Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Slimme steden : van Antwerpen tot Zürich : cultuur, creativiteit, innovatie
Authors: --- ---
ISBN: 9789047001232 Year: 2008 Publisher: Amsterdam Het financieele dagblad Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Toeristische reisgidsen zijn er genoeg, maar als de kosmopoliet op reis gaat wil hij écht weten wat zich afspeelt in een stad. Daarvoor biedt dit boek uitkomst. Hij is immers niet zozeer in pittoreske vergezichten geïnteresseerd, maar in techniek, creativiteit en innovatie. Gelukkig zijn er veel Europese steden die ambitieuze projecten ontwikkelen en fors investeren om op deze gebieden aandacht te trekken. Ze zijn zelfs verwikkeld in een felle onderlinge concurrentiestrijd: ze dingen naar de gunst van bewoners, bedrijven en bezoekers, want wonen en werken in de stad waar je toevallig ooit geboren bent is er allang niet meer bij. Tegenwoordig moeten de steden het hebben van intelligente citymarketing, waarmee ze hun imago proberen op te poetsen of te transformeren. Wereldberoemde urbanisten als Richard Florida, Jane Jacobs, Charles Landry en Simon Anholt specialiseerden zich in citybranding en ontwikkelden theorieën over de stad als brandpunt van creativiteit, de stad als anker in het post-industriële tijdperk en de stad als product. In Slimme steden gaan de auteurs met deze theorie als basis op zoek naar de praktijk. Ze bezoeken vijftig Europese steden en ontdekken onder andere een baanbrekend ict-bolwerk, een groen paradijs, een modehoofdstad en een vastgoedwalhalla. Uiteraard laten ze - voor de lezers die hen willen volgen - hun verslagen vergezeld gaan van talloze tips over urbane hotspots in Europa. Steden die aan bod komen zijn: Antwerpen - Athene - Aveiro - Basel - Belgrado - Billund - Boedapest - Boekarest - Bologna - Bratislave - Bregenz - Cagliari - Cork - Dublin - Essen - Glasgow - Helsinki - Kopenhagen - Krakow - Lepzig - Leuven - Lille - Liverpool - Ljubljana - Lodz - Manchester - Munchen - Marseille - Milaan - Newcastle - Nice - Reykjavik - Riga - Sevilla - Sofia - Stavanger - Stockholm - Stuttgart - Tallinn - Tirana - Torshavn - Triëst - Valencia - Växjö - Vilnius - Wenen - Wroclaw - Zagreb - Zürich


Multi
Handboek city- en regiomarketing : theorie, achtergrond en model voor het city- en regiomarketingplanningsproces.
Author:
ISBN: 9789001788919 Year: 2011 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Digital
Het event als strategisch marketinginstrument
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789046905692 9789046967164 9046967166 Year: 2017 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"In de marketing spelen events een steeds grotere rol. Door producten en diensten te koppelen aan beleving, en andersom, creèeren aanbieders een belangrijke meerwaarde. Dit boek gaat over de manier waarop organisaties het event als marketinginstrument weten in te zetten om bezoekers te bereiken en te raken. Het verschaft inzicht in de strategische inzet van events aan de hand van marketingtheorieèen, ondersteund met aansprekende praktijkvoorbeelden. Het event als strategisch marketinginstrument behandelt de ontwikkeling van de beleveniseconomie, events en eventmarketing. De verschillende gebieden van marketing waarbinnen belevenissen een rol spelen, zoals citymarketing en branding, komen ook aan bod. De laatste hoofdstukken bespreken de stap van strategie naar concept, touchpoints, effectmeting en evaluatie."--Back cover.


