Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by

Book
Measure what matters : how Google, Bono, and the Gates Foundation rock the world with OKRs
Author:
ISBN: 9780525536222 Year: 2018 Publisher: New York, N.Y. Portfolio/Penguin

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Teamcoaching : gezamenlijke reflectie als motor voor prestatie
Author:
Year: 2017 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Van safetymanagement naar performant welzijnsmanagement
Authors: ---
ISBN: 9789048616299 Year: 2012 Volume: 4 Publisher: Brugge Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.Dit vierde deel geeft richtlijnen en tips m.b.t. het performance-luik van een welzijnsbeleid in publieke en private organisaties.De volgende zeven welzijnsdomeinen komen aan bod: arbeidsveiligheid, gezondheid, psychosociale belasting, ergonomie, arbeidshygiëne, verfraaiing van de werkplaatsen en arbeidsgerelateerd leefmilieu.Bron : http://www.business-economics.be


Book
Management accounting in de nieuwe produktie-omgeving
Authors: --- --- ---
ISBN: 9062156479 Year: 1999 Publisher: Antwerpen MAKLU Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kunst van duurzaam presteren : model voor werving & selectie en professionele ontwikkeling
Author:
ISBN: 9789462761902 Year: 2017 Publisher: Deventer Vakmedianet

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waarom blijft de ene organisatie succesvol, terwijl andere organisaties uiteenvallen en verdwijnen ? Waarom weet die ene persoon zijn succes te herhalen, terwijl eigenlijk niemand dat verwachtte ?Vergeet alles wat je dacht te weten over het selecteren en aannemen van de juiste medewerkers. Het zit anders dan je denkt! Het geheim van winnende personen en teams zit hem in de combinatie van talent en vier belangrijke prestatiekenmerken, waar - vreemd genoeg - veel organisaties juist niet op selecteren ...Bas Kodden deed onderzoek naar prestatie-indicatoren onder leidinggevenden en senior medewerkers van ruim 1100 professionals en 50 CEO's van Nederlands bekendste bedrijven. Zijn verrassende uitkomsten werpen een nieuw licht op het huidige aanname- en selectiebeleid van veel Nederlandse bedrijven. En het blijft niet bij theorie: dit boek biedt bovendien een praktisch model voor werving & selectie en professionele ontwikkeling. Inclusief diverse vragenlijsten en checklists voor hr-functionarissen en leidinggevenden die willen bouwen aan duurzaam winnende teams en organisaties.Bron : http://www.bol.com


Book
Corporate performance management integraal benaderd
Authors: --- ---
ISBN: 9789048610839 Year: 2011 Volume: 2 Publisher: Brugge Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.Dit tweede deel van de reeks is gewijd aan een conceptueel raamwerk voor het geïntegreerd managen van bedrijfsprocessen, namelijk Corporate Performance Management (CPM). CPM omvat alle elementen om de resultaten van een organisatie te meten en de strategie op een efficiënte en doeltreffende manier aan te passen aan de situatie. Een CPM-raamwerk evolueert mee met de behoeften van een organisatie.Bron : http://www.business-economics.be


Book
Inleiding : van prestatiemetingen naar integraal management van performance
Author:
ISBN: 9789048608263 Year: 2011 Volume: 1 Publisher: Brugge Die Keure


Book
W(m)eten is niet genoeg : een handleiding bij het gebruik van indicatoren in het sociaal-cultureel werk
Author:
Year: 2003 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Customer relations of klantenrelatiebeheer & performance management
Authors: ---
ISBN: 9789048615605 Year: 2012 Volume: 3 Publisher: Brugge Business & Economics

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De reeks Performance Management (PM) omvat een aantal themaboekjes over prestatie- of Performance Management. Performance staat voor het expliciet maken van informatie over de prestaties van een organisatie, inclusief over de manier waarop die gerealiseerd worden.De doelstelling van PM is het aanwijzen van punctuele of structurele verbeteropportuniteiten, door het continu opvolgen van resultaten, inspanningen en managementbeslissingen, de vergelijking met de vooropgestelde targets, en de beoordeling van geregistreerde afwijkingen. De reeks beoogt een zo breed mogelijk overzicht te geven van de logica en de meerwaarde van PM vanuit het perspectief van verschillende disciplines. Ongeacht de verschillende invalshoeken hebben deze disciplinegebonden benaderingen ook tal van gemeenschappelijke aspecten.Dit boekje behandelt volgende thema's:1.de generieke kenmerken en basisprincipes van klantenrelatiebeheer 2.modellen en instrumenten voor klantenmanagement & Klanten Performance Management 3.een bespreking van het RICOH Customer Experience Model als voorbeeld van een op maat uitgewerkt Klanten-PM-systeemBron : http://www.business-economics.be


Book
Het juiste cijfer : meerwaarde creëren met geschikte prestatie-indicatoren
Author:
ISBN: 9789033485879 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In steeds meer organisaties worden prestatie-indicatoren gebruikt om de realisatie van doelstellingen te volgen, om processen te monitoren of om te communiceren over de resultaten. Het bepalen van dergelijke indicatoren blijkt vaak een moeizaam proces dat bovendien niet altijd tot bevredigende resultaten leidt. Dit boek besteedt daarom veel aandacht aan hoe je indicatoren kan construeren, hoe je ze kan linken aan processen en doelstellingen, en hoe je hun geschiktheid kan beoordelen. Dat zijn immers vaak de grote knelpunten als je begint te werken met indicatoren. Hoe begin je aan de formulering van een indicator ? Is het wel koosjer als je een indicator kopieert van een andere organisatie ? Hoe weet je of de indicatoren die je nu al gebruikt goed zijn ? Zijn er niet te veel indicatoren ? Daarnaast gaat het boek ook in op het invoeren en gebruiken van indicatoren. De nadruk daarbij ligt op de cruciale voorwaarden om meerwaarde te creëren. Dit boek richt zich zowel naar wie direct aan de slag wil gaan met indicatoren als naar wie er zich eerst verder wil in verdiepen. Daarom is het opgevat als een combinatie van een handleiding en een leerboek. Stapsgewijs worden de verschillende facetten van het werken met indicatoren ontvouwd. De tekst is doorspekt met talrijke voorbeelden, praktische lijstjes en overzichtelijke schema's. De voorbeelden komen uit een brede waaier van sectoren en organisaties.Bron : http://www.acco.be

Listing 1 - 10 of 22 << page
of 3
>>
Sort by