Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Deze brochure wil tutoring meer bekendheid geven. Ze stelt enkele inspirerende voorbeelden voor in eigen land. Onder tutoraat vallen in deze brochure alle initiatieven waarmee studenten op een gestructureerde manier jongeren helpen en ondersteunen bij hun studies, zowel zwakkere als sterkere leerlingen of studenten die steun nodig hebben, zowel allochtonen als autochtonen. Die begeleiding kan op school of thuis plaatsvinden, in een kleine groep of in een 1-1 relatie. De brochure beperkt zich tot initiatieven die de instroom en doorstroom van allochtone jongeren in het hoger onderwijs kunnen verbeteren.
Teaching --- allochtone jongeren --- onderwijs --- mentoren --- Flanders
Choose an application
mentoren --- leerlingenbegeleiding --- Sociale vaardigheden ; leraren --- Leerlingbegeleiding --- Leraren ; professionalisering --- Onderwijsbegeleiding
Choose an application
Veel jongeren bevinden zich om diverse redenen in kwetsbare situaties. Zij dreigen de aansluiting met het onderwijs of de arbeidsmarkt te verliezen, komen in aanraking met het gerecht, dreigen te ontsporen. De laatste jaren zijn heel wat projecten ontstaan waarin burgers op vrijwillige basis optreden als mentor, coach of maatje van deze maatschappelijk kwetsbare jongeren. Maar hebben deze projecten wel effect? En wat maakt een project succesvol of niet? Diverse Europese en Belgische projecten werden in kaart gebracht. Een aantal goede praktijken wordt uitvoerig beschreven en doorgelicht.
Age group sociology --- welzijnswerk --- jeugd --- maatschappelijke kwetsbaarheid --- mentoren
Choose an application
Mentoren in het voortgezet onderwijs vragen zich vaak af hoe ze het beste invulling kunnen geven aan hun taak als leerlingbegeleider. Vanuit een duidelijke en expliciete visie op onderwijs en leerlingbegeleiding geven de auteurs handvatten voor de praktijk. Door de herkenbare praktijksituaties en de verwijzingen naar relevante literatuur en websites is dit boek een must voor elke (beginnende) mentor. Niet alleen (aanstaande) mentoren in het voortgezet onderwijs, maar ook docenten-in-opleiding, vakdocenten, schoolleiders en leerlingbegeleiders zullen voldoende concrete aanwijzingen vinden voor de pedagogische begeleiding van hun leerlingen.
mentoren --- voortgezet onderwijs --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Didactic strategies --- Netherlands --- Mentoren --- Secundair onderwijs --- Lerarenopleiding --- Nederland --- Leerlingbegeleiding --- 484.9 --- Leerlingenbegeleiding --- Overige onderwerpen --- Mentor --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Starten in een nieuwe school is als beginnen aan een jungletocht. Iemand die zich daar aan waagt, is sterk gebaat met concrete tips die voortspruiten uit terreinkennis en ervaring. Dit boek is een praktisch overlevingspakket dat focust op veel meer factoren dan de klassieke startbrochure. Het staat aan de zijde van de starter en kijkt met hem naar de vele elementen die hem kunnen maken of kraken. In dit overlevingspakket zitten 11 gereedschappen, elk met een bijhorende gebruiksaanwijzing. De survival kit toont de gebruiker hoe hij krediet kan verwerven en behouden op zijn nieuwe school. Het wil hem vervullen met zelfvertrouwen en zin om er in zijn boeiende onderwijsopdracht tegenaan te blijven gaan.
Leraren ; secundair onderwijs --- beginnende leraar (ler) --- mentoren --- Leraren --- Beginnende leraren --- 450.7 --- Beginnende leraren. --- Leraren.
Choose an application
Pupil counseling. Pupil guidance --- Teacher education. Teacher's profession --- leerlingenbegeleiding --- studiekeuze --- mentoren
Choose an application
In de handleiding voor de mentor-coach staan concrete tips rond het uitbouwen van een coachingtraject. Daarnaast bevat ze achtergrondinformatie die de aangereikte oefeningen in het werkboek kaderen binnen het theortische discours; Elke oefening bevat ook extra materiaal om ze verder uit te diepen.
Teacher education. Teacher's profession --- coaching --- mentoren --- lerarenopleiding --- reflectie (psychologie) --- Coachen --- Lerarenopleiding --- 450.7 --- Beginnende leraren --- Mentoren --- coachen --- KHCA --- mentoring --- onderwijs --- reflectie --- Opleiding en bijscholing --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Lerarenbegeleiding --- Kwaliteitszorg --- Coaching --- Mentor
Choose an application
mentoren --- Didactic strategies --- evaluatie (onderwijs) --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- 489.4 --- didactisch proces --- evaluatie --- hoger onderwijs --- leerplan --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- probleemgestuurd onderwijs --- tutor --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Didactische werkvormen
Choose an application
Dit boek gaat in op verschillende theorieën en visies die ten grondslag liggen aan coaching, zoals contextuele therapie, systeemtherapie en transactionele analyse. Ook is er aandacht voor de ethiek van coachen.
Hoger onderwijs --- Coachen. --- organisatiepsychologie --- HO (hoger onderwijs) --- coaching --- Industrial psychology --- onderwijs --- Coaching --- Onderwijs --- Leraren --- 367.2 --- mentoren --- Lerarenbegeleiding --- Employees --- Coaching of --- Personal coaching --- Management
Listing 1 - 10 of 35 | << page >> |
Sort by
|