Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
vragen stellen --- Didactic strategies --- Didactics --- 454 --- assessment --- examinering --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- onderwijskunde --- onderwijsresearch
Choose an application
1. Bekwaamheid op de proef gesteld2. Mijn kennis is mijn bekwaamheid3. Competentiegericht beoordelen en de veranderende rol van de opleider4. Maatjes onder elkaar - peer assessment5. EVC goed geland in de zorg6. Vakbekwaamheid demonstreren bij natuurlijk leren7. Examenvraagstukken8. Face-to-face onderwijs in Zwolle: contact met zorgvragers op school9. Beoordeling: vertrekpunt voor herontwerp10. Competentieontwikkeling coachen en beoordelen11. Beoordelen van bekwaamheid vraagt beoordelaarsbekwaamheid12. Een goed portfolio laat groei zien13. Goed beoordelen is ook een vak14. Het development center15. Professionals in wording16. Kritisch beroepssituaties geven competenties context
Competenties --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- 454.4 --- 484.4 --- 489.54 --- assessment --- coaching --- competentiegericht onderwijs --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- evaluatie --- examinering --- onderwijs --- portfolio --- Competentie
Choose an application
Ik studeer wel op mijn eigen manier beschrijft enkele moeilijkheden bij het studeren : studiekeuze, overgang naar hoger onderwijs, planning, teksten bestuderen, vraagstukken oplossen, verslagen schrijven, tentamen doen, presenteren, multimedia hanteren, samenwerken, eigen leerproces sturen. Naast illustratieve uitspraken van studenten en een toelichting van de moeilijkheid worden tips gegeven. De student kan selecteren wat voor hem bruikbaar en leuk is. De hierbij noodzakelijke zelfkennis wordt aangereikt door zelfevaluatie- en observatieoefeningen. Boeiend zijn de nuttige internetadressen. Een boekje dat - zonder bijzonder vernieuwend te zijn - kan helpen door de directe en concrete aanpak.
489.5 --- studiemethoden (gez) --- 450.8 --- evaluatie --- examinering --- leren --- planning --- stress --- student --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Study methods --- studiemethode-begeleiding --- studievaardigheden --- Studeren. --- studiemethode --- 371.21
Choose an application
Bevat meerkeuzevragen over aandoeningen aan de verschillende stelsels, infectieziekten, algemene pathologie en interne geneeskunde
Interne geneeskunde --- Maladies --- Médecine interne --- Ziekten --- 604 --- besmettelijke ziekten --- bewegingsstoornissen --- cardiologie --- cardiovasculaire aandoeningen --- endocrinologie --- examinering --- farmacologie --- gastro-enterologie --- geneeskunde specialismen --- hematologie --- kwaadaardige gezwellen --- meerkeuze vragen --- neurologie --- pneumologie --- psychopathologie --- urologie --- interne geneeskunde --- examens --- verpleegkunde --- pathologie --- meerkeuzevragen
Choose an application
Gevarieerd toetsen binnen probleemgestuurd onderwijs en projectonderwijs in het HBO en MBO. In dit boek komen de volgende facetten aan bod: 1. De noodzaak van gevarieerd toetsen2. Het toetsplan3. Individuele producttoetsing (casustoetsing en meerkeuzetoetsen)4. Individuele procestoetsing5. Groepstoetsing6. De nieuwste ontwikkelingen op het terrein van toetsing.
