Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Orthopedagogics --- Developmental psychology --- Sociology of education --- Slow learning children --- Ability grouping in education --- 415.4 --- begaafdheid (ler) --- Classification of school children --- Classification of students --- Graded schools --- Grouping, Homogeneous --- Grouping by ability --- Homogeneous grouping --- School children --- Streaming (Education) --- Students --- Education --- Educational psychology --- Grading and marking (Students) --- School management and organization --- Backward children --- Children, Backward --- Children, Retarded --- Retarded children --- Slow learners --- Learning disabled children --- Classification --- Ability grouping in education. --- Slow learning children. --- Experimentele psychologie --- leren en intelligentie --- leren en intelligentie.
Choose an application
Radicaal kiezen voor waar je goed in bent, is de weg naar zelfrealisatie en authenticiteit. Het is ook de poort naar het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving. Het lijkt paradoxaal, maar door te gaan voor waar je echt goed in bent en het ontplooien van je uniek talent ga je steeds waardevoller worden voor je omgeving. Doen waar je goed in bent is bijna een levensverzekering en een garantie op blijvende goesting voor werken en leren, ook op gevorderde leeftijd.De auteur zoekt naar hoe de voorgeschiedenis van iemand heel sterk bepalend is voor zijn of haar 'handleiding'. Hoe kan je focussen op je talent en hoe kan je omgaan met zwakke punten of met domeinen waarop je geen passie hebt zonder dat je ze hoeft te ontwikkelen? Op basis daarvan beschrijft hij hoe een bepaalde job, rol of context in samenhang met het benutten van talent tot succes dan wel tot stress en burn-out kan leiden. Hij zoekt en vindt manieren waarop kinderen in hun opvoeding en op school aangesproken kunnen worden op hun uniek talent. Het geheel wordt onderbouwd met recente inzichten uit de positieve psychologie en geïllustreerd met sprekende voorbeelden. Als lezer kan je zelf aan de slag met de concrete tools die het boek aanreikt
burn-out --- Developmental psychology --- talentmanagement --- Social psychology --- zelfontplooiing --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Personality development --- Self --- Employment interviewing --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- 415.4 --- Talenten --- 367.2 --- Hogere geestelijke functies --- Personeelsbeleid --- Ontwikkelingspsychologie --- Sociale psychologie --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- #PBIB:+117.10 --- Personnalité Persoonlijkheid --- 159.923 --- talenten --- vaardigheden --- Persoonlijkheid --- Talent --- Vaardigheden --- 159.92 --- Zelfontplooiing --- 094995.jpg --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Begaafdheid --- competentieontwikkeling --- Muzische vorming : Algemeen --- persoonlijkheidspsychologie --- 658.37 --- 415.5 --- arbeidspsychologie --- competenties --- flow --- motivatie --- Toestanden van veranderd bewustzijn --- 65.012 --- 65.012.4 --- begaafdheid (ler) --- talent --- creativiteit in organisaties --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 65.012 Methods --- Methods --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- PHL-Central Office 12 --- leerpsychologie --- Bedrijfspsychologie --- Empowerment --- Management --- Managementvaardigheden --- Emoties --- Talentontwikkeling --- Psychologie --- Competenties --- Kind --- Emotie --- Competentie --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|