Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Duik in literatuur : begrip armoede - armoede onder zelfstandige ondernemers ; Inkomens zelfstandigen onder de loep : werkwijze en procedures - cijfermatige analyse inkomens zelfstandigen in België ; Kwalitatief beeld armoede onder zelfstandige ondernemers : werkwijze en procedures - OCMW's - andere hulpverlenende organisaties en bevoorrechte getuigen - zelfstandige ondernemers in de knel ; Samenvatting en beleidsaanbevelingen
zelfstandigen --- Social policy --- Social problems --- Labour economics --- Belgium --- #SBIB:316.8H15 --- 323.324 --- 331.102.1 <493> --- #A0401A --- 666 Armoede --- 461 Bedrijfsleven --- BE / Belgium - België - Belgique --- 321.93 --- 313 --- 339.236 --- KMO's --- armoede --- levensstandaard --- OCMW --- sociale voorzieningen --- 316.343.654 --- 331.102.1 --- 331.102.1 Arbeid als zelfstandige; als vrij beroep; tengevolge arbeidsovereenkomst --- Arbeid als zelfstandige; als vrij beroep; tengevolge arbeidsovereenkomst --- 316.343.654 Middenstand --(sociale stratificatie) --- Middenstand --(sociale stratificatie) --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- middenstand - zelfstandigen --- Hoofdarbeiders. Bedienden. Vrije beroepen. --- Levenswijze en levensstandaard. Levensminimum. sociale indicatoren (Studiën). --- Inkomens van de vrije beroepen. --- Zelfstandigen --- Armoede --- Hoofdarbeiders. Bedienden. Vrije beroepen --- Levenswijze en levensstandaard. Levensminimum. sociale indicatoren (Studiën) --- Inkomens van de vrije beroepen --- Zelfstandige
Choose an application
Literatuurstudie : kwantitatief beleid van familiebedrijven - jobcreatie door KMO's - determinanten van tewerkstellingsdynamiek ; Eigen empirie : methodologie - enkele voorbereidende gesprekken - grootschalige enquête
Choose an application
Armoede bij zelfstandige ondernemers : iets aparts? - hoeveel en hoe lang - wie - hoe geraken ze in armoede - hoe beleefd en overleefd - welke initiatieven - hoe voorkomen en bestrijden ; Contactadressen en links
Social problems --- Belgium --- armoede --- 331.102.1 --- 316.343.654 --- 666 Armoede --- 461 Bedrijfsleven --- C5 --- landbouw --- ondernemingen --- hulpverlening --- #GGSB: Sociale wet. essays --- Arbeid als zelfstandige; als vrij beroep; tengevolge arbeidsovereenkomst --- Middenstand --(sociale stratificatie) --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- 316.343.654 Middenstand --(sociale stratificatie) --- 331.102.1 Arbeid als zelfstandige; als vrij beroep; tengevolge arbeidsovereenkomst --- Sociale wet. essays
Choose an application
Wat en waarom loslaten ; Waarom is opvolgings- en overdrachtstraject moeilijk : hoe verlaat ik het bedrijf - waarom is er weerstand tegen loslaten ; Hoe loslaten : overdrager als interpreneur - overdrager als vrijheidsgever - overdrager als adviseur - naar verklarend model en tien aanbevelingen
Familiebedrijven --- Familiebedrijven. --- Bedrijfsopvolging. --- KMO's --- overname ondernemingen --- 631.115.11 familiale bedrijven --- 334.758 bedrijfsovername --- 658.114 --- bedrijfsstrategie --- ondernemerschap --- 334 bedrijven --- 658.114 Forms of enterprise in general. Private businesses --- Forms of enterprise in general. Private businesses --- Firms and enterprises --- Social Sciences and Humanities. Management studies, Business Administration, Organizational Science --- Management studies, Business Administration, Organizational Science (General). --- België --- Family corporations --- Belgium --- Family-owned business enterprises --- Case studies --- Management
Choose an application
