Narrow your search
Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Beroepscompetenties ergotherapie : een toekomstgerichte beschrijving van het gewenste eindniveau van de opleiding tot ergotherapeut.
Authors: ---
ISBN: 9789059310506 Year: 2007 Publisher: Den Haag Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De werkbegeleider in zorg en welzijn. : Coaching, toetsing en beoordeling van studenten en collega's.
Authors: --- ---
ISBN: 9789036812115 Year: 2016 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cliënten en patiënten hebben recht op goede zorg en begeleiding van up-to-date geschoolde professionals. Goed uitgevoerde werkbegeleiding, toetsing en beoordeling helpen bij het opleiden én het behoud van vakmensen in zorg en welzijn. Naast het coachen van leerlingen/studenten (werkbegeleiding) is het steeds vaker een taak van professionals om collega's te coachen en te toetsen en vervolgens te beoordelen op hun vaardigheden, bijvoorbeeld in het kader van de wet BIG: zijn ze nog voldoende bekwaam? Toetsen en beoordelen worden als lastig en zwaar ervaren. Het is daarom noodzakelijk om medewerkers toe te rusten om dit eerlijk en objectief te kunnen doen. Dit boek biedt praktische handvatten in begeleidingsmethodieken, beoordelings- en toetsvormen. Het daagt de professional uit om kritisch naar zichzelf te kijken en de eigen valkuilen bij coaching, toetsen en beoordelen te herkennen. Het boek is te gebruiken als naslagwerk voor opleiders, voor training van werkbegeleiders, toetsers en beoordelaars (assessoren).Deze uitgave vervangt de twee zakboeken "Werkbegeleiding" en "Toetsen en beoordelen in competentiegericht onderwijs". Deze totaal herziene druk is geactualiseerd en uitgebreid met de toepassing van coaching, toetsing en beoordeling van de professional (medewerker/collega) op de werkvloer.


Book
Persoonlijke kwaliteit : Inzicht, oefening en ontwikkeling
Authors: --- ---
ISBN: 9789001853280 9789001853297 9001853293 Year: 2016 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Op de arbeidsmarkt spelen persoonlijke kenmerken een steeds belangrijker rol. Doorslaggevende verschillen tussen kandidaten liggen vaak niet op het gebied van specifieke beroepsvaardigheden, maar op het gebied van persoonlijke kenmerken. Ook in functieprofielen en personeelsadvertenties wordt vrijwel altijd expliciet ingegaan op vereiste persoonlijke eigenschappen. In dit boek staan deze eigenschappen centraal. Testjes en oefeningen geven je inzicht in je kwaliteiten. Adviezen en oefeningen maken het mogelijk op een gerichte manier eigen mogelijkheden te ontdekken en uit te breiden.


Book
In de spiegel kijken : werken aan competenties in de thuiszorg.
Authors: --- ---
ISBN: 9059572343 Year: 2003 Publisher: Utrecht NIZW


Book
Supervisie : gids voor supervisanten
Authors: ---
ISBN: 9789023255758 9789023255765 Year: 2017 Publisher: Assen Koninklijke Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het handboek Supervisie biedt een didactische methode, die professionals in helpende beroepen in staat stelt om inzichten en ervaringen om te zetten in een grotere beroepsbekwaamheid. Het benadert theorie, methodes en praktijk vanuit het perspectief van de supervisant, en geeft antwoord op vragen als: Wat is supervisie ? Hoe werkt het ? Wat heb je eraan ?Deze negende herziene uitgave is verlevendigd met nieuwe praktijkvoorbeelden aan het einde van elk hoofdstuk, om de lezer nog eens te laten terugblikken op de thematiek van het betreffende hoofdstuk. Met deze herziening wil Erik de Haan de kernboodschap van het hele boek nog meer uit laten komen, namelijk dat de supervisiereis buitengewoon uniek en persoonlijk is. De hoofdlijnen van het gedachtegoed van de overleden hoofdauteur Willemine Regouin vormen nog altijd de basis van dit succesvolle (studie)boek, maar zijn wel geactualiseerd naar aanleiding van nieuwe literatuur.Supervisie was in eerste instantie vooral gericht op hbo?ers, maar wordt inmiddels ook door WO- en mbo-studenten gebruikt in hun opleiding tot bijvoorbeeld psychotherapeut, arts, docent of pedagoog. Het boek is ook heel geschikt voor gebruik in praktijkinstellingen, onder meer in de dienstverlenende sectoren als sociaalpedagogisch- en welzijnswerk, gezondheidszorg, onderwijs, personeelswerk, pastorale zorg en organisatieadvies, zowel in non-profit- als in profitorganisaties.Bron: http://www.vangorcum.nl


