Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
ergotherapie --- beroepscompetenties --- Physiotherapy. Alternative treatments --- opleidingsprofiel --- competenties
Choose an application
Cliënten en patiënten hebben recht op goede zorg en begeleiding van up-to-date geschoolde professionals. Goed uitgevoerde werkbegeleiding, toetsing en beoordeling helpen bij het opleiden én het behoud van vakmensen in zorg en welzijn. Naast het coachen van leerlingen/studenten (werkbegeleiding) is het steeds vaker een taak van professionals om collega's te coachen en te toetsen en vervolgens te beoordelen op hun vaardigheden, bijvoorbeeld in het kader van de wet BIG: zijn ze nog voldoende bekwaam? Toetsen en beoordelen worden als lastig en zwaar ervaren. Het is daarom noodzakelijk om medewerkers toe te rusten om dit eerlijk en objectief te kunnen doen. Dit boek biedt praktische handvatten in begeleidingsmethodieken, beoordelings- en toetsvormen. Het daagt de professional uit om kritisch naar zichzelf te kijken en de eigen valkuilen bij coaching, toetsen en beoordelen te herkennen. Het boek is te gebruiken als naslagwerk voor opleiders, voor training van werkbegeleiders, toetsers en beoordelaars (assessoren).Deze uitgave vervangt de twee zakboeken "Werkbegeleiding" en "Toetsen en beoordelen in competentiegericht onderwijs". Deze totaal herziene druk is geactualiseerd en uitgebreid met de toepassing van coaching, toetsing en beoordeling van de professional (medewerker/collega) op de werkvloer.
Stagebegeleiding --- Supervisie --- PXL-Healthcare 2017 --- zorgsector --- beroepscompetenties --- evaluatie --- coachen --- klinisch redeneren --- begeleidingsmodellen
Choose an application
Op de arbeidsmarkt spelen persoonlijke kenmerken een steeds belangrijker rol. Doorslaggevende verschillen tussen kandidaten liggen vaak niet op het gebied van specifieke beroepsvaardigheden, maar op het gebied van persoonlijke kenmerken. Ook in functieprofielen en personeelsadvertenties wordt vrijwel altijd expliciet ingegaan op vereiste persoonlijke eigenschappen. In dit boek staan deze eigenschappen centraal. Testjes en oefeningen geven je inzicht in je kwaliteiten. Adviezen en oefeningen maken het mogelijk op een gerichte manier eigen mogelijkheden te ontdekken en uit te breiden.
Developmental psychology --- Industrial psychology --- Personnel management --- zelfsturing --- POP (Persoonlijk Ontwikkelingsplan) --- competenties --- beroepscompetenties --- persoonlijkheid
Choose an application
613.3 --- competenties --- thuisverpleegkunde --- verpleegkunde --- 366.4 --- 613.8 --- beroepscompetenties --- beroepsuitoefening --- gezondheidszorg --- management --- teamwerk --- thuiszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- verpleegkundige interventies --- wijkverpleegkunde --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Management --- Thuisverpleging --- (zie ook: wijkverpleegkunde) --- (zie ook: thuisverpleegkunde) --- Nursing
Choose an application
Het handboek Supervisie biedt een didactische methode, die professionals in helpende beroepen in staat stelt om inzichten en ervaringen om te zetten in een grotere beroepsbekwaamheid. Het benadert theorie, methodes en praktijk vanuit het perspectief van de supervisant, en geeft antwoord op vragen als: Wat is supervisie ? Hoe werkt het ? Wat heb je eraan ?Deze negende herziene uitgave is verlevendigd met nieuwe praktijkvoorbeelden aan het einde van elk hoofdstuk, om de lezer nog eens te laten terugblikken op de thematiek van het betreffende hoofdstuk. Met deze herziening wil Erik de Haan de kernboodschap van het hele boek nog meer uit laten komen, namelijk dat de supervisiereis buitengewoon uniek en persoonlijk is. De hoofdlijnen van het gedachtegoed van de overleden hoofdauteur Willemine Regouin vormen nog altijd de basis van dit succesvolle (studie)boek, maar zijn wel geactualiseerd naar aanleiding van nieuwe literatuur.Supervisie was in eerste instantie vooral gericht op hbo?ers, maar wordt inmiddels ook door WO- en mbo-studenten gebruikt in hun opleiding tot bijvoorbeeld psychotherapeut, arts, docent of pedagoog. Het boek is ook heel geschikt voor gebruik in praktijkinstellingen, onder meer in de dienstverlenende sectoren als sociaalpedagogisch- en welzijnswerk, gezondheidszorg, onderwijs, personeelswerk, pastorale zorg en organisatieadvies, zowel in non-profit- als in profitorganisaties.Bron: http://www.vangorcum.nl