484.4 --- 489.54 --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- evaluatie --- examinering --- leermethoden --- onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- projectgericht onderwijs --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- HBO --- MBO --- projectonderwijs --- toetsen --- Evaluatie (Beoordeling) --- Hoger onderwijs --- Probleemgestuurd onderwijs --- Toetsen --- Projectonderwijs --- Zelfstandig leren --- Examens (hoger onderwijs) --- Examens --- (zie ook: Schoolrapporten)
Choose an application
Dit boek richt zich op de procesbegeleiding en is een vervolg op Het boek voor tutoren, gereedschap voor tutoren binnen probleemgestuurd onderwijs en projectgericht leren binnen HBO en MBO. In tal van onderwijsconcepten wordt gewerkt met procesbijeenkomsten waarin studenten met elkaar in gesprek gaan over hun leer- en samenwerkingsproces. De tutor treedt hierbij op als procesbegeleider. Vaardigheden als evalueren en reflecteren, vergaderen, discussierën, besluiten nemen, feedback geven en het hanteren van conflicten zijn vaardigheden die studenten niet van nature bezitten. Zij moeten ontwikkeld worden. Procesbegeleiders hebben daarbij een dubbele opdracht: zij dienen deze vaardigheden niet alleen bij zichzelf te ontwikkelen, maar zij moeten deze vaardigheden ook nog onderwijzen aan hun studenten. In dit boek staan daarom niet de vaardigheden van de student centraal, maar die van de procesbegeleider. In elk hoofdstuk wordt een vaardigheid belicht.1. Frank en zijn tutorgroep2. De groep en de leerstijlen centraal3. Begeleiden door vragen stellen4. Observeren5. Vergaderen, besluiten nemen en discussiëren6. Evalueren en feedback geven7. Conflicthantering8. Bijlagen
484.21 --- 489.4 --- conflicthantering --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- discussiemethode --- evaluatie --- examinering --- leermethoden --- onderwijs --- probleemgestuurd onderwijs --- projectgericht onderwijs --- sociale vaardigheden --- studentenbegeleiding --- waarnemen en observeren --- zelfstandig leren --- Teacher education. Teacher's profession --- lerarenbegeleiding --- Tutorbegeleidingssystemen --- Procesbegeleiding --- Vaardigheden --- 489.52
Choose an application
Inleiding: het experiment modularisering in het secundair onderwijs.Deel 1: De implementatie van het experiment modularisering in het secundair beroepsonderwijs.1. Modulair onderwijssystemen.2. De opzet van het onderzoek.3. De inhoudelijke en programmatorische vormgeving van modularisering.4. De pedagogische - didactische vormgeving.5.De organisatorische vormgeving.6 Realisatie van modularisering en bereikbaarheid van de beleidsdoelen.7 Besluit en beleidsaanbevelingen.Deel 2: Kwantitatieve evaluatie van enkele doelen van het modulair onderwijs.8. Onderzoeksopzet en operationalisering van de doelen.9. Overzicht van de verschillende steekproefgroepen.10. Non-responsanalyse.11. Maximaliseren van gekwalificeerde uitstroom.12. Technische noot bij de analyses op basis van survey's.13. Verhogen van het welbevinden door tussentijdse succesbelevingen. 14. Flexibele afstemming op de arbeidsmarkt.15. Stimulans tot levenslang leren.16. Doorzichtig maken van het onderwijsaanbod.17. Verhogen van het welbevinden door tussentijdse succesbelevingen (cohort 1).18. Flexibele afstemming op de arbeidsmarkt (cohort 1).19. Stimulans tot levenslang leren (cohort 1).20. Doorzichtig maken van het onderwijsaanbod (cohort 1).21. Besluit.
