Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Peace in art --- Politics in art --- Paix dans l'art --- Politique dans l'art
Choose an application
Humanism --- Politics, Practical --- Politics in art --- Civilization --- Humanisme --- Politique --- Politique dans l'art --- Civilisation --- Philosophy --- Philosophie
Choose an application
Mass media --- Politics in art --- Médias --- Politique dans l'art --- Social aspects --- Aspect social
Choose an application
Art and society --- Politics in art --- Art et société --- Politique dans l'art --- Exhibitions --- Expositions --- Art et société
Choose an application
Art, Peruvian --- Installations (Art) --- Politics in art --- Art péruvien --- Politique dans l'art --- Exhibitions --- Expositions --- Castro, Jota --- Exhibitions. --- Interviews
Choose an application
"Whether aesthetically or politically inspired, graffiti is among the oldest forms of expression in human history, one that becomes especially significant during periods of social and political upheaval. With a particular focus on the demographic, ecological, and economic crises of today, this volume provides a wide-ranging exploration of urban space and visual protest. Assembling case studies that cover topics such as gentrification in Cyprus, the convulsions of post-independence East Timor, and opposition to Donald Trump in the American capital, it reveals the diverse ways in which street artists challenge existing social orders and reimagine urban landscapes"-- hether aesthetically or politically inspired, graffiti is among the oldest forms of expression in human history, one that becomes especially significant during periods of social and political upheaval. With a particular focus on the demographic, ecological, and economic crises of today, this volume provides a wide-ranging exploration of urban space and visual protest. Assembling case studies that cover topics such as gentrification in Cyprus, the convulsions of post-independence East Timor, and opposition to Donald Trump in the American capital, it reveals the diverse ways in which street artists challenge existing social orders and reimagine urban landscapes.
Graffiti --- Street art. --- Politics in art. --- Graffiti --- Art dans la rue --- Politique dans l'art --- Political aspects. --- Aspect politique
Choose an application
Klucis, Gustavs --- Constructivism (Art) --- Politics in art --- Constructivisme (Art) --- Politique dans l'art --- Exhibitions. --- Expositions --- Klutsis, Gustav Gustavovich, --- Klucis, Gustav --- Exhibitions --- Klut͡sis, Gustav Gustavovich,
Choose an application
Art --- Advertising. Public relations --- anno 1900-1999 --- Politics in art. --- Propaganda in art --- Arts, Modern --- Politique dans l'art --- Propagande dans l'art --- Arts
Choose an application
Political philosophy. Social philosophy --- Art --- Iconografie --- Iconographie --- Iconography --- Kunst --- Politics in art --- Politiek in de kunst --- Politique dans l'art --- Art. --- Politics in art.
Choose an application
Antagonisme, négociation, mimétisme structurel cultivé de la part des artistes vis-à-vis des partis parlementaires ou uniques, ambiguïtés qui travaillent de manière symétrique les deux pôles de cette relation : ce sont là, quelques cas de figure dont les auteurs de ce livre, historiens de l'art et historiens, ont cherché à analyser le fonctionnement. De quelles manières les règles et les modalités de la démocratie parlementaire déterminent l'attitude esthétique, ontologique et politique des artistes ? Inversement, en quoi, et jusqu'à quel degré, la théorie esthétique et l'autodéfinition ontologique des artistes constituent la matrice conceptuelle de leur action politique ? L'objet de ce livre est le réseau de métaphores qui est constitué entre l'art et la politique, chacun devenant, à tour de rôle et jamais de manière univoque, le modèle de l'autre. Dans les rapports entre les artistes et les partis uniques, l'interaction entre les deux termes devient bien sûr plus univoque. Si les partis uniques ont parachevé l'idéologie antidémocratique des temps modernes et anticipé à certains égards les partis de masse après 1945, quelle a été, au juste, leur attitude envers les avant-gardes, devenues elles-mêmes objet historique au milieu des années 1930 ? Vorticisme, expressionnisme et dadaïsme, futurisme et suprématisme sont les avant-gardes examinées ici, tandis que la politique artistique du national-socialisme, du fascisme ou du parti communiste en Russie et dans un pays périphérique comme la Grèce composent le volet « totalitaire » de cet ouvrage.
Artiste et société --- Artiste, rôle --- Politique --- Politics in art --- Art --- Art, European --- Art européen --- Politique dans l'art --- Political aspects --- History --- Aspect politique --- Histoire
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|