Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
De auteurs hebben kritisch gekeken naar de opbrengst van bijna tien jaar onderwijspraktijk en naar alle vakliteratuur. Ook is goed gekeken naar de invloed van het taalbeleid van de overheid op de dagelijkse praktijk. Wat de studenten van nu nodig hebben om straks nog effectiever kinderen met het Nederlands als tweede taal te begeleiden, vindt in het boek zijn plek. De opzet, die zich inmiddels bewezen heeft, is gelijk gebleven. Het is nog steeds een ideale mix van taalpraktijk in de klas en onderbouwende taalverwervingstheorie. Onderwerpen als de ontwikkeling van mondelinge taalvaardigheid, taalaanbod en interactie, woordenschatontwikkeling, schoolse taalvaardigheden, taaldoelen en toetsing komen in een logische opbouw aan bod. U vindt ook weer alle belangrijke sleutelbegrippen aan het begin van elk hoofdstuk en veel vragen en opdrachten die de verwerking door uw studenten bevorderen. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Choose an application
Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Didactics of Kindergarten --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Taalonderwijs voor anderstaligen --- Taalverwerving ; allochtone kinderen --- Taalverwerving ; migrantenkinderen --- moedertaal: didactiek allochtonen --- Nederlands als tweede taal --- Tweedetaalverwerving --- Taalverwerving --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- NT2 --- Onderwijs
Choose an application
De map bevat kopieerbladen en een beeldwoordenboek.
NT2 ; basisonderwijs --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- anderstaligen --- basisonderwijs --- onthaalklas --- Anderstalige nieuwkomers --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalvaardigheid --- 475.21 --- Handboek/cursus --- 474.6 --- anderstaligen: basisonderwijs --- #BSCH: vak: Nederlands --- 475.2 --- 803.3 --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Spreken ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Schoolbooks - Didactic material --- Intercultureel onderwijs --- Nederlands als tweede taal --- Allochtonen --- Onthaalklassen anderstalige nieuwkomers --- NT2 --- Allochtoon --- Anderstalige nieuwkomer --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Voor een groot aantal kinderen dat naar de basisschool gaat isNederlands niet hun eerste taal. Zij moeten zich die taal juist in die jaren eigen maken. Maar, het verwerven van een tweede taal vereist specifieke deskundigheid van hun leerkrachten. Dit handboek geeft inzicht in het proces van tweede-taalverwerving, in het bijzonder van het Nederlands alstweede taal. Bovendien besteden de auteurs, deskundigen op hetterrein, aandacht aan beproefde werk- en oefenvormen waarmee de leerkrachten de verwerving van het Nederlands als tweede taal kunnen stimuleren. Nederlands als tweede taal in het basisonderwijs is geschrevenvoor studenten aan de lerarenopleiding basisonderwijs (pabo) en voor leerkrachten in het basisonderwijs. De tekst kan zowel in groepsverband als individueel doorgenomen worden.In de tekst zijn vragen en opdrachten opgenomen. Elk hoofdstukbevat een zelftoets en een lijst met verwijzingen waarmee de lezer meer over een bepaald onderwerp te weten kan komen.
Nederlands: didactiek anderstaligen --- NT2 --- tweede-taalverwerving --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Taalonderwijs Nederlandse taal --- Nederlands voor anderstaligen basisonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen didactiek --- Nt2 --- Taalvaardigheid basisonderwijs --- nederlands : tweede taal (ler) --- Basisonderwijs --- Nederlands --- Didactiek. --- 475.2 --- Nederlands voor anderstaligen --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nederlands voor anderstaligen ; didactiek --- Taalvaardigheid ; basisonderwijs --- zelfstudie --- Nederlands als tweede taal --- Allochtone leerlingen --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Tweetaligheid --- tweetaligheid --- Didactiek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- Nederlands 838.5 --- Tweedetaalverwerving --- Taalonderwijs; Nederlandse taal --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- * 838.5 --- didactiek --- basisonderwijs --- Handboek/cursus --- handboek --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Allochtone leerling --- Leerling met een migratieachtergrond
Choose an application
#PBIB:+111.24 --- Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- Nederlands voor anderstaligen --- anderstaligen --- basisonderwijs --- onthaalklas --- Anderstalige nieuwkomers --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalvaardigheid --- audiocassette --- 450.9 --- 475.2 --- Intercultureel onderwijs ; materialen --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Taalonderwijs ; basisonderwijs --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Overige onderwerpen --- Taalonderwijs ; Nederlandse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Allochtonen --- Anderstaligen --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Goochelen --- Handboek --- Knutselen --- Kringspelen --- Onthaalklas --- Proefjes --- Rekenen --- Tekenen --- Verhalen --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Spreken ; basisonderwijs --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving --- NT2 ; basisonderwijs
Choose an application
In dit boek wordt een aantal praktische perspectieven geschetst voor leerkrachten die systematisch willen werken aan de bevordering van de Nederlandse taalvaardigheden van (nieuwe) buitenlandse kinderen in hun groep : zij-instromers.
Nederlands --- NT2 --- Nederlandse taal voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Taalonderwijs voor anderstaligen --- allochtonen --- anderstaligen --- meertaligheid --- 475.2 --- Nederlandse taal --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Taalopvoeding --- Nederlands als tweede taal --- Allochtonen --- Basisonderwijs --- 81.84 education for minorities. --- Ausländischer Schüler. --- Basisonderwijs. --- Didactics of Dutch. --- Didactics of primary education. --- Doorstroming. --- Etnische minderheden. --- NT2 (Nederlands tweede taal). --- Niederländischunterricht. --- allochtonen. --- zij-instromers. --- Niederlande.
Choose an application
nieuwkomers --- taalvaardigheid --- zij-instromers --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- kleuteronderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- #PBIB:+111.24 --- Nederlands --- #BSCH: vak: Nederlands --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Nederlands voor anderstaligen --- #KVHB:Onderwijs; lager --- * 838.5 --- Nederlands als tweede taal --- didactiek --- Anderstalige nieuwkomers --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Nederlands als tweede taal (NT2) --- Taalvaardigheid --- Tweedetaalverwerving --- 475.2 --- 803.3 --- Nederlands voor anderstaligen ; basisonderwijs --- Nt2 --- Taalvaardigheid ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving ; allochtone leerlingen --- Taalverwerving --- 474.6 --- Anderstaligen: basisschool --- Vakdidactiek : Nederlands voor anderstaligen : Lager onderwijs --- Nederlands voor anderstaligen --- NT2 --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|