Social welfare methods --- Didactic strategies --- coaching --- supervisie --- methoden van het sociaal werk --- didactische werkvormen --- Supervisie --- Begeleiden --- Leren --- Didactiek --- Coaching --- 371.3 --- 371.35 --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijskunde --- hoger onderwijs --- gezondheidszorg --- non-profit sector --- evaluatieproces --- beroepscompetenties --- Begeleiding
Choose an application
verpleegkunde --- 613.21 --- 613.3 --- beroepscompetenties --- case management --- gezondheidszorg --- management --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundig management --- zorgcoördinatie --- 616.083 --- Verpleegkundig management --- beroepsuitoefening --- integrerende verpleegkunde (primary nursing) --- samenwerking --- verpleegkundig management (stafverpleegkundige) --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- departement Gezondheidszorg 07 --- gezondheidsonderwijs --- competenties
Choose an application
613.3 --- Nederland --- beroepscompetenties --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- verpleegkundige vaardigheden --- 613.2 --- autonomie --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- beroepsuitoefening --- chronische ziekten --- functieomschrijving (deskundigheidsafbaking, functiedifferentiatie) --- geriatrische verpleegkunde --- intensieve zorgen (medium care) --- kinderverpleegkunde (pediatrische verpleegkunde) --- kraamverpleegkunde --- kwaliteitsbewaking (audit) --- psychiatrische verpleegkunde --- vaardigheidstraining --- verpleegkundige interventies --- verpleegkwaliteit --- competenties --- geriatrie --- kinderverpleegkunde --- verpleegkundige opleiding --- Beroep en opleiding --- (zie ook: gerontologie) --- (zie ook: kraamverzorging, vroedvrouwen) --- Nursing
Choose an application
Dit boek is in de eerste plaats geschreven voor alle studenten binnen de deelnemende gezondheidszorgopleidingen en hun docenten. Maar ook voor andere opleiders en verantwoordelijken in de gezondheidszorg is het een welkome hulp bij de uitwerking van eigen programma’s of de hertaling van de boodschappen naar hun eigen context of setting van ‘samenwerken’.
aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- Didactics of higher education --- gezondheidszorg --- methoden van het sociaal werk --- samenwerkingsverbanden --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Gezondheidszorg ; Vlaanderen --- Interdisciplinariteit ; gezondheidszorg --- 601 --- samenwerken --- interprofessionele samenwerking --- multidisciplinair team --- Gezondheidszorg --- Samenwerking --- verpleegkunde --- Interdisciplinair team --- IPSIG --- interdisciplinair team --- samenwerking --- geneeskunde, gezondheidszorg algemeen --- 614.2 --- Interdisciplinariteit --- Interdisciplinaire samenwerking --- Group work in education --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- Medical care --- Collaboration --- beroepscompetenties --- PXL-Healthcare 2016
Choose an application
De verpleegkundige als zorgverlener gaat over de rol van de hbo-verpleegkundige als zorgverlener. Het meest basale aspect van de beroepsuitoefening: het methodisch directe zorg geven aan zorgvragers. Het boek behandelt nieuwe zorgconcepten ten aanzien van zorg waarin de dialoog met de patiënt centraal staat. Verpleegkundige zorg verlenen is meer en meer een dialoog met de zorgvrager. Het verpleegproces, vanaf vraagverheldering tot evaluatie, wordt dan ook vanuit twee invalshoeken belicht. Aan de ene kant is er het perspectief van de al dan niet mondige zorgvrager, met zijn behoeften, noden en wensen. Een man of vrouw, een autochtoon of allochtoon, een individu of een gezin, een vermogend mens of een thuisloze. Aan de andere kant, maar toch naast de zorgvrager, staat de professional, de verpleegkundige met haar deskundigheid. Zij is er verantwoordelijk voor dat aan de behoeften van de zorgvrager wordt tegemoetgekomen, maar ook dat de best mogelijke zorg verleend wordt. Een ware uitdaging!