Book
Handboek city- en regiomarketing : theorie, achtergrond en model voor het city- en regiomarketingplanningsproces
Author:
ISBN: 9789001788919 Year: 2011 Publisher: Groningen : Noordhoff Uitgevers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Handboek city- en regiomarketing is het eerste studieboek voor het hoger onderwijs voor het gelijknamige nieuwe vakgebied, dat nog volop in ontwikkeling is. Profilering, positionering en klantwaarde vormen de basis voor city- en regiomarketing. Maar steden en regio's vinden het in de praktijk lastig om hun onderscheidende elementen te vinden en te benoemen. Waar communicatie nog vaak te laat of te beperkt wordt ingezet als managementinstrument, kan city- en regiomarketing juist een vliegwieleffect hebben voor strategische ontwikkelingen. Aan de hand van verschillende beschouwingen en visies vanuit marketing en communicatie worden de voorwaarden gegeven waaraan integrale city- en regiomarketing zou moeten voldoen. Hierbij is er speciale aandacht voor klantgroepen, en het belang van de juiste segmenteringstrategie. Vervolgens behandelt de auteur de keuze aan instrumenten en media, de financiële aspecten en de organisatorische inbedding. Bovendien wordt een speciaal stappenplan gepresenteerd wat laat zien op welke wijze een strategisch planningsproces tot stand komt. In het boek staan talloze voorbeelden en cases om de theorie te verduidelijken en toe te passen.


Book
Strategische city-marketing.
Authors: --- ---
ISBN: 9052610142 Year: 1990 Publisher: Schoonhoven Academic service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Inside city tourism : a European perspective
Author:
ISBN: 9781845411701 9781845411718 1845411706 1845411714 9781845411725 1845411722 9786613147479 1283147475 Year: 2011 Publisher: Bristol ; Buffalo : Channel View Publications,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cities are the dominant geographical focus of business and leisure tourism travel, and cities everywhere are regenerating and reinventing themselves so as to attract visitors, students and investment. Inside City Tourism explores the organisational challenges to which this gives rise, and in particular examines the history, structure and functioning of the urban delivery mechanisms set up to raise profile and maximise tourism. The book is written by the Chief Executive Officer of European Cities Marketing who – as a former tourism academic and city marketing professional – is uniquely placed to synthesise academic and practical insights and to provide a distinctively European overview. While cities increasingly seek to differentiate themselves through brands, events and iconic structures, the approaches, techniques and language used by cities to promote themselves is remarkably similar across the length and breadth of Europe. Never before published case material exemplifies best practice in city marketing, with the greater part of leading edge practice to be found in Scandinavia, Holland, Germany, Austria and Spain. Inside City Tourism ‘tells it like it is’, uncovering the pitfalls and failures as well as the opportunities and successes, and the attendant leadership challenges. It is essential reading for practitioners and policymakers as well as students and academics.


Book
Citymarketing voorbij de hype : ontwikkelingen, analyse en strategie
Authors: --- ---
ISBN: 9789059316775 Year: 2011 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bij de meeste Nederlandse gemeenten staat citymarketing hoog op de beleidsagenda. Van Den Helder tot Terneuzen en van Valkenburg tot Groningen investeren bestuurders vol enthousiasme in de marketing van hun stad. Met nieuwbouwprojecten, evenementen en campagnes trachten gemeenten bewoners, bedrijven, bezoekers en bollebozen aan te trekken en voor de stad te behouden. Leek de toenemende aandacht voor citymarketing aanvankelijk nog een hype, nu is het thema niet meer weg te denken uit het lokale beleid. Citymarketing is een heus vakgebied geworden met eigen netwerken, congressen en discussiefora. Voldoende reden om de balans op te maken en de ontwikkelingen in de citymarketing eens kritisch te beschouwen. Wat is de opgave van citymarketing en wie zijn er zoal bij betrokken? Welke instrumenten staan de citymarketeer ter beschikking en hoe kunnen ze worden ingezet? Hoe bepaal je de identiteit van de stad en welke rol speelt de gebouwde omgeving daarbij? Wat kunnen we leren van praktijkvoorbeelden van citymarketing ? Dit soort vragen en nog meer antwoorden vindt de lezer in Citymarketing voorbij de hype. In het boek geven zeventien deskundigen uit de wetenschap en de advieswereld in kort bestek hun visie op citymarketing. Die bundeling van analyses levert tal van interessante inzichten, methoden en lessen voor de beleidspraktijk op. Het boek geeft de stand van zaken in de citymarketing weer en is daarmee verplichte kost voor iedereen die in het vakgebied zit of er zich in wil verdiepen. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Moment Marketing : van event naar memorabel moment
Author:
ISBN: 9789082977004 Year: 2019 Publisher: Aalst Agora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bedrijven laten merkpotentieel liggen. Events zijn een middel om een community van mensen te creëren rondom een merk. Maar dan moet je er wel in slagen om iedereen in je doelpubliek op een persoonlijke manier te begeesteren.Hoe kun je via een beklijvend event verbinding organiseren ? Hoe kun je de relatie met je doelpubliek verdiepen en duurzaam maken ? Hoe zorg je ervoor dat je boodschap blijft nazinderen en je publiek blijft surfen op de positieve ervaring ? Hoe bouw je een event dat blijft kleven in het geheugen ? Hoe breng je mensen in het moment ? Hoe word je als merk deel van het verhaal van je klant ?Michiel Vanderheyden geeft je een model om je evenementiële communicatie in lijn te brengen met je merk-DNA, je missie en visie en je targets. Om top of mind te zijn bij je klant. Arena Run, zeeklassen, Tomorrowland en de kermiskoers in uw dorp het zo goed ?Eenvoudig, onverwacht, concreet, geloofwaardig, emotioneel én een verhaal. Dat zijn de elementen van een memorabel event. Made to stick.* Iedereen herinnert zich de dingen op een eigen manier. Hoe kun je dan een vaste plek verwerven in het geheugen van de klant ? Hoe word je dan als merk gelinkt met een positieve ervaring ? Waarom volstaat het vuurwerk op het podium niet ?Het boek is een oproep om events bewuster en meer doordacht te organiseren, zodat je doelpubliek zich persoonlijk aangesproken voelt en terug wil komen voor nog zo?n ervaring.Bron : http://www.managementboek.nl


