Narrow your search
Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Werkstatt(t)räume für Kitas : Workshop rooms (or dreams) for pre-schools
Author:
ISBN: 9783868921144 Year: 2015 Publisher: Weimar verlag das netz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kleuterhoekenboek : milieuverrijking voor 2,5 - tot 6-jarigen
Authors: --- ---
Year: 2007 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Handboek werken in hoeken : groep 1 t/m 8
Authors: --- ---
ISBN: 9789053000571 Publisher: Drunen Delubas

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Kleuterhoekenboek : milieuverrijking voor 2,5- tot 6-jarigen
Authors: --- ---
ISBN: 9789030143079 Year: 2016 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het kleuterhoekenboek: > Verrijking van de inrichting van de kleuterklashoeken > Haalbare ideeën > Voor kleuters van 2,5 tot 6 jaar Op zoek naar vernieuwende ideeën voor de inrichting van je kleuterklas? In het Kleuterhoekenboek vind je verfrissende tips voor milieuverrijking. Na een inleidend hoofdstuk over de ontwikkeling en groei van kleuters, volgt een originele kijk op de inrichting van de verschillende kleuterklashoeken. Het boek schetst hoe je van je kleuterklas een echte ontdekplek kan maken, meegroeiend met verschillende belangstellingscentra en uitnodigend tot rijke ervaringen. De belangstellingscentra variëren van traditioneel naar vernieuwend en experimenteel. En omdat jonge kleuters nood hebben aan ander materiaal dan oudere kleuters, doet het een creatief aanbod voor kleuters van 2,5 tot 6 jaar. Naast hoekinrichting biedt het Kleuterhoekenboek ook enkele lesideeën. Het Kleuterhoekenboek maakt van je kleuterklas een plek vol verrassingen, waar elke dag opnieuw iets te beleven valt!


Book
Spelend leren : actief en kindgericht basisonderwijs
Author:
ISBN: 9789462340343 Year: 2013 Volume: *1 Publisher: Sint-Niklaas Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mart SeerdenEen (terecht!) pleidooi voor het op actieve wijze betrekken van kinderen, ideeën van kinderen, hun talenten en intelligenties, hun onderzoeksdrang, hun spelende manier van het ontdekken van de wereld en het verkrijgen van inzichten bij het onderwijsleerproces. Spelen en leren zijn bij het basisschoolkind onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er wordt achtergrondinformatie aangereikt, maar er wordt ook praktisch ingezoomd op mogelijke lespraktijken, waarbij er aandacht is voor klasinrichting, ontdek- en leerhoeken, de pedagogische benadering, het inrichten van leef- en leerruimte zowel binnen als buiten de school, burgerschapskunde: kinderen betrekken bij nadenken over en het nemen van besluiten ten aanzien van schoolontwikkeling, het afstemmen van de rapportage op specifieke kindkenmerken. De insteek is dat alle vermogens van kinderen in beeld zijn en worden ingezet om tot optimale leerresultaten te komen. Een goede handreiking bij het inrichten van echt kindgericht onderwijs in de basisschool. De informatie leest vlot, is begrijpelijk en is voorzien van veel kleurenillustraties. Deze Vlaamse uitgave kan ook het Nederlandse basisonderwijs een zetje in de rug geven.© NBD Biblion


Multi
Zorg-ideeën : 60 kaarten
Authors: ---
ISBN: 9075905548 Year: 1999 Publisher: Waasmunster Abimo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit koffertje bevat 60 fiches vol achtergrond en toelichting voor schoolteams die zorgbreedte en zorgverbreding gestalte willen geven in hun schoolwerkplanning. De focus ligt op vormen van differentiëren. Naast de omschrijving van algemene principes volgen relevante praktijkvoorbeelden, suggesties en werktips om zowel met hoeken werk, contractwerk als met werkwinkels om te gaan in de klaspraktijk.

Listing 1 - 10 of 18 << page
of 2
>>
Sort by