plan zijn dat te gaan doen.&#13;&#13;

Listing 1 - 10 of 84 << page
of 9
>>
Sort by