Kwaliteitszorg --- Verpleegkunde. --- Gezondheidszorg --- Nederland. --- verpleegkundig beroep --- Nursing --- verpleegkundige theorieën --- verpleegkunde --- departement Gezondheidszorg 07 --- competenties --- gezondheidsonderwijs --- 613.21 --- 613.3 --- GVO --- beroepscompetenties --- cliëntgericht werken --- evaluatie --- methodiek --- preventie --- verpleegkundige anamnese --- verpleegkundige diagnose --- verpleegkundige interventies --- verpleegkundige vaardigheden --- vraaggestuurde zorg --- zorgverlener --- zorgvrager --- 616.083 --- Verpleegcompetenties --- Verpleegkundig beroep --- Zorgtheorie (theorie van zorg) --- beroepsprofiel (gez) --- competenties (gez) --- verpleegkundig beroep (gez) --- zorgverlening --- Basisverpleegkunde - Verpleegkundige interventies --- Beroep en opleiding --- Verpleegkunde --- Verzorgende beroepen --- 613.21 Basisverpleegkunde, procedures en interventies --- 613.3 Beroep en opleiding --- gezondheidsopvoeding --- vraaggerichte zorg --- Verzorging --- Beroep
Choose an application
Als meerdere professionals met uiteenlopende expertises in hetzelfde team samenwerken, noemen we dat interprofessioneel werken. Maar wat maakt interprofessionele teams nu succesvol en wat zijn juist belemmeringen voor interprofessionele samenwerking? Het boek Interprofessioneel werken en innoveren in teams draait om de vraag hoe interprofessionele teams zo optimaal mogelijk kunnen functioneren. De focus in het boek ligt op vormen van dienstverlening binnen de jeugdsector, het sociaal werk, de zorg en het onderwijs, die in toenemende mate en vooral op lokaal en regionaal niveau, intensief samenwerken. Het boek schetst een aantal theoretische invalshoeken en beschrijft op basis van recent onderzoek relevante praktijksituaties. Het behandelt thema's als veranderdynamiek in organisaties, de definitie van interprofessioneel werken, de succesfactoren ervan op basis van onderzoek, teamontwikkeling en samenwerking in teams, en de rol van teamleiders op het terrein van kenniscreatie. Ook komen principes van transformatie-leren (leren op de werkvloer door teams gericht op innovatie) aan de orde. Op de bijbehorende website zijn verwerkingsopdrachten te vinden. Interprofessioneel werken en innoveren in teams is zowel bedoeld voor hbo-studenten van sociale studies en opleidingen op het gebied van sociaal werk, zorg, jeugd en onderwijs als voor master-, post-hbo- en bijscholingstrajecten. Daarnaast is het interessant voor uitvoerende professionals en hun direct-leidinggevenden (teamleiders). Aan dit boek heeft een grote groep van auteurs bijgedragen. Eindredacteur Vincent de Waal was senior onderzoeker bij het Kenniscentrum Sociale Innovatie van Hogeschool Utrecht en docent bij het Instituut Social Work van dezelfde hogeschool.
Didactic strategies --- Organization theory --- HO (hoger onderwijs) --- interdisciplinair onderzoek --- samenwerking --- multidisciplinaire zorg --- didactische werkvormen --- Personeelsmanagement --- Teamwerk --- Teams --- Teamontwikkeling --- Samenwerken --- Jeugdzorg --- Jeugdwerk --- Sociaal werk --- Onderwijs --- Organisatieveranderingen --- Teamrol --- Coöperatief leren --- Kennisverwerving --- Transformatieleren --- Leidinggeven --- Eerstelijnshulpverlening --- Kinderopvang --- Ouderenzorg --- Jeugdhulpverlening --- Wijkwerk --- Co-teaching --- Buurtwerk --- Teamrollen --- 65.012.4/11 --- Interprofessionele samenwerking --- Teamwork --- innoveren --- interprofessionele samenwerking --- innovatie --- teamwerk --- teamwork --- 65.014 --- PXL-Healthcare 2019 --- zorgsector --- maatschappelijke zorg --- professionalisering --- beroepscompetenties --- onderwijs --- jeugdzorg --- Teamwork. --- Sociale welzijnszorg ; samenwerking
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|