Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
37.013 --- #GSDBP --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy --- Educational systems. Teaching systems --- pedagogiek --- opvoedingsstijlen --- opvoeding --- antiautoritaire opvoeding
Choose an application
8-8
Educational sciences --- pedagogiek --- 37.013 --- #GBIB:IDGP --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- cultuurpedagogiek --- empirisch-analytische opvoedingswetenschap --- geesteswetenschappelijke pedagogiek --- kritische pedagogiek --- milieu-educatie --- normatieve pedagogiek --- pedogogie: richtingen --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --- Overzicht --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy --- #GBIB:IDGP. --- Pedagogiek --(algemeen).
Choose an application
Moral education--Netherlands --- 450.4 --- Intercultureel onderwijs --- 37.013 --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Onderwijs --- Onderwijssociologie --- Socialisatie --- Opvoeden tot burgerzin --- Schoolcultuur --- Culturele vorming --- Nederland --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy --- Socialisatie (sociale wetenschap) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
History of education and educational sciences --- Belgium --- Belgique ; histoire --- België ; geschiedenis --- 37 <09> <493> --- 37.013 --- 371.3 --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Education --- History --- Periodicals --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
Wie of wat geeft professionals en beleidsmakers het recht naast de ouders te staan en invloed uit te oefenen op de opvoeding? Dit is één van de centrale vragen in dit boek. Om die vraag te beantwoorden gaat de auteur te rade bij enkele wetenschappers die de fundamenten hebben gelegd voor het pedagogisch denken. Bij het behandelen van de vele vragen, die studenten pedagogiek en professionele opvoeders zichzelf stellen, legt de auteur verbindingen met de sociologie en de ontwikkelingspsychologie en illustreert hij zijn betoog met allerlei voorbeelden van opvoedingssituaties uit de Literatuur en de beeldende kunst. Pedagogiek voor professionele opvoeders gaat over de q opvattingen die richtinggevend zijn voor pedagogische discussies en methoden. De auteur wil aangeven hoe de kennismaking met het denken over opvoeding de professionaliteit van opvoeders vergroot. Hij wijst studenten de weg door veel casuïstiek te beschrijven en in de didactische bijlage vragen en opdrachten te formuleren. Deze bijlage èn de zelfstandige bestudeerbaarheid maken het boek niet alleen heel geschikt voor gebruik in project of probleem gestuurd onderwijs, maar ook voor hen die al als professional werkzaam zijn. (Bron: covertekst)
37.013 --- ontwikkelingspsychologie --- opvoeding --- pedagogie --- sociologie --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- 159.98 --- 37 --- 301 --- opvoedkunde --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Opvoeders --- theoretische opvoedkunde --- Theoretische opvoedkunde --- Pedagogie. --- Educational sciences --- pedagogiek --- Pedagogie --- #PBIB:2001.3 --- 432 --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Communicatie --- Ontwikkeling --- Persoonlijkheid --- Samenleving --- (zie ook: Onderwijskunde) --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
jeugdpsychologie --- Age group sociology --- ouders-kind relatie --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Social psychology --- adolescenten --- jeugd --- jeugdmentaliteit --- adolescentie --- jeugdsociologie --- #GGSB: Sociologie --- #GGSB: Psychologie --- 37.013 --- 343.9 --- #GSDBP --- #GBIB:IDGP --- 159.922.83 --- 159.922 --- Cultuur --- Gezin --- Individualisme --- Jeugd --- Mentaliteit --- Omgevingsfactoren --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- 159.987 --- 362.8 --- Pedagogiek --(algemeen) --- Criminologie --(algemeen) --- Intellektuele ontwikkeling van de adolescent --- 159.922.83 Intellektuele ontwikkeling van de adolescent --- 343.9 Criminologie --(algemeen) --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy --- Psychologie --- Sociologie
Choose an application
Antisocial personality disorders --- Child rearing --- Families --- Moral development --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:2000.2 --- 37.013 --- 37.017 --- 37.017 Opvoedingsidealen --- Opvoedingsidealen --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Ethical development --- Child psychology --- Moral education --- Faith development --- Child raising --- Children --- Raising of children --- Rearing of children --- Training of children --- Child care --- Child development --- Psychopathic personality --- Sociopathic personality --- Personality disorders --- Development and guidance --- Management --- Training --- Pedagogiek en onderwijskunde --- gezinspedagogiek. --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
In dit boek wordt kritisch gereflecteerd over de interactie tussen enerzijds opvoeding en onderwijs en anderzijds maatschappij en cultuur. Centraal staat de stelling dat menselijke ontwikkeling verwikkeld is in allerlei netwerken van relaties. Om deze stelling te toetsen wordt een globaal overzicht gepresenteerd van de meest gezaghebbende theorieën en onderzoeksresultaten van 1960 tot heden. Tegelijkertijd worden herhaaldelijk kritisch vragen gesteld bij de vooronderstellingen van die inzichten en onderzoeksresultaten.
Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- onderwijssociologie --- Objectives of teaching --- Developmental psychology --- Educational psychology --- 450.42 --- Democratisering van het onderwijs --- Gezinsopvoeding --- Onderwijskunde --- Pedagogiek --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Rendement --- Schoolorganisatie --- Waardevorming --- onderwijs --- onderwijskunde --- opvoeding --- Onderwijs en maatschappij --- 111518.jpg --- 450.4 --- Cultuur --- Maatschappij --- Onderwijs --- Westers --- Academic collection --- #PBIB:2000.1 --- #PBIB:gift 2000 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:37H0 --- 37.012.5 --- 37.013 --- 700 Pedagogie --- #A0006A --- 37.012.5 Vergelijkende opvoeding. Comparatieve pedagogie --- Vergelijkende opvoeding. Comparatieve pedagogie --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Onderwijssociologie --- (zie ook: Pedagogiek) --- (zie ook: Onderwijskunde) --- 37 --- onderwijssociologie, democratisering van het onderwijs --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Pedagogie --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
#SBIB:37H0 --- Pedagogie --- #GSDBP --- 37.013 --- #GBIB:CBMER --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Ouders --- #KVHB:Relaties --- 433 --- Communicatie --- Omgang leerling-leerkracht --- Opvoeding --- conflicthantering --- klas --- leerlingenbegeleiding --- luisteren --- pedagogiek --- 111979.jpg --- Conflicthantering --- Klassenmanagement --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Opvoeding in de praktijk --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *1.115 --- #PEDA *1.115.2 --- #PEDA *1.115.3 --- #PEDA *1.115.4 --- #PEDA *1.322.1 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- opvoeding --- opvoedingsstijlen --- opvoeders --- onderwijsvernieuwing --- Teaching --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- 454.2 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische theorieën. --- gezinspedagogiek. --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
Door het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind(UNO, 1989) worden de kinderrechten juridisch bindend gemaakt,ook in Vlaanderen waar het verdrag sedert 15 januari 1992 effectief in werking is. Overheid, school en leraar moeten ditverdrag dan ook toepassen. Maar gebeurt dit wel? En zo ja, wordt het dan op een intentionele en systematische wijze toegepast? De school moet de belangen van het kind, zoals vastgesteld in dit verdrag, dienen en het zelfbeschikkingsrecht van elk kind respecteren. Maar is dit zo? Hoever reikt bijvoorbeeld de participatie van de leerlingen op school? Worden de kinderen voldoende vertrouwd gemaakt met het verdrag?
Human rights --- Teaching --- kinderrechten --- mensenrechten --- Burgerlijk recht --- Droit civil --- Enfants --- Enseignement --- Kinderen --- Onderwijs --- Children's rights --- Educational law and legislation --- Education --- Droits --- Droit --- Rechten van het kind --- Onderwijs en rechten van het kind --- 37.013 --- -Educational law and legislation --- -Students --- -341.9:347.63 --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- onderwijs --- 390.9 --- Mensbeelden --- Rechten van de jeugd --- Kinderrechten --- Pupils --- School life --- Student life and customs --- Students --- Persons --- Compulsory school attendance --- Education, Compulsory --- Education, Elementary --- Law, Educational --- Public schools --- School law --- Schools --- Public institutions --- Child rights --- Children --- Children's human rights --- Rights of children --- Rights of the child --- Pedagogiek --(algemeen) --- Legal status, laws, etc --- -Internationaal kinderrecht --- gewoonterecht, grondrechten, mensenrechten en privacy --- Bijzondere onderwerpen uit de algemene rechtswetenschap --- Law and legislation --- Civil rights --- Legal status, laws, etc. --- Sociale agogiek --- jeugdbescherming en kinderrechten --- 341.9:347.63 Internationaal kinderrecht --- Internationaal kinderrecht --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- jeugdbescherming en kinderrechten. --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- 341.9:347.63 --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|