Listing 1 - 10 of 85 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
verpleegkundig beroep --- basisverpleegkunde --- verpleegkunde --- 613.3 --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
112 verhalen met, over en op spoed geeft een inkijk in het dagelijkse reilen en zeilen op de spoeddienst. Verpleegkundige Stef Vanlee neemt je mee achter het stuur van de ziekenwagen en MUG naar bizarre, aangrijpende en vaak ijzingwekkende plekken en situaties. Hij ontmoet mensen in hun meest kwetsbare momenten en probeert samen met zijn collega’s het verschil te maken. Maar hoe snel en doelgericht hij telkens handelt, achter het uniform schuilt een mens van vlees en bloed die aangegrepen wordt door wat hij meemaakt. Sommige allesbepalende gebeurtenissen kleven jaren later nog aan hem. Gelukkig is het niet altijd kommer en kwel: van uit de hand gelopen communiefeesten tot dronken patiënten die avances maken, Stef maakt in zijn job ook de gekste taferelen mee. Dit boek bevat 112 waargebeurde verhalen met, over en op spoed. Ze zijn vaak heftig, soms grappig en af en toe onaannemelijk, maar altijd met veel respect voor alle betrokkenen.
Hygiene. Public health. Protection --- Belgium --- 613.3 --- intensieve zorgen --- autobiografisch --- horizoncollectie --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Dit trainingsboek helpt studenten van verpleegkundige opleidingen om effectieve strategieën voor motiverende gespreksvoering te ontwikkelen. Het combineert basiskennis met nieuwe inzichten en oefeningen op verschillende niveaus. Daardoor is het geschikt voor studenten die een hbo- of masteropleiding volgen, en voor deelnemers aan specialistische verpleegkunde-opleidingen of trainingen motiverende gespreksvoering. Motiverende gespreksvoering voor verpleegkundigen - Nieuwe inzichten in gespreksstrategieën is opgebouwd uit twee delen. Het eerste deel behandelt de basis: wat is motiverende gespreksvoering, wanneer is het goed om het te gebruiken, en wanneer niet? Dit deel gaat ook in op de basishouding, -processen en -vaardigheden. Het tweede deel richt zich op gevorderde studenten, en behandelt onder meer die onderdelen van motiverende gespreksvoering die het effect van het gesprek kunnen bepalen (actieve ingrediënten), de verandermechanismen en de manier waarop dit in een gespreksstrategie kan worden verwerkt. Beide delen bevatten oefeningen en audiofragmenten van motiverende gesprekken.
verpleegkunde --- communicatie --- gesprekstechnieken --- 613.3 --- sociale vaardigheden --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Maatschappelijke en technologische veranderingen hebben in de gezondheidszorg geleid tot nieuwe posities voor pati?nten en professionals. Van verpleegkundigen met een opleiding op bachelorniveau wordt verwacht dat zij in hun werk die gewenste veranderingen gestalte kunnen geven door verschillende rollen te vervullen. De beroepscompetenties die zij daarvoor nodig hebben, zijn inmiddels zowel voor de hbo-opleidingen als voor de verschillende sectoren van de verpleegkundige beroepspraktijk beschreven. Over de noodzaak van deze competenties bestaat grote overeenstemming. Maar over de invulling van de vijf verschillende rollen die daarbij worden onderscheiden, en hun onderlinge verhouding blijken in de praktijk veel vragen te bestaan. Het boek Doordacht verplegen van Aart Pool geeft inzicht in het nut van de vijf verpleegkundige rollen en hun onderlinge verwevenheid. Door het gebruik van deze rollen zouden zij in staat moeten zijn zowel de dagelijkse verpleegkundige zorg te bieden als mee te discussiëren over professionele ontwikkelingen die nationaal en internationaal plaatsvinden.
verpleegkundig beroep --- Nursing --- competenties --- 613.3 --- verpleegkunde --- bachelor verpleegkunde --- beroepsuitoefening --- bachelor --- beroepsprofiel (beroepsbeeld) --- patiënt-verpleegkundige relatie (verpleegkundige-patiënt relatie) --- verpleegkundige opleiding --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Verpleegkunde; Beroep en opleiding --- Beroepsprofielen --- Verpleegkunde --- Beroepsprofiel
Choose an application
In het Basisboek Verpleegkundige gespreksvoering wordt de theoretische basis van verpleegkundige gesprekken op een praktische en toegankelijke wijze uit de doeken gedaan. Er zijn drie delen: houdingsaspecten, gespreksvaardigheden en gespreksmodellen. De basistheorie wordt op een leesbare en praktische wijze uitgewerkt, waarbij de auteurs gebruik maken van veel duidelijke voorbeelden.Het boek volgt in zijn opzet de inhoud van de digitale leerobjecten Verpleegkundige gespreksvoering. Een docent kan met een willekeurig hoofdstuk uit het boek starten en daarna naar de leerobjecten gaan, hoewel de auteurs de huidige volgorde van het boek adviseren en wat de digitale objecten betreft, aanraden te beginnen met houdingsaspecten.