Hoe zijn we te werk gegaan ; Wat behelst eenvoud in structuren : overzicht eenvoud in praktijkgevallen - eenvoud in eigendomsstructuur - eenvoud in bestuursstructuur en in managementstructuur ; Eenvoud in eigendom : vermindering van aantal familiale aandeelhouders - splitsing van familiebedrijf ; Eenvoud en bestuur : gevolgen van eenvoud voor familie- en bedrijfsbestuur - invoering van eenvoud in bedrijfsbestuur ; Eenvoud in dagelijkse leiding : selectie van beperkt aantal familiale leidinggevenden - waarom beperkt aantal familiale leidinggevenden - behoud van eenvoud in dagelijkse leiding in volgende generaties ; Naar verklarend model en zeven aanbevelingen
Organization theory --- Business management --- 658.114 --- 658.01 ondernemerschap --- 334 bedrijven --- 631.115.11 familiale bedrijven --- 65 management --- 631.15 bedrijfsbeheer --- KMO's --- bedrijven, management --- leiding geven --- ondernemerschap --- 334.722 --- Familiale ondernemingen : opvolging --- 658.114 Forms of enterprise in general. Private businesses --- Forms of enterprise in general. Private businesses
Choose an application
Analyses databestand Ministerie Vlaamse Gemeenschap : per adviescheque - per domein van adviescheques - per adviesinstantie ; Analyses enquêtes en interviews : methodologie - beschrijving steekproef - kennis adviescheques en externe adviseur - gebruik extern advies en adviescheques - efficiëntie - effectiviteit - beleidsvoorstellen
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De activiteitsgraad in Vlaanderen stijgt langzaam, maar de vooropgestelde doelstelling van 70% is nog lang niet behaald. Met 32% werkzame 55-plussers (2005) behoort Vlaanderen tot de staart van het Europese peloton. Gelet op de veroudering van de beroepsbevolking plaatst dit een steeds grotere rem op de globale toename van de activiteitsgraad. Ongetwijfeld spelen een reeks gunstige uitstapregelingen de rol van 'pullfactoren' die werknemers uit de arbeidsmarkt trekken. Maar er zijn ook 'pushfactoren' die verbonden zijn met de kwaliteit van de arbeid. Het boek is daarom een pleidooi om, conform wetenschappelijke inzichten, jobs te 'activeren'. Om meer 'actieve' jobs te verkrijgen moeten de regelmogelijkheden toenemen en dat vereist dat het takenpakket op een andere wijze wordt samengesteld. De sleutel voor het verhogen van de werkbaarheid van jobs, ligt dus in de arbeidsdeling. Studies tonen aan dat er ook in Vlaanderen nog klassieke of traditionele organisaties bestaan. Zij krijgen het echter moeilijk wanneer de markt tegelijkertijd verschillende eisen stelt: kostprijs, kwaliteit, flexibiliteit, innovatie, duurzaamheid... Om de innovatie van organisaties te ondersteunen, is dus de toepassing van een geschikte arbeidsdeling nodig. Een arbeidsdeling die organisaties ondermeer toerust met (zelfsturende) teams. Deze arbeidsdeling resulteert tegelijk in een betere kwaliteit van de arbeid. En met deze verbeterde arbeidskwaliteit kan de (vervroegde) uittrede uit de arbeidsmarkt worden vermeden. Maar dan moet er wel een aangepast beleid worden gevoerd. Een beleid dat de innovatieve arbeidsorganisatie stimuleert en ondersteunt. In de tekst komen de voorstellen van de taskforce 'Innovatieve arbeidsorganisatie' aan bod.
Labour market --- Flanders --- Organisatieleer --- Management --- Sociale innovatie --- Organisatieveranderingen --- Werkgelegenheid --- organisatieadvisering --- Veranderingsmanagement --- organisatiestructuur --- Organisatie van het werk 658.387 --- Organisatieverandering 658.016.7 --- Technologische innovatie 60:658.012.1 --- Academic collection --- BE / Belgium - België - Belgique --- VL / Flanders - Vlaams Gewest - Région Flamande --- 332.630 --- 332.810 --- #SBIB:316.334.2A27 --- innovatie --- 460 Economie --- #SBIB:316.334.2A520 --- 65.012 --- 65.014 --- Strijd tegen de werkloosheid: algemeen. Theorie en beleid van de werkgelegenheid. Volledige werkgelegenheid --- Arbeidsduur: algemeen --- Ontwikkeling van de industriële structuur: innovatie --- Organisatiesociologie: arbeidssituatie en arbeidsomstandigheden: algemeen --- Organisatieverandering --- Politiek
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|