Book
Leren interprofessioneel samenwerken in de gezondheidszorg
Authors: ---
ISBN: 9789045555096 Year: 2015 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor alle studenten binnen de deelnemende gezondheidszorgopleidingen en hun docenten. Maar ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg is het een welkome hulp bij de uitwerking van eigen programma’s of de hertaling van de boodschappen naar hun eigen context of setting van ‘samenwerken’.


Book
De verpleegkundige als zorgverlener
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9006950904 9789006950908 Year: 2006 Publisher: Utrecht ThiemeMeulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De verpleegkundige als zorgverlener gaat over de rol van de hbo-verpleegkundige als zorgverlener. Het meest basale aspect van de beroepsuitoefening: het methodisch directe zorg geven aan zorgvragers. Het boek behandelt nieuwe zorgconcepten ten aanzien van zorg waarin de dialoog met de patiënt centraal staat. Verpleegkundige zorg verlenen is meer en meer een dialoog met de zorgvrager. Het verpleegproces, vanaf vraagverheldering tot evaluatie, wordt dan ook vanuit twee invalshoeken belicht. Aan de ene kant is er het perspectief van de al dan niet mondige zorgvrager, met zijn behoeften, noden en wensen. Een man of vrouw, een autochtoon of allochtoon, een individu of een gezin, een vermogend mens of een thuisloze. Aan de andere kant, maar toch naast de zorgvrager, staat de professional, de verpleegkundige met haar deskundigheid. Zij is er verantwoordelijk voor dat aan de behoeften van de zorgvrager wordt tegemoetgekomen, maar ook dat de best mogelijke zorg verleend wordt. Een ware uitdaging!


Book
Interprofessioneel werken en innoveren in teams : Samenwerking in nieuwe praktijken
Author:
ISBN: 9789046906026 9789046967867 9046906027 Year: 2018 Publisher: Bussum Uitgeverij Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als meerdere professionals met uiteenlopende expertises in hetzelfde team samenwerken, noemen we dat interprofessioneel werken. Maar wat maakt interprofessionele teams nu succesvol en wat zijn juist belemmeringen voor interprofessionele samenwerking? Het boek Interprofessioneel werken en innoveren in teams draait om de vraag hoe interprofessionele teams zo optimaal mogelijk kunnen functioneren. De focus in het boek ligt op vormen van dienstverlening binnen de jeugdsector, het sociaal werk, de zorg en het onderwijs, die in toenemende mate en vooral op lokaal en regionaal niveau, intensief samenwerken. Het boek schetst een aantal theoretische invalshoeken en beschrijft op basis van recent onderzoek relevante praktijksituaties. Het behandelt thema's als veranderdynamiek in organisaties, de definitie van interprofessioneel werken, de succesfactoren ervan op basis van onderzoek, teamontwikkeling en samenwerking in teams, en de rol van teamleiders op het terrein van kenniscreatie. Ook komen principes van transformatie-leren (leren op de werkvloer door teams gericht op innovatie) aan de orde. Op de bijbehorende website zijn verwerkingsopdrachten te vinden. Interprofessioneel werken en innoveren in teams is zowel bedoeld voor hbo-studenten van sociale studies en opleidingen op het gebied van sociaal werk, zorg, jeugd en onderwijs als voor master-, post-hbo- en bijscholingstrajecten. Daarnaast is het interessant voor uitvoerende professionals en hun direct-leidinggevenden (teamleiders). Aan dit boek heeft een grote groep van auteurs bijgedragen. Eindredacteur Vincent de Waal was senior onderzoeker bij het Kenniscentrum Sociale Innovatie van Hogeschool Utrecht en docent bij het Instituut Social Work van dezelfde hogeschool.

Listing 1 - 10 of 14 << page
of 2
>>
Sort by