Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Affective and dynamic functions --- onderwijsbegeleiding --- #GSDBP --- 454.22 --- tucht (ler) --- 454.23 --- 691 --- Motiverend onderwijs --- Pedagogie en didactiek --- Klassepraktijk --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Tuchtproblemen --- didactische principes --- Klassepraktijk. --- Tuchtproblemen. --- didactische principes. --- Didactische principes.
Choose an application
Ontwikkelingspsychologie --- Opvoedkunde --- Psychologie du développement --- Pédagogie --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Conflicten --- Gedrag --- Gedrag-leerkracht --- Leerlingencontact --- Omgang-leerlingen --- Onderwijsstijlen --- Orde --- Relatie leraar - leerling --- tucht (ler) --- 454.22 --- Gedragspsychologie --- Klasmanagement --- Tucht --- Orde houde ; onderwijs --- (zie ook: Ruzie) --- Orthopedagogiek --- Orthopedagogiek.
Choose an application
School management --- Teacher education. Teacher's profession --- Initial didactic situation --- ordeproblemen (onderwijs) --- 450.9 --- 485.1 --- Conflicten --- Didactiek --- Nederlands --- Ordeproblemen --- 454.22 --- tucht (ler) --- 454.9 --- Onderwijs --- Orde houden --- Overige onderwerpen --- Nederlandse taal- en letterkunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken --- Tucht --- 484.22 --- algemeen. --- didactiek naar onderwijsniveau en leerlingkenmerken.
Choose an application
Opvoedkunde --- Pédagogie --- 371.311.5 --- #PBIB:1999.4 --- gezag --- klasbeheer --- klasmanagement --- 454.23 --- klassikaal onderwijs --- lerarenopleiding --- Controle --- Duidelijkheid --- Feedback --- Instructies --- Klasbeheer --- Klasklimaat --- Klassenmanagement --- Lesverloop --- Probleemgedrag --- Regels --- Stopgedrag --- Straffen --- Tempo --- Toezicht --- Structuren --- Klasmanagement --- D31139.jpg --- Klasgroepen --- Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- 371.311.5 Klassikaal onderwijs. Schoolklassen --- 474.22 ) Onderwijsstijlen --- klasbeheer (ler) --- tucht (ler) --- 373.3 --- gedragsproblemen --- leerlingenbegeleiding --- 454.2 --- Motivatie --- 37.064 --- 454.22 --- Beheer --- Communicatie --- Gedragsstoornissen --- Onderwijs --- Relaties --- 373.3 Basisonderwijs --- 373.3 Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Didactische principes --- Onderwijsstrategieën --- #gsdbP --- klasklimaat --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes.
Choose an application
De auteur vertrekt van een totaalvisie op de taak van de leerkracht. Naast lesgeven komt daar ook een stuk persoonlijkheidsopvoeding aan te pas. Hierbij ligt het accent op een leerlinggerichte houding, die rekening houdt met de concrete omstandigheden en klassituatie, de concrete leerling(en) en de eigen persoonlijkheid van de leerkracht. Voortdurend wordt de nadruk gelegd op de praktijk van de leerkracht in de klas en schoolomgeving. De auteur biedt een arsenaal van remediëringstechnieken, die de leerkracht tijdens zijn lessen kan gebruiken om probleemgedrag te voorkomen. Er wordt ook grondig ingegaan op het fenomeen pesten, en het inspelen op en omgaan met moeilijke klasgroepen.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Psychologische pedagogiek. --- onderwijs --- didactiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- leraren-leerling relatie --- leerlingenbegeleiding --- opvoeding --- gedragsstoornissen --- 371.064 --- #WWIS:AGGR --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Orthopedagogie --- tucht --- gezag --- klasmanagement --- secundair onderwijs --- leerlinggericht onderwijs --- gedragsproblemen --- 37.015.31 --- 371.064 Contacten leraren scholieren --- Contacten leraren scholieren --- Leerlingbegeleiding --- 454.22 --- Gedragsproblemen --- Leerling --- Onderwijsgevenden (leraar, onderwijzer(es), kleuterleid(st)er) --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- #PBIB:+110.10 --- Communicatie --- 862 Vredesopvoeding --- 37.064 --- Gedragsstoornissen --- Leraren --- Onderwijs --- Opvoeding --- Persoonlijkheid --- Pesten --- Preventie --- Tucht --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- 454.23 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Relatie leraar-leerling --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- opvoedingsondersteuning --- pedagogiek --- pesten --- tuchtproblemen --- 474.22 --- Basisonderwijs --- Begeleiding (Coaching) --- Gedragsregels --- Klassenmanagement --- Opvoeding en onderwijs --- Pesten op school --- Relatie leraar - leerling --- Secundair onderwijs --- 450.7 ) Opleiding en bijscholing --- leraarsberoep --- leraren --- lesgeven --- opvoeden --- tucht (ler) --- 691 --- Didactische principes --- Pedagogie en didactiek --- Opvoedingsondersteuning --- Tuchtproblemen --- leerlingbegeleiding --- ordeproblemen (onderwijs) --- school- en onderwijsproblematiek --- gedrag --- onderwijzend personeel --- 450.7
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|