Listing 1 - 10 of 102 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Dit handboek gaat over de cultuur van onderwijsorganisaties. Cultuur is grotendeels onbewust, maar zeer nadrukkelijk in de school aanwezig. Ingesleten gewoonten, oud zeer, aannames; dit kan allemaal leiden tot onprofessioneel gedrag van volwassenen in en rond de school.Uitgangspunt is dat alle gedrag is aangeleerd, en dus kan ook nieuw, professioneel gedrag worden aangeleerd. Professioneel gedrag leidt tot het behalen van de doelen van de school en tot welbevinden, van jezelf en van de ander.Daarna wordt ingezoomd op de thema's communicatie en gedrag, waarbij ook aandacht wordt besteed aan de rol van de leider in de school. In het laatste hoofdstuk worden praktische handvatten gegeven om de cultuur van de school te professionaliseren. Cruciaal hierin is: begrenzen van gedrag met behoud van relatie.Dit boek spreekt leraren, schoolleiders en bestuurders aan uit alle onderwijssectoren. In de ontwikkeling van een professionele schoolcultuur mag nu eenmaal niemand ontbreken.(Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Onderwijsorganisatie --- Schoolcultuur --- Organisatiecultuur
Choose an application
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Secundair onderwijs --- Schoolcultuur --- Klassfeer
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Begeleiding --- Functioneringsgesprek --- Schoolcultuur --- Communicatie
Choose an application
Schoolcultuur --- Klassfeer --- Verbondenheid --- Secundair onderwijs --- Gedragsprobleem --- Preventie
Choose an application
Schoolmanagement --- Conflicthantering --- Schoolcultuur --- Gedragsregel --- Beroepssecundair onderwijs --- Herstelrecht
Choose an application
Schoolcultuur --- Schoolmanagement --- Leraar --- Personeelsmanagement --- School (instelling)
Choose an application
Onderwijs --- Probleemgedrag --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Welbevinden --- Schoolcultuur --- MW
Choose an application
Een vreemd land, een nieuwe woonst, een grote school, een andere taal, nieuwe vriendjes,... Voor kinderen die nog maar pas in ons land wonen, is naar school gaan een moeilijke ontdekkingstocht. Spelenderwijs kennismaken met die vele nieuwe dingen maakt een vlotte integratie veel makkelijker.Met deze problematiek in het achterhoofd bundelden de lerarenopleiding van Thomas More Turnhout en Cartamundi hun expertise. Tijdens het academiejaar 2016-2017 sloegen ze de handen in elkaar en ontwikkelden ze samen het "Welkomspel". De taal onder de knie krijgen, dat grote schoolgebouw verkennen, de schoolcultuur leren kennen,... het is een hele klus voor anderstalige kinderen, die in een Vlaamse lagere school terechtkomen. Het Welkomspel van Cartamundi en Thomas More helpt hen niet alleen om Nederlands te leren, het introduceert hen ook in de schoolcultuur. Dat een schooldag netjes opgedeeld is in lesuren, speeltijd, een middagpauze en weer lesuren is voor kinderen, die van de andere kant van de wereld komen niet altijd evident. En hoe zit dat nu met die speelplaats, de refter, de turnzaal en andere lokalen? En wat doe ik best wel en wat juist niet?Bron: https://cartamundi.com/nl/cases/welkomspel/
Anderstalige nieuwkomer --- Integratie --- Schoolcultuur --- Schoolleven --- NT2 --- Nederlands
Listing 1 - 10 of 102 | << page >> |
Sort by
|