Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe kun je jezelf ontwikkelen tot een competente begeleider, coach en daarbij deelnemers begeleiden in wat zij kunnen, willen, doen en presteren? Hoe kun je die ontwikkeling voor jezelf meten? Hoe kun je je eigen weg vinden om te leren en te ontwikkelen vanuit wat je belangrijk vindt?Met behulp van dit boek kunnen begeleiders van beroepsopleidingen de antwoorden op deze wezenlijke vragen zelf achterhalen. De auteur biedt een model aan die helpt effectieve leerprocessen te ontwikkelen en het leren een vaste plek in de dagelijkse werkzaamheden te geven. Zij geeft begeleiders inzicht in de manier waarop zij leren en waarop zij deelnemers aan een beroepsopleiding in het leren kunnen begeleiden. Begeleiders kunnen zelf aan de slag om aan de hand van hun persoonlijke vaardigheden en wensen een professioneel ontwikkelingsplan op te stellen en uit te voeren vanuit: doelen stellen, oriënteren en plannen, uitvoeren en evalueren. Zij kunnen effectieve feedback aan deelnemers geven maar ook effectieve feedback van deelnemers terug verwachten. Van en met elkaar leren en hierin je eigen weg zoeken vormt de rode draad in leercoaching.
Onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Coaching --- Doceren --- Competentieontwikkeling --- 484 --- beroepsonderwijs (gez) --- leermethoden (gez)
Choose an application
Hoe leer je je beroep steeds beter uit te oefenen en daarbij steeds beter zelf te bepalen wat je wilt, kunt, doet en presteert? Hoe kun je je eigen weg vinden om te leren en te ontwikkelen vanuit wat je belangrijk vindt?Met behulp van dit boek kunnen deelnemers op een beroepsopleiding de antwoorden op deze wezenlijke vragen zelf achterhalen. De auteur biedt een model aan die helpt effectieve leerprocessen te ontwikkelen en het leren een vaste plek in de dagelijkse werkzaamheden te geven. Zij geeft deelnemers inzicht in de manier waarop zij leren. Deelnemers kunnen met behulp van leercoaching zelf aan de slag met doelen stellen, oriënteren en plannen, uitvoeren en evalueren. De uitkomst is een persoonlijke leerweg die op systematische wijze tot stand is gebracht. Daarnaast kunnen deelnemers elkaar en hun begeleiders feedback geven op een opbouwende wijze. Met en van elkaar leren en je weg zoeken hoe jezelf te ontwikkelen is de rode draad.
coaching --- beroepsopleiding --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- competenties --- Didactic strategies --- 484 --- beroepsonderwijs (gez) --- leermethoden (gez) --- Onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Coaching --- Studeren --- Competentieontwikkeling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In het eigen functioneren en er worden tips gegeven hoe dat eventueel is te veranderen. Opdrachten en praktijkoefeningen maken het geheel aanschouwelijk. Onderwijs vormt de spil van de samenleving, de docent het hart van het onderwijs. Zelfbewustheid komt zowel het onderwijs als de docent ten goede.
#gsdbP --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Doceren --- pedagogiek --- onderwijs --- leraren --- 450 --- 489.4 --- didactisch proces (gez) --- leermethoden (gez) --- pedagogiek (gez) --- Leraren --- opleiding --- Teacher education. Teacher's profession --- 450.7 --- docent : zelfbewust (ler)
Choose an application
Leren op de werkplek biedt een inspirerend, veelzijdig en breed toegankelijk overzicht van de kennis die het onderzoek naar werkplekleren in het afgelopen decennium heeft opgeleverd, alsmede praktijkadviezen voor iedereen die in zijn werk of studie te maken heeft met het ontwerpen van leerwegen waarbij leren en werken geïntegreerd zijn.
Personnel management --- werkplekleren --- bedrijfsopleidingen --- Technical, artistic and vocational education --- Adult education. Lifelong learning --- levenslang leren --- coachen, human recource, talenten, vaardigheden, zelfontwikkeling, wendbaarheid --- 710 Vorming --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Nederland (492) --- e-learning e-learning --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Parascolaire Opleiding buiten schoolverband --- 454.2 --- didactisch proces (gez) --- leermethoden (gez) --- Werkplekleren --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactiek --- Beroepsopleiding
Choose an application
In dit boek wordt de stelling ingenomen dat competent handelen in kennisintensieve beroepen een zekere kennisbasis veronderstelt. Dit vraagt in praktijkgerichte cursussen om kennisontwikkeling. De auteur is er van overtuigd dat aangereikte informatie niet alleen gebruikt moet kunnen worden in de beroepsuitoefening maar ook een persoonlijke betekenis voor cursisten moet hebben. Mensen leren nu eenmaal niet graag als ze 'niets'met het onderwerp hebben. In vijf domeinen worden vanuit een theoretisch kader mogelijkheden aangereikt om de kennisontwikkeling van cursisten om te zetten in zichtbaar handelen. In het eerste domein wordt aangegeven op welke wijze motieven van cursisten en docenten zijn te expliciteren. In het tweede domein wordt duidelijk op welke wijze cursisten aandachtig blijven tijdens het onderwijs en studieproces. In het derde domein wordt vervolgens ingegaan op efficiënt en effectief verlopende informatieverwerkingsprocessen. In het vierde domein wordt uitgelegd op welke wijze cursisten persoonlijke kennis kunnen ontwikkelen en in het vijfde domein wordt tenslotte aangegeven op welke wijze deze persoonlijke kennis effectief gebruikt kan worden in de beroepspraktijk. De domeinen zijn aan de hand van kernvragen in een centraal schema weergegeven. Het boek is voorzien van voorbeelden, vragen en praktische aanwijzingen voor de opleidingspraktijk. In elk hoofdstuk is een inleiding, een kern en een samenvatting met bijbehorende checklist opgenomen.
Competenties. --- Didactiek. --- Kennisontwikkeling. --- competentiemanagement --- Didactics --- didactiek --- kennisoverdracht --- Beroepsopleidingen --- Hoger onderwijs ; didactiek --- 041269.jpg --- Didactiek --- 489.4 --- Nederland --- competentiegericht leren --- coaching --- Competentiegericht opleiden --- hoger onderwijs --- 450.46 --- 454.21 --- Competenties --- Kennis --- Leeromgevingen --- Onderwijs --- 371.35 --- 454 --- Competentiegericht onderwijs --- Competentiegerichte kennis --- Kennismanagement --- Leren --- 371.39 --- Informatie --- Informatieverwerking --- Opleidingen --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- 658.31 --- 371.3 --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Didactische werkvormen --- Didactiek; algemeen --- Competentieleren --- Leeromgeving --- Competentieontwikkeling --- 454.2 --- geheugen (gez) --- leerkracht (gez) --- leermethoden (gez) --- opleidingen (gez) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Verantwoord meten van leerresultaten is een belangrijk kwaliteitsinstrument voor schoolleiding, vakgroep of curriculumcommissie en docent. Op elk van deze niveaus in de onderwijsorganisatie is het van belang vast te stellen of het programma beantwoordt aan de eisen voor het beoogde resultaat: het afleveren van een vaardige beroepsbeoefenaar.Dit handboek voor beoordeling van leerresultaten biedt gerichte informatie voor de totale onderwijsorganisatie. Na een algemeen inleidend gedeelte over beoordeling van leerresultaten volgt een uitgebreid instrumentarium voor toetsconstructie door de docent, een gedeelte met aanbevelingen voor vakgroepen en curriculumcommissies die invulling geven aan de onderwijs- en examenregelingen en tot besluit een reeks aanbevelingen voor het management-niveau, waar de beleidskeuzes over procedures en faciliteiten gemaakt worden.
Toetsen (onderwijs) --- didactisch proces --- gezondheidszorgonderwijs --- meten van leerresultaten --- onderwijs --- 450.6 --- 613.3 --- beoordelingsschaal --- gezondheidszorg --- kwaliteitsbewaking --- leerresultaten* --- verpleegkundige opleiding --- 371.26 --- Evaluatie --- Examen --- Hoger onderwijs --- evaluatie (gez) --- gezondheidszorg (gez) --- leermethoden (gez) --- pedagogiek (gez) --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- beoordeling --- beoordelingsinstrumenten --- didactiek --- didactische evaluatie --- didactische werkvormen --- evaluatie --- gezondheidsonderwijs --- toetsen --- toetsinstrumenten --- 489.4 --- didactisch proces (leerproces) --- examen --- kwaliteitsbewaking (audit) --- leerdoelstellingen --- leerproces --- onderwijsstructuur --- opleidingen --- Resultaten en selectie --- Beroep en opleiding --- Gezondheidsvoorlichting en -opvoeding --- Kwaliteitsbewaking --- Examens --- 484.4 --- modulair onderwijs --- Gezondheidsopvoeding --- Voeding
Choose an application
De huidige stortvloed van publicaties over medisch onderzoek en medische ontwikkelingen is voor de praktiserende arts nauwelijks bij te houden. De hoeveel snel beschikbare informatie neemt intussen immense proporties aan nu Medline en andere medische informatie onbeperkt via Internet geraadpleegd kunnen worden. Ook de moderne patiënten en hun familieleden hebben toegang tot recente medische informatie; ze verwachten van de arts de nieuwste diagnostiek en behandeling.Evidence-based medicine kan helpen om aan deze hooggespannen verwachtingen te voldoen en beoogt de individuele ervaring van de behandelaar te combineren met de resultaten van het beste klinische onderzoek; het gaat over oplossen van klinische problemen en levert hulpmiddelen om de medische literatuur efficiënt te gebruiken bij het afwegen van voordelen en nadelen van behandelmogelijkheden in het licht van de specifieke omstandigheden waarin de patiënt verkeert en van de wensen van de patiënt.
wetenschappelijk onderzoek --- geneeskunde --- Human medicine --- evidence-based methodiek --- #GBIB:CBMER --- biomedisch, medisch-wetenschappelijk onderzoek --- medisch-wetenschappelijk onderzoek --- medische praktijk --- evidence-based geneeskunde --- methodologie --- Geneeskunde - Geneeskunst --- Medisch onderzoek --- Documentaire wetenschappen --- Pers en massamedium --- 003 --- geneeskundige opleiding (gez) --- informatieverwerking (gez) --- leermethoden (gez) --- recherche biomédicale --- recherche médicale --- pratique médicale --- médecine fondée sur la preuve --- méthodologie --- Médecine - Art de guérir --- Recherche médicale --- Sciences documentaires --- Presse et média --- Evidence based onderzoek --- Diagnose --- Gezondheidszorg --- Geneeskunde --- Evidence-based medicine --- Beroep --- Hulpverlening --- Verpleegkunde
Choose an application
Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en het universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen in de praktijk, als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen. Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep, met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig. Enerzijds worden de verschillende aspecten chronologisch behandeld: het voorbereiden, oriënteren en plannen; de taken en vaardigheden tijdens het projectwerk; de eindevaluatie en het afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte, terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij de taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.
Projectonderwijs --- Hoger onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- projectonderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Study methods --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Higher education --- Flanders --- Hoger onderwijs ; didactiek --- #PBIB:2002.1 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Projectonderwijs --- krachtige leeromgeving --- leren --- 489.4 --- didactiek --- 454.21 --- evaluatie --- hoger onderwijs --- onderwijsbeleid --- Hoger onderwijs --- 489.5 --- leermethoden (gez) --- 371.385 --- Begeleiding --- Evaluaties --- Groepen --- Leren --- Secundair onderwijs --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- zelfsturend leren --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- 371.3 --- 371.21 --- zelfsturing --- Zelfsturend leren --- Leeromgeving --- Universitair onderwijs --- Onderwijs --- Leerprocessen --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Zelfgestuurd onderwijs --- Didactische werkvorm --- Academisch onderwijs --- Leerproces --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Projectonderwijs is een vaste waarde in het hoger en universitair onderwijs, zowel om zelfsturend teamwerk te leren toepassen als om probleemoplossend te leren werken. Begeleiders van studenten moeten bij projectonderwijs echter over andere vaardigheden beschikken dan bij doceerwerkvormen.Dit handboek combineert een theoretisch kader voor projectonderwijs en voor het leren en werken in groep met een praktisch pakket van taken en vaardigheden die in projectonderwijs aan bod komen. De structuur van dit praktisch pakket is tweeledig; enerzijds de verschillende aspecten chronologisch behandeld: voorbereiden, oriënteren en plannen, taken en vaardigheden tijdens projectwerk, eindevaluatie en afronden van een project. Anderzijds maken de auteurs onderscheid tussen taak- en groepsaspecten. Zo vallen kennismaken, communiceren, feedback geven en ontvangen onder het groepsgerichte terwijl doelstellingen bepalen, taken verdelen, afspraken maken, plannen en evalueren bij taakgerichte aspecten behoren. Elk aspect wordt kort theoretisch toegelicht en de relevantie voor projectonderwijs wordt aangegeven. Daarnaast reiken de auteurs instrumenten, oefeningen en checklists aan die kunnen helpen om de verschillende aspecten voor projecten in het projectonderwijs op een goede manier te laten verlopen.
Lerarenopleiding --- Projectonderwijs --- Algemeen. --- Hoger onderwijs. --- Universitair onderwijs. --- HO (hoger onderwijs) --- groepen --- projectonderwijs --- Didactics of higher education --- Social welfare methods --- higher education --- Didactic strategies --- didactiek --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Projectonderwijs ; hoger onderwijs --- 371.314.6 --- #PBIB:2001.4 --- Academic collection --- Apprentissage Leerproces --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Enseignement Onderwijs --- Groupes Groepen --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Projet (enseignement) Project (onderwijs) --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Projectonderwijs --- hoger onderwijs --- 454.21 --- 489.4 --- teamwork --- 37.02 --- 37.04 --- 378(05) --- cases --- groepswerk --- leren --- literatuuronderzoek --- oefeningen --- presentaties --- rapporten --- sociale pedagogiek --- universitair onderwijs --- 37 --- 371.3 --- Hoger onderwijs --- Onderwijs --- Universitair onderwijs --- leermethoden (gez) --- projectonderwijs (ler) --- 371.31 --- E100049.jpg --- Groepswerk --- Hoger onderwijs: projectonderwijs --- 371.314.6 Projectonderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- algemene vraagstukken van didactiek en methode --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactiek --- Leerprocessen --- Projectwerking --- Studiebegeleiding --- Zelfgestuurd onderwijs --- 370.02 --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- Leerproces --- Zelfsturend leren --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
1. Over de gemeenschappelijke basis van de psychiatrie en somatische verpleegkunde2. Patiëntentoewijzing en vakkundige verpleegpraktijk in de actuele geestelijke gezondheidszorg3. "Ich hatte viel Bekümmernis" : Over het verantwoordelijkheidscoricept bij E. Levinas4. Patiëntentoewijzing : concretisering doorheen de drie niveaus van het intramuraal psychiatrisch verpleegkundig handelen5. Criteria en methodiek voor de psychiatrisch verpleegkundige praktijkvoering op basis van patiëntentoewijzing6. Patiëntentoewijzing : implicaties voor de leidinggevende7. Een beleidsmatige benadering van patiëntentoewijzing : 'humanisering'en 'economisering' van de zorgverlening8. Intervisie als reflectie op het werkveld9.Werkt het systeem van patiëntentoewijzing de arbeidstevredenheid in dehand?10. Patiëntentoewijzing... ons zoeken naar een evenwichtige invullen op eenafdeling voor groepstherapie
Nursing --- Psychiatrie --- Verpleegkunde --- Psychiatric Nursing. --- psychiatrische verpleegkunde --- patiëntentoewijzing --- geestelijke gezondheid (geestelijke gezondheidszorg, geestesziekte) --- psychiatrie --- verpleegkunde --- organisatie (organisatorische aspecten) --- 606.84 --- Geestelijke gezondheidszorg --- Patiënten --- 616.890 --- Patiëntentoewijzing --- Psychiatrische verpleegkunde --- Adl --- Patiënt-verpleegkundige relatie --- Theorieën van de verpleegkunde --- Supervisie --- Arbeidstevredenheid --- Hoofdverpleegkundige --- Leiding --- Aansprakelijkheid (verantwoordelijkheid) --- Filosofie --- Filosofie (figuren) --- Integrerende verpleegkunde (primary nursing) --- Groepstherapie (groepstraining) --- didactisch proces (gez) --- leermethoden (gez) --- patiëntentoewijzing (gez) --- psychiatrische verpleegkunde (gez) --- systematisch verpleegkundig handelen (gez) --- Mental Health Nursing --- Nursing, Psychiatric --- Psychosocial Nursing --- Nursing, Mental Health --- Nursing, Psychosocial --- santé mentale (soins de santé mentale, maladie mentale) --- soins infirmiers --- organisation (aspects organisationnels) --- psychiatrische verpleging --- Soins de santé mentale --- Patients --- Groepstherapie --- Verpleegkundig management --- Integrerende verpleegkunde --- Psychiatrische verpleging --- Verpleegkundige theorieën en modellen --- psychiatrische patiënten --- Psychiatrische verpleging. --- Verpleegkundige theorieën en modellen. --- psychiatrische patiënten. --- Psychiatrische patiënten. --- Psychiatric Nursing
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|