Narrow your search
Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Minikursus: Denkvragen stellen : handboek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9001588905 Year: 1977 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Bekwaamheid op de proef gesteld : perspectieven op competentiegericht beoordelen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789031346301 Year: 2006 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Bekwaamheid op de proef gesteld2. Mijn kennis is mijn bekwaamheid3. Competentiegericht beoordelen en de veranderende rol van de opleider4. Maatjes onder elkaar - peer assessment5. EVC goed geland in de zorg6. Vakbekwaamheid demonstreren bij natuurlijk leren7. Examenvraagstukken8. Face-to-face onderwijs in Zwolle: contact met zorgvragers op school9. Beoordeling: vertrekpunt voor herontwerp10. Competentieontwikkeling coachen en beoordelen11. Beoordelen van bekwaamheid vraagt beoordelaarsbekwaamheid12. Een goed portfolio laat groei zien13. Goed beoordelen is ook een vak14. Het development center15. Professionals in wording16. Kritisch beroepssituaties geven competenties context


Book
Ik studeer wel op mijn eigen manier! : experimenteren met een andere aanpak van je studie.
Authors: ---
ISBN: 9053525041 Year: 1999 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ik studeer wel op mijn eigen manier beschrijft enkele moeilijkheden bij het studeren : studiekeuze, overgang naar hoger onderwijs, planning, teksten bestuderen, vraagstukken oplossen, verslagen schrijven, tentamen doen, presenteren, multimedia hanteren, samenwerken, eigen leerproces sturen. Naast illustratieve uitspraken van studenten en een toelichting van de moeilijkheid worden tips gegeven. De student kan selecteren wat voor hem bruikbaar en leuk is. De hierbij noodzakelijke zelfkennis wordt aangereikt door zelfevaluatie- en observatieoefeningen. Boeiend zijn de nuttige internetadressen. Een boekje dat - zonder bijzonder vernieuwend te zijn - kan helpen door de directe en concrete aanpak.


Book
Meerkeuzevragen & proefexamens algemene ziekteleer en interne geneeskunde
Authors: --- ---
ISBN: 9010054462 Year: 1985 Publisher: Sint-Stevens-Woluwe Elsevier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Bevat meerkeuzevragen over aandoeningen aan de verschillende stelsels, infectieziekten, algemene pathologie en interne geneeskunde


Book
Toetsing en zelfstandig leren : gevarieerd toetsen binnen probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs in het HBO en MBO
Authors: --- ---
ISBN: 9080488348 Year: 2000 Publisher: Leiden SMD Educatieve Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gevarieerd toetsen binnen probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs in het HBO en MBO. In dit boek komen de volgende facetten aan bod: 1. De noodzaak van gevarieerd toetsen2. Het toetsplan3. Individuele producttoetsing (casustoetsing en meerkeuzetoetsen)4. Individuele procestoetsing5. Groepstoetsing6. De nieuwste ontwikkelingen op het terrein van toetsing.


Book
Procesbegeleiding : Het boek voor tutoren 2
Authors: --- ---
ISBN: 9077333010 Year: 2003 Publisher: Leiden Nuenen Spruyt, Van Mantgem & De Does Onderwijsadviesbureau M.A.F. Dekkers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek richt zich op de procesbegeleiding en is een vervolg op Het boek voor tutoren, gereedschap voor tutoren binnen probleemgestuurd onderwijs en projectgericht leren binnen HBO en MBO. In tal van onderwijsconcepten wordt gewerkt met procesbijeenkomsten waarin studenten met elkaar in gesprek gaan over hun leer- en samenwerkingsproces. De tutor treedt hierbij op als procesbegeleider. Vaardigheden als evalueren en reflecteren, vergaderen, discussierën, besluiten nemen, feedback geven en het hanteren van conflicten zijn vaardigheden die studenten niet van nature bezitten. Zij moeten ontwikkeld worden. Procesbegeleiders hebben daarbij een dubbele opdracht: zij dienen deze vaardigheden niet alleen bij zichzelf te ontwikkelen, maar zij moeten deze vaardigheden ook nog onderwijzen aan hun studenten. In dit boek staan daarom niet de vaardigheden van de student centraal, maar die van de procesbegeleider. In elk hoofdstuk wordt een vaardigheid belicht.1. Frank en zijn tutorgroep2. De groep en de leerstijlen centraal3. Begeleiden door vragen stellen4. Observeren5. Vergaderen, besluiten nemen en discussiëren6. Evalueren en feedback geven7. Conflicthantering8. Bijlagen