Enseignement secondaire --- Middelbaar onderwijs --- 484.4 --- evaluatie --- examinering --- modulair onderwijs --- onderwijs --- secundair onderwijs --- Academic collection --- #SBIB:316.334.1O323 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #PBIB:2005.4 --- 373.5 --- 37.013 --- Doelen en functies van algemeen middelbaar onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- pedagogie
Choose an application
Begrippen en afkortingen1 Beoordelen, een begripsbepaling2 Competentiegericht toetsen en beoordelen3 De beoordelaar4 Kwaliteit van de examineringBijlage 1 Mbo-competentiesBijlage 2 Checklist voor de beoordelaar volgens de Wacker-methodeBijlage 3 Kwalificatiestructuur Gezondheidszorg en WelzijnBijlage 4 Reflectiemodel volgens KorthagenBijlage 5 STARRT-model om te gebruiken bij de reflectie op ontwikkelingsgerichte toetsenBijlage 6 De ABC-methodeBijlage 7 Beoordelingsformulier: reflectie op het beroepsbekwaam handelen
Evaluatietechnieken ; onderwijs --- Competentiegericht onderwijs --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- 484.4 --- assessment --- competentiegericht onderwijs --- examinering --- competenties --- Evalueren --- kwaliteitszorg --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- verpleegkundige opleiding --- onderwijs --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- evaluatie --- 489.4 --- verpleegkunde --- toetsen --- examineren --- beoordelen --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- Didactics of medicine --- HO (hoger onderwijs) --- vroedkundige opleiding --- Higher education
Choose an application
Het boek geeft (startende) docenten de kennis, tools en technieken die zij nodig hebben om studenten binnen het beroepsonderwijs effectief te begeleiden in het leerproces. Het uitgangspunt van 'Activerend opleiden' is het verhogen van de kwaliteit en daarmee het rendement van onderwijs door docenten te inspireren. De didactische visie op hoe goede leerresultaten behaald kunnen worden berust op zeven pijlers: werken vanuit een fundament, gebruik maken van breinprincipes, aansluiten bij leerstijlen, variatie in werkvormen, motiveren en stimuleren, benutten van verschillen en toetsen van resultaten. De competenties waaraan gewerkt wordt, zijn: ontwikkelen, lesgeven, begeleiden, toetsen en professionaliseren
BSO (beroepssecundair onderwijs) --- lerarenbegeleiding --- Didactics --- didactiek --- actief leren --- 489.4 --- leerstijlen --- lerarenopleiding --- 37.02 --- Didactiek : hoger onderwijs --- Didactiek : technisch onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs ; didactiek --- Didactiek (hoger onderwijs) --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijs --- didactische werkvormen --- Didactiek --- Hoger beroepsonderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerstijlen --- Beroepssecundair onderwijs --- Onderwijs --- Activerende didactische werkvormen --- Leraren hoger onderwijs --- Professionalisering --- arbeidsmotivatie --- assessment --- competenties --- didactisch proces --- examinering --- groepsdynamica --- hersenactiviteit --- hersenen --- intelligentie --- leerkracht --- leermethoden --- leren --- planning --- presentatie --- spreekkunst --- zelfbeoordeling* --- zelfcontrole --- zelfevaluatie --- zenuwstelsel --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Didactische werkvorm --- Leerstijl --- Leraar hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
1. Je kunt het! Een boost voor je motivatie Hoe staat het met jouw motivatie? Je motivatiekillers te lijf Motivatieboosters: een keuze uit de positieve waaier2. Ben je al in topvorm? Goed voor je brein is goed voor jou Je bent wat je eet Rust en concentratie Je vrije tijd: op zoek naar de beste breintraining Slaap3. Hier gaat veel stof opwaaien! Snellezen Start: een eerste leestekst om je huidige snelheid te bepalen Eerste ronde: technieken om sneller te lezen Tweede ronde: slimmer lezen4. Je weg vinden in de stof. Greep krijgen op je cursussen Hoofd- en bijzaken onderscheiden Zelfstandig werk Groot, groter, grootst5. Mag ik mijn joker inzetten? Nieuwe vraagtypes en mondelinge examens6. De researchafdeling. Een onderzoeksopdracht uitwerken7. (Er is een tijd van) kiezen en (een tijd van) gaan! Afronden en doorstarten
Leren. --- Study methods --- leermethoden --- leren leren --- Higher education --- competenties --- C6 --- leerlingen --- leermiddelen --- leermoeilijkheden --- studiebegeleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 450.8 --- leren --- motivatie --- studiemethode --- werkboek --- Leren leren --- Motivatie --- Studiemethode --- Studievaardigheden ; secundair onderwijs --- student-tutoring --- studievaardigheden (ler) --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Methodiek van het studeren --- (zie ook: Studiemethoden) --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Studiemethoden --- Leren --- Plannen --- Examens --- 3e graad secundair onderwijs --- evaluatie --- examinering --- leerstoornissen --- onderwijs --- studentenbegeleiding --- studiemethoden --- Planning --- Examen
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|