Narrow your search

Library

Odisee (3)

UCLL (3)

Hogeschool West-Vlaanderen (2)

AP (1)

CaGeWeB (1)

KBR (1)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)

VIVES (1)


Resource type

book (3)


Language

Dutch (3)


Year
From To Submit

2008 (2)

2007 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Hardlopen : biomechanica en inspanningsfysiologie praktisch toegepast
Authors: ---
ISBN: 9789035230040 Year: 2008 Publisher: Maarssen : Elsevier gezondheidszorg,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Boek en dvd bieden de nieuwste inzichten op het gebied van looptraining.Aan de orde komen innovatieve trainingsconcepten die gebaseerd zijn op recent wetenschappelijk onderzoek en op uitgebreide kennis van de trainingspraktijk.Looptrainers, fysiotherapeuten, leraren lichamelijke opvoeding en hardlopers kunnen hun voordeel doen met deze publicatie. Vanuit biomechanisch en inspanningsfysiologisch perspectief worden onderwerpen als looptechniek, energieleverantie, adaptatie en krachttraining behandeld. Recente wetenschappelijke inzichten worden vertaald naar de trainingspraktijk.In deze tweede, herziene druk zijn allerlei aspecten van looptraining tot in detail uitgewerkt. Talrijke illustraties en foto's verhelderen de uiteenzettingen over lopen op hoge snelheid, loopscholing en krachttraining.De bijgevoegde dvd's zijn rijk aan videobeelden en animaties. Deel 1 van de dvd verklaart de looptechniek zowel voor beginners als voor experts. Deel 2 bevat foutenanalyses en een grote reeks loopscholingsoefeningen. Boek en dvd bieden een uitputtende analyse van alle aspecten van het hardlopen.


Book
Loop! : de gids voor elke loper: van 0 naar 5, 10, 15 en 20 km.
Authors: ---
ISBN: 9789086790784 Year: 2007 Publisher: Roeselare Roularta books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De kick in atletiek : atletiekboek voor het onderwijs.
Author:
ISBN: 9789060538173 Year: 2008 Publisher: Meppel Edu'actief

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is geschreven voor docenten Lichamelijke Opvoeding in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en beroepsonderwijs. Het boek is een verzameling van onderwijsleerstof en voor alle leeftijden is er wat in dit boek te vinden. Als u dit boek gaat gebruiken, zult u merken dat het echt 'kicken' is in atletiek. U vindt een schat aan informatie om uw lessen op een verantwoorde en aantrekkelijke manier in te vullen. Veel werkvormen doen een appel op het plezier dat leerlingen ervaren als zij tot bewegen uitgedaagd worden. Het boek bestaat uit veertien hoofdstukken. Na het veertiende hoofdstuk vindt u de literatuurlijst. De bijlagen vindt u op de bijgeleverde cd-rom. In hoofdstuk 1 staan de kerndoelen en eindtermen van de lichamelijke opvoeding centraal, vooral voor de eindtermen die gericht zijn op atletiek. Voor verschillende onderwijstypen worden suggesties gegeven hoe u de onderwijsleerstof kunt benutten om de doelen te bereiken. Hoofdstuk 2 tot en met 12 hebben dezelfde opbouw en behandelen N atletieknummer. Achtereenvolgens: start en sprint, lange afstand, hordelopen en hindernislopen, estafette, verspringen, hoogspringen, hink-stap-springen, polsstokhoogspringen, kogelstoten, discuswerpen, balwerpen en speerwerpen. Hoofdstuk 13 staat in het teken van de meerkamp. Deze meerkampen kunnen tijdens sportdagen, schoolkampen, klassen tegen elkaar of in een persoonlijke meerkamp worden uitgevoerd. Apart bijgeleverd is de prestatieladder voor twaalf- tot achttienjarigen, zowel voor jongens als meisjes. Deze prestatieladder heeft bewust 25 treden waardoor er geen verband gelegd kan worden met het geven van cijfers voor de atletiek. Hoofdstuk 14 geeft handige tips van de Atletiekunie met informatie over de schoolatletiekdiploma's en 'fun atletics'. Zo kan de relatie gelegd worden naar de Alliantie School & Sport en Een leven lang sporten. Deze begint met een dagelijks beweegaanbod voor alle leerlingen. U bent als docent LO meestal in bezit van een vakwerkplan en u weet hoeveel lestijd u aan Het domein Atletiek kunt besteden. Binnen uw sectie LO of bij de groepsleerkrachten zijn de atletiekthema's bekend en kunt u de accenten aangeven. Vanzelfsprekend is dit afhankelijk van de type school, de beginsituatie van de leerlingen en de kerndoelen en/of eindtermen zijn maatgevend. U gaat snuffelen in het boek, u slaat de bewegingsbeschrijving erop na en kijkt wat de veelvoorkomende fouten in de beweging zijn. U houdt hier rekening mee zodat u de onderwijsleerstof adequaat kunt aanpassen en leerlingen van hun fouten kunnen leren. Het is handig om eerst de leergang erop na te slaan en daarna bij de leerdoelen op zoek te gaan. U gaat uw leerarrangement inrichten en kiest de juiste onderwijsleerstof voor uw doelgroep. Bij de verschillende leerdoelen vindt u iets wat voor uw leerlingen geschikt is. Overleg deze keuzes met uw collega's en wissel uw ervaring uit. Op de bijgeleverde cd-rom staan twee loopvormen die op het veld kunnen worden uitgevoerd. Een loopvorm voor het basisonderwijs (een rekenloop Met verschillende stripfiguren) en een orintatieloop voor het voortgezet onderwijs met het thema 'Bewegen en gezondheid'. Verder staan op deze cd-rom veel estafettevormen. Deze zijn kant-en-klaar en kunnen direct een vertaalslag naar de praktijk van de lichamelijke opvoeding maken. Enkele estafettevormen zijn: sprookjes en stripfiguren-estafette, voetbal-estafette, geheugen-estafette, Sinterklaas-estafette, Donald Duck-estafette en atletiek puzzel-estafette. Voor elke leeftijdsgroep is er wel iets bij Inhoudsopgave : Hoofdstuk 1 : Lichamelijke Opvoeding in het onderwijs Hoofdstuk 2 : Start en sprint Hoofdstuk 3 : Lange afstand Hoofdstuk 4 : Hordelopen en hindernislopen Hoofdstuk 5 : Estafette Hoofdstuk 6 : Verspringen Hoofdstuk 7 : Hoogspringen Hoofdstuk 8 : Hink-stap-springen Hoofdstuk 9 : Polsstokhoogspringen Hoofdstuk 10 : Kogelstoten Hoofdstuk 11 : Discuswerpen Hoofdstuk 12 : Balwerpen en speerwerpen Hoofdstuk 13 : Meerkamp Hoofdstuk 14 : Handige tips

Listing 1 - 3 of 3
Sort by