Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek geeft een overzicht van 100 direct toepasbare methoden voor designonderzoek, inclusief de onderzoekstechnieken en de resultaten die ermee behaald kunnen worden. Elke methode wordt op twee pagina’s behandeld in tekst en beeld. De verschillende methoden zijn ingedeeld naar type en toepasbaarheid in de fases van het designproces. Tesamen vormen ze een fantastische staalkaart voor human-centered designonderzoek dat gebruikt kan worden door multidisciplinaire teams in bijna elk designproject. Door de toegankelijkheid en de literatuuradviezen is het een perfect boek voor gebruik in het onderwijs.
770.6 --- ontwerpmethodiek --- ontwerppraktijk --- ontwerpprincipes --- ontwerpproces --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- ontwerpmethodiek. --- ontwerppraktijk. --- ontwerpprincipes. --- ontwerpproces. --- Productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek. --- Ontwerpen --- Productontwikkeling
Choose an application
Universal Principles of Design, Revised and Updated is a comprehensive, cross-disciplinary encyclopedia covering 125 laws, guidelines, human biases, and general considerations important to successful design. Richly illustrated and easy to navigate, it pairs clear explanations of every design concept with visual examples of the ideas applied in practice. From the 80/20 Rule to the Weakest Link, every major design concept is defined and illustrated. Whether a marketing campaign or a museum exhibit, a video game or a complex control system, the design we see is the culmination of many concepts and practices brought together from a variety of disciplines. Because no one can be an expert on everything, designers have always had to scramble to find the information and know-how required to make a design work-until now. Universal Principles of Design is the first comprehensive, cross-disciplinary encyclopedia of design. Richly illustrated and easy to navigate, it pairs clear explanations of every design concept with visual examples of the concepts applied in practice. From the "80/20" rule to chunking, from baby-face bias to Occam's razor, and from self-similarity to storytelling, every major design concept is defined and illustrated for readers to expand their knowledge. This landmark reference will become the standard for designers, engineers, architects, and students who seek to broaden and improve their design expertise.
Grafische vormgeving --- Design --- 7.011 --- 749.011 --- Ontwerpprincipes ; universele --- Ontwerpproces --- Ontwerpanalyse --- Kunst ; ontwerp, compositie --- Meubelkunst en design ; vormgeving, ontwerp, compositie --- Production management --- Product strategy --- Creation (Literary, artistic, etc.)
Choose an application
770.6 --- productdesign --- ecologie --- productdesign ; ecologie --- sustainable design --- ontwerpprincipes --- ontwerpmethodiek --- consumentengedrag --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- circulaire economie --- Design --- Huisstijl --- Strategisch management --- Design thinking --- Kostenbeheersing
Choose an application
Products that Last begint, waar de meeste boeken over productontwikkeling eindigen. Als een product ontworpen, gemaakt en verkocht is, verdwijnt het, vanuit het perspectief van ontwerpers en ondernemers voorbij de ‘nieuwheidshorizon'. Zij beseffen nauwelijks wat er voor kansen liggen in het volgende productuniversum, waar geld wordt verdiend aan producten in gebruik en in het ‘productenhiernamaals'. Dit boek biedt lezers een innovatieve, praktische methodologie voor het ontrafelen van de levenslijn van een product en het systematisch napluizen op nieuwe kansen. Het maakt ons bekend met businessmodellen die gedijen bij de kansen die voortkomen uit een veel langer productleven. Het verandert de manier waarop ondernemers en ontwerpers producten ontwikkelen en exploiteren, die daarmee helpen het verbruik van materiaal en energie in de tijd te verminderen.
770.6 --- productdesign --- ecologie --- sustainable design --- duurzaamheid --- duurzame ontwikkeling --- circulaire economie --- ontwerpprincipes --- ontwerpmethodiek --- consumentengedrag --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- Circulaire economie. --- Duurzaam ontwerpen. --- Duurzame ontwikkeling --- Ontwerpen --- 658.5
Choose an application
Universele ontwerpprincipes is the first interdisciplinary, comprehensive reference work for designers, technicians, architects and students. This standard work for designers from all disciplines combines on each double page, the description of an established design principle with illustrated examples from practice. From the '80/20 rule' to 'chunking', from the 'Baby face-factor' to 'Ockham's razorblade' from the 'waist-hip relation' to 'cognitive dissonance'. You'll learn everything there is to know about hundreds of frequently used design principles that promote easy use, influence perception, boost appeal and improve learning processes.
Ontwerpen. --- 749.011 --- 72.011 --- Ontwerpproces --- Ontwerpprincipes ; universele --- Ontwerpanalyse --- ontwerpen --- designtheorie --- 745.01 --- 7.011 --- Meubelkunst en design ; vormgeving, ontwerp, compositie --- Architectuur ; vormgeving, ontwerp, compositie --- designfilosofie en -theorie --- Kunst ; ontwerp, compositie --- Ontwerpen
Choose an application
This book provides the reader with a comprehensive, relevant, and visually rich insight into the world of research methods specifically aimed at product designers. It includes practical case studies and tutorials that will inform, inspire, and help you to conduct product design research better. Product designers need a comprehensive understanding of research methods as their day-to-day work routinely involves them observing people, asking questions, searching for information, making and testing ideas, and ultimately generating 'solutions' to 'problems'. Manifest in the design process is the act of research. Huge technological advances in information, computing, and manufacturing processes also offer enormous opportunities to product designers such as the development of "intelligent" products and services, but at the same time raise important research questions that need to be dealt with. Product designers are, in many ways, best placed to address these challenges because of the manner in which they apply their design thinking to problems.