613.3 --- verpleegkundige communicatie --- sociale vaardigheden --- patiëntenbegeleiding --- verpleegkunde --- gesprekstechnieken --- luisteren --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Gesprekstechnieken --- Verpleegkunde --- Gesprekstechniek
Choose an application
Bij de beoordeling en de behandeling van vitaal bedreigde zorgvragers is de ABCDE-methode de onbetwiste gouden standaard. Dankzij de ABCDE-methodiek kunnen beslissingen snel en onderbouwd worden gemaakt. In dit boek wordt de ABCDE-methode ingezet als hulp bij het klinisch redeneren rondom honderden toestandsbeelden, gerelateerd aan tientallen aandoeningen. De methode biedt een heldere en logische structuur voor oriëntatie op de situatie, prioritering van acties, en overdracht van informatie aan andere zorgprofessionals. Dit boek behandelt de herkenning van de vitaal bedreigde zorgvrager met als belangrijkste aandachtspunten de vitale functies. Hierna komt de primary survey aan bod: dit is het deel waarin de eerste opvang plaatsvindt via de ABCDE-methodiek. Per letter worden de relevante bedreigingen en ziektebeelden besproken. De nadruk ligt op aandoeningen die de zorgprofessional relatief vaak tegenkomt in de praktijk. In een apart hoofdstuk worden relevante aanvullingen voor elke letter uit de ABCDE-methodiek besproken (instrumenten voor monitoring, diagnostiek en behandeling). Ook wordt in dit boek een tweede fase besproken; de secondary survey, waarbij de zorgvrager van kop tot teen wordt onderzocht om meer subtiele afwijkingen te herkennen. Vervolgens komen in aparte hoofdstukken brandwonden, koudeletsels, specifieke aandachtspunten bij zwangeren, ouderen en kinderen, sepsis, en overdrachtstechnieken aan bod.
Vitaal bedreigde patiënt --- ABCDE-methode --- Spoedgevallendienst --- 613.3 --- klinisch redeneren --- methodiek --- systematisch verpleegkundig handelen --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- intensieve verpleging
Choose an application
Psychiatric nursing --- evidence-based nursing --- psychiatrische verpleegkunde --- casestudies (geneeskunde) --- Periodicals --- tijdschriften verpleegkunde --- 613.3 --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
Dit boek helpt verpleegkundigen in opleiding de rollen van zorgverlener, professional, kwaliteitsbevorderaar, samenwerkingspartner en organisator op zich te nemen om echt gezondheid te organiseren. Het geeft je inzicht in de ontwikkelingen die bijdragen aan het anders denken over positieve gezondheid. Ook laat het strategieën zien die helpen met werken vanuit dit nieuwe perspectief. Het schetst de ontwikkelingen in wettelijke en financiële kaders, en de ethische dilemma’s die verpleegkundigen in hun dagelijkse werk kunnen ervaren. Het boek is ook geschikt voor verpleegkundigen en verpleegkundig specialisten (in opleiding) die in de praktijk graag anders willen werken, maar tegen barrières aanlopen.Gezondheid organiseren sluit aan bij het opleidingsprofiel Bachelor of Nursing 2020. Het bestaat uit negen hoofdstukken die telkens afsluiten met de betekenis voor de verpleegkundige, waarbij een verband wordt gelegd tussen de theorie en de CanMedsrollen zoals beschreven in het opleidingsprofiel. Ieder hoofdstuk bespreekt een ander thema en begint met een dilemma aan de hand van een nieuwsbericht. Kort maar krachtig wordt de theoretische achtergrond geschetst en wordt de vertaling naar toepassingen in de praktijk gemaakt door het toevoegen van casuïstiek. De tekst en de opdrachten helpen je om te reflecteren op de veranderende cultuur en structuur, om op zoek te gaan naar antwoorden op vragen, en om hierop te reflecteren. Wat betekent dit voor mij? Wat betekent het voor mijn werk als verpleegkundige? Doe ik de juiste dingen? Hoe kan het anders? Hoe kan ik dit beïnvloeden?Miranda Laurant is gezondheidswetenschapper en niet-praktiserend verpleegkundige. Ze werkt als lector Organisatie van Zorg en Dienstverlening en als programmamanager HEALTH aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen. Hester Vermeulen is klinisch epidemioloog en niet-praktiserend verpleegkundige. Ze werkt als hoogleraar Verplegingswetenschap bij IQ healthcare, een wetenschappelijke afdeling van het Radboudumc, Nijmegen. Zij heeft eerder verschillende boeken en hoofdstukken geschreven o.a. over ‘Implementatie van Evidence Based Practice’, ‘Evidence-based richtlijnontwikkeling’ en ‘Verpleegkundig Leiderschap’.
Nursing --- Organization theory --- organisatie --- gezondheidszorg --- verpleegkundig beroep --- 613.3 --- kwaliteit --- 604.6 --- organisatie gezondheidszorg --- verpleegkunde - beroep en opleiding
Choose an application
613.3 --- stagebegeleiding --- stages --- verpleegkunde --- verpleegkundig beroep --- 610 --- didactisch proces --- leerdoelstellingen --- praktijkbegeleiding --- stage --- 616.083 ) Stage --- Nederland --- Opleidingen --- Stages --- Verpleegkunde --- verpleegkunde - beroep en opleiding --- Vroedkunde --- Beroep en opleiding
Listing 1 - 10 of 85 | << page >> |
Sort by
|