Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Spreekvloeiendheidsstoornis --- Stotteren --- Apraxie --- Uitspraak --- Persoon met een verstandelijke handicap --- ADHD --- Selectief mutisme --- Leerstoornis --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Selectief mutisme --- Verhaal --- Woord --- Diversiteit --- Ramos, Fatinha --- Spreekangst --- Angststoornis --- Meertaligheid --- Vriendschap --- Kamishibai
Choose an application
Kinderen met praatangst leren spreken op school. Een Hulpprogramma voor ouders, leerkrachten, therapeuten en logopedisten. Verlegenheid komt veel voor bij kinderen. Ze kijken de kat uit de boom, maar na een poosje praten doen deze kinderen wel mee. Kinderen met selectief mutisme blijven zwijgen, zelfs als ze gewend zijn aan de omgeving en aan nieuwe mensen. Selectief mutisme is een angststoornis: de kinderen praten in bepaalde situaties jarenlang niet, ook al zijn het thuis vlotte babbelaars. Het selectief zwijgen komt voor bij ongeveer 7 op 1000 kinderen, vaker bij meisjes dan bij jongens. Meertalige kinderen vertonen vaker praatangst dan eentalige kinderen. Dit hulpprogramma van de Vereniging Selectief Mutisme biedt ouders, leerkrachten, therapeuten en logopedisten praktische handvaten aan om kinderen te ondersteunen en te leren praten op school. Het durven praten wordt spelenderwijs geoefend. In dit boekje vind je ook vele tips om het kind thuis en op school te ondersteunen.
Kinderangsten --- Selectief mutisme --- Kinderen --- praatangst --- spreekangst --- kinderen --- Angst --- Verlegenheid --- Angststoornissen --- Kinderangst --- Kind --- Angststoornis --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Selectief mutisme ; kinderen --- Spreekangst --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Personality development --- leerlingenbegeleiding --- angststoornissen --- faalangst --- persoonlijkheidsontwikkeling
Choose an application
Selectief mutisme bij kinderen Selectief mutisme bij kinderen geeft hulpverleners, leerkrachten en ouders inzicht in alles wat met selectief mutisme bij kinderen te maken heeft. Hoe kan het dat sommige kinderen in bepaalde situaties niet durven te praten, en - belangrijker nog - wat is hier aan te doen? Dit is het eerste Nederlandstalige boek dat in heldere taal de diagnostiek en behandeling van selectief mutisme bij kinderen beschrijft. Uit onderzoek blijkt dat meer kinderen aan selectief mutisme lijden dan lange tijd werd aangenomen. Om te voorkomen dat dit zich op latere leeftijd ontwikkelt tot een sociale angststoornis of een grote mate van blijvende afhankelijkheid van de ouders veroorzaakt, is vroegtijdige signalering en behandeling van selectief mutisme van groot belang. Dit boek geeft praktische tips om kinderen te helpen hun angst om te praten buiten de vertrouwde thuissituatie te overwinnen. Het boek is gebaseerd op de recentste wetenschappelijke kennis over selectief mutisme en is daarmee een waardevolle bron van informatie voor psychologen, orthopedagogen en andere hulpverleners die met selectief mutisme bij kinderen te maken hebben. Dankzij de heldere uitleg is dit boek ook zeer toegankelijk voor leerkrachten en geïnteresseerde ouders. Voor wie nog meer wil weten, biedt Selectief mutisme bij kinderen verdiepende literatuur, relevante adressen en websites.
Selectief mutisme ; kinderen. --- kinderen --- kinderpsychologie --- Age group sociology --- spraakstoornissen --- Psychology --- Selective mutism --- Treatment --- PHL-Education 12 --- taalontwikkeling --- taalproblemen --- taalvaardigheid --- Selectief mutisme --- Kinderen --- #KVHB:Selectief mutisme --- 416.2 --- jeugdpsychologie --- mutisme --- psychologie --- Spreken --- 467 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 376.45 --- Communicatie --- Diagnostiek --- School --- Behandelingen --- Kinderpsychologie --- psychische syndromen --- Selectief mutisme ; kinderen --- psychotherapie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - algemeen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 616.2 --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
A comprehensive overview into the ESSENCE ( Early Symptomatic Syndromes Eliciting Neurodevelopmental Clinical Examinations) framework. The term refers to the interplay between conditions such as autism, ADHD and tic disorders, and the need for a more holistic clinical approach to diagnosis and support of those who fall under the ESSENCE umbrella.https://www.standaardboekhandel.be/p/the-essence-of-autism-and-other-neurodevelopmental-conditions-9781787754393
Autismespectrumstoornis --- ADD --- ADHD --- Developmental Coordination Disorder --- Taalstoornis --- Syndroom van Gilles de la Tourette --- Selectief mutisme --- Neurologie --- Persoon met een handicap
Choose an application
In elke klas zitten kinderen die weinig of niets durven zeggen. Soms zijn ze extreem verlegen, soms ook is er sprake van selectief mutisme. Hoe ga je als leraar goed met deze leerlingen om? Hoe begeleid je hen, zodat ze uiteindelijk meer van zichzelf laten horen?In dit boek beschrijft Eustache Sollman op een toegankelijke manier wat selectief mutisme inhoudt. Ook laat hij zien hoe selectief mutisme zich verhoudt tot extreme verlegenheid. Kinderen met selectief mutisme praten thuis wel, maar in andere sociale situaties, zoals op school, niet of zeer weinig. Angst is de belangrijkste oorzaak; in situaties waarin ze niet hoeven te praten, treden ze soms gewoon op de voorgrond.Het boek bevat veel praktijkvoorbeelden en concrete handreikingen voor leraren in het primair en voortgezet onderwijs. Voor zowel kinderen met selectief mutisme als voor extreem verlegen kinderen geldt, dat hun mond letterlijk op slot lijkt te zitten. Met dit boek krijgen leraren de juiste sleutel.(Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/nieuw/breek-de-stilte-pica)
Mutisme ; kinderen --- kinderpsychologie --- verlegenheid --- 159.987 --- 159.94 --- kinderen --- Personality development --- mutisme --- PXL-Education 2019 --- psychologische ontwikkeling --- angststoornissen --- gedragsproblemen --- angst --- spreken --- Selectief mutisme --- Verlegenheid --- Kinderen --- Onderwijs --- Kinderpsychologie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
'Lotte en de beer' is een therapeutisch verhaal. Het boek is geschreven voor kinderen die het praten pas laat ontwikkelen, kinderen die niet tegen iedereen kunnen praten, kinderen die de klanken moeilijk kunnen uitspreken, extreem verlegen of stille kinderen en alle kinderen die angst voor praten in het algemeen hebben. Het verhaal over Lotte is bedoeld om de problematiek uit te leggen en bespreekbaar te maken.
anders zijn (themawoord fictie) --- taalverwerving --- Children's literature. Juvenile literature --- socio-emotionele opvoeding --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- therapeutisch kinderboek --- voorleesboek --- vanaf 4 jaar --- taalontwikkeling --- taalstoornissen --- Taalstoornissen --- Spraakstoornissen --- Selectief mutisme --- Taalstoornis --- Spraakstoornis --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Choose an application
Reni is een meisje met veel verhalen in haar hoofd. Haar woorden vinden soms hun weg niet naar buiten. Ze blijven hangen in de kronkels van haar woordenbuis. 'Slik eens', zegt mama. 'Glij naar beneden met je woordbellen op schoot', stelt haar vriendin Sarah voor. Dat durft Reni niet. Samen met dokter Uil en haar beste vrienden, Sarah en Harun, zoekt Reni een uitweg. Schrijfster Winny Ang heeft Chinees-Indonesische-Belgische wortels en ze bouwt een brug tussen haar liefde voor haar vak van kinder- en jeugdpsychiater en haar passie voor (kinder)verhalen. Fatinha Ramos heeft Portugese roots, illustreerde verschillende kinderboeken die in de internationale prijzen vielen. Haar unieke en herkenbare stijl van neemt je mee op reis door een magische droomwereld. Dit prentenboek kwam er op verzoek van de Vereniging Selectief Mutisme vzw.
Dutch literature --- bang zijn (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs driejarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- anders zijn (themawoord fictie) --- Selectief mutisme --- Verhalen --- Woorden --- Diversiteit --- Ramos, Fatinha --- Spreekangst --- Angststoornissen --- Meertaligheid --- Vriendschap --- Orthopedagogics --- Verhaal --- Woord --- Angststoornis --- Inclusie --- Maatwerk --- sociale psychologie --- prentenboeken --- praten --- mutisme --- jezelf zijn (themawoord fictie)
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|