Dissertation
How do cities manage their image during the period of public works of a new urban mobility project ? A case study of Stuttgart 21 new railway station project and the new tram network project in Liège.
Authors: --- --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In order to increase the attractiveness as well as the hospitality of their area, in a growing competition between different European cities, many cities are investing today in large urban mobility projects. Used to respond to the climate and mobility challenges of the future, they also address the needs of the various stakeholders that make up the city’s microcosm. Nevertheless, these projects involve broad public works that can tarnish the image of the city and the final project. &#13;&#13;The aim of this master thesis is to define through the concrete analysis of a case study composed of the new tram network project of the city of Liège and the Stuttgart 21 railway project, the strategies put in place by the actors of these projects and the local authorities in terms of image management. Composed of two major axes, the first one aim at promoting the final project, the second one at communicating with the different stakeholder groups during the public works period. Thanks to our research as well as about twenty interviews with the different actors of the two projects, we were first able to discover the numerous communication channels put in place by the project stakeholders. Secondly, we were able to underline the importance of co-creation among citizens in order to ensure a better approval of the final project. &#13;&#13;Thanks to a quantitative study among the population of Liège and visitors to the city, we were also able to analyse the effect of the different actions put in place by the actors of the Tram project in Liège. The opinion of experts as well as the comparison with the Stuttgart project and other projects finally allowed us to make recommendations concerning the Liège project.


Dissertation
The impact a cultural or musical event has on the city's image
Authors: --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cultural and musical events have been increasing in the last two decades, in an attempt to either celebrate the spirit of a city or as a tool to promote the city's image itself. While there has been extensive research made on the economic impacts festivals had on the city, there is a need to further research how the hosting community perceives the socio-cultural impacts generated by a cultural or musical event and how this impacts the city's image. This is what this study will focus on. &#13;&#13;For this research paper I decided to make a study case comparing two particular music festivals, namely the festival "Les Ardentes" in the city of Liège and the festival "Les Francofolies de Spa" in the city of Spa. With the intent of assessing the perception of positive and negative socio-cultural impacts, I conducted a survey among locals from both host communities (attendees and non-attendees). Also included in this research study are two in-depth semi-structured interviews, one with one of the co-founders of the festival Les Francofolies de Spa (Charles Gardier) and one with one of the co-founders of the festival Les Ardentes (Fabrice Lamproye). &#13;&#13;This paper also includes recommendations for future festival organisers as well as recommendations for future academical researches that will be done in the same field of research.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by