Listing 1 - 10 of 63 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Rencontrer les parents : Malentendus, tensions et ambivalences entre l’école et les familles
Authors: ---
ISBN: 2940655197 2940655022 Year: 2022 Publisher: Genève : Éditions Interroger l’éducation,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Une première génération d’enquêtes sociologiques a montré que la relation entre l’école et les familles dépend d’un rapport de classe. Ce livre s’inscrit dans une deuxième génération d’enquêtes qui se déploie dans une institution scolaire convertie à la collaboration, où la relation avec les familles devrait être plus égalitaire. Stefanie Rienzo est allée à la rencontre d’un petit groupe d’enseignants et de parents autour d’élèves de 10–12 ans : en combinant des observations et des entretiens, elle éclaire les dynamiques communicationnelles et les raisons des postures et stratégies dans l’échange. Son enquête montre que tous les participants ont des attentes fortes à propos de la collaboration. Elle est pourtant source d’insatisfaction, voire de ressentiment, et se réalise inégalement entre milieux sociaux. Au fil de l’analyse apparaissent les résistances au changement du rapport école‑familles. Les inégalités sociales ont fait place aux inégalités de participation : à l’école désormais de se demander comment collaborer avec les parents sans se déresponsabiliser de l’échec scolaire.


Dissertation
Les freins à la transmissibilité de l'entreprise
Authors: --- --- ---
Year: 2016 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Within 10 years, more than 300,000 companies will be faced with the problem of&#13;business transfer. The economic and human challenges linked to transmission have&#13;often been addressed in the scientific literature. However, research relating the&#13;difficulties encountered by the owner and/or the successor throughout the whole&#13;process is scarce.&#13;The aim of this thesis is to identify and analyse the main factors that could hinder,&#13;and, in the worst case, even cause the failure of the business transfer. To this end,&#13;this analysis will gather information from literature, as well as the results of a&#13;quantitative study involving Belgian entrepreneurs and carried out by UCM and&#13;UNIZO in 2013, and the opinion of M&A professionals who are used to conduct this&#13;kind of transaction.&#13;We will focus more on the transfer of small businesses, that is to say, the natural&#13;persons and the companies whose turnover do not exceed 500,000 euros. According&#13;to scientific and professional documentation, these companies will increasingly be&#13;faced with this problem and encounter more difficulties throughout the process.


Dissertation
Kevin Roberts, Lovemarks: the Future beyond Brands: Translation with comment.
Authors: ---
Year: 2007 Publisher: Gent : s.n.,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Doelstelling: In deze scriptie wordt een vertaling gemaakt van de zeven hoofdstukken uit Kevin Roberts' boek Lovemarks: the Future beyond Brands, die nodig zijn om het concept Lovemarks te begrijpen. Daarnaast worden de persuasieve elementen van de brontekst besproken, gevolgd door een kort overzicht van enkele vertaalproblemen die aan dit teksttype verbonden zijn. Methode: Om de persuasieve elementen in kaart te brengen, heb ik vooral gebruik gemaakt van de handboeken van Hans Hoeken (2001), Guy Cook (1992) en Frank Jefkins (1976). De persuasieve techniek wordt telkens eerst kort besproken en daarna wordt aangetoond hoe Kevin Roberts deze gebruikt in zijn boek. Daarnaast werden vertalend en verklarende woordenboeken geconsulteerd, en werd er navraag gedaan bij een informant aan het departement Handelswetenschappen van Hogeschool Gent. Resultaten: Deze scriptie is een vertaling met commentaar over specifieke vertaalproblemen zoals de vertaling van citaten, merknamen, zegswijzen en economische termen. Daarnaast wordt er ook commentaar gegeven bij de persuasieve technieken die voorkomen in het boek.


Dissertation
Mémoire de fin d'études :""Bâtiments exemplaires" non construits : des obstacles à la construction "éco-responsable"".
Authors: --- --- ---
Year: 2023 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ambitionnant de se trouver dans le peloton de tête des villes ayant su anticiper les enjeux environnementaux et écologiques, Bruxelles prenait de l'avance sur les directives européennes en matière de baisse des consommations de gaz à effet de serre du secteur de la construction. En effet, en parallèle aux multiples règlementations adoptées en matière de performance énergétique des bâtiments, la Région bruxelloise encourageait, dès 2007, les "bonnes pratiques" en lançant deux appels à projets, "Bâtiments exemplaires" et "Be exemplary". L'objectif de ces instruments consistait en la démonstration de la possibilité d'intégrer aux projets architecturaux des pratiques constructives qui tiennent compte de la performance énergétique des bâtiments et d’une économie circulaire, tout en se démarquant architecturalement, socialement et économiquement. Les projets lauréats réalisés bénéficiaient d'une mise en lumière afin de valoriser ces "bonnes pratiques". Cependant, des projets lauréats n'ont pas été construits. Ce travail a reposé sur l'hypothèse qu'une enquête sur ces projets qui ne sont pas sortis de terre permettrait d'identifier les difficultés et freins rencontrés dans le cadre de la conception et de la réalisation de projets durables et éco-responsables dans la Région de Bruxelles-Capitale. L'investigation d'une partie des projets lauréats non-réalisés ainsi que les entretiens avec onze acteurs de la construction durable bruxelloise ont permis de mettre en lumière des freins de quatre ordres : financier, règlementaire, comportemental et technique.


Book
Des élèves funambules : Être, faire, trouver et rester à sa place en situation d’intégration
Authors: ---
ISBN: 2940655103 2940195773 Year: 2021 Publisher: Genève : Éditions Interroger l’éducation,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cet ouvrage présente une recherche empirique basée sur les récits d’intégration d’élèves d’une classe de développement dans des classes ordinaires du canton de Vaud. Ces élèves avaient été orienté·e·s « pour leur bien » dans une classe séparée, puis ont été intégré·e·s « pour leur bien » en classe ordinaire. À aucun moment de leur parcours scolaire, leur avis n’a été sollicité ou questionné. Beaucoup de travaux scientifiques portent sur les élèves intégré·e·s, mais rares sont les chercheurs et chercheuses qui leur donnent la parole : ces jeunes demeurent de véritables impensé·e·s de l’institution scolaire. À travers leur rapport à l’institution, aux enseignant·e·s et aux camarades, ce livre s’attache à comprendre comment ces élèves font avec les contraintes qui leur sont imposées, et les stratégies qu’ils et elles développent pour « tenir » en situation d’intégration.


Dissertation
Comment augmenter l'attractivité du métier d'audit externe auprès des femmes ?
Authors: --- --- ---
Year: 2020 Publisher: Liège Université de Liège (ULiège)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Western societies had to adapt itself to the social and cultural transformations due to the changes at all levels and the globalization of the society. Companies must therefore adapt to these changes in order to remain competitive.&#13;It is up to business leaders to adapt to these changes to meet the challenges of a growing society with ever-changing legislation. In addition, they must increase diversity and social responsibility within their companies.&#13;This thesis examines how women feel about being an external auditor and why they decide leaving their job to find another during their careers.&#13;In order to answer the question of how to increase the attractiveness of the external audit profession to women, this study is based on both theoretical data and on data collected from interviews with women working in the profession today. But also with women who have left the profession for various reasons.&#13;The results of the theoretical and practical analysis lead us to the conclusion that companies are doing their best to respect diversity within their departments. However, women stress the difficulty of reconciling private and professional life in this area. To do this, companies must put things in place to attract them and, above all, to retain the talents they train.


Book
Junge Frauen mit Lernschwierigkeiten zwischen Selbst- und Fremdbestimmung : Ergebnisse aus einem partizipativen Forschungsprozess
Author:
ISBN: 3847411020 3847420844 Year: 2017 Publisher: Leverkusen Verlag Barbara Budrich

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Die Autorin hat in einem partizipativen Forschungsprojekt mit Frauen mit Lernschwierigkeiten Fragen im Zusammenhang von Fremd- und Selbstbestimmung beforscht und präsentiert hier die Ergebnisse. Durch das aktive Einbeziehen der Frauen mit Lernschwierigkeiten spiegelt sich deren Sichtweise zu Inhalten, Methoden und Ergebnissen der Forschung in dem gemeinsam geplanten Projekt wider. In a participatory research project with women with learning difficulties, the author has researched questions relating to self-determination and self-determination and presents the results here. Through the active involvement of women with learning difficulties, their view of the contents, methods and results of the research is reflected in the jointly planned project. Das vorliegende Buch eignet sich sehr gut als "Lehrbuch" für Studierende und Nachwuchswissenschaftler*innen. Es bietet ihnen - neben den sehr wertvollen inhaltlichen Ergebnissen zum Spannungsfeld von Fremd- und Selbstbestimmung junger Frauen mit Lernschwierigkeiten - einen beobachtenden Blick auf die praktische Gestaltung eines partizipativen Forschungsprozesses. socialnet.de, 06.03.2018


Book
Instructional practices with and without empirical validity
Authors: --- ---
ISBN: 1786351250 1786351269 9781786351258 9781786351265 Year: 2016 Publisher: Bingley, England : Emerald,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

It is important that stakeholders are aware of practices supported as effective for students with learning and behavioural disabilities in order to provide instruction that results in improved learner outcomes. Perhaps equally important, stakeholders should also know which practices have been shown by research to be ineffective (e.g., have no, small, or inconsistent effects on learner outcomes). Special education has a long history of using practices that, though appealing in some ways, have little or no positive impact on learner outcomes. In order to bridge the gap between research and practice, educators must be aware of which practices work (and prioritize their use) and which do not (and avoid their use). In this volume, each chapter describes two practices one supported as effective by research and one shown by research to be ineffective in critical areas of education for students with learning and behavioural disabilities. Chapter authors will provide readers guidance in how to do this for each effective practices and provide concrete reasons to not do this for each ineffective practice.

Listen to me!
Author:
ISBN: 1282021281 9786612021282 0857020323 1849202850 9780857020321 9781446215319 1446215318 1873942133 9781873942130 9781282021280 6612021284 9781849202855 Year: 2000 Publisher: Bristol [England] Lucky Duck Pub.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The author uses research into the experiences of young people disaffected with school to provide a fascinating insight into the feelings and views of those who are hard to motivate. What we learn is that we might not like or agree with what we hear, but if we are to include these young people in our schools then we must listen to them.


Book
Promoting the Emotional and Behavioral Success of Youths
Authors: --- --- ---
ISBN: 9783030880750 Year: 2022 Publisher: Cham Springer International Publishing :Imprint: Springer

Listing 1 - 10 of 63 << page
of 7
>>
Sort by