Book
Evaluatie van het experiment modularisering in het secundair onderwijs.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9055504068 Year: 2005 Publisher: Leuven Wilrijk Hoger instituut voor de arbeid (KUL) Universiteit Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Inleiding: het experiment modularisering in het secundair onderwijs.Deel 1: De implementatie van het experiment modularisering in het secundair beroepsonderwijs.1. Modulair onderwijssystemen.2. De opzet van het onderzoek.3. De inhoudelijke en programmatorische vormgeving van modularisering.4. De pedagogische - didactische vormgeving.5.De organisatorische vormgeving.6 Realisatie van modularisering en bereikbaarheid van de beleidsdoelen.7 Besluit en beleidsaanbevelingen.Deel 2: Kwantitatieve evaluatie van enkele doelen van het modulair onderwijs.8. Onderzoeksopzet en operationalisering van de doelen.9. Overzicht van de verschillende steekproefgroepen.10. Non-responsanalyse.11. Maximaliseren van gekwalificeerde uitstroom.12. Technische noot bij de analyses op basis van survey's.13. Verhogen van het welbevinden door tussentijdse succesbelevingen. 14. Flexibele afstemming op de arbeidsmarkt.15. Stimulans tot levenslang leren.16. Doorzichtig maken van het onderwijsaanbod.17. Verhogen van het welbevinden door tussentijdse succesbelevingen (cohort 1).18. Flexibele afstemming op de arbeidsmarkt (cohort 1).19. Stimulans tot levenslang leren (cohort 1).20. Doorzichtig maken van het onderwijsaanbod (cohort 1).21. Besluit.


Book
Toetsen en beoordelen in zorg en welzijn. Praktische handleiding voor toetsen en beoordelen in competentiegericht onderwijs.
Authors: --- ---
ISBN: 9789031384464 Year: 2010 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Begrippen en afkortingen1 Beoordelen, een begripsbepaling2 Competentiegericht toetsen en beoordelen3 De beoordelaar4 Kwaliteit van de examineringBijlage 1 Mbo-competentiesBijlage 2 Checklist voor de beoordelaar volgens de Wacker-methodeBijlage 3 Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en WelzijnBijlage 4 Reflectiemodel volgens KorthagenBijlage 5 STARRT-model om te gebruiken bij de reflectie op ontwikkelingsgerichte toetsenBijlage 6 De ABC-methodeBijlage 7 Beoordelingsformulier: reflectie op het beroepsbekwaam handelen


Book
Activerend opleiden
Authors: ---
ISBN: 9789031388424 Year: 2012 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek geeft (startende) docenten de kennis, tools en technieken die zij nodig hebben om studenten binnen het beroepsonderwijs effectief te begeleiden in het leerproces. Het uitgangspunt van 'Activerend opleiden' is het verhogen van de kwaliteit en daarmee het rendement van onderwijs door docenten te inspireren. De didactische visie op hoe goede leerresultaten behaald kunnen worden berust op zeven pijlers: werken vanuit een fundament, gebruik maken van breinprincipes, aansluiten bij leerstijlen, variatie in werkvormen, motiveren en stimuleren, benutten van verschillen en toetsen van resultaten. De competenties waaraan gewerkt wordt, zijn: ontwikkelen, lesgeven, begeleiden, toetsen en professionaliseren


Book
Mijn masterplan : leren leren 16 + : met onderzoekscompetenties
Authors: ---
ISBN: 9789031730285 Year: 2010 Publisher: Averbode Altiora

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Je kunt het! Een boost voor je motivatie Hoe staat het met jouw motivatie? Je motivatiekillers te lijf Motivatieboosters: een keuze uit de positieve waaier2. Ben je al in topvorm? Goed voor je brein is goed voor jou Je bent wat je eet Rust en concentratie Je vrije tijd: op zoek naar de beste breintraining Slaap3. Hier gaat veel stof opwaaien! Snellezen Start: een eerste leestekst om je huidige snelheid te bepalen Eerste ronde: technieken om sneller te lezen Tweede ronde: slimmer lezen4. Je weg vinden in de stof. Greep krijgen op je cursussen Hoofd- en bijzaken onderscheiden Zelfstandig werk Groot, groter, grootst5. Mag ik mijn joker inzetten? Nieuwe vraagtypes en mondelinge examens6. De researchafdeling. Een onderzoeksopdracht uitwerken7. (Er is een tijd van) kiezen en (een tijd van) gaan! Afronden en doorstarten

Listing 1 - 10 of 15 << page
of 2
>>
Sort by