Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is opgevat als een wegwijzer. Na een algemeen overzicht van het Vlaamse onderwijssysteem, volgt in aparte delen een beschrijving van de onderwijsniveaus: basisonderwijs, secundair onderwijs, hoger onderwijs en onderwijs voor leerlingen met speciale leerbehoeften, volwassenenonderwijs en andere onderwijsvormen. Net als andere wereknemers zijn ook de personeelsleden in het onderwijs gebonden aan wetten en regels. Die reglementering wordt beknopt toegelicht. Op het einde van het boek is heel wat praktische informatie te vinden over solliciteren, vergoedingen, vakbonden en andere verenigingen, relevante tijdschriften, enz. Waar mogelijk is de informatie aangevuld met verwijzingen naar websites. (Bron: covertekst)
451.2 --- Onderwijsorganisatie --- Vlaanderen --- Onderwijs Vlaanderen --- S2007850.JPG --- onderwijsorganisatie --- Politiek, wetgeving en organisatie --- 371.1 --- Onderwijsrecht (Onderwijswetgeving) --- onderwijzers --- volwasseneducatie --- Volwasseneneducatie (Volwassenenvorming) --- onderwijs (ler) --- onderwijs : organisatie (ler) --- Onderwijs ; Vlaanderen --- Onderwijs ; beleid --- Onderwijs ; organisatie --- Onderwijs ; vlaanderen ; beleid --- 373 --- Buitengewoon onderwijs --- Evaluatie --- Hoger onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Onderwijsbeleid --- Secundair onderwijs --- Volwasseneneducatie --- basisonderwijs --- hoger onderwijs --- onderwijssystemen --- secundair onderwijs --- onderwijsbeleid (ler) --- Lerarenopleiding --- Algemeen.
Choose an application
Effectief leren speelt in alle onderwijssituaties een belangrijke rol. In alle onderwijssituaties moeten leerlingen basiskennis opdoen en basisvaardigheden aanleren. Dit basisboek geeft door middel van de instructiestrategie van directe instructie een groot aantal praktische adviezen aan op welke wijze docenten dat kunnen vormgeven, of hoe docententeams dat samen kunnen doen en hoe ze van daaruit een begin kunnen maken met activerend leren. Het boek is rijkelijk voorzien van praktische adviezen en voorbeelden uit de praktijk.
Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- actief leren --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- didactiek --- 371.13 --- 371.212 --- 371.31 --- 454.21 --- effectief leren --- 454.2 --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Directe instructie --- Hoger onderwijs --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Leren --- Meervoudige intelligentie --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Onderwijsstrategieën --- Secundair onderwijs --- onderwijsbeleid (ler) --- onderwijsleerprocessen (ler) --- onderwijsorganisatie (ler) --- 094180.jpg --- Didactiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Didactische beginsituatie --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- basiseducatie --- Coöperatief leren --- leren leren --- departement Lerarenopleiding 10 --- leeromgevingen --- leermotivatie
Choose an application
Brede scholen zijn in het afgelopen decennium een begrip geworden in Nederland en niet meer weg te denken uit onze samenleving. Ze spelen in op veranderende behoeften van kinderen, ouders en wijkbewoners. Organisaties voor onderwijs, kinderopvang, welzijn, sport, cultuur en zorg bieden samen antwoorden op maatschappelijke vraagstukken die scholen alléén niet meer aankunnen. Tot voor kort lag het accent in het ontwikkelingsproces op het treffen van voorbereidingen, visie-ontwikkeling en besluitvorming. Inmiddels maken steeds meer brede scholen de overstap naar de uitvoering.Die overstap brengt merkbaar extra élan te weeg, met name binnen de betrokken organsatiesIn Brede scholen in uitvoering komt de werkvloer aan het woord. Een groot aantal pioniers uit de praktijk heeft de ervaringen met diverse facetten van brede scholen opgetekend. Aan bod komen ontwikkelingen rondom dagarrangementen, sociale competentie en de opkomst van sport, kunst en ICT.
jeugdbeleid --- brede school --- onderwijssociologie --- Sociology of education --- School management --- Netherlands --- Brede school ; Nederland --- Nederland --- Brede school --- Onderwijssociologie --- Samenwerking scholen - externe instellingen --- Organisatie --- Onderwijsbeleid --- 741 Schoolorganisatie --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- #SBIB:316.334.1O220 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #KVHB:Onderwijs --- 458.1 --- Bibliotheekbezoek --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Kinderopvang --- Kwaliteitszorg --- Pedagogiek --- Schoolgebouwen --- Sociale vaardigheden --- Sport --- 452.9 --- onderwijsbeleid (ler) --- multidisciplinaire samenwerking (ler) --- 070011.jpg --- Organisatie van het onderwijs: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Organisatie - Management --- (zie ook: Onderwijskunde) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|