Listing 1 - 10 of 139 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Er gaat best veel goed in de zorg. En dat mag eigenlijk een wonder heten. Want artsen steken nauwelijks wat van elkaars werk op; bestuurders maken strategische denkfouten en leren niet van ervaringen in andere sectoren; medisch professionals weigeren dingen aan te nemen van IT-specialisten en andersom; en (financiële) structuren ontmoedigen samenwerken en leren.https://www.standaardboekhandel.be/p/geheelmeesters-9789036827461
Choose an application
Inclusie --- Kinderdagverblijf --- Zorgbeleid
Choose an application
De invoering van de nieuwe Zorgverzekeringswet in 2006 betekende een drastische wijziging van het zorgstelsel in Nederland. Twee jaar later kan worden gesteld dat deze operatie geen grote problemen heeft opgeleverd. De betaalbaarheid van de zorg is gehandhaafd en tegelijkertijd is de toegankelijkheid van de zorg voor eenieder gewaarborgd. Inmiddels is de regelgeving op een aantal punten aangepast. Deze tweede, herziene druk van De Zorgverzekeringswet en de Wet op de zorgtoeslag biedt een geheel geactualiseerd overzicht van de wordingsgeschiedenis, het juridische instrumentarium en het juridisch kader van de Zorgverzekeringswet. De meest ingrijpende amendementen van de zorgverzekeringswet en de Wet op de zorgtoeslag worden besproken. Daarnaast komen alle actuele wijzigingen en aanvullingen in de regelgeving aan bod en wordt uitvoerig ingegaan op aanverwante wetgeving, zoals de Wet marktordening gezondheidszorg, de Wet op het financieel toezicht en de Wet maatschappelijke ondersteuning.
Medical law --- zorgverzekering --- ziekteverzekering --- gezondheidsrecht --- zorgbeleid --- Netherlands
Choose an application
Medical law --- zorgverzekering --- ziekteverzekering --- gezondheidsrecht --- zorgbeleid --- Netherlands
Choose an application
Wonderlijk: de ambtenaren van VWS en de managers bij de zorgverzekeraars delibereren bij voortduring over slimme aanpassingen op de deelbudgetten voor de zorg. Artsen daarentegen schuiven maar heel incidenteel aan voor overleg over wat toch hun core-business is. Dat zou wel eens een kostbare weeffout in het maatschappelijke systeem kunnen zijn. Dokters hebben misschien de reputatie dat zorgbudgetten nooit hoog genoeg kunnen zijn. En het is juist dat ze liefst het onderste uit de kan willen halen om hun patiënten te genezen. Maar het zijn ook realisten. Niet alles moet wat kan! En als ze pleiten voor verhoging van het ene deelbudget dan komen ze als zorgexperts beslist ook met een reële verlaging van een andere kostenpost. In dit boek 28 auteurs · met onbetwistbare geneeskundige en evenzeer (bedrijfs)economische expertise, · met concrete voorstellen tot verschuivingen in zorgbudgetten, · met alternatieven die per saldo geen extra geld kosten. Het debat hierover wordt vergemakkelijkt doordat elk hoofdstuk opent met een duidelijke stelling.
Medical law --- zorgverzekering --- ziekteverzekering --- gezondheidsrecht --- zorgbeleid
Choose an application
Social policy --- onderzoeksprojecten --- zorgbehoefte --- zorgbeleid --- Belgium
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerprobleem --- Zorgbeleid
Choose an application
Leerlingbegeleiding --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding --- Leerprobleem --- Zorgbeleid
Choose an application
Zorgverbreding --- Zorgbeleid --- Beroepssecundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Nederland
Choose an application
In de huidige prestatiegerichte maatschappij krijgen niet alle kinderen de tijd en ruimte om te (leren) spelen, aldus Fournier. Zij ziet spelen als een doel op zich en niet louter als een werkvorm bij andere activiteiten. Ze legt uit hoe je kinderen hierbij kunt begeleiden.Aandacht voor het spontane spel van kinderen is zeker geen overbodige luxe in onze gemoderniseerde maatschappij. Moeten we kinderen ?leren? spelen of moeten we zelf leren om spel te organiseren waarbij het spelen geen leermiddel, maar een doel op zich is?Meer zorg voor kleuters via spelbegeleiding schetst eerst de visie van waaruit het ontstaan is, legt uit hoe spel zich ontwikkelt en geeft advies over hoe je een spelvriendelijke omgeving kan creëren. In een tweede deel vind je handelingsgerichte beschrijvingen van spel en spelbegeleiding, alsook tips om ouders bij het spel van hun kinderen te betrekken. Het boek is geschreven voor kinderbegeleiders, kleuterleiders, zorgcoördinatoren en iedereen die bewust en doordacht (jonge) [lees meer] kinderen wil begeleiden tijdens het spelen.Deel een steekt van wal met een uiteenzetting over het handelingsgericht werken om tot gedragsregulering te komen bij het kind, met aandacht voor de cognitieve en de socio-emotionele ontwikkeling. Het besluit luidt dat handelingsgericht werken transparant, systematisch, doelgericht, in elke situatie haalbaar, positief, in functie van de onderwijsbehoeften van het kind en als ondersteuning van leerkracht en/of ouder moet zijn. Daarna gaat het boek na welke interculturele en tijdsdoorbrekende visies op spel beschreven zijn en welke visie uiteindelijk het best gehanteerd wordt. Een analyse van hoe spel ontstaat en zich ontwikkelt dringt zich op. Indien we een spelvriendelijke omgeving kunnen creëren heeft het opzet van het spel aanzienlijk meer kans op slagen. Daarna wordt via het stellen van verschillende doelen en mediaties een handelingsplan opgesteld, dat later bijgestuurd of herhaald kan worden naargelang het geboekte resultaat. Indien nodig kan er beroep worden gedaan op externen, bijvoorbeeld therapeuten of het CLB (Centrum voor Leerlingenbegeleiding). Bij de realisatie van de spelbegeleiding in deel drie stelt men duidelijk dat je verschillende niveaus hebt waarop je kan begeleiden, dat er verschillende mediaties tegelijk naar eenzelfde doel werken en dat communicatie steeds een centrale rol speelt voor zowel degene die speelt als voor degene die leidt.Het is tot slot belangrijk om ouders bij het spel van hun kinderen te betrekken, waarbij het soms noodzakelijk kan zijn om bepaalde doelgroepen (bijvoorbeeld allochtone of kansarme ouders) extra aan te moedigen of de noodzaak van spel aan te tonen, zonder daarbij belerend of dwingend over te komen. Via enkele voorbeelden uit de praktijk, duidelijke observatiesleutels en bruikbare vragenlijsten wordt de lezer uitgedaagd om weldoordacht spelend aan de slag te gaan. [Anja Van Gasse]Copyright (c) Vlabin-VBC20131115http://www.deleeswolf.be
Spelbegeleiding --- Spelend leren --- Spelontwikkeling --- Zorgbeleid --- Zorgverbreding --- Kleuteronderwijs
Listing 1 - 10 of 139 | << page >> |
Sort by
|