Listing 1 - 10 of 71 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek verkent de technologische ontwikkelingen die de wereld de komende decennia zullen veranderen. Op basis hiervan zijn voor onder meer de gezondheidszorg, de industrie, de financiële sector en de overheid toekomstbeelden voor 2025 opgesteld die onze fantasie te boven gaan. Kodak wist al in 1975 dat de digitale camera de markt zou veroveren en maakte het eerst prototype. Maar Kodak kon zich geen beeld vormen van een toekomst zonder de filmrolletjes die het bedrijf zoveel voorspoed had gebracht. Kodak ging in 2012 failliet.De ontdekking van de toekomst beschrijft dat in de loop van de geschiedenis veel leiders zich geen voorstelling wilden of konden maken van de veranderende tijdgeest, met veel ellende, conflicten en oorlogen tot gevolg. Tegelijkertijd is wereldwijd sprake van een fascinerend proces van vooruitgang waaraan steeds meer mensen deelnemen. Dit boek is de gids voor uw persoonlijke ontdekkingstocht.Bron: http://www.vakmedianetshop.nl
Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Trendwatching --- Toekomstvisie --- Trend
Choose an application
'Een vitale toekomst' bevat een waaier van prikkelende essays over onze gezondheidszorg in 2040. Geschreven door meer dan 30 toonaangevende deskundigen en wetenschappers. Enkele van de onderwerpen zijn: dementiezorg nieuwe stijl, de e-revolutie, de rol van mantelzorg, de noodzakelijke aanpassing van de opleidings- en beroepenstructuur en de ontwikkeling van nieuwe businessmodellen. Het is geen somber boek. De samenstellers schetsen een kleurrijk en visionair beeld van alle mogelijke ontwikkelingen in de gezondheidszorg. Ze geven aan het slot van het boek ook hun eigen visie en komen tot drie mogelijke strategieën om de zorg vitaal te houden.'Een vitale toekomst' is een toegankelijk te lezen boek en is een must-read voor politici, beleidsmakers, leidinggevenden in de zorg en iedereen die op maatschappelijk of professioneel gebied iets te maken heeft met de gezondheidszorg.
Gezondheidszorg --- Toekomstbeeldvorming --- 670 Gezondheid --- Toekomstvisie
Choose an application
"In ieder van ons schuilt een trendwatcher" dat is de boodschap die Lieke en Richard Lamb uitdragen met het boek Your Future! Wat houdt trendwatchen precies in? Hoe spot je zelf trends, hypes en ontwikkelingen? Hoe vertaal je die trends in zakelijke kansen en concrete innovaties? Leidraad is hun praktische TO DO Brainstormmodel (Trends, Opportunities, Deliverables en Objectives). Your Future! is het startpunt om je de vaardigheden van een trendwatcher eigen te maken en je aan te zetten tot het ontwikkelen van een eigen toekomstvisie. Met de Trendwatcher's Toolbox, de '5 Wetten van Lamb' en uiteraard de belangrijkste Mondiale Mega Trends, Trendlijnen en TrendsVerwachtingen: Beleving en Bevestiging - Consumer Owned Brands - Dilemma van Duurzaamheid - Experience Industry - NOWconomy - Generation Exit - Interactieve samenleving - Kidpreneurs - Media-mania - NLP Revival - Plattelandsondernemerschap - Rent-a-Volunteer - Scoop Hunting - Sprayable Clothes - TeleTourisme - Time-On-Demand - Twitter Families - Users-for-Users - Balans Economie - War-on-Water - Quality of Life.Bron : http://www.boekenbank.be
Trendwatching --- Trends --- Marketing --- Toekomstbeeldvorming --- Trend --- Toekomstvisie --- Financiewezen
Choose an application
Dit boek helpt u te bepalen of u scenario's wilt gebruiken, en zo ja, welk type. Het kan zijn dat u ze zelf gaat schrijven ; ook daarbij bewijst dit boek goede diensten. Stap voor stap wordt aangeven hoe u een scenariotraject kunt opzetten en uitvoeren. Per Stap worden de do's & don'ts en mogelijke valkuilen aangegeven.
Business policy --- Scenarioplanning --- Strategisch management --- Management --- Strategievorming --- Toekomstbeeldvorming --- bedrijfsbeleid
Choose an application
Toen Wijzer in de toekomst voor het eerst verscheen, waren er nog nauwelijks boeken die praktisch en eenvoudig uitlegden hoe je met toekomstscenario's werkt. Wijzer in de toekomst deed dat wel en vulde meteen een gat in de markt. Het heeft zich bewezen als hét handboek voor wie wil leren wat een toekomstscenario is, hoe je er een maakt en wat je ermee kunt doen. Nu, 17 drukken later, is er veel veranderd: veel managers en beleidsmakers weten wel zo?n beetje wat scenarioplanning is, het begrip is redelijk ingeburgerd geraakt en er is al veel mee gewerkt. Dat betekent ook dat er veel nieuwe inzichten zijn opgedaan en verbeterde methodes zijn ontwikkeld. In deze nieuwe, geheel herziene editie is ruim baan gemaakt voor deze nieuwe ontwikkelingen. Daarnaast gaat het boek ook meer in op het gebruik van scenario's. Goede scenario's zijn geen garantie voor goede strategie of goed beleid. Maar ze kunnen wel helpen goede strategische beslissingen te nemen. In deze herziene versie is daarom veel aandacht voor de toepassing van de ontwikkelde scenario's en het monitoren ervan als de strategische keuzes eenmaal gemaakt zijn. Bron : http://www.businesscontact.nl
Management --- Toekomstbeeldvorming --- Scenarioplanning --- Strategisch management --- Strategievorming --- Toekomstvisie --- Scenarioplanning (management) --- Kostenbeheersing
Choose an application
De ontwikkelingen in het marketingvak lijken sneller te gaan dan het licht. Duizenden commercieel verantwoordelijken worden dagelijks uitgedaagd om nieuwe trends te vertalen naar hun eigen organisatie. Dat roept allerlei vragen op. Welke competenties moeten we in huis halen om relevant te zijn en blijven, om de klant optimaal te bedienen en betrekken, via al die kanalen en netwerken ? Welke nieuwe rollen brengt dat met zich mee ? En hoe organiseren we dat nou optimaal met de mensen en middelen die we hebben, zodat de organisatie als geheel markt- en klantgericht presteert ?Er bestaan enorm veel marketingboeken met mooie theorieën en modellen, met nieuwe invalshoeken over hoe je merken en klantrelaties kunt managen. Maar er zijn vrijwel geen boeken over hoe je marketing binnen de organisatie integraal organiseert. Daarom is dit boek een must voor wie wil scoren met de marketingorganisatie van morgen!Bron : http://www.bol.om
marketingorganisatie --- marketing --- Marketing --- Klantgericht ondernemen --- Marktgericht ondernemen --- Toekomstbeeldvorming --- Organisatieontwikkeling --- Trendwatching --- Toekomstvisie --- Financiewezen
Choose an application
Technologie en kapitalisme: de ingrediënten voor een betere toekomstDe wereldbevolking blijft maar groeien, wordt rijker en consumeert meer, en we zitten bijna of misschien al helemaal op het toppunt van ons verbruik van natuurlijke grondstoffen. En toch is er reden voor optimisme. Ondanks de bevolkingsgroei en onze voortdurende vraag naar meer, loopt ons verbruik juist terug. In Meer uit minder onderzoekt New York Times-bestsellerauteur Andrew McAfee hoe technologie en kapitalisme hand in hand gaan in het scheppen van een rooskleurigere toekomst, maar waarschuwt hij ons ook voor de mogelijke gevaren op de weg ernaartoe.In dit hoopgevende boek analyseert McAfee hoe het kapitalistische streven naar hogere winsten heeft geleid tot een zoektocht naar lagere kosten. Technologische vooruitgang zorgt ervoor dat bedrijven steeds efficiënter kunnen produceren en consumenten meer doen met minder. Zo gebruiken boeren GPS om grotere oogsten te behalen met minder grondstoffen, worden auto's steeds lichter en zuiniger, en maakt de smartphone steeds meer apparaten overbodig. Desondanks moeten we ons volgens McAfee nog steeds zorgen maken over zaken als overbevissing en de opwarming van de aarde. Een onthullend verslag over de huidige stand van zaken en de veelbelovende toekomst van de aarde en de mensheid. Bron : http://www.bol.com
Welvaart --- Technologie --- Kapitalisme --- Toekomstbeeldvorming --- Sociologie --- Toekomstvisie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Aardrijkskunde
Choose an application
Strategen zijn nodig. De wereld om ons heen verandert continu. Er is onzekerheid over de toekomst en er is behoefte aan visie. Wat brengt de toekomst ? Waar gaan we heen ? Wat is ons succesverhaal ? 'Klaar om te wenden' is bedoeld voor iedereen die in samenwerking met anderen de toekomst op de agenda wil zetten, breder wil kijken dan alleen naar winst en verder dan de korte termijn. Paul de Ruijter beschrijft in praktische termen de acht vragen waarover we continu in gesprek moeten blijven om in een dynamische en onzekere wereld een toekomstvaste strategie te kunnen voeren. Waarom kwam Shell sterker uit de eerste oliecrisis en hoe bereidde de Rabobank zich al in 2004 voor op de kredietcrisis ? Hoe zetten multinationals de toekomst naar hun hand en hoe bereidt onze krijgsmacht zich voor op de volgende oorlog? Iedere (toekomstige) strateeg vindt in dit boek de hulpmiddelen om zijn of haar organisatie klaar te maken om te wenden. Bron : http://www.boekenbank.be
Strategisch management --- Management --- Scenarioplanning --- Strategievorming --- Toekomstbeeldvorming --- Scenarioplanning (management) --- Toekomstvisie --- Kostenbeheersing --- Business policy --- strategieën --- strategisch beleid
Choose an application
Te veel winkeliers zijn in de successen van gisteren blijven hangen en missen de boot. Drukken van kosten helpt niets meer; er is een serieus opbrengstenprobleem. Retailers moeten daarom meer leveren dan het product alleen. Klanten zoeken ontspanning, een verrassend aanbod en leuke ontmoetingen. Wie niets bijzonders te bieden heeft, wordt letterlijk voorbijgelopen. Dit boek verschaft eindelijk duidelijkheid over wat er vandaag in de winkelstraten speelt. Merkstrateeg Paul Moers presenteert het Overlevingspanorama: een praktische handleiding die winkeliers helpt om de toekomst te overleven door je klant elke dag te verdienen. Online en offline. Nietsdoen is geen optie. De handen uit de mouwen: Werk aan de winkel 3.0.Werk aan de winkel 3.0 geeft retailers advies en biedt handvatten. Paul Moers beschrijft bovendien uitgebreid de succesfactoren van de Bijenkorf en het straks compleet vernieuwde Hoog Catharijne. Nederlands grootste winkelcentrum en meest succesvolle warenhuisketen investeren in hun toekomst, en blijven door hun vernieuwingskracht aantrekkelijk voor de consument van morgen.Bron : http://www.managementboek.nl
Marketing ; detailhandel --- Klantenbinding --- E-commerce --- Consumentengedrag --- Detailhandel --- Retailmarketing --- Trends --- Toekomstbeeldvorming --- Koopgedrag --- Consumentisme --- Trend --- Toekomstvisie
Choose an application
Er wordt veel gesproken en geschreven over de toekomst. Over grote veranderingen en uitdagingen in de 21e eeuw en de onzekerheid die daarmee gepaard gaat. Veel mensen zijn dan ook bezorgd over de toekomst. Maar is dat wel nodig?Wat nu als de toekomst veel leuker en spannender is dan we allemaal denken?Once Upon A Future is een fascinerende expeditie naar een wereld waarnaar we allemaal verlangen. Een intense beleving en confrontatie met onze belemmerende overtuigingen. Voor optimisten, pessimisten en realisten. Voor idealisten en activisten. En voor iedereen die geïnteresseerd is in de toekomst. Gewoon, omdat het erg leuk en relevant is.Once Upon A Future verschaft duidelijkheid over jouw toekomst en biedt concrete hoop op een betere wereld. Jarenlang onderzoek heeft geleid tot de meest actuele inzichten en samenhang tussen alles dat ons leven in de toekomst raakt en zinvol maakt. Dit boek neemt je mee op reis en biedt antwoorden op oude en nieuwe vragen. Wat heeft de ontketende toekomst voor jou in petto? Hoe bereid jij je het beste voor op deze ontketende toekomst en welke kansen dienen zich aan en hoe kun je deze het beste benutten?Adembenemend, groots en alles overziend ? Once Upon A Future herschrijft niet alleen de bedoeling, maar werpt ook nieuw licht op de toekomst van alles en iedereen. En hoe je deze zelf kunt creëren.Ga mee op reis en verbind je met de aandienende toekomst. Ontdek hoe je actief kunt bijdragen en je leven en werk leuker kunt maken. Het is boeiend, spannend en uitdagend. Want het doet er toe!Bron : http://www.managementboek.nl
Société Maatschappij --- Futurologie Futurologie --- Perspectives Vooruitzichten --- Toekomst --- Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Trendwatching --- Toekomstvisie --- Trend --- Bewegingsonderwijs
Listing 1 - 10 of 71 | << page >> |
Sort by
|