Product design. --- Production management --- Product strategy --- Product design --- 770.6 --- ontwerpmethodiek --- ontwerpproces --- ontwerpprincipes --- designtheorie --- onderzoeksmethoden --- onderzoek --- schetsen --- prototyping --- presentaties --- presentatietechnieken --- productdesign --- design --- Commercial products --- New products --- Industrial design --- Research --- Research&delete& --- Methodology --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- Design and construction
Choose an application
Of het een marketingcampagne, een museumtentoonstelling, een videospel of een complex besturingssysteem betreft, steeds is het ontwerp ervan de culminatie van concepten en praktijken uit allerlei disciplines. Omdat niemand expert op elk gebied kan zijn, hebben ontwerpers altijd in verschillende bronnen en naslagwerken moeten zoeken naar de benodigde vakkennis en informatie - totdat dit boek zojuist verscheen.Universele ontwerpprincipes is het eerste interdisciplinaire naslagwerk voor ontwerpers. In dit rijk geïllustreerde boek en overzichtelijk geordende boek worden de vormgevingsconcepten helder beschreven en voorzien van geïllustreerde voorbeelden uit de praktijk. Van de ‘80/20 regel’ tot ‘chunking’, van de ‘Babyface-factor’ tot ‘Ockhams scheermes’ van de ‘taille-heupverhouding’ tot ‘cognitieve dissonantie’: u komt alles te weten over 100 veel voorkomende ontwerpprincipes. Het eerste complete naslagwerk voor ontwerpers in alle disciplines • Combineert op iedere dubbele pagina de beschrijving van een gangbaar ontwerpprincipe met geïllustreerde praktijkvoorbeelden • Behandelt de bouwstenen van ontwerptheorie voor disciplines variërend van grafisch ontwerp en architectuur tot vormgeving van gebruikersinterfaces.
ontwerpanalyse --- ontwerpprincipes --- designfilosofie en -theorie --- vormgeving --- industriële vormgeving --- digitale ontwerptechnieken --- Ontwerpen --- Advertising. Public relations --- productontwikkeling --- Graphic arts --- grafische vormgeving --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Product strategy --- 745.01 --- designtheorie --- 770.6 --- ontwerpmethodiek --- ontwerppraktijk --- ontwerpproces --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek
Choose an application
Adhesives --- 670.1 --- lijmen --- technologie --- productdesign --- productieprocessen --- productietechnieken --- ontwerpmethodiek --- ontwerpprincipes --- Agglutinants --- Bonding agents (Adhesives) --- Binders (Materials) --- Cement --- Cements, Adhesive --- Glue --- Mucilage --- algemene technologie (ook materialenkennis en verwerking van afvalproducten) --- Adhesives. --- Structure des materiaux
Choose an application
Design is one of the most powerful forces in our lives, and has never been more exciting. At a time when so many aspects of our lives are changing at relentless speed on an unprecedented scale, design is increasingly seen as a means of helping us to benefit from the opportunities created by those changes, and to avoid the dangers. Public interest is soaring as a new generation of designers is using advanced technologies to pursue their political and environmental objectives in increasingly ambitious projects, as well as to reinvent the objects and spaces we use every day. Conceived as a subjective field guide to design, Alice Rawsthorn's "Design as an Attitude" demystifies the field, explores the most dynamic developments in contemporary design, and assesses their impact on our lives now and in the future, acting as a comprehensive survey of design today.
Design --- 770.6 --- productdesign --- design --- designtheorie --- ontwerpen --- ontwerpprincipes --- ontwerpproces --- ontwerppraktijk --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Technological innovations --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- Philosophy --- product design --- filosofie --- 749.01 --- Meubelkunst en design ; theorie, filosofie, esthetica --- Product Design --- Design - Philosophy --- Design - Technological innovations
Choose an application
Bruno Munari was among the most inspirational designers of all time, described by Picasso as ‘the new Leonardo’. Munari insisted that design be beautiful, functional and accessible, and this enlightening and highly entertaining book sets out his ideas about visual, graphic and industrial design and the role it plays in the objects we use everyday. Lamps, road signs, typography, posters, children’s books, advertising, cars and chairs – these are just some of the subjects to which he turns his illuminating gaze.
Design --- Art and design. --- Art et design --- Philosophy --- Philosophie --- design --- grafisch design --- grafisch ontwerp --- grafische vormgeving --- designtheorie --- productdesign --- boeken --- bewegwijzering --- informatiedesign --- typografie --- posters --- affiches --- reclamevormgeving --- meubelkunst --- meubilair --- Munari Bruno --- 745.01 --- 745.071 MUNARI --- 766.071 MUNARI --- 766.01 --- 772.81 --- productdesign, historisch, 1945-, ontwerpers afzonderlijk --- designs [artistic concepts] --- Art --- 7.07 --- 766.07 --- 7.011 --- Vormanalyse ; proportie ; compositie --- Ontwerpprincipes ; 20ste eeuw ; Bruno Munari --- Munari, Bruno 1907-1998 (°Milaan, Italië) --- Kunstenaars met verschillende disciplines, niet traditioneel klasseerbare, conceptuele kunstenaars A - Z --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Kunst ; ontwerp, compositie --- 770.6 --- communicatie --- ontwerpprincipes --- gebruiksvoorwerpen --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- Munari, Bruno --- drawing [image